Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Tuesday, 14 January 2014

Penakut! Apa Pasal Ikut Kepala Tian Chua Selesai Luar Mahkamah... Ini Raof siapa? Cc @NajibRazak

Cuba imbau kembali pa yang berlaku dengan kes Lahad Datu...? Cerita drmi cerita dilemparkan kepada rakyat dlam pelbagai versi... Masing-masing jadi wartawan walaupun hakikatnya tiads ditrmpat kejadian...

Kerajaan sudah beberapa kali laungkan, ini soal keselamatan negara dan tidak patut dipolitikkan... malah yang lebih teruk lagi ada pemimpin pemangkang sanggup mengatakan bahawa ini konspirasi UMNO... Ingat lagi, dalam keadaan orang kerajaan terpaksa berhempas pulas menyelesaikan isu ini, dalam keadaan askar sentiasa bersiap siaga menjaga keselamatan negara dan ditambah lagi dengan gugurnya anggota keselamatan di sana, ada pula mamat Cina Tian Cgua kata ini konspirasi UMNO...

Damage berlaku kepada BN, ada rakyat yang mula percaya ini konspirasi jahat UMNO... Walaupun dapat diselesaikan dengan baik akibat campurtangan kementerian pertahanan ketika itu, tapi masih ada yang masih mempercayai yohmahan yang dibuat...

Semalam Tian Chua minta maaf dan mahukan isu ini diselesaikan diluar mahkamah... Apa yang peliknya ianya disambut baik oleh UMNO sebagai pihak yang menyaman... Apa pasal mahu tunduk dengan mamat cina ni? Kenapa tidak fikir kesan trauma terutamanya penduduk yang terlibat dan mereka yang kehilangan ahli keluarga akibat pencerobohan di Lahaf Datu tersebur?

Siap Datuk Raof yang mewakili UMNO ini tersenyum panjang isu ini telah diselesaikan... Aku memang tak boleh nak trtima akan keputusan ini apatah lagi memikirkan UMNO/BN dah terima banyak damage akibat tuduhan konspirasi ini... Patut UMNO kena bagi ajar kepada mamat cina Tian Chua tu...

JOMO: bengang tahap gaban!

posted from Bloggeroid

16 comments:

  1. Xper....umno....sorry to say....ur so pathetic....peluang dah abis.....hehe

    ReplyDelete
  2. Itulah UMNO tau Ummm saja

    ReplyDelete
  3. Penat beratur mengundi UMNO hr tu...sebab join program TUKAR..
    Hari ini UMNO cam haram jadah!!
    PAS 2X haram jadah!

    ReplyDelete
  4. Laskar bersabung nyawa. Orng ramai dlm keresahan. Negeri hampir huru hara. Kos yg terlibat puluhan juta.
    Sibaluk ni mencurah minyak dan menangguk diair keroh menambahkan lg syak serta kerisauan orangramai.
    Ada pulak yg memaafkan. Senang dan terlalu mudah utk dia kerana beliau tak merasakan apa yg telah dilalui.
    Adakan beliau sanggup menanggung derita yg tidak dilalui.

    ReplyDelete
  5. Tak perlu melatah. Dia dah minta maaf tanpa syarat. Kita perlu lihat terma penyelesaian dulu sebelum buat kesimpulan. Peguam tahu terma apa yang perlu dimasukkan dalam penghakiman. Lagi satu ikut Akta Pertubuhan, saman hendaklah dimulakan oleh ahli jawatankuasa dan bukan atas nama perubuhan tu sendiri.

    ReplyDelete
  6. Aku penyokong tegar UMNO.. La ni dah mula meluat dgn umno.. Cina haramjadah ni senang menuduh senang pula minta maaf... Woi Umno tumpang berkuasa laksanakan keadilan jgn sampai beralih kuasa kpd parti lain.Jgn sampai penyokong sendiri fadeup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya juga penyokong kuat UMNO dan saya bershukur pada pemimpin lama UMNO yang banyak berjasa pada orang Melayu tapi pemimpin hari ini saya rasa ada lah pengkianat pada bangsa. All the transformation programs are rhetoric and syok sendiri. what Tian Chua said and did to the army and UMNO are not forgiven till kiamat. The day will come where bangsa ku akan bangun dan melawan balik tentangan yang mereka laku terhadap bangsa ku.

      Delete
  7. Bukan melatah tapi sedeh dan dukacita.
    Tidak kita persoalkan tentang technicalties.
    Issuenya lebeh besar dari itu.
    Endingnya terlalu mudah

    ReplyDelete
  8. Kalau rakyat biasa dah kena lokap. Kalau org politik bebas ... Undang2 rimba...

    ReplyDelete
  9. Ape nak buat,dapat pm bangang dan bodoh

    ReplyDelete
  10. Satu pertanda Melayu Mudah Lupa..kata TMM

    ReplyDelete
  11. Satu intitusi yg rosak bermula dari atas bukan dari bawah! UMNO skg rosak kerana kepimpinannya. Tukar kepimpinan bukan tukar yg bawahnya! Kalau yg atas pun lembik takut bini sampai terpaksa promote bini masa PAU, kita mohon tukar! Najib x ada blue print dlm mentadbir negara. Semuanya berdasarkan adhoc jer.. Termasuklah kes saman bodoh ni!

    ReplyDelete
  12. hoi umno, telur korang dah lempar mana ha?? cam sial betul la. tak terfikir perajurit yg terkorban? umno sial! pakatan pulak haram jadah!

    ReplyDelete
  13. zaman mahathir dulu ada beliau promote siti hasmah? ada beliau mintak siti hasmah kehulu kehilir cari publisiti? kat mana kedudukan siti hasmah bila berjalan dgn mahathir, depan ke belakang pm? itu punca orang meluat. kedudukan isteri pm bukan sebagai pemimpin tetapi sebagai isteri pemimpin. tak payah sibuk dgn urusan negara, iringi jer suami sebagai ketua pengurusan negara. bersederhana dengan apa yang dibuat dan dengan apa yg dilihat. selalu bertindak sebagai pounching bag kepada pembangkang. sendiri tanggung la...

    ReplyDelete
  14. tapi, sebagai ahli UMNO, setiap ahlinya punya hak utk menyaman kembali Tian Chua sebagaimana repot2 polis yg telah dibuat dulu....

    Yg buat report polis pun bukan atas nama UMNO tp nama individu ahli umno..jadi, tak salah jika ada ahli2 umno yg berpegetahuan soal undang2 malaysia truskan menyaman Tian Chua, kerna jelas dia mengaku bersalah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu cadangan yang baik, sebab yang menyaman ada teloq. Itu ada UMNO tulin, Bang.

      Delete