Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Saturday, 5 January 2013

Bongkar Penganut SYIAH!



Penganut Syiah di Malaysia atau di Indonesia selalu bersembunyi dalam segala hal, terutama mereka mendakwa bahawa Syiah merupakan bahagian mazhab dalam Islam. Padahal sebenarnya tidak. Dalam istilah Syiah, hal itu disebut "Taqiyah". Namun sebenarnya ada beberapa yang boleh kita perhatikan dari penganut Syiah dari 15 ciri-cirinya yang berikut ini:

1) Mengenakan songkok hitam dengan bentuk tertentu. Tidak seperti songkok yang dikenali umumnya songkok mereka seperti songkok orang arab hanya saja warnanya hitam.


2) Tidak solat Jumaat. Meskipun solat Jumaat bersama jamaah, tetapi dia langsung berdiri setelah imam mengucapkan salam. Orang-orang akan menyangka dia mengerjakan solat sunat, padahal dia menyempurnakan solat Zuhur empat rakaat, kerana pengikut Syiah tidak meyakini kesahihan solat Jumaat kecuali bersama Imam yang ma'sum atau wakilnya.


3) Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam yang dikenali kaum Muslimin, tetapi dengan memukul kedua pahanya beberapa kali.


4) Pengikut Syiah jarang solat jemaah kerana mereka tidak mengakui solat lima waktu, tapi yang mereka yakini hanya tiga waktu sahaja.


5) Majoriti pengikut Syiah selalu membawa At-Turbah Al-Husainiyah iaitu batu / tanah yang digunakan menempatkan kening ketika sujud apabila mereka solat tidak di dekat orang lain.


6) Jika anda perhatikan caranya berwuduk maka anda akan dapati bahawa wudhunya sangat berlainan, tidak seperti yang dilakukan oleh kaum Muslimin.


7) Anda tidak akan mendapati penganut Syiah hadir dalam kajian dan ceramah Ahlussunnah.


8) Anda juga akan melihat penganut Syiah banyak mengingat Ahlul Bait; Ali, Fathimah, Hasan dan Husein radhiyallahu anhum.


9) Mereka juga tidak akan menunjukkan penghormatan kepada Abu Bakar, Umar, Uthman, majoriti sahabat dan Ummahatul Mukminin radhiyallahu anhum.


10) Pada bulan Ramadhan penganut Syiah tidak terus berbuka puasa setelah azan maghrib. Dalam hal ini Syiah berkeyakinan seperti Yahudi iaitu berbuka puasa jika bintang-bintang sudah kelihatan di langit. Dengan kata lain mereka berbuka apabila benar-benar sudah masuk waktu malam. Mereka juga tidak solat terawih bersama kaum Muslimin, kerana menganggapnya sebagai bid'ah.


11) Mereka berusaha sekuat tenaga untuk menanam dan menimbulkan fitnah antara jamaah salaf dengan jemaah lain, sementara itu mereka mendakwa tidak ada perselisihan antara mereka dengan jamaah lain selain salaf. Ini tentu tidak benar.


12) Anda tidak akan melihat seorang penganut Syiah memegang dan membaca Al-Quran kecuali jarang sekali, itu pun sebagai bentuk taqiyyah kerana Al-Qur'an yang benar menurut mereka iaitu al-Quran yang berada di tangan al-Mahdi yang ditunggu kedatangannya.


13) Orang Syiah tidak berpuasa pada hari Asyura, dia hanya menunjukkan kesedihan di hari tersebut.


14) Mereka juga berusaha keras mempengaruhi kaum wanita khususnya para mahasiswi di universiti atau di perkampungan sebagai langkah awal untuk memenuhi keinginannya melakukan mut'ah dengan para wanita tersebut apabila nantinya mereka menerima agama Syiah.


15) Orang-orang Syiah tekun mendakwah orang-orang tua yang mempunyai anak perempuan dengan harapan anak perempuannya juga turut menganut Syiah sehingga dengan selesa dia boleh melakukan zina mut'ah dengan wanita tersebut baik dengan pengetahuan ayahnya ataupun tidak. Pada hakikatnya ketika ada seorang yang ayah yang menerima agama Syiah, maka para pengikut Syiah yang lain automatik telah mendapatkan anak gadisnya untuk dimut'ah. Tentunya setelah mereka berjaya meyakinkan bolehnya mut'ah. Semua kemudahan, kelebihan, dan kesenangan terhadap syahwat ini ada dalam diri para pemuda sehingga dengan mudah para pengikut Syiah menjerat mereka bergabung dengan agama Syiah.


