Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Friday, 5 June 2015

#Nothing2Hide Salah Siapa Tak Jadi...?

Program nothing to hide dialog PM Najib Razak bersama NGO yang telah dirancang awal akhirnya tidka menjadi kenyataan...

Menurut akhbar, Tun M dijangka hadir ke program tersebut dan tiada apa-apa petanda program tersebut akan dibatalkan... Pastinya penganjur sukaguam tahu akan kebarangkalian yang berlaku dan langkah-langkah keselamatan yang perlu diambil dalam program tersebut...

Program baik seperti ini amat perlu dalam menjernihkan kekalutan terutamanya dalam isu 1MDB yang semakin hangat diperkatakan...

Persoalannya program tak jadi! Bagi saya tak perlu salahkan sesiapa, kerana yang hadir bukanlah mereka-mereka yang jahat... Namun disebabkan kegagalan dari segil kawalan keselamatan program yang sepatutnya diambil perhatian lebih oleh penganjur yang akhirnya memaksa campur tangan pihak polis...

Tak boleh salahkan polis kerana memang sudah tugas mereka untuk menjaga keselamatan yang hadir...

Bagi saya Penganjur perlu mengambil bertanggungjawab dalam apa yang berlaku ini... Tak perlu nak tuding jari mana mana pihak samada A mahupun B... Sebagai penganjur dimasa akan datang supaya lebih peka dalam kebarangkalian yang berlaku...

Jomo: program baik untuk semua... Sebarang spekulasi hanya membawa kepada kecelaruan...

25 comments:

  1. Mulai hari ini aku sudah benci Najib. Najib mesti berundur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


      Delete
  2. Hancur....memang hancur kredibiliti najib..

    ReplyDelete
  3. Penganjur yg salah, Najib yg kena. Dah mabuk ke apa anon 2137 dan 2159 ni. kalau berlaku peristiwa x diingini kau nak tanggungjawab ke?

    ReplyDelete
  4. Dah penganjur pulak yang salah....Najib punya salah tak pernah nampak. Sudah-sudahlah, kata darah Bugis, buat malu Bugis je..

    Anon 2236 bukan tahap mabuk je tapi dah menjangkau tahap sawan dan hilang akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tu lah sial bodoh.. PM najib nk kena layan setan2 ni dlm majlsi setan.. elok sgt Najib xhadir sbb majlis setan nk perangkap Najib!

      Delete
    2. Anon 23:44. Banyak benda yang Najib nak hide sebab tu tak berani datang. Siap tunggu masa, Tun M sampai saja terus cancel. Dia tahu puak UMNO ni senang saja nak ditipu. Suruh Najib undur sajalah, ramai lagi kat UMNO yang boleh menerajui UMNO.

      Delete
  5. madey laknatullah.. apakah penyembah2 madey laknatullah ini akan lakukan kekejaman lebih dahsyat terhadap najib? dengar khabar madey dan anjing2 upahannya sanggup lakukan 'contingency planing' selepas 5 kali serangan gagal tumbangkan Najib. Dikhabarkan antara sbb SB2 Bukit Aman mengarahkan Najib tidak hadir di program pagi tadi adalah berdasarkan hasil risikan SB2 bahawan 'contingency plan' madey LAKNATULLAH ini akan dilaksanakan dan ia dikatakan melibatkan suatu yang 'dahsyat'... wallahualam.. jika betul maklumat ini.. aku jamin madey laknatullah ini akan terima balasah Tuhan yg amat2 pedih sebelum dia mampos!!! akudoakan Najib dipelihara Tuhan dr kejahatan2 rejim madey laknatullah ini..dn sekutu2nya.. haram menjatuhkan pemimpin dgn cara madey laknatullah ini mahu lakukan!!

    ReplyDelete
  6. penganjur susun baek punye nk kasi penyokong MAdey lanyak Najib..lepas tu jd pertumpahan darah tehan Najib mesti resign segera.
    NGO SuakGuam ini adalah NGO pro Mahadey. Mereka skrg buat bodoh dn sbrnya mereka yg aturkan semua ini spy Najib-Madey bertelagah secara depan2.. then melayu akan bergasak teruk dlm dewan tu.

