Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Thursday, 6 March 2014

PANAS! SERAKAHNYA Editor HARAKAH...? - Persuruhjaya PAS Selangor


Sudah terang lagikan bersuluh, seperti ada tangan-tangan GHAIB yang kini menguasai HARAKAH dengan penuh SERAKAH... Kerakusan dalam mengeluarkan berita terutamanya dalam usaha menganggungkan Anwar menjadi persoalan yang cukup panjang oleh ahli-ahli PAS yang tak tahu apa yang kini berada di bawah...

Cukup memualkan, antara kata-kata yang aku dengar sejak kebelakangan ini apabila bercerita mengenai akhbar harakah... Tiada nilai islamik, yang ada hanyalah mengadu domba dan KIPAS tahap dewa terutamanya kepada Anwar dan geng-geng parasit yang lain...

Terkini, Persurujaya PAS Selangor sudah mula bersuara... Kalau sebelum ini bekas persurujaya dipecat, mungkinkah Persurujaya yang ada ketika ini bakal menerima nasib yang sama... Mengetahui betapa parasit-parasit ini cukup jahat, bersedialah, macam-macam kemungkinan akan berlaku!

AIDCNews – 3/6/14 – Pesuruhjaya PAS Selangor, YB Iskandar A Samad mempertikai kenyataan lidah rasmi parti itu bertajuk “MoU Air Jadi Tanda Tanya.” 
“Patutkah lidah resmi sebuah parti mempertikaikan secara terbuka tindakan sebuah kerajaan di mana parti itu adalah sebahagian dari kerajaan tersebut? 
“Bukankah lebih baik dilakukan secara dalaman terlebih dahulu?, ” katanya dalam laman sosial, iasamad, 3 Mac. 
YB Iskandar menulis lagi, “Kalau kita setuju kebebasan penuh dalam media ie lidah resmi parti boleh kritik parti atau kerajaan bawah parti maka pimpinan parti kena berhati-hati. 
“Semua media patut diberi layanan yg sama, tak kira media parti sendiri atau media parti lawan. No special treatment,”katanya. 
Laman sosial pro ulama PAS, El Haraki mendakwa kenyataan Harakah itu adalah penyambung lidah kepada UMNO untuk memecahbelahkan perpaduan Pakatan Rakyat (PR). 
“Harakah menjadi lidah kepada UMNO memecah belahkan Pakatan Rakyat? 
“Siapa di belakang Harakah?.” 
Sebaliknya, satu lagi laman sosial pro ulama PAS, ‘Kami Bersama Ulama Muda Haraki,’ pula mendakwa kenyataan Harakah itu jadi lidah rasmi Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjatuhkan Tan Sri Khalid Ibrahim...-AIDC
Jomo: Aku nak ingatkan Orang PAS! Semasa di dalam UMNO, macam-macam Anwar cakap pasal PAS ini... Sehingga hari ini Anwar tidak pernah menyertai PAS, tetapi, hanya ebrkawan dan menggunakan PAS untuk agenda beliau... Tapi, aku pelik, Orang PAS ini lebih kuat mempertahankan Anwar berbanding Pemimpin-Pemimpin PAS itu sendiri... Akhirnya, PAS hilang maruah dan rasa hormat bukan sahaja musuh tetapi ahli-ahlinya sendiri... 

8 comments:

  1. sampai sekarang, bila tanya apa salah umno kpd pas semasa pas dalam bn dulu macam2lah kejahatan umno telah lakukan. hingga seolah-olah umno ni dikuasai oleh melayu kafir, melayu firaun dan melayu jahiliah. yang pas lupa atau buat2 lupa ialah anwar pernah duduk lama dan menguasai umno dahulu. apa yg anwar tak sebut untuk menghina, mengutuk dan memperlekeh pas? habis telanjang bogel pas dan pemimpinnya digulai anwar. malangnya bila anwar keluar (dihalau) dari umno, semua dosa2 anwar terampun begitu sahaja. dan lebih malang, pas pulak dengan rela hati menjadi balaci, keldai dan pecacai angkat najis kepada anwar. ubat cenua jenis apa yg anwar dah beri makan kpd pas ni sampai tahap terlupa bahawa dalam kepala pemimpin pas ada otak? otak pemimpin pas dah tak berfungsi bila berurusan dengan anwar. keldaipun keldailah, janji rock, ye tak!!!

    ReplyDelete
  2. betul tu bro... Nampak bodoh sangat PAS ni...

    ReplyDelete
  3. aku dh cakap bro Usin...anwar al jubur pakai ilmu sihir korang cakap aku mengarut.. cuba tengok, siapa saja yang "close" dgn dia, tak mungkin otak mereka kembali berfikir cara waras lagi. Dah jadi macam pengikut ayahpin. Tak boleh mengucap langsung.

    ReplyDelete
  4. Anuar ni macam sesumpah lidah bercabang ,kat mana mana dia pergi dia boleh pusing cerita dan masaalah nya orang boleh dengar dan percaya cerita 1001 malam yang dibawanya, cerita dongeng katakan

    ReplyDelete
  5. SEBENARNYA TAHAP PEMIKIRAN PUAK PUAK PAS INI MASIH LAGI DIZAMAN JAHILIAH. PUNYA LA KUNO KALAH ORANG ZAMAN BATU. BODOH BANGANG BETUL..HARAPKAN SERBAN DAN JUBAH SAJA MACAM ORANG ISLAM...TAPI HAPRAKKKKK!

    ReplyDelete
  6. Statement syok sendiri atau sekadar nk menyedapkan hati. Takkan la puak2 pas nie tak tau sapa yg running the show kat harakah... Cara nk sedapkan hati yg kononnya plg senang ialah ... Put the blame to umno.

    ReplyDelete
  7. mana ada pertikai ?
    media UMNO dan blogger UMNO putar belit kenyataan saya.

    ReplyDelete
  8. Semua salah rosmah.cina amik paper harakah lap cirit pun salah rosmah.

    ReplyDelete