Kesimpulannya, ciri-ciri mereka sangat banyak. Selain yang kami sebutkan di atas masih banyak ciri-ciri yang lain sehingga tidak mungkin bagi kita untuk menjelaskan semuanya di sini. Namun cara yang paling praktikal ialah dengan memerhatikan raut wajah. Wajah mereka merah padam jika anda mencela Khomeini dan Sistani, tapi bila anda mengutuk Abu Bakar, Umar, Usman, Aisyah dan Hafshah, atau sahabat-sahabat yang lain radhiyallahu anhum tidak ada sedikit pun tanda-tanda kebimbangan di wajahnya


Akhirnya, dengan hati yang terang Ahlussunnah dapat mengenali pengikut Syiah dari wajah hitam mereka kerana tidak mempunyai keberkatan, jika anda perhatikan wajah mereka maka anda akan membuktikan kebenaran kadar ini dan inilah hukuman bagi siapa saja yang mencela dan meremehkan para sahabat Nabi sallallahu alaihi wasallam dan para ibunda kaum Muslimin radhiyallahu anhunn yang dijanjikan syurga oleh Allah Subhanahu wa Ta'ala. sumber

-admin-

Hina GURU Sekolah Rendah! Ustaz Apa Ini...?


KUALA LUMPUR 3 Jan. - Kerjaya perguruan tidak wajar diperlekeh apatah lagi merendah-rendahkan pekerjaan mulia itu tanpa mengira apa jua tahap kelayakan dan kelulusan mereka.

Tanpa mahu merujuk kepada mana-mana kenyataan, bekas Ketua Pengarah Pelajaran, Tan Sri Alimuddin Mohd. Dom (gambar) berkata, guru perlu diberi penghormatan tertinggi berdasarkan sumbangan besar mereka dalam menyampaikan ilmu dan mendidik anak bangsa.

"Guru adalah profesion mulia, tidak kiralah apa jua kelulusan atau kelayakan mereka.

"Semua masyarakat patut menghormati guru kerana mereka bukan sahaja menyampaikan ilmu pengetahuan malah mendidik anak bangsa untuk menjadi seorang insan berguna," katanya kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang baru-baru ini memperlekehkan taraf pendidikan bekas penyokong parti itu, Zainon Ismail atau lebih dikenali C.N. al-Afghani hanya kerana penulis buku Kafirkah Aku? itu seorang guru sekolah rendah. sumber

JOMO kata: Jadilah tauladan yang baik... Say no To UlarMak!

Lawan Pakatan... 1 Malaysia Tolak FITNAH! -UFB

Jahatnya Pembangkang... Semua nak difitnah... semua Tak betul...

Friday, 4 January 2013

Kantoi! Ustaz Azhar Kedapatan MENIIPU...

Bukan mahu mendabik dada... 

bukan mahu menjatuhkan Hukum... 

Tontonlah VIDEO ini... 

Apakah hukum berkata jika tiada FAKTA...? Bukankah Ianya FITNAH???? 

Isu Kerusi: MCA 'Ketok' kepala DAP...



Panas! MCA sedia Toleransi...?

kenyataan Ketua Pemuda MCA:

"Ketua Pemuda MCA, Datuk  Dr. Wee Ka Siong hari ini berkata MCA bersedia untuk melepaskan kerusi tradisi  kepada parti kompenan lain jika cara itu dapat menjamin kemenangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang...."

Bukan Macam Pakatan rakyat... berebut antara satu sama lain...

Selanjutnya baca di sini

Thursday, 3 January 2013

Tahukah Kita! Nik Aziz Gadai Tanah Hampir Seluas PUTRAJAYA...?


