Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Wednesday, 16 July 2014

Contoh BaiK! Menteri Pengangkutan Baharu 'SOUND' MAS Untuk Bangkit...


Yang berlalu biarkanlah berlalu, MAS perlu bangkit dari keadaan yang tidak stabil ketika ini... MAS perlu dijenamakan semula dan diberi nafas baharu utnuk terus bangkit dan bangkit... Ini soal penghormatan kepada negara bagi satu-satu airlines yang mencerminkan negara Malaysia secara keseluruhannya... 

Aku ucapkan tahniah kepada kempimpinan baharu Kementerian Pengangkutan yang cukup tegas dalam hal ini... Memberi teguran secara terus menunjukkan Menteri Dato Seri Liow Tong Lain begitu tegas dalam memastikan penerbangan MAS bangkit dari tempoh sukar ketika ini...

KUALA LUMPUR: Penerbangan Malaysia (MAS) perlu melakukan pelbagai perubahan dalam usaha menjadikan perniagaannya berdaya maju. 
Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, pihaknya akan menemui pengurusan MAS bagi membincangkan pelan pemulihan radikal syarikat penerbangan nasional itu. 
"MAS perlu melakukan transformasi. Mereka kini melalui tempoh yang sukar dan mereka akan memberi taklimat kepada saya tidak lama lagi," katanya. 
Sebelum ini, Pengerusi MAS, Tan Sri Md. Nor Md. Yusof berkata, pihaknya akan terus mengadakan perubahan radikal demi mengembalikan potensi sebenar syarikat penerbangan negara itu.... sumber

Keberanian Politik seperti ini yang dimahukan oleh PM Najib Tun Razak.. Justeru, meletakkan Liow Tong Lai di Kementerian Pengangkutan juga dilihat sebagai strategi terbaru PM bagi memastikan kementerian ini terus mengorak langkah kehadapan apatah lagi dengan 'populariti negatif' sebelum ini dalam mengendalikan beberapa isu terutamanya isu MH370...

Jomo: Tahniah di atas perlantikan dato Seri Liow Tong Lai, Kuota Menteri Cina dalam kabinet... Diharapkan dapat melaksanakan tugas sebaik mungkin demi rakyat...

2 comments:

  1. Siapa Penasihat MAS? Siapa yg lantik Penasihat MAS?

    MAS perlu diswastakan - bukankah itu pandangan dari seseorang yg boleh kita kategorikan reformasi teradikal dan bernas?

    Jual MAS kpd Air Asia atau Syed Bukharym- selesai.
    Kecuali ada agenda lain?

    ReplyDelete
  2. Oi JM, BANGANG punya artikel! Buta sgtkah ko ni kat strategi MUSUH ISLAM/Melayu termasuk si MCAcing-DALANG-DUA-MUKA-plg MERBAHAYA ni nak MENJAHANAMkan MAS - supaya dpt. diswastakan terus!

    Tapi si Menteri Pengangkutan ni boleh pula biaqkan si lori/bas/kereta BUAS BERMAHARAJALELA kat Tanah Melayu ISLAM ni - patutnya PEMILIK lori/bas/kereta BUAS ini pun kena TANGKAP dan mesti beri PAMPASAN pd. mangsa kemalangan – bukan hanya pemandunya terutamanya lori/bas; dan hanya bayaran denda! Dan SAMAN BERJUTA pemilik lori/bas/kereta BUAS spt. di Barat - lihat akhbar (tapi anti-ISLAM) di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2689682/Tracey-Morgan-sues-Wal-Mart-negligence-truck-driver-smashed-limo-leaving-comedian-seriously-injured-friend-dead.html !

