Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Saturday, 10 September 2016

PANas!!! Peluk cium Tun Mahathir dan Anwar bukan kerana percaya, tapi itu adalah drama,-Khalid

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mampu untuk mengembalikan kepercayaan rakyat dalam masa yang singkat, apatah lagi menunjukkan bahawa pembangkang mampu bersatu menentang kerajaan pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 nanti.

Kata Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, ia sekurang-kurangnya memerlukan 5 tahun untuk membina balik kepercayaan terhadap rakyat seluruhnya.

“Saya berjaya kerana orang percaya dengan saya, saya jaga PNB, Bumiputra percaya saya, itu pun lepas 10 tahun baru percaya, saya jaga GUTHRIE, saya jaga Selangor, lepas 1 penggal saya dipercaya, itu pun menang hanya sedikit, ketika itu UMNO ke PAS ke semuanya baru nak bersalam dengan saya, jadi ini bermakna prinsip paling penting adalah membina kepercayaan.

poster-khalid-ibrahim-dan-anwar-tun-m“Jadi dalam hal Anwar dan Tun Mahathir, mereka masih memerlukan 5 tahun baru dapat kepercayaan, bukan hari ini esok baru percaya, rakyat kita ni ada budaya, mereka sangat lembut tapi percayanya tidak. dia angguk tapi sebenarnya tidak, tapi mereka boleh buat keputusan, bukan boleh tepuk dada, tolonglah percaya saya.

“Peluk cium Tun Mahathir dan Anwar bukan kerana percaya, tapi itu adalah drama,” katanya kepada BNBBC.my portal.

Anwar pernah dilihat begitu akrab dengan Dr Mahathir dalam kerajaan dan parti dan dilihat bakal dilantik menjadi perdana menteri selepas ahli politik dari Kedah itu meletak jawatan.

Bagaimanapun pada 1998 Anwar disingkirkan daripada UMNO dan kerajaan atas dakwaan salah laku seks dan rasuah.

Perkembangan itu mencetuskan gerakan reformasi dan kedua-dua mereka menjadi seteru yang seolah-olah tidak dapat didamaikan.

Bagaimanapun selepas 18 tahun Anwar dan Dr Mahathir bersemuka serta bersalaman di mahkamah Jalan Duta pada 5 September dan mencetuskan pelbagai spekulasi.-sumber

5 comments:

  1. Nak berdrama, berderamalah.
    Takda siapa kisah. Yang penting, pastikan NAJIB DOWN.
    Lepas tu bergasaklah balik.
    Ini memang kerja orang politik.
    NOTHING NEW

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are right cik minah, !...nothing new too...

      Delete
  2. Cik Minah nak Najib Down ker, Mahathir UP ker, Anwar OUT ker, itu Cik Minah punya hasrat.

    Yang penting jangan orang macam Cik Minah yang diangkat jadi ketua. Takder aura langsong.

    ReplyDelete
  3. Aku nak Khaborkan kisah sedih di ampang Jjayaselama Pakatan Rakyat @ Pakatan Harapan memerintah Selangor.

    Kini hampir dua dekad setelah menang pilihanraya,AIR diberi secara percuma kepada penduduk di negeri Selangorbila di ambil kira jumlah penggunaan
    secara purata.Namun indah khabor saja

    Masalah utama yg dihadapi sejak pemberian air secara percuma ialah, tekanan AIR akan dikurangkan pada pukul lebih kurang 11.00 malam.
    Jadi mana mana penduduk disekitar Ampang Jaya yg tinggal di Apartment, Rumah Flat,Rumah Kedai tidak akan mendapat bekalan air menjelang pukul 11.00 malam sehinggalah pukul 5.30 pagi. Kadang kadang air hanya sampai pada pukul06.00 pagi.

    Bila dirujuk pd Puspel dan Syabas,mereka menjelaskan pihak pengurusan meluluskan supaya tekanan air dikurangkan pd waktu malam drp pukul 11.00 malam keatas dan tekanan akan seperti sedia kala menjelang 05.30 pagi.Ini dapat menjimatkan perbelanjaaan dan memaksimakan keuntungan syarikat,begitulah komen pekerja syabas.

    Pihak Pengurusan Puspel,Syabas, mahupon Kerajaan negeri atau sesiapa sahaja hanya memikirkan keuntungan,airpon diberi secarab percuma.

    Tahukah Pihak Pengurusan Puspel,Syabas dan Kerajaan Selangor, air adalah keperluan asas.Tiada air sangat menyusahkan. Jangan ceritalah paip selalu bocor,tiada air kerap kali berlaku.

    Haramjaddah pukimak pihak pengurusan hanya pikir untung,apa jadi pada rakyat pergi mampuslah. YB Zuraaida, Laknatullah tak ambik berat langsung soal kawasan,sibok mengumpulkan kekayaan diridan kroni.

    Sila rujuk laporan blog dan siatan SPRM.YB Kassim lagilah seorang YB PAS yg paling takberguna, sekor lagi haramjaddah sibok jaga kepentingan sendiri, kebajikan rakyat tidak diambil peduli.
    Berlakon Alim tapi perangai serupa Iblis Syaitan. Waktu korbaan baru nampak BABI Zuraidah, BABI kasim jengok sekejap masjid.

    Celaka lah kau Zuraidah, Celaka lah Kau Kassim.
    Aku takmahu air percuma, pulihbalikbekalan air, pulih balik tekananair. Aku kerja jurujual,balik rumah pukul 11..00, macam mana nak mandi tak der air.Hari hari mandi air tong.

    Celaka pukimak sial haramjaddah YB Zuraidah,YB Kassim,Pengurusan PUSPEL dan SYABAS,semoga engkau menjadi ahli neraka kekalselamam-lamanya di dalam. Engkaau pengkhianat kpd perjuangan.

    maaf lah isu iada kena mengena dgn posting, tapi kat mananalagi nak merayu,dah marahlah..

    ReplyDelete
  4. tadah air hujan pun percuma jugak. apa yang penting najib dan rosmah wajib dijatuhkan. Mereka berdualah yang paling banyak guna wang rakyat secara percuma di negara ini.

    ReplyDelete