Nampak sangat kebodohan pemimpin Melayu semacam Tuan guru Nik Aziz ini... Hanya kerana mahukan jawatan Menteri Besar Perak beliau sanggup menggadaikan tanah untuk diberikan kepada Kafir DAP Ngeh Koh Ham dan Ngar Koh Ming... rujuk pisau

Tahukah berapa besar 10526 ekar itu...? Bukan kecil-kecil tanah... Ianya hampir sama dengan keluasan PUTRAJAYA...
Pada 1 Februari 2001, Putrajaya yang mempunyai keluasan 4,932 hektar telah diisytiharkan secara rasminya sebagai Wilayah Persekutuan ke-3... rujuk
1 hektar : 2.471054 ekar rujuk
Keluasan Putrajaya: 
4932 hektar :  ><12187 ekar

Wow! Nik Aziz Bagi tanah 10526 ekar sebagai Hadiah kepada Ngah Kor Meng dan Ngeh Koh Ham Hampir sebesar PUTRAJAYA...?

Hanya kerana mahukan jawatan Menteri Besar dalam Pakatan Rakyat di Perak sanggup digantikan dengan Tanah... Kenapa tidak mahu bagi sama Orang melayu yang memerlukan Tanah...?

Apa jadi di perak...? Pemilikan tanah dianugerahkan kepada orang Cina selama 999 Tahun... Berapa keturunan tu...? Orang melayu kenapa tak diberi semuanya...?

Jahatnya pemikiran Nik Aziz ini... 

JOMO Kata: Kena berehatlah... Kita menghormati beliau sebagai pemimpin... Tapi, pimpinan beliau ketika ini sudah sampai sepatutnya untuk berundur... Kerana PEMIKIRAN dan KEPUTUSAN yang beliau buat membuatkan orang tidak Menghormati Beliau... Cukup-cukuplah...! 

TUKAR KERAJAAN KELANTAN!!!

Sebenarnya! Anwar "Batu Api" Isu kalimah Allah...

“Dia (Anwar) pergi cucuk bab Kristian Sarawak pergi mahkamah..dia (Anwar) pergi pertahan..padahal benda tu dah lama ada Injil..kita (Melayu) pun tak kacau, dia (Kristian) pun tak berani serang kita..."

 “You tak kacau kita ok. You jangan cabar kita. Dia (Kristian) bawa pergi mahkamah cabar kita. Dia nak pakai yang itu (kalimah Allah). ......"

“Kita wajib pertahankan maruah kita. Ini bukan saya yang sebut..Dr Haron Din, Timbalan Musyidul Am PAS pun kata kufur kalau kamu boleh bersetuju dengan apa yang mereka minta, tapi Anwar.. dia boleh kata ok…sebab apa?, Sebab dia nak kuasa,” katanya.

Demi UNDI! mereka 'Jadi' Khalifah, Nabi dan Imam mahdi...?


Wallahua'alam....

Apa sudah jadi dengan negara kita...? Dalam keadaan Negara Luar cemburu dengan keharmonian yang telah kita kecapi selama ini ada juga puak-puak yang cuba mencari jalan untuk mengkucar-kacirkan negara ini....

Perlantikan pertama sebagai ketua Menteri ada manusia kafir mahu mengamalkan kehidupan seperti Khalifah umar abdul Aziz.... Nak jadi macam Khalifah bagaimana...? AKIDAH beliau sendiri pun tak betul... Hari ini puak-puak PAS mencanang sehabis mungkin beliau seorang Khalifah yang Mulia... BengonG!

Mengangkat seorang itu setaraf nabi...? Masya'Allah... Kerana terlalu taksub dengan pakaiannya berserban, berjubah pengikutnya boleh pulak angkat beliau seperti Nabi... Tahukah bagaimana kehidupan seorang Nabi...? Ini nak dapatkan JAWATAN Menteri Besar Perak pun terpaksa bagi tanah sama dua orang Cina DAP... Bukan kecil-kecil... 10,000 ekar bang! Tapi tak nak mengaku.... Alahai....

Seorang ni lagi... Imam Mahdi...? Masya'Allah... Dahlah Masuk CCTV tak nak mengaku... Kes itu dan ini... Pluralisme... Cakap Putar belit... Ada pula seorag isteri yang menyebut beliau Anugerah Tuhan pulak... Jual Kalimah Allah... Semuanya untuk apa...? Untuk UNDI pilihanraya...

Masya'Allah...

JOMO kata: Apa sudah jadi....?

HABISLAH!!! Soalan Yang Hj Hadi kena JAWAB...

sumber

JOMO Cabar Tuan Hj Hadi Untuk TARIK BALIK Tuduhan beliau yang menyatakan UMNO Murtad sebagai Syarat Beliau untuk Masuk TV... Apa Macam...? Ada Berani....?

