Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Monday, 30 December 2013

Jangan Tak Percaya! Orang Melayu Semakin DIperkotak=katikkan oleh Cina Chauvinis...

Macam-macam cerita aku dengar... Dari peniaga hinggalah kepada pekerja...

Sebelum ini aku dengar cerita dari peniaga Melayu yang terpaksa bayar mahal sewa premis perniagaan yang dipunyai cina... Mereka atertekan dan terpaksa naikkan harga jualan sebab nak menampung kenaikan sewa premis... Tambah lagi dengan kenaikan harga barang mentah yang juga dipunyai oleh kaum cina ni, peniaga melayu semakin tertekan... Aku doakan Peniaga Melayu ini tabah dan terus berjuang dalam dunia perniagaan...

Ni satu hal lagi, Pekerja Melayu sebuah Bank mengamuk? Kasihan! Aku ada kawan yang kerja bank ni, kerja tak ikut masa, kadang-kadang famili pun terpaksa tak terjaga... Aku boleh dapat rasanya bagaimana perasaan pekerja melayu yang bekerja dengan Tauke Cina yang Chauvinis ni, Kasihan mereka kalau dilayan sedemikian rupa seperti yang digambarkan dalam gambar di bawah ni... 





JOMO Kata: Jangan percaya sangat dengan Cina Chauvinis ni... Bersama kita berdoa agar kita seniasa dilindungi... Doa itu senjata orang Muslim... Semoga dipermudahkan!

No comments:

Post a Comment