    Melayu mudah di alatkan.. xde mslh..jnji tabur wang byk2.. SukaGuam NGO talibarut PR juga sbrnya tp berpura2 neutral dlm masa yg sama mengaturkan supaya Madey hadir.

    Madey pulak ambil peluang ini utk naik ke pentas bagi menyaingi Najib.. peliknya madey ini sehingga jatuh maruahnya sendiri bila dia sendiri pula yg naik pentas dn berlagak spt panelis dlm dialog ini..

    Najib dimaklumkan oleh SB bahawa suasana 'pelik' ini harus di elek krn akibatnya amat buruk..
    Alhamdulilah biarpun Najib nampak 'kalah' dan terus dimaki caci begitu hebat.. akhirnya Najib berjaya selamatlkan dr tragedi..

    cukup dhsyat permainan NGO pro madey.. bila Najib sedia open untuk dialog..mereka guna peluang ini untuk jahanamkan Najib sehabis2nya.. manakalah Tun hanya perlu lakukan tugas sleebihnya...

    hebatkan politik penjahanm Melayu..??

    ReplyDelete
  7. Untuk pengetahuan semua, dari segi protokol keselamatan PM, PDRM akan menghantar Special Branch (SB) untuk membuat aerial surveillance terlebih dahulu sebelum PM dibenarkan menghadiri satu2 perhimpunan/acara. Laporan dari SB-SB ini lah yang diambilkira oleh ketua polis negara (KPN) untuk membuat keputusan ataupun memberi nasihat pada PM. Saya menganggarkan tidak kurang dari 50 SB berada didalam dewan tadi untuk membuat risikan keselamatan.

    Tahukah anda laporan2 SB juga diambilkira untuk menentukan bila pilihanraya umum boleh diadakan. SB-SB ini mungkin kawan anda tapi anda tidak tahu. Tapi mereka akan melaporkan sentimen on the ground kepada pemerintah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak payah nak bodohkan diri sendiri la.

      Delete
  8. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل




    ASSALAMUALAIKUM WR.WB KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA MBAH JAKA ATAS BANTUAN MBAH YANG MEMBERIKAN NOMOR 4D (6513) ALHAMDULILLAH BENAR2 TEMBUS,SEKARANG SAYA SUDAH MELUNASIH HUTANG2 SAYA,DAN KAMI BISAH USAHA LAGI JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA SILAHKAN HBG MBAH JAKA DI NO 085 294 451 125 TERIMAH KASIH


    ASSALAMUALAIKUM WR.WB KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA MBAH JAKA ATAS BANTUAN MBAH YANG MEMBERIKAN NOMOR 4D (6513) ALHAMDULILLAH BENAR2 TEMBUS,SEKARANG SAYA SUDAH MELUNASIH HUTANG2 SAYA,DAN KAMI BISAH USAHA LAGI JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA SILAHKAN HBG MBAH JAKA DI NO 085 294 451 125 TERIMAH KASIH


    ReplyDelete
  9. Syabas SB2 Bukit Aman kerana kecekapan dalam memberikan maklumat! Tk dapat dibayangkan kalau berlaku pergaduhan dlm dewan tadi..dn Najib jd mangsa melempiaskan nafsu iblis penyokong2 Tun. Jika dilihat skrg penyokong2 pro-Tun sudah memiliki 'sifat juang' penunjuk2 perasaan BERSIH Pakatan Haram.. provokasi dan cara caci maki dr blog sampai vocal luaran sudah sama dak tidak beza lg.

    Jadi tidak mustahil mereka akan cederakan Najib yang ikhlas untuk jelaskan apa yang mahu ditanya. Sekali lagi saya hairan apakah Tun M tak fikir jauh apa kah dengan beliau juga turut buat provokasi naik atas pentas..membakar amarah penyokong itu tidak akan bawa apa2 pergaduhan?

