Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Sunday, 20 July 2014

Si Oggy Kurang Ajar...



Ni lagi seorang mamat bodoh... Orang Malaysia yang tidak tahu akan adab dan selayakknya aku gelar sebagai kurang ajar...

Apakah beliau tidak tahu erti menjaga hati orang lain... Ini melayu jenis apa?

Aku harapkan sesiapa yang mengenali Oggy Adam ini untuk nasihat budak ini... Budak ini memang bodoh dan bahlul...

Jomo: Cuba jangan timbulkan provokasi... kita 1 Malaysia kena sentiasa berwaspada dalam tutur kata... lebih-lebih lahi bangsa Melayu penuh dengan sopan dan santun... kata-kata yang bodoh seperti yang ditulis dalam facebook itu hanya meninggalkan kesan yang negatif dalam pertalian persaudaraan dan ikatan rakyat Malaysia...

posted from Bloggeroid

6 comments:

  1. ada sebab dia tulis macam tu. awat melayu saja ke yang nak kena jaga tatasusila dan mengalah takut? tak kan hang tak pernah baca komen depa depa semua? Malaysia mempunyai pelbagai kaum, semua kaum menuntut hak yang sama. tapi jika apa apa berlaku yang melibatkan negara , hanya MELAYU saja yang dituding. contoh di indon, kalau ada berita penderaan terhadap amah indon, di sana yang kena ketuk ialah melayu, walhal yang melakukannya terang terang adalah china.
    lihat mengenai nahas MAS, sichina hanya tau mengutuk pilot melayu, seolah melayu ni bodoh sangat. tapi jika tau pilot tu penyokong pembangkang, sekejap tu juga pilot tu dihormati. itulah rakyat Malaysia yang berlagak tanpa memikirkan tok nenek dia dating ke Malaysia hanya sebagai kuli mat saleh.

    ReplyDelete
  2. Aku sokong si Oggy tu.. mmg betul puak Sabahan ni majoriti sudah byk pendatang haram jadah.
    Gerakan mahu keluarkan Sabah, jadikan negeri kristian.. melalui pengkhianat2 spt Kitingan family..
    semua masalah kerajaan Melayu ini yg kena.. paria dan cina babi dan suku2 bodoh lain buat apa? sebagai jasa untuk negara? sekadar mahu tidur lena makan kenyang dn berdemo maki kerajaan? itu shj jasa sbg rakyat? gi mampos la sbrny Sabahan.. kapir banyak sbb tu bala besar di Sabah..

    SOKONG MU OGGY 100%
    JANGAN TAKUT HENTAM JE SABAHAN BODOH TU!!

    ReplyDelete
  3. teruk rakyat Malaysia terutama yang kutuk pilot melayu konon bodoh. kalau kita tak tau cara pilot bekerja yang kena akur dengan ATC, tak payah mengutuk kerana ia melambangkan kebodohan anda. pilot tak terbang sesuka hati melainkan selalu kena berhubung dan menerima arahan ATC. laluan udara sangat sebok dan tidak boleh sesuka hati pergi, terutama jika tempat yang tak diliputi oleh radar ATC. kemungkinan nahas berlanggar berlaku. Jangan terlalu mengutuk melayu, kalau China yang jadi pilot tentu tidak dihina kan? Saya nampak China Malaysia duduk dalam keadaan cacing panas, almaklum hati tak tenang, asyik marah konon orang tak adil. cuba pergi ke negara lain tengok jika pemerintahnya ADIL sangat kat pendtang?

    ReplyDelete
  4. Oggy jawab soalan dan perkataan yang dikeluarkan oleh seorang rakan FB nya , oggy bukan tujukan perkataan itu untuk seluruh rakyat sabah pun , kita kena faham disini ,
    memang perkataan oggy itu biadab dan kurang ajar tetapi bila kita selidiki ..ada betulnya juga cakap si Oggy , walaupun ianya bukanlah melambangkan /bukan ukuran pada majoriti keseluruhan sabahan.

    orang sabah ramai yang apabila menyebut ' semenanjung' ...dia tulis 'semenanjing'
    dan ramai juga orang sabah apabila merujuk kepada rakan2 semenanjung sebagai 'kerapu'

    ini semua adalah pengaruh politik kebencian dan sentimen negeri yang diajar oleh parti STAR , sentimen kebencian ini semakin meruap sejak adanya parti STAR yang menjadikan permainan emosi dan hasutan kebencian sebagai modal utama .
    mereka menyemai dan membina kebencian melampau antara masyarakat sabah /sarawak dan semenanjung ,
    kalau beginilah jadinya , masyarakat malaysia bukan menjadi semakin baik , tetapi menjadi satu masyarakat yang semakin mundur , masyrakat kekampungan , yang otaknya hanya mampu sejauh 5 kaki ..

    saya urang Malaysia dari negeri Sabah !

    ReplyDelete
  5. Taik ko la ... Anonymous20 July 2014 17:38. Otak ko letak kat mana? kat bontot?
    Dia cakap MOSTLY ORANG SABAH bodoh2..x da otak...dia ingat otak dia tu dok kat kepala dia yg mcm beruk tu? sama ja dia letak otak dia kat dalam lobang jubur dia tu tu pasal meroyan dalam FB x tentu pasal...pi mampos la c Adam bastard tu...poorah!!!!

    ReplyDelete
  6. di mana mana negara pun ada kebencian dan racist.. tapi jangan sampai hak milik negara dicemuh, dibenci atau berbunuhan sesame sendiri. kita bukan lama di dunia, seboleh bolehnya jangan mengisi hati kita dengan keburukan dan salah sangka, tak ke mana sikap itu..

    ReplyDelete