Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Sunday, 8 March 2015

Alangkah Baiknya Jika Semua Ulama Begini Demi Islam...

Tidak rugi sesiapapun jika letakkan ego ditepi dan letakkan agenda perjuangan dakwah dihadapan...

Kredit aku berikan kepada Ustaz Kazim Elias yang mencari titik pertemuan ukhuwah demi dakwah islam... ini baru dikatakan, bertindak seperti yang dikata... ulama bukan hanya tahu bercakap tetapi kena laksanakan apa yang dituturkan...

Walaupun Dr Maza memulakan isu ini, kredit juga diberikan kepada beliau kerana sudi menerima kehadiran Ustaz Kazim...

Indahnya Islam jika semuanya berkelakuan seperti mereka mengikut sunnah Rasulullah yakni berdamai atas kepentingan islam...

Jomo: Semua orang kena ikut apa yang mereka lakukan... Martabatkan perjuangan islam...

7 comments:

  1. Syukur Allhamduillah sebab WAHABI belum berani menunjukkan belangnya lagi di Malaysia.
    Jangan syok sangat mempercayai tingkah laku WAHABI, melalui ejennya MAZA ini.
    Yang bagusnya ialah Ust Kazem walaupun difitnah oleh ejen WAHABI pemecah belah Islam, beliau terima kembali perdamaian.

    Bg WAHABI, mereka sudah berjaya labelkan Ust Kazem sebagai pendusta Hadith, walaupun itu fitnah.

    Jangan kita lupa WAHABI adalah gerakan yang dicipta oleh musuh2 Islam untuk melagakan umat Islam dan beretak perang dengan perkara2 hukum yang telah beribu tahun selesai dibahaskan oleh para Tabi'en.

    WAHABI ejen penjaham Islam.... hati2lah dgn fitnah akhir zaman..
    Jgn sama sekali percaya dengan wajah talam DUA MUKA WAHABI Asri Zainal Abidin ini.. kajilah latar belakangnya sebelum percaya kpd nya.

    lepasni akn ada lg serangan2 pemikiran oleh mufti Wahabi Perlis ni...

    Wallahualam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum ada fatwa yg mengisytiharkan wahabi sesat. Arab saudi, dimana terletaknya mekah dan madinah, kota suci umat islam juga sebahagian besarnya berfahaman wahabi. Wahabi bukan mazhab, cuma aliran pemikiran yg agak berbeza dgn aliran pemikiran dan amal laku ahli sunnah waljamaah. Bagaimanapun kerana corak pemikiran wahabi yg bnyk mempertikai laku amal ahli sunnah di malaysia, dikhuatiri ia akan menjadikan masyarakat islam malaysia berpecah belah. Dengan adanya syiah lagi, kekhuatiran itu berasas. Oleh itu, amat tidak perlu membawa aliran wahabi sebab tidak sesuai dengan laku amal umat islam malaysia.
      Wallahua'lam. Semoga Allah ampunkan saya jika terkhilaf.

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Sedangkan AYAHPIN yg sesat rosak tu pun ada pengikut tegar..apalah sgt dgn Wahabi ni boleh tipu umat Islam.. di Malaysia ni ramai org Melayu yg cari jln pintas nk cuci dosa.. nak dekat diri dgn Agama tp xmau belajar dr asas.. jumpa AYAH pin.. jumpa Syiah.. jumpa WAHABI.. mcm dh jumpa tiket Sorga dah...

    Dgr khabar dlm JAKIM sendiri berlambak2 ostad2 WAHABI...???

    ReplyDelete
  3. Sepatut nya begini. Ini buat stail tadika !

    ReplyDelete
  4. Kerana Wahabi ini suka membidaahkan org lain yg tak sealiran dengan mereka sebagai sesat dan masuk neraka lah punca mereka itu di katakan sesat. Sesat dlm erti kata yang berbentuk membidaahkan pihak lain.

    Takkan nak tunggu mereka bertukar jadi spt Syiah baru nak ckp sesat?
    di Saudi Wahabi mereka masih tidak mengacau Mazhab laiin dan kita pergi ke sana menghormati amalandi sana..

    Wahabi di malaysia dn negara2 lain sudha bertukar menjadi ekstrimis.. cub akenal tingkah laku wahabi IS skrg..

    ReplyDelete
  5. semua perangai meme mace arab unta..melayu membontot jelah...bangsa perasan hebat tapi takde papepun ckp je lebih..berlagak..seksis tahap gaban..

    ReplyDelete