    Ya Allah peliharalah kami dan pemimpin kami dr perpersengketaan..peliharalah bumi Melayu ini dr dirobek musuh2 dengna segala macam cara.. Ameenx3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang buat kecoh tu Ali Tinju seorang saja, dia orang kuat Rosmah.

      Delete
  10. Mengarut.....kalau dah ada 50 org SB dan polis2 yang berkeliaran, kenapa tak boleh jaga keselamatan?
    Katalah Tun tak hadir, adakah program akan diteruskan? Penyokong Tun ada dlm 50 orang sahaja. 50 orang SB jaga sorang satu, apa penyokong boleh buat?
    Sudah lah berangan lebih je.....yang sebenarnya. Najib memang takut dengan soalan Tun.
    Aku pun anak polis, menipu ada 50 SB dalam dewan yang ada 1500 orang.
    Kah kah....lawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak anjing mengaku anak polis? puihhhh
      tugas SB untuk risikan lah bodoh oiii
      SB bukan unit bertindak... kalau mcm tu aku pun boleh berlakon jadi anggota Polis then tangkap MAdeeyy buh penendang sekali kt org tua tu then ckp SB yg buat...

      bodoh bahlol giler penyokong MAdeyyy... padanlah kena bodoh spnjng masa!

      Delete
  11. TUGAS-TUGAS SB Di zaman Tun Mahamamakdey..

    zaman Madeeey SB2 Bukit Aman dikerah utk letupkan manusia? aka jd ugutan musuh2 politik?

    zaman madey SB2 Bukit Aman dikerah utk risik apa Al-Arqam buat takut jatuhkan beliau sbg PM?

    Zaman Madey SB2 Bukit Aman sibuk berlakon masuk masjid nk jcari sape dia penyokong tegar PAS?

    Zaman MAdeeyy SB2 Bukit Aman sibuk masuk ke skolah2 pondok Islam untuk cari wajah2 seperti Ibrahim Libya wpun dh kena bunuh..tp masih mau cari?

    Zaman MAdeeeyyy SB2 Bukit Aman banyak kerja sbb kena prepara 1st class security pd Madeeeyy yg takut duduk di khalayak ramai.. (Najib Rilek je..xde kisah pun)..

    Zaman Madeeeyyy SB2 Bukit Aman juga sibuk lalukan provokasi merata2 untuk bagi rakyat gerun dan takut dengan Madeeyy dan Polis..

    apakah aku lupa?? tidakkk.. aku Melayu yg tidak lupa... kecuali mamak Maideen yg meroyan skrg tu dan juga Khairuddin Penyamun Penang yg sedang berdamping dgn Madeeeeyyyy...


    kah...kah..kah.. kasihan pentaksub Madey.. mereka semua PELUPA!!

    ReplyDelete
  12. Seorang Melayu Haramjadah telah dipenjarakan Najib. Sekarang mucul seorang Mamak Celaka. Setelah puas memperkayakan keluarga sendiri, dia nak menjahanamkan Negara pula.

    Aku cadangkan ketua2 cawangan UMNO membuat lapuran polis berkaitan salah guna kuasa Mamak Celaka ni berkaitan salah guna kuasanya mengarahkan Petronas membeli syarikat anaknya dengan nilai 15 kali ganda harga pasaran pada masa itu. Bukti2 nya masih ada di Petronas. Bukan cerita dongeng blogger. Penjarakan dia macam Anwar Ibrahim. Jangan biarkan dia merosakkan Negara.

    Dia ingat dia pandai sangat. Dia telah melesapkan wang rakyat sebanyak RM30 Billion dalam perjudian FOREX. Dia telah menyebabkan kerugian RM100 Billion kepada MAS. Kerugian RM10 Billion kepada Perwaja. Pandaikah orang tua ni?. Terbaru dia minta RM 2 Billion untuk bailout Proton tapi tidak dipersetujui DS Najib. Kalau dah genius sangat pulihkan lah Proton. Orang lain buat semua tak betul.

    Dia juga telah menghilangkan kuasa Raja2 Melayu. UMNO/PAS patut berikan balik kuasa kepada Raja2 Melayu untuk menyelamat Islam/Melayu di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cukup banyak penyelewengan mamak haram jadah ni yang malas kita nk bangkitkan sbb umur die dah lanjut..tp perangai die mcm sial terus jd batu api dang penghasut perpecahan yg terburuk sejak dr Almarhum Tunku Abdul Rahman!

      Inilah penangan mamak luar biasa!

      Kes salah guna wang untuk selamatkan company anaknya.. Konsortium Perkapalan Mirzan.. yg memakan billion RM, bagaimana wang yg digunakan utk bail out Bank Bumi, isu salah laku PERWAJA yg melibatkan urusniaga berbillion, melibatkan urusniaga luar negara, sehingga wang di bank Switzerland sehingga kini xberjawab...

      Belum lagi dikupas isu Memali.. tangan ghaib mana yg mengarahkan POLIS tembak mati Ibrahim Libya sedangkan Musa Hitam mengarahkan Polis jgn bertindak ganas.

      Yg paling pelik Mahathir ada dlm negara dan tak pergi China masa kes tu berlaku!

      Delete
    2. Pasal isu Memali, kalau tak puas hati Najib boleh tanya balik dalam sesi dialog dengan Tun Dr. Mahathir, malahan Najib sendiri yang juga antara menteri kabinet boleh mengesahkan perkara ini. Tun Dr. Mahathir dah kata dia di luar negara, malahan ada laporan berita pun juak-juak Najib ni nak putar lagi.

      Malahan dalam program 'Nothing To Hide' yang dah jadi 'Hiding Into The Drain' semalam, keganasan apakah yang dikatakatan? Malahan Tun Dr. Mahathir dan para penyokong dituduh merampas pentas dialog, bila masa Tun Dr. Mahathir dan penyokong merampas pentas dialog itu? Malahan Tun Dr. Mahathir beri ucapan, lepas tu polis suruh berhenti, maka Tun Dr. Mahathir pun berhenti berucap dengan aman, tak ada kejadian polis yang menyuruh Tun Dr. Mahathir berhenti berucap itu dipukul dan dibunuh oleh Tun Dr. Mahathir atau penyokongnya, maka di manakah keganasan yang dituduhkan oleh juak-juak Najib sekarang ini?

      Memang sah juak-juak Najib dah gila babi, sawan tahap syaitan, mereka tak dapat nak berhujah menjawab apa yang diutarakan oleh Tun Dr. Mahathir dan penyokong Tun Dr. Mahathir, maka mereka membuat tuduhan palsu yang berniat jahat pula.

      Hakikatnya sekarang ini makin ramai yang membenci Najib disebabkan perangai dan perlakuan jahatnya itu, beruk dan kera di hutan pun tak sanggup bersekongkol dengan Najib, hanya manusia dungu bertaraf pemikiran Abu Jahal yang bodoh sahajalah yang akan menjadi pak turut Najib, lebih-lebih lagi mereka yang ditabur wang ringgit seperti beruk menungguh pisang ditabur ke tanah, malahan diberikan tandas baharu pun hingga lupa daratan, lupa tanggungjawab sebagi Speaker Parlimen, maruah Speaker Parlimen hanya bertaraf jamban sahajalah, diberikan jamban baharu, maka maruah pun boleh jual.

      Inilah taraf para juak-juak Najib yang makin hari makin tertekan kerana ditekan oleh Najib yang juga tertekan dengan isu-isu semasa yang disebabkan oleh perbuatan Najib dan kuncu-kuncunya itu jua.

      Delete
  13. Najib kesiankan Tun..sebab tu dia tak dtg. Beliau tahu yg Tun akan hanya menghancurkan perpaduan parti. Rasa hormat masih menebal lgi dlm diri Najib.org pahang memang bigitu..wlupun dipijak kepala tapi masih lagi mwngucapkan biorlerr....

