Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Thursday, 3 July 2014

Si "PUKIMAK" Tandatangan Surat Saman... cc @cmlimguaneng



Siapa Lim Pey jie...? Pukimak kah budak ini...? Apakah nilainya manusia yang menjadi rakyat Malaysia dengan kelakuan cukup nista menurunkan tandatangan dengan menulis PUKIMAK... Apakah memang dia jenis PUKIMAK...? Puak jenis apakah ini...? Puak DAP...???


Aku tak nak cakap banyak, tapi, korang tengoklah betapa bangsa chauvinis seperti ini bagaimana mereka layan penjawat awam yang menjalankan tugas... ingat ini negara Bapa dia punya???!!!

Kesalahan tidak mematuhi lampu isyarat bukan kesalahan kecil, kesalahan-kesalahan seperti ini boleh menyebabkan kemalangan... Apehal pula cuba nak jadikan ini sebagai isu... Kau dah buat salah, mengaku jerlah!!! Apehal pula nak panas-panas dengan penjawat awam... Polis telah menjalankan tugas, kamu emsti ingat!!!

Jomo: Tak nak cakap lebih-lebih bulan puasa ini... Tapi kalau betullah, Lim Pey Jie ini memang jenis cina chauinis kurang ajar... Layaklah dia gelarkan diri dia sendiri sebagai 'PUKIMAK'...

baca juga di sini

4 comments:

  1. Panggil dia dtg balai laaa..... hahaha

    Mau tgk puki sapa bulu lebatt woo....hahaha

    ReplyDelete
  2. Korang yg lahir selepas peristwa 13 Mei 1969 tak kenal hati budi kaum "PMak" ni! Memang mereka keturunan yg wajar digelar "PMak". Bangsa yg sedar di untung. Kalau mereka jadi rakyat Sgpore, baru dia orang tahu...Spore digelar sebagai " FINE CITY" ( Bandar Saman".) Tak percaya hantar simalaun/ anak haram jadah tu duduk di Spore selama sebulan je! Silap hari bulan dia merengkok dlm JAIL Spore...baru padan muka dia.

    ReplyDelete
  3. Ini semua berpunca dari Najib yang kemaruk undi cina dan menyembah mereka. Apa mereka minta Najib bagi.Siap hantar anak dia ke China belajar bahasa cina sebelum PRU dan heboh kat radio untuk ambil hati pengundi cina.Akhirnya Najis dilempar ke muka dia. Inilah hasil pentadbiran Najib laki Rosmah.

    ReplyDelete
  4. mahkamah hndaklah mendakwa Penjara, Denda & pukul jika perlu untuk Rakyat Malaysia Menghormati Aggota Polis yang Menjalankan TUGAS.

    Hukuman KERAS perlu bagi Orang China..sila baca buku Tsunzu & Pendapat Jakie Chan..
    Ini Kerana Orang Cina biasanya hanya patuh kepada undang2 KUKU BESI..

    bagaimana LKY mengukubesikan rakyat Cina Singapore..

    ReplyDelete