PANAS!!! Pasangan Khalwat Bawa Lari Kereta JAIP...?


KUANTAN - Seorang remaja yang ditahan bersama pasangannya berhubung tuduhan berkhalwat bertindak nekad melarikan kenderaan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) dalam cubaan meloloskan diri daripada dikenakan tindakan awal pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 pagi itu, remaja terbabit bersama pasangannya dan dua individu yang turut ditahan atas kesalahan sama dipercayai berada dalam kenderaan sementara dibawa  ke pejabat Jaip untuk siasatan lanjut.

Bagaimanapun remaja berusia 18 tahun itu bertindak menolak pemandu kenderaan jenis Mitsubishi Pajero sehingga terjatuh sebelum  memecut kenderaan menghala ke Indera Mahkota dari di Jalan Wong Ah Jang.

Pegawai penguat kuasa Jaip berjaya mengejar kenderaan terbabit di satu kawasan di Indera Mahkota dan menahan satu pasangan dalam kenderaan itu.
Satu pasangan lagi termasuk lelaki yang melarikan kenderaan tersebut berjaya meloloskan diri.

Bagaimanapun mereka menyerah diri di pejabat Jaip.

Sehubungan itu, satu laporan polis dibuat di Balai Polis Kuantan berhubung kejadian.

Dalam Operasi Cegah Maksiat sempena Tahun Baru 2013 itu, sebanyak 13 pasangan ditahan kerana disyaki berdua-duaan dalam bilik hotel bajet sekitar bandar Kuantan.

Semua yang ditahan berusia antara 18 hingga 30 tahun dibawa ke pejabat Jaip untuk disoal siasat mengikut Seksyen 145 (2) Enakmen Pentadbiran Keluarga Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1984. sumber

JOMO Kata: mana Pergi MP Kuantan... Asyik bising kat twitter... Asyik berdemo... Pengundi pun tak jaga... Kasihan Orang Kuantan! Tukar MP!

Wednesday, 2 January 2013

KANTOI Sebelum Naik Pelamin...



BATU PAHAT- Tidak sabar untuk hidup bersama sebagai sepasang suami isteri, sepasang kekasih yang hanya menunggu tidak sampai sebulan untuk diijabkabulkan ditahan di sebuah hotel bajet di Jalan Pantai, di sini, kelmarin.

Dalam operasi Ambang Tahun Baru, kira-kira jam 2 pagi itu, pasangan lingkungan 20-an itu pada mulanya berlagak seolah-olah sepasang suami isteri sebelum siasatan membongkar status sebenar hubungan mereka yang masih belum bernikah.

Timbalan Ketua Penguat Kuasa Jabatan Agama Islam Johor (Jaij) Batu Pahat, Saiful Ariffin Mohd Sopah berkata, ketika serbuan, pasangan terbabit enggan membuka pintu.

Menurutnya, selepas beberapa kali pintu diketuk, baru lah pasangan terbabit akhirnya membuka pintu berkenaan.

“Selepas pintu bilik dibuka, kami dapati pasangan berkenaan ketakutan selepas menyedari perlakuan sumbang mereka bakal diketahui.

“Kami dapati pasangan itu belum mempunyai ikatan sah dan tetap dikenakan tindakan kerana berada dalam bilik tertutup dan berdua-duaan sedangkan mereka bukan mahram,” katanya.

Saiful Ariffin berkata, setiap ibu bapa perlu mengingatkan anak masing-masing batasan pergaulan walaupun mereka sudah bertunang dan menunggu masa untuk bernikah.

“Kes ini disiasat mengikut Seksyen 27 (1) (a) (b), Enakmen Kanun Jenayah Syariah (EKJSJ) 1997.

“Selagi belum ada ikatan, ibu bapa dan individu itu sendiri perlu menjaga batas pergaulan masing-masing,” katanya.- Harian Metro

-admin-

Tuesday, 1 January 2013

Kerja Pencacai! Gerakan Pindahkan Pengundi diKesan di Sabah...?

Hiasan...

Dari Blog Anak Parlimen Sepanggar

Kekuatan dan kebangkitan UMNO begitu tidak disenangi beberapa pihak terutamanaya PEMBANGKANG... Percubaan demi percubaan dilakukan pembangkang untuk melemahkan UMNO/BN gagal disebabkan gerak kerja dan strategi UMNO/BN mendekati pengundi yang akhirnya mendapat kepercayaan dikalangan pengundi...

