Frenz Of Tentera Negara

Selamat datang Ke Blog TENTERA NEGARA. Tulisan untuk bacaan, berdasarkan pertimbangan penulis. #IniBlogBukanKauYangPunya

Tuesday, 31 December 2013

bodoh! Nasib Baik Tak Jadi MB... @mbnizar

Alahai... Sebab dah terlalu desperate nak cari alasan untuk mengiyakan perhimpunan haram 31 disember 2013, yb ni keluarkan lah pula kenyataan bodoh dengan membuat perbandingan tak masuk akal...

Perhimpunan di padang arafah cuba dijadikan sebagai contoh tindakan guling kerajaan... Nak bagitau YB, orang datang ke sana atas soal ibadah niat untuk menjalankan rukun islam kelima... Sememangnya kerajaan Arab Saudi akan kukuh berkat kahadiran , amalan dan doa mereka semua... Apatah lagi, kahadiran mereka ke sana dijanjikan pahala yang besar kerana pengorbanan mereka melaksanakan rukun islam tersebut...

Kehadiran mereka tiada langsung menggugat ketenteraman awam malah ianya dituntut dalam islam dan mereka cukup dialu-alukan...

Berbeza dengan yang nak buat demo haram kat Malaysia 31 Disember 2013... ini hal sama macam demo2 haram kat negara-negara lain tu... tengok apa jadi bila asyik berdemo? Bila kerajaan sudah tidak mampu mengawal? Bagaimana keadaan negara mereka selepas itu... Nasib baik Allah masih memberi kekuatan kepada negara Malaysia untuk terus kuat walaupun begitu banyak cabaran yang mendatang...

Nak tanya YB, yang datang demo tu ada tuntutan dalam agama ker? JANGAN JADI BODOH...

JOMO: Aku tak sokong kenaikan harga barang, harga TOL, tapi aku juga tak sokong himpunan haram yang boleh ganggu gugat keselamatan negara dan yang kasi susah sama rakyat yang lain!!!

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment