Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Sunday, 11 January 2015

@EricPaulsen101 Kurang Ajar Hina JAKIM dan Islam...? Apa komen @rafiziramli ? cc @KBAB51

Kenyataan bersifat kurang ajar cina chauvinis ini mendapat kecaman yang cukup besar di dalam media sosial... Kenyataan yang difahamkan dikeluarkan dari kepala lutut Eric Paulsen ini sememangnya menggambarkan pemikiran chauvinis yang cukup dangkal dan biadap...

Eric Paulsen ,Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty yang sebelum ini tidak berapa dikenali, cuba menjadi hero sekutunya dari kalangan chauvinis yang cuba menjatuhkan maruah umat islam secara licik dengan mengeluarkan kenyataan yang boleh menimbulkan suasana tidak harmoni antara kaum dan agama di negara ini...

Aku setuju kenyataan KPN jika Eric ini disiasat di bawah akta hasutan... Eric dikatakan berkawan rapat dengan rafizi ramli ini juga dilihat cuba menyebarkan pemikiram chauvinis secara halus melalui pemimpin melayu semacam rafizi... Patutlah Otak Rafizi pun KOSONG mcm ortak cina ni...

Apakah perlu untuk Eric menyatakan JAKIM menyebarkan fahaman ekstrim, dalam keadaan Jumaat itu adalah hari mulia untuk Umat Islam dan Solat Jumaat itu adalah perkara wajib bagi Umat Islam....? Apakah sekutunya Islam dalam PKR dan sekerat dalam DAP hanya duduk diam dalam isu ini...? Tidakkah Eric sedar sekutu mereka juga bersolat jumaat pada tiap hari jumaat...?

Mana pergi pemimpin Melayu Islam PKR? aku nak tanya, Apakah salah dan dianggap Ekstrimis JAKIM menganjurkan berdoa untuk kesejahteraan Malaysia negara yang kita diami dan termasuk juga puak-puak chauvinis ini diami...?

Eric ni jenis manusia apa...? Apakah ramai ekstrimis muncul setelah bertahun-tahun JAKIM laksanakan perkara ini... Tayangan dalam TV menggalakkan umat islam menghayati isi kandungan khutbah... bagi perempuan pula ianya satu pahala menonton khutbah dari kaca televisyen... apa sandaran eric menyatakan JAKIM menggalakkan ekstrimis...? Bodoh!

Aku belum nampak ada sekutunya pertahankan cina macam eric ini... Cuba menimbulkan kebencian orang Islam di negara ini... Tidak ada salahnya JAKIM berbuat perkara yang bermanfaat kepada umat Islam... Kalau ianya menggalakkan Ekstrimis sudah lama pemimpin dalam UMNO PAS mahupun PKR dan sekerat orang islam dalam DAP itu jadi Ekstrimis...

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata binasa badan... Jangan ikutkan kepala lutut jika mahu berbicara... Jangan tunjuk pandai... Jangan mahu jadi Kepala Besar dibumi Malaysia ini... Ini negara semua orang punya...

Kamu tidak bernasib baik kali ini... Sekutu kamu sendiri mendiamkan diri kerana mereka tahu apa yang JAKIM lakukan adalah demi memberi pahala kepada Umat Islam dan menggalakkan semangat silaturrahim sesama manusia...

Jomo: Eric Sila Minta Maaf Kepada Orang ISLAM DI NEGARA INI... ABAM RAFIZI KOMEN SIKIT!!!

Add caption

4 comments:

  1. Salam Bro,Apa yang Lu merepek ni ? Dah tentu Rafizi Babi tu kawan dia.Mana boleh Rafizi Babi tu komen yang buruk-buruk.Rafizi Babi mesti sokong punya !

    ReplyDelete
  2. Depa lawyer ingat depa above the law? Kali ni rasa la sendiri. Ptuiiiii

    ReplyDelete
  3. padan muka mu wahai eric. erk. rafizi ngan eric ni ada skandal ker? -Bapa Tiri

    ReplyDelete
  4. Provokasi yang sangat serius. Mintak maaf tak cukup. Denda pun tak cukup untuk memadamkan kemarahan orang Islam negara ini. Mesti diambil tindakan tegas ke atas Si Babi ini, contohnya samada dipenjarakan atau dilucutkan kerakyatannya.

    ReplyDelete