Terkini! Politik kotor yang dimainkan oleh pembangkang untuk melemah dan mengalahkan UMNO/BN kini dapat 'dikesan'... Di Sabah, Mengehui UMNO Sepanggar telah bekerja keras dengan strategi yang mantap dibantu pula oleh rakan-rakan parti-parti komponen yang lain untuk mengambil semula dan memenangkan BN di parlimen Sepanggar... Namun,terdapat mainan kotor dengan memindahkan pengundi terutamanya pengundi bumiputera mula dikesan di Parlimen ini...

APS ketika menghubungi Pengerusi Barisan Nasional Sepanggar, Datuk Jumat Haji Idris menyatakan "Warga Sepanggar terutamanya penduduk kampung agar berwaspada dengan usaha BROKER atau AGEN PEROSAK undi yang giat berlegar di kampung-kampung mahupun di Jabatan Pendaftaran yang bertujuan untuk 'MEMBELI' Pengundi di parlimen Sepanggar untuk dipindahkan ke tempat lain terutamanay di parlimen kota Kinabalu..."

Tambahnya lagi "Parasit@Pencuri ini bekerja siang dan malam untuk memastikan UMNO tidak berpeluang bertanding diParlimen Sepanggar dengan mengurangkan bilangan pengundi Bumiputera dan Islam... Gerakan terancam ini adalah konspirasi 'jahat' yang bertujuan untuk melumpuhkan UMNO Sepanggar... Difahamkan, pelbagai strategi dilakukan golongan 'PARASIT' dan 'Broker-Broker' ini yang kononnya untuk mencapai Target memindahkan '10 ribu' pengundi atas alasan mahu kalahkan pembangkang... Ini boleh diibaratkan sebagai mencurah garam ke lautan dan umpama Tikus membaiki Labu..."

Dalam masa yang sama Datuk Jumat mengingatkan ahli-ahli UMNO supaya terus bersatu-padu dan terus menyokong kepimpinan Perdana Menteri yang terbukti menjamin kelangsungan kekuatan perpaduan kaum dan kemakmuran negara melalui pelbagai program transformasi kerajaan... 

Cerita selajutnya baca Anak Parlimen Sepanggar 

Assabiyah!!! Kat Mesir OK Kat Malaysia Tak OK...? Fitnah Ostads...

Inilah dia ketaksuban yang tiada asasnya... 

Tolak Orang Islam demi Putrajaya... 

 Menyokong orang yang menentang Islam, Lawan mereka yang mendokong Islam... 

Sokong hapus akta LIWAT...

Bangga Bah Orang Sabah! Mantap Rozaimi...

Tatkala kita sibuka bercakap mengenai isu-isu politik kita lupa akan pencapaian-pencapaian ahli-ahli sukan negara yang telah banyak mencapai kejayaan dalam bidang sukan...

2012 membawa banyak kenangan pahit dan manis ahli sukan tanah air...

JOMO mahu mengulas isu seorang anak kelahiran sabah yang terlibat aktif dalam Bola Sepak Negara bernama Rozaimi...

Pemain muda yang menyerlah dalam permainannya samada untuk negeri ataupun negara...

Tahniah diucapkan kepada rozaimi yang telah tersenarai dalam 10 pemain terbaik Asean...


Shakirah Sudah Ada BABY...



PASANGAN selebriti Shakira dan Gerard Pique sekali lagi mengumumkan khabar bahagia apabila mereka mengesahkan dikurniakan seorang anak lelaki.

Menerusi laporan Dailymail, Shakira telah selamat melahirkan anaknya itu pada Khamis lalu dan ia diumumkan menerusi Twitter milik Gerard.

“Anak lelaki kami dah lahir dan kami sangat bahagia! Terima Kasih semua!” kata Gerard di twitter dalam bahasa Sepanyol.

Bagaimanapun pemain bola sepak Sepanyol itu tidak memberikan butiran lanjut mengenai perihal anaknya itu.

Pada September lalu, Shakira telah mengumumkan kehamilannya yang telah pun mengandung lima bulan dengan memuatkan fotonya di Twitter.
sumber

-admin-

Asingkan KUBUR UMNO dan PAS: Selesaikan Tahun Baru 2013...

