Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Friday, 14 February 2014

Jangan Gelojoh Bang Nuar! "Gelojoh" Kempen awal! cc @NajibRazak @Zahid_Hamidi


Aku pusing kajang, sudah mula terdapat informasi mengenai pergerakan Anwar di sana... Dia sudah pusing Kajang jumpa sama itu pengundi... Surau... Sekolah Cina... Semuapun dia mau pergi... Lagi pelik, sudah mula baca akhbar bahasa Tamil pula... Lawak!

PUTRAJAYA – Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ‘gelojoh’ kerana berkempen sebelum tarikh penamaan calon bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang. 
“Kalau kita pernah menjadi pembuat undang-undang di Dewan Rakyat, sepatutnya kita patuhi undang-undang dan menjadi contoh yang terbaik,” katanya dalam sidang media selepas Perhimpunan Bulanan kementerian, di sini hari ini. 
Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri ditanya mengenai tindakan Anwar yang sudah mula berkempen bagi pilihan raya kecil DUN Kajang walaupun pemilihan hanya akan berlangsung bulan depan. 
Anwar sebelum ini dilapor berkata beliau akan bertanding di kerusi DUN itu yang dikosongkan oleh wakil PKR, Lee Chin Chen pada 27 Januari lepas. 
Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan 11 Mac depan sebagai tarikh penamaan calon dan pengundian pada 23 Mac. 
Undang-undang pilihan raya memperuntukkan seseorang calon yang bertanding hanya dibenar berkempen selepas proses penamaan calon selesai. 
Dalam perkembangan lain, Ahmad Zahid meminta semua agensi di bawah kementeriannya di Putrajaya menetapkan hari Khamis sebagai hari bertemu pelanggan, bermula 9 pagi hingga 1 petang. 
“Saya sendiri akan mengetuai hari tersebut. Jika saya tiada Timbalan (saya) Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar atau Ketua Setiausaha kementerian Datuk Mohamad Khalid Shariff akan menggantikan saya,” katanya. – BERNAMA

Jomo: Nak cakap apapun, Anwar tak akan nak dengar... Bagi beliau yang penting Menang dalam PRK... Orang nak cakap apapun, masuk telinga kanan, keluar telinga kiri... Macam taikkkk! Kalau macam ini pemimpin yang disukai aku tak tahulah, peraturan senang pun tak nak ikut! Ingat dia Raja...?

Memang Gelojoh!

2 comments:

  1. masa kempen ni tak hairan lah kalau anwar baca surat khabar tami, surat khabar cina, bahkan surat khabar bangla, sebab kita tahu dia pegang je surat khabar tu, che Tanya apa beritanya dalam akhbar tu, dia tentu cerita pasal gambar yang ada dalam surat khabar tu, tapi kalau surat hkabar bangla sudah tentu dia pegang terbalik, tak tahu mana muka atas mana muka bawah, sebab kita tahu dia suka melwat dan putar belit... apa nak di kenangkan manusia bertopeng topeng ini... ini cara hidupnya dari sulu sekarang dan selama lama nya...tolak anwar..

    ReplyDelete
  2. Kajang kawasan aku.. anwar mengarut.. puiii.. konon sume tempat nk p.. klo mng haram jadah langsung xdtg.

    ReplyDelete