Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Monday, 3 February 2014

Kafir Pertikaikan Teks Khutbah JAKIM... Apa Kes???



Aku lihat Islam semakin hari semakin dipijak-pijak dan direndah-rendahkan... Islam agama rasmi persekutuan seperti sudah tidak dipandang tinggi dan dihormati oleh orang lain... Perbalahan demi perbalahan, hata, penggunaan Kalimah Allah itu pun Islam tidak mahu bersatu... Tapi, dengan isu yang terjadi di Penang baru-baru ini, barulah puak-puak yang sebelum ini menyokong kepada penggunaan itu sedar akan kesan dan akibatnya...

Kes Lim Kit Siang mempertikaikan khutbah jumaat baca di sini

Siapa beliau untuk mempertikaikan Khutbah Jumaat untuk orang Islam? 

JOMO: Selagi ada pencacai yang mendokong beliau diluar sana, selagi itu kafir ini tidak akan takut mempertikaikan apa saja berkenaan dengan Islam... Sedarlah!

10 comments:

  1. khutbah itu benar, ini terbukti apabila khafir bangun menentang ayat alquran tu, so apa yang kafir nak bising bising, allah tidak menipu, inilah buktinya, kafir cina mana ada ugama sebab tu dia bodoh tak tahu, nik Aziz kena sekolahkan kawan kawan dia ni..

    ReplyDelete
  2. wahai cina cina kafir, baca lah alquran kalau mahu tahu apa betul kah ayat ayat allah itu, kamu akan dapati alquran adalah benar, cuma kamu yang berhati kafir, hitam tak percaya pada allah

    ReplyDelete
  3. Minta rakan tido sebantal....PAS selesaikn. Masa kempen pilihanraya bkn main angkat DAP. Siap kibarkn bendera DAP masa sambut Nik Aziz kt lapangan terbang kota bharu. Ade yg pakai penutup purdah dari bendera DAP. Skrg ni......hasil dari korang lemakkn DAP...inilah jadinya. Bile nk tarbiah DAP? Skrg ni DAP makin kurang ajar.

    ReplyDelete
  4. Tafsir Al-Quran atau maksud Al-Quran tidak boleh diubah. Ianya datang dari Allah Taala sendiri dengan tidak ada campur tangan manusia walaupun Rasulullah sendiri sekalipun. Haram bagi kita mengubah maksud Allah. Juga haram bagi kita menghalalkan yang haram dan haram bagi kita mengharamkan yang halal.

    Maksud ayat Allah tetap begitu dan tidak akan berubah sehingga kiamat walaupun satu Alif sekalipun. Mana mungkin boleh kita tukar maksud ayat Allah mengikut kehendak manusia lebih-lebih lagi orang kafir yang tidak ada kena-mengena dengan Islam dan tidak mempercayai Allah.

    Allah maha mengetahui yang lepas dan juga akan datang. Allah maha bijaksana, maha mengetahui apa yang nyata dan yang samar-samar. Allah itu benar dan Rasulullah juga benar.

    Ayat Allah dipertikaikan dengan tidak ada "ulama" yang membela kebenaran agama Allah. Masha-Allah......sungguh dunia ini sudah hampir penghujungnya dan kita masih tergamak membuka pintu dan memberi jalan kepada mereka yang jahil, sehingga kita terlupa bahawasanya kita akan kembali kepada Allah apabila sampai janjiNya. Semuanya akan disoal dan azab Allah amatlah pedih hai umat Muhammad sekalian.

    Kita tunggu dan lihat "ulama" manakah yang sanggup membela kebenaran agama Allah.

    ReplyDelete
  5. JAKIM PERLU HANTAR TEKS KHUTBAH UNTUK DITAPIS OLEH GEREJA, DAP DAN PAS?????

    ReplyDelete
  6. Wahai Lim Kit Siang, Ambiga, Hannah dan Cock, kristian bukan lah agama asli korang. Korang pun tidak faham apa itu agama kristian. Sejauh mana korang faham antara agama kristian korang dengan nasrani yang kandung dalam Al-Quran? Adakah kristian korang adalah agama sebenar? Tahu kah korang bahawa agama yang korang anuti itu telah diseleweng? Jangan korang provoke kami umat Islam. Islam agama yang aman lagi toleransi. Tapi sekiranya agama Islam diperangi, jangan menyesal sekiranya umat Islam bangkit untuk JIHAD. Bila semboyan JIHAD ditiup, ucapan maaf dari sesiapa tidak akan didengar. Hanya LAUNGAN JIHAD akan bergegar diseluruh negeri Malaysia.

    ReplyDelete
  7. Apa pula kata ulama PAS tentang ini?
    Senada dengan mereka yang tidak bersyahadah atau bagaimana?
    Menangkan dunia yang besifat sementara atau akhirat yang kekal?
    Berdiam diri atau pertahankan agama Allah?
    Takutkan Allah atau takutkan makhlukNya?
    Allah sedang memandang dan mencatit.
    Tiada satu pun akan terlepas dari pandangan dan pengetahuan Allah.

    ReplyDelete
  8. Ahjibgot kata sia PM semua kaum..heren heran..bila kaum lain hina agama kita kita diam bila ada melayu bawa kepala lembu wah cepatnya polis bertinfak..tuduh cepat sebab hina agama hindu ..kes buang bom petrol di gereja wah cepatnya polis tubuh pasukankhas..polis 89 % melayu islam..nila dulu masjid di bakar sunyi polis..kena tunggu arahan kerajaan paulak..heran heran, patutlah meka berani sebab ahjibgor dan semua nya kangkong..celur layu, di jemur pun layu..Kajang we all somong pakatan bukan BN..itu pasti..No more Bn, no more umno..itu aja..

    ReplyDelete
  9. anon 00:33 ,

    kamu sokonglahh org yang mempertikaikan khutbah Jumaat tu ... penjual dan peniaga agama... meniaga tak untung2 ... lepas kena tipu ,,, kena tipu lagiii .... lepas tu salahkan orang lain ... kata si penipu tu yang betul walaupun segalanya dah tergadai ... entahlaahhh ....

    ReplyDelete