Amanat haji Hadi sewaktu beliau muda-muda dahulu kini memakan Tuannya... Rakyat terutamanya ahli PAS ketika itu terlalu kuat berpegang dengan amanat tersebut sehingga berlaku budaya kafir mengkafir... 

 Mungkin niat beliau tidak pernah mahukan ianya berlaku, Tapi, Ingat, kerana amanat beliaulah, banyak kebodohan berlaku dikalangan orang Melayu terutamanya melibatkan ahli PAS... 

Monday, 31 December 2012

DEBAT PANAS! "Kafirkah Aku" VS 'AMANAT HADI"...?

sumber
Kecoh Sekarang bilamana Haji hadi Awang Pemimpin PAS yang tiada niat mahu jadi Perdana Menteri mahu diberikan peluang untuk perjelaskan Amanat beliau yang telah memporak-perandakan Umat Islam suatu ketika dahulu... Kesanya sehingga kini...

Beranikah Hadi...? Berdebat dengan bekas orang kuat dalam isu Memali...?

Bantuan Banjir! Rakyat Tidak DiLupakan... cc @NajibRazak @Zahid_Hamidi @Rosnah_ARS



Banjir yang melanda negeri-negeri di pantai timur Malaysia telah menjejaskan keadaan penduduk di sana... Inilah Ujian Allah yang perlu dihadapi dengan Tabah oleh setiap daripada kita...

Pemimpin BN atas semangat menjaga kebajikan rakyat, terus membantu rakyat yang menghadapi kesulitan akibat banjir tanpa mengira siapapun mereka... Bantuan terus dihulurkan dnegan rasa kasih sayang pemimpin kepada rakyat...

Seorang demi seorang pemimpin BN terus turun ke padang melihat sendiri keadaan rakyat yang dilanda banjir...

Terkini adalah foto-foto yang melibatkan Naib Presiden UMNO Dato Seri Zahid Hamidi yang turun kelapangan memberi bantuan kepada rakyat...

20121230-160434.jpg

 image

 image

JOMO Kata: Rakyat didahulukan....

Ihsan dari Blog Zahid Hamidi

PANAS!!! Orang Sabah DiTipu Konco-Konco Anwar...?



Beberapa hari ini politik tanahair beralih ke Sabah Negeri di bawah bayu... Slogan #IniKaliLah yang disokong dikalangan pemimpin TERBUANG yang kononnya mahu menuntut perubahan dalam Pilihanraya Umum akan datang bagi Negeri Sabah...
Ramainya....

Menggerunkan bilamana ada status kawan-kawan termasuk beberapa pemimpin kononnya ramai yang menghadiri program PKR di Sabah, namun hakikatnya, Sabah tidak memerlukan pemimpin semenanjung seperti Anwar dan konco-konconya...

Penolakan secara total orang Sabah kepada Anwar memang telah diketahui sejak dari awal lagi... Namun, kesombongan pemimpin PKR ini menunjukkan beliau mahu jadi HERO di Negeri Sabah, walhal, pemimpin yang datang kepadanya kebanyakan pemimpin yang tidak mendapat tempat dalam UMNO dan rakyat...

Slogan Ini Kali Lah yangs ering-kali di DENDANGKAN oleh pemimpin semenanjung yang datang cuba dibesar-besarkan oleh mereka dan kumpulan dikalangan mereka... Namun, bagi Orang Sabah, slogan ini tidak lebih dari hanya mainan mulut rakyat Sabah tentang KELUCUAN Pemimpin PKR ini yang mahu menang kerusi di Sabah untuk menakluk Putrajaya...

Orang Sabah tidak lagi mudah ditipu oleh Anwar dan konco-konconya, janji manis Anwar terhadap Sabah sudah dapat dibaca oleh orang Sabah...

JOMO Kata: Orang Sabah tidak akan mudah terpedaya oleh Pemimpin buangan yang sertai PKR...

baca juga di sini

PANAS! Gadis Bogel Jalan Atas Tali...?

Gadis Tak Berpakaian Jalan Atas Tali Di Thailand.

