Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Sunday, 12 October 2014

Typo! RTM dan Sinar Harian... Agak-Agaklah wei... cc @shaberyc

Tersebar secara meluas di media sosial... mohon penjelasan pihak RTM dan Sinar Harian...

Memalukan jika ini adalah benar... kerana kesalahan ini membawa makna yang cukup berbeza...

Jomo: mohon di siasat... aku rasa RTM sebelum ni dah pernah ditegur...

2 comments:

  1. Tajaaaat boboi......! tak teliti...tak hati2..kerja sambil lewa.......buang je kerja staff mcm ni boss !

    ReplyDelete
  2. mereka dah tak nak langsung ambil tahu tentang bahasa. sepatutnya pakar bahasa dari Dewan Bahasa wajib diletakkan di tempat tempat saperti itu. bukan itu saja, ada bahasa bahasa yang digunakan tidak betul saperti penggunaan penjodoh bilangan dsb. sudahlah bangsa dihina, kini bahasa pulak nak dicemari. perbuatan yang sangat tidak bertanggungjawab. aku rasa bahasa yang digunakan setengah blogger jauh lebih baik dari yang digunakan mereka.

    bagaimana pun aku suka gambar yang bawah tu.

    ReplyDelete