Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Wednesday, 3 June 2015

Zahid Hamidi Nyatakan Pendirian Malaysia Perangi Pengganas... cc @NajibRazak @Zahid_Hamidi



Dua undang-undang yang diluluskan di Parlimen baru-baru ini menunjukkan Malaysia serius memerangi keganasan, kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ketika berucap di Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di New York.

Menteri Dalam Negeri itu berkata, Akta Pencegahan Keganasan (POTA) dan Langkah-Langkah Khas Menentang Keganasan Di Luar Negara menyasarkan untuk menentang penularan kumpulan militan Negara Islam (IS) dan elemen keganasan lain.

"Walaupun POTA adalah undang-undang pencegahan, tetapi klausa pemulihan dan keradikalan memberi peluang kepada individu untuk kembali kepada masyarakat.

"Pendekatan sama digunakan menerusi Akta Keselamatan Dalam Negeri yang dimansuhkan," katanya pada taklimat terbuka pelaksanaan Resolusi Majlis Keselamatan PBB 2178, Sabtu.

Program itu dipengerusikan Menteri Luar Lithuania, Linas Linkevicius. Buat pertama kali sesi Majlis Keselamatan UN dibuka kepada pihak keselamatan dan Kementerian Dalam Negeri.

Ahmad Zahid berkata, pengenalan undang-undang baharu itu juga seiring dengan Resolusi 2178 yang diluluskan 24 September tahun lalu.

Beliau berkata, 107 individu termasuk 16 warga asing ditahan sejak Februari 2013 kerana pembabitan dengan kegiatan IS.

"Keseluruhannya 64 rakyat Malaysia ke Syria untuk menyertai kumpulan pengganas dan 11 daripadanya terkorban," katanya.

Katanya lagi, Malaysia merancang untuk melaksanakan Sistem Saringan Awal Penumpang (APSS) untuk memperketatkan pemeriksaan ke atas warga asing.

"Ia termasuk pemeriksaan komprehensif Jabatan Imigresen," katanya.-sumber

JOMO: Tindakan dan polisi-polisi ini perlu diangkat oleh kerajaan agar rakyat tahu kerajaan komited dalam memberikan sesuatu kebaikan kepada rakyat... Kepentingan rakyat mesti didahulukan sepertimana terkandung dalam slogan 1 Malaysia, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan...

Kerajaan dan pimpinan jangan terlalu membuat masa dalam menyelesaikan krisis dan isu... perlu banyakkan masa dalam tindakan demi kesejahteraan rakyat... 

Tahniah KDN di atas tindakan dan polisi seperti ini...

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


    ReplyDelete