Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Saturday, 11 January 2014

Waina! Si 'Sultan' Melaka Pakai Cincin EMAS...?

Macam sedap jer...

Kasihan!

Aku lagi banyak dengar cerita lawak manusia yang mengaku Sultan Melaka ini daripada cerita perjuangan sebenar beliau... Candy crushlah... Nak lantik Dr.Maza Muftilah...  Uftilah... macam-macam lagi...

Tapi lihat saja keadaanya?

Tengok cincin ditangan tu? Bukankah itu emas? Sultan bertanggungjawab menjaga Hal Ehwal Agama Islam, tapi, diri sendiri pun tak boleh nak dijadikan contoh...hahaha Memang Cerita Lawak mengalahkan raja Lawak...

Tapi, apa-apapun, aku setuju dengan tindakan mana-mana pihak berwajib yang kelihatan seperti tidak mengambil peduli akan kelakuan manusia mengaku Sultan ini... Biarlah dia rasa tidak diberi perhatian... lama-lama diam lah tu...

JOMO: Mengaku Tuhan lah... Mengaku nabi lah... tambah lagi mengaku Sultan... Sudah-sudahlah tu...

7 comments:

  1. Bila Lim Hwa Beng kata dia keturunan Hang Tuah dan Hang Li Po tak ada pulak Melayu nak bising.
    Bila ada Melayu mengaku dia Sultan, bising pulak Melayu.
    Kalau ia pun biar le dia kemukan bukti2nya.......mana tau mungkin ada kebenarannya.
    Melaka pun tak ada Sultan.

    ReplyDelete
  2. Cis tak malu mengaku sultan melaka. Padahal pasal sultan melaka lah negara ni dijajah. Pasal sultan melaka la orang yang tak bersalah dihukum. Pasal sultan melaka la kawan karib sanggup berbunuh. Pasal sultan melaka la rakyat derita sebab nak kawin ngan puteri gnung ledang. Pasal sultan melaka la suami orang dibunuh sbb nak kawin ngan isteri tu. Pasal sultan melaka la anak orang kena bunuh sbb main sepak raga. Pasal sultan melaka la tunangan orang dibawa lari. Oit bodoh nye sultan melaka....tak payah la nak angkat diri jadi sultan melaka. Biarlah melaka kaya ngan sejarah yang benci aku baca. Tak ada segulumit perasaan bangga bila baca kesah sejarah negara ini pasal sultan melaka. Yang lepas tu aku dah boleh terima, tapi nak muncul lagi dari keturunan sama baik tak payah. malu la sket nak ngaku sultan melaka. Pasal datuk nenek moyang ko la Malaysia kene jajah 400 tahun dan orang melayu hilang keyakinan diri dan kini cuba dikuasai oleh orang lain. Pasal ko la semua ni berlaku!! Malu la oooiiiii!!!!

    ReplyDelete
  3. Sultan Melaka mana ada curi macam UMNO, nak dekat RM1 trilion di baham oleh Geng Kuti , itu tak apa, tapi Sultan adalah soal warisan dan adat, Sultan Melaka ini jauh lebih baik dari Sultan2 yg masuk curi dengan Penyamun2 UMNO. Kan dia dah mengatakan bahwa wang ringgit tidak penting bagi diri dia. Mana tau, ICJ dah rancang untuk mengembalikan Tanah Jajahan Sulu dan Melaka kepada pewaris-pewaris kerana tidak puas hati dengan kerenah kerajaan Filipina dan Malaysia yg banyak rasuah.

    ReplyDelete
  4. Bodo punya pencacai 13.03...kerajaan sulu nak tanah jajahan semula kahak ko macam kahak anwar sebijik macam anwar kaki jubo...klu nak tau anwar ni klu anwar garu kepala butuh dia itu mme sah anwar ibraim...tapi bila anwar buka mulut....itu sah dia pembohong....keoal bapak paling rasuah ialah anwar ibrahim 20 akaun berbiliion ringgit sMpai lan ni anwar tak jawab...

    ReplyDelete
  5. anon 13.03 yg bebal.....

    ReplyDelete
  6. ANON 13:03 BANGANG NAK MAMPUS.!!!! BANYAK KULUM KOTE NUAR JUBURI NI TU PASAL OTAK DAH HINGGAP VIRUS PEROSAK.....ORANG CITE PASAL SULTAN MELAKA DIA SIBUK SALAHKAN UMNO..APA NUAR JUBURI TAK PERNAH JADI AHLI UMNO KER?

    ReplyDelete
  7. Selepas ini akan ada orang yang mengaku Anwar Ibrahim....ha...ha..ha.

    ReplyDelete