    ReplyDelete
  14. Najib kalau jadi panglima di medan perang, bila lihat pihak lawan, dia dah naik gentar dan lari meninggalkan pengikut terkontang kanting begitu sahaja. Lepas tu beri alasan macam-macam, sakit perutlah, nak terkencinglah, bini panggil suruh picit kakilah, bini suruh basuh jubor binilah, macam-macam alasan diberikan.

    Kesimpulannya Najib memang pengecut yang tak layak jadi Perdana Menteri, bila Tun Dr. Mahathir, Datuk Seri Ahmad Said, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, serta para blogger dan penyokong Tun Dr. Mahathir hadir, terus buat cerita macam-macam, isu keselamatanlah, rusuhanlah, rempuhanlah, berbahayalah, tetapi tak ada pun yang mati dirempuh, dipukul, dibunuh semasa Tun Dr. Mahathir berucap dan memberi penerangan kepada sidang media selepas dipaksa oleh pihak polis berhenti kerana Najib takut makin banyak yang terdedah.

    Najib Pahlawan Bugis konon, blah la, Najib ni hanya Bapok Bugis sahajalah! Memalukan kaum Bugis di Malaysia sahajalah Najib ini, mengaku pahlawan, tapi belum turun berjuang terus lari lintang pukang, pahlawan cetak rompak adalah kalau macam ni.

    ReplyDelete
  15. budak najib panas bontot.

    ada dok reka cerita kesalahan tun.
    kalau ada, dakwa la.
    perwaja steel dah dakwa.
    rm30 billion tu kalau korang dah sunat tahun 1997/1998 ... anwar ibrahim al juboree menteri kewangan dan dia dah jawab paper loss. itu anwar aljuboree punya kerja la dol.

    yang lain lain tu. nombor main petik je.

    handal sangat ada bukti. bawa jumpa CAGM la. diorang nak bagi rm1juta kan?
    dah dapat rm1juta, tak perlu la merendahkan IQ (kalau masih ada la kan) semata mata nak dapat duit belanja puasa dan raya dari UMB dan PMO.

    kelakar la korang ni

    ReplyDelete
  16. Scandal 1MDB tu ada bukti ke?

    Sila baca http://www.malaysia-today.net/one-mountain-two-tigers/

    Sudah tiba masanya Mahathir di dakwa atas segala salah guna kuasanya dimahkamah. Bukankah begitu Pahlawan Bugis. Jangan asyik bertahan sahaja. Untuk berkuasa anda mesti menyerang. Sumbat orang tua ini ke dalam penjara. Setidak-tidaknya kedurjanaannya dapat di "expose" kepada umum.

    ReplyDelete
  17. 1MDB tu bukti bersepah dol.

    setakat ni, nak bayar hutang sahaja dah 2 keping tanah tergadai.
    dey kici ... pokok bulum nampak .. bunga juga ada lebat.

    itu belum kira tanah bakal tergadai. husni sendiri cakap 60% 1MDB dikuasai kepentingan asing.
    maksudnya sekurang kurangnya 60% so called aset yang diwar warkan oleh 1MDB tu bukan Malaysia punya. orang punya. aset tanah saja bernilai RM1.7b. yang kerajaan bagi kat 1MDB. tanah sapa tu? bukan tanah pusaka tun razak tu.

    dari jawapan arul kanda dan husni sendiri, memang ada rm26.8b unaccounted losses/spending. macam bayar brazen sky rm6.1b, siapa brazen sky? kenapa bayar brazen sky rm6.1b? belanja mengurus rm4.5b. kalau kira 1MDB buka tahun 2009, lebih kurang 6 tahun, belanja mengurus rm700juta setahun, atau rm60juta sebulan. belanja mengurus apa banyak gila macam ni?

    apa pulangan 1MDB selepas 6 tahun? yilek. nada. zilch!
    setakat ni ... hasil 1MDB adalah pertambahan hutang dan kehilangan tanah.

    kalau 1MDB bagus, kenapa nak buat rasionalisasi hutang?

    nak lagi dol?

    cari dan baca sendiri la pulak.

    sejak bila budak UMNO rujuk raja petra dan malaysia today pulak ni?
    dah takde sumber proper ke nak spin?

    ReplyDelete