Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Thursday, 9 October 2014

Apakah Chauvinis Ni Kata Sekolah Kebangsaan Lahir Pelajar Bahlul...?

Beberapa kenyataan yang tersebar dalam media sosial semenjak isu sekolah jenis kebangsaan dibangkitkan... Apatah lagi kita terus membincangkan mengenai soal perpaduan dikalagan rakyat Malaysia pada hari ini...

Bila emosi mengalah emosi maka terjadilah kenyataan-kenyataan bangang oleh masyarakat-masyarakat yang tidak bahlul dan bangang...

Apatah lagi merendah-rendahkan Sekolah Kebangsaan lambang sekolah perpaduan dan tempat menuntut ilmu rakyat Malaysia berbilang kaum...

Yang buat kenyataan bengong ni jenis-jenis kolot dan jumud pemikirannya... Aku nak tanya, Apakah SK tidak melahirkan pelajar yang cemerlang...?

Jomo: Kita mahu bersatu... Tapi jangan sesekali merendahkan orang lain... Ingat hanya chauvinis yang pandai...?

6 comments:

  1. Cheh... Macam bodoh aje

    ReplyDelete
  2. What bullshit are you talking about, Tiong?. At the SMJK where I was, only 1 or 2 classes out of 12 are acceptable. The other classes are all rotten, academically, what more socially, spiritually.
    All they did, was sleep in class, coz most of them were working after school.. and their parents busy making money to bother about their children.
    All their leaders know, is to sweep everything under the carpet. I wouldn't know if I were not posted there.
    That's why, from this community emerges two disparaging groups, the haves and have-nots.
    These have-nots are the ones who become the eventual gangsters and pimps or masseurs.
    The way they use the international language is beyond comprehension, especially when they go to Form 6 at SMK's; even a Forn 1 is much more conversant than any of them.

    ReplyDelete
  3. Semua Pakar yg berkidmat untuk negara adalah org melayu berasal dari Sekolah Kebangsaan...Doktor2 Pakar termasuk IJN adalah org melayu, Saintis dan angkasawan adalah org melayu,, Pakar Petrolium dan kejuruteraan automobil adalah org melayu, pakar ekonomi dan perbankkan Islam adalah org melayu... Profesor dan Ahli akademik adalah org melayu. berapa kerat org cina dari SRJK yg menjadi pakar dan berkidmat untuk negera?.

    ReplyDelete
  4. Org melayu memang ramai tapi yang miskinnya pun tak kalah banyak jugak tak mcm org cina. Org cina tak ramai tapi banyak yg kaya. Sampai le ne mereka masih menjuarai ekonomi negara. Sebah tu tanpa banyak bantuan dr kerajaan mrk berjaya memberi pendidikan bertaraf 5 bintang pada anak mrk.

    ReplyDelete
  5. Dasar si PENDATANG KAPIRDAJAL KANGKANG BABI CINA RASIS DAPBANGKAI!

    Tak habis-habis MENGHINA BUMIPUTERA, di TANAH ASAL kami ini! BERAMBOSlah kalau dah benci sgt. kaum BUMIPUTERA kat NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kami ini, si PENDATANG KANGKANG BABI RASIS oi!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  6. Singapork the DAP bigot idol country also closed their vernacular school back in 1987. LKY must be weird people too, right?

    ReplyDelete