Seorang gadis yang terkenal dengan aktiviti lasak, Hayley Ashburn telah berjalan di atas tali pada ketinggian 120 kaki tanpa menggunakan sebarang alat keselamatan. Dia melakukannya di Mai Leung Thailand. Tapi apa yang menjadi persoalan orang ramai adalah dia lakukan tanpa sebarang pakaian. Hayley cuma menjawab isu tersebut dengan :

“to feel free, for the thrill and the fun of being naked in the wilderness where nobody can see”.


Namun gambar di bawah ini diambil oleh rakannya.






 

GEMPAR!!! Video Lucah:Hairie Sindir Anwar Isu CCTV...



Kalau sebelum ini kecoh seantero Malaysia bilaman PUAK PAKATAN terutamanya yang pro-Anwar tidak mahu mengakui akan kecanggihan CCTV dalam siu VIDEO LUCAH yang melibatkan pemimpin tertinggi PKR itu...
Macamana....?

Sekarang,,,? Bagaimana....?


JOMO Kata: Tak Pakai Otak....

Sunday, 30 December 2012

DAPig Tag: ANTI-MELAYU...?



StopTheLies ; The more Lim Guan Eng explains on the disastrous showing by Malay candidates at DAP’s party polls recently, the more it points to his weak leadership in convincing its delegates on the need to have a balanced team.

The secretary general should stop defending himself nor make further excuses for the total exclusion of Malay representatives in the central executive committee (CEC) line up.

The disastrous results boils down to leadership. An able leader is one that is capable of cascading down the right message to the grassroots and set the direction and composition of the party.

In this case, Guan Eng had failed miserably in getting the message across to the 2,000 over delegates on the need to have Malay representation in the highest decision body of the party.

Perhaps he did not see the need for it just like the delegates who feel that there should not be power sharing with the Malays within the party.

Either Guan Eng had failed to emphasize the need to have Malay representation or that the delegates could not give two hoods about it.

But the mentality of Guan Eng is such that the Malays in the party are only good for one thing only. To help them woo Malay support, meaning attract votes for them to win elections. That’s all.

To quote Guan Eng (Malay Mail Dec 17), he said it openly that the appointment of two Malays (following the defeat of all Malay candidates in the party polls) into the CEC was based on their abilities to attract more from their community to join the party.

In other words, Guan Eng is saying that the Malays are good for nothing except to lure in the votes for them to gain power.

Now that the party has been labeled as anti-Malay, he went on a panick mode, calling for a press conference, explaining that it was beyond the control of the party who the delegates chose.

It is a known fact that “chai tan” (menu list) of candidates were distributed to delegates discreetly to get them to vote in certain individuals.

And obviously the eight names of the Malay candidates were not in the list which had the blessings of the top leadership of the party who they want to be in the ranks of the CEC circle.

Guan Eng must have panicked, when Ahmad Ton, the Johor DAP vice-chairman, surprised him by telling the press that he was disgusted with the contradictory party’s Malaysian-Malaysia stand.

What Malaysian-Malaysia when the Melayu candidates were all voted out.

He did not expect that Ahmad would dare to speak his mind off and when he did speak from his heart about Malays being marginalised within DAP, it hit Guan Eng’s nerve to the core.

That prompted Guan Eng to hurriedly call for a press conference to defend the shortcomings for fear of losing the valuable ground support of the Malays which had made it possible for Pakatan to make a tsunami win in several seats during the 2008 elections.

Hopefully the Malays will wake up soon to realise that Guan Eng had taken them for a ride.

They are used like tools to garner Malay votes but not given prominent roles to play in the party.

On this note, it would be interesting to see how many Malay candidates would be fielded in the coming general elections.

Perhaps Guan Eng should disclose how many Chinese, Malays and Indians would be fielded.

He should be transparent about it.


-admin-

PAS Patut Jadi KETUA Bukan EKOR... Kasihan!

Ingat! Siapa Ketua Siapa Ekor...? bersama pertahankan Kalimah ALLAH!!!

Dialog LUCAH... Kenapa Anwar Tak Pernah CAKAP Pasal Norlaila...?





Kenapa Anwar Tidak pernag MEMBICARAKAN mengenai Norlaila...

Video ini telah alam berada di you Tube, tapi, Apa Kata Anwar...?


Isu Kalimah Allah: YB Zul Bongkar Jawapan ANWAR...

 
 
Pesanan Untuk Ahli PAS yang terlalu TAKSUB... 
 
ini dia pesanan dari Bekas Pejuang PAS... 
 
Pertahankan Kalimah ALLAH!