    Sedih betul – hampir hari-hari umat Islam/Melayu diBUNUH/diLANGGAR , termasuklah anggota PDRM ISLAM/Melayu kita! Kemalangan jlnraya yg. majoriti mangsa adalah umat Islam/Melayu – sering dipersalahkan sbg. cuai kononnya oleh NGO-NGO si KAPIRDAJAL; yg. herannya si KAPIR ni tak pernah menyalahkan pemandu dan TUANPUNYA lori-lori/bas-bas/kereta-kereta BUAS, yg. sering menyebabkan kemalangan – di mana mangsa sbg. umat Islam senang dikenali dr. pemakaian atau hiasan Islam pd. kenderaan!

    Tapi adakah kes ini spt- kes lain akan disiasat dgn. TERPERINCI – kenapa rakyat tak diberitahu perkembangan kes-kes JENAYAH Kemalangan BUAS spt. ini mahupun jenayah lain, termasuk yg. TERBENGKALAI?! Dan lihat bagaimana MANGSA asyik dipersalahkan terutamanya penunggang motosikal – sebab kononnya topi keledar ‘lusuh‘ - geramnya aku! Sedangkan LORI/BAS/KERETA BUAS besar , termasuk pemilik-pemilik GANGSTERnya yg. menyebabkan KEMALANGAN tak pula disebut – lihat di dihttp://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140527/dn_16/Tukar-topi-keledar-selepas-lima-tahun , Tukar topi keledar selepas lima tahun!

    Sebenaqnya jenayah-jenayah makin berleluasa, yg. majoriti MANGSAnya adalah umat Islam/Melayu, termasuk dlm. kemalangan jlnraya di mana mangsa terus dibiarkan MATI dgn. kEJAM/cedera kdg-kdg sampai CACAT akibat dilanggar LORI/KERETA (terutamanya MPV) /BAS - BUAS (terutamanya tekan brek tiba-tiba, lalu kenderaan belakang terbabas ke laluan bertentangan, atau si pemandu BUAS ini tiba-tiba pandu laju bila kenderaan belakang nak potong atau lori/bas/kereta depan sengaja ke tengah dan menggilis kenderaan yg. nak potong (umat Islam yg. disasarkan si MUSUH Islam, senang dikenali dr. pakaian atau hiasan Islam pd. kenderaannnya), akibat ramai TUANPUNYA lori/bas/kereta ini sendiri puak KAPIRGANGSTER atau dibiarkan ambil ramai pemandu dr. GENG-KONGSI-GELAP termasuk si PENAGIH DADAH/PATI!

    Yg. heran tu, kalau pemandu lori/bas/kereta BUAS tu Islam/Melayu – akan dinamakan; tapi kalau pemandu lori/bas/kereta BUAS tu adalah si KAPIRDAJAL, kenapa TAK dinamakan, terutamanya bila langgar umat Islam/Melayu ?! Sepatutnya juga, mengikut undg-undg, LORI tak boleh di jlnraya yg. sibuk waktu pagi/balik kerja!

    Dan lihat kes-kes ni –seorang ibu dan bayinya terbakar dgn. amat kejam; tapi yg. ganjilnya dari gambar di Berita Harian, kereta BESAR (MPV yg. kononnya dilanggar mangsa – apahal merentang kat jln depan kereta mangsa; jadi aku syak kereta BESAR ni lah menyebabkan kemalangan, bukan mangsa)! Lihat di - http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Ibu_bayirentungdalamnahasdiMiri/Article/index_html, Ibu, bayi rentung dalam nahas di Miri; 2014/05/26!

    Ataupun pasangan suami isteri ini yg. DILANGGAR dgn. KEJAM oleh si Inggeris (aku syak dia mabuk – tapi disisasat tak tahap alkoholnya sebelum/selepas dihantar ke hospital – kononnya dia pun cedera parah?!) – lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140616/je_04/Suami-isteri-maut-dua-anak-parah , Suami isteri maut, dua anak parah, 16/06/2014. Patutnya keluarga mangsa MALANG ni SAMAN BERJUTA kat pemandu BUAS mcm. ni – mana NGO-NGO/Peguam SUKARELAWAN Islam/Melayu?!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete