Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Saturday, 28 July 2012

Artis@Ustad Bob TAWAR diri Bertanding dalam PRU...?

Bob Lokman atau Mohd Hakim Lokman tidak menolak kemungkinan menjadi calon Pas pada pilihan raya umum (PRU) akan datang sekiranya diarahkan pucuk pimpinan tertinggi parti itu untuk berbuat demikian.

Bagaimanapun, Bob berkata, pemilihannya sebagai calon PRU itu bersyarat di mana beliau hanya akan bertanding jika Pas ketandusan calon di sesuatu kawasan hingga memaksanya memikul amanah tersebut.
Menurutnya, keputusan itu selaras dengan tuntutan fardu kifayah yang meminta perkara wajib dilakukan sebahagian masyarakat untuk menjaga kepentingan Umat Islam.

"Dalam hukum memang macam itu. Kalau sudah tiada orang, saya sanggup jadi calon kerana ia adalah satu kewajipan perlu dilaksanakan," katanya kepada Sinar Harian semasa Ceramah Umum di Markas Pas Kampung Mentara.

Bob berkata, beliau yakin kepimpinan Pas mempunyai lebih ramai calon layak berbanding dirinya yang terlalu kerdil dan belum layak menjadi calon parti itu.

"Saya dapati Pas mempunyai ramai pemimpin layak untuk diketengahkan menjadi calon PRU. Biarlah mereka dicalonkan kerana mereka lebih sesuai dan berkelayakan," katanya.

Ditanya pandangannya mengenai sokongan rakyat terhadap Pakatan Rakyat (PR) sebelum menjelangnya PRU13, Bob yakin terdapat peningkatan ketara pengundi menyokong parti itu.

Menurutnya, PR diramal berjaya menawan beberapa negeri lagi berdasarkan trend pengundi masa kini yang inginkan perubahan politik dalam negara."Kalau tidak menang semua pun, kami tak akan kalah semua.

Saya lihat politik hari ini jauh berbeza berbanding dahulu. Sejak saya tiba di Pahang,Johor dan tempat majoritinya Barisan Nasional (BN), sudah ada petanda betapa ramainya penyokong PR di negeri-negeri tersebut," katanya. - MPP

Parti Anak Beranak.... SIAPA AMAL NIPOSTISME...?


Malas nak cakap banyak....

Nilailah dengar MATA HATI... Siapa kritik siapa....

Bila Bn dikatakan mengamalkan Kronisme tapi kita tak sedar Pembangkang lagi TERUK amalkan NIPOTISME.... Semua anak beranak... Alahai....

TAKDIRRRRR!!!!

Samseng Si Mamat Sepah! Patut Tak Banyak JOB...


Mamat ni dengarnya banyak masalah disiplin... Betul ker...? nak tahu mungkin boleh tanya jef dan syuib sepah kot.... Muka pun orang dah boleh baca... opsss.... Dont Judge a book by its Cover...

Apapun, kadang-kadang mulut beliau ni kasar juga... sudah-sudahlah tu... TWITTER semua orang baca... Awas sikit bahasa tu bro... Hang tu dah lah artis.... Apalah...

Apapun, selamat berjuang kepada Mamat... Peminat memerhati anda...





Friday, 27 July 2012

GEMPAR!!! YAHUDI Menyamar Jadi Tentera ISLAM...?

sumber


Dikatakan ini rancangan mereka untuk menjatuhkan Tentera Islam... Mereka dengan sedaya upaya dan dengan cara apa sekalipun demi menjatuhkan Islam... Jahat...

MODUS OPERANDI meresap masuk dalam tentera ISLAM dan mengganas menampakkan seolah-olah Orang Islam itu JAHAT....

Tidakkah kita masih sedar...? Bukankah Di Malaysia juga begitu...? Bilamana ada Orang Kafir mula berceramah kepada Umat islam...? Mula berani menggunakan Ayat Quran demi UNDI PILIHANRAYA walaupun AKIDAH mereka sendiri pun tidak betul...

Fikirkan....

TERKINI! Apa Ustaz Fathul Buat di SABAH esok...?



Ustaz Fathul bari akan TURUN KK esok...? Apa cerita...?

lihat  [DI SINI]

Membangun Bersama ISLAM... UMNO Perjuangkan ISLAM dulu kini dan selamanya....

AllauAkbar!!! BerSyukurlah kita Perut Kenyang...

Kenapa kita perlu bersyukur...? Hidup di malaysia banyak yang kita boleh buat... Ini disebabkan keamanan yang ada untuk kita miliki membolehkan kita mencari rezeki diluar sana...



Mereka yang diluar sana...? Ada diantara mereka yang tidak dapat mengecapi hidup macam kehidupan kita... Justeru, sangat baik untuk kita bersyukur...

Terima Kasih kerajaan kerana menjadikan Malaysia Aman dan Makmur... Rakyat akan terus bersama kerajaan... Negara Malaysia yang tercinta...

TOLAK CHAUVINIS DAP!!!

HABISSSS!!! Korban PAS terhadap KAFIR Laknat...


Masy'Allah...

Menyakitkan hati...

Kuatkan IMAN kita...

Jangan sampai kita terjebak...

ISLAM untuk semua tapi bukan untuk di POLITIKKAN...

Kita BerDOA agar dibuka hati-hati kita untuk bersama ISLAM...

JAUHI dan TENTANG ANASIR LUAR yang mahu MEMECAHBELAHKAN UMAT ISLAM....

Thursday, 26 July 2012

PANAS! "10 Bukti DAP Chauvinis dan PENIPU..."


Orang Malaysia kena Tahu...

(1) 27 Mei 2008 Kit Siang mahu mansuhkan perkataan “Ketuanan Melayu” dan menggantikannya dengan “Ketuanan Malaysia yang kononnya lebih adil.

(2) 16 Februari 2009, DAP usir peniaga Melayu dan penduduk Melayu. Seramai 80 orang peniaga di Batu Ferringhi, Pulau Pinang, Kampung Pokok Asam dan beberapa tempat lain diusir DAP.

(3) DAP mahu usir orang Melayu di Pulau Pinang. Kerajaan DAP Pulau Pinang telah mewartakan tanah seluas 81 hektar di Pondok Upeh dan Kampung Genting Balik Pulau di bawah Seksyen 8 Akta Pengambilan Tanah untuk membina kampus University Nanyang di Pulau Pinang

( 4) Lim Kit Siang (Penasihat DAP) dan Nga Kor Ming (Setiausaha Agung DAP Perak) memijak gambar dua orang wakil rakyat Melayu sebelum memasuki dewan untuk Konvesyen DAP Perak di Ipoh pada 29 November 2009.

(5) 14 Februari 2008, Teresa Kok membantah cadangan DBKL untuk menulis nama jalan dengan tulisan jawi di Jalan Taman Seputeh).

(6) DAP menggunakan Nizar Jamaluddin (bekas MB Perak) untuk memberi status hak milik kekal selama 999 tahun kepada penduduk yang mendiami lot-lot tanah di kampung baru.

(7) 22 Januari 2010, M Kulasegaran (Ahli Parlimen DAP Ipoh Barat, Naib Presiden DAP) mempertikaikan kenapa peniaga Cina tidak diberikan peruntukan dalam skim pinjaman TEKUN.

(8) 20 Jun 2008 ,Gwee Tong Hiang enggan memakai songkok dalam Dewan Undangan Negeri Johor. Menganggap pakai songkok seperti meng”Islam”kannya di hadapan Sultan Johor.

(9) 26 Julai 2010, Tony Pua mencadangkan kerajaan Selangor memansuhkan dasar pemberian diskaun tujuh peratus kepada pembeli Bumiputera dalam pemilikan hartanah komersil dan kediaman mewah yang bernilai lebih RM500,000.

(10) 25 November 1999, Lim Guan Eng (ketika menjawat jawatan Timbalan Setiauasaha Agung DAP) berjanji akan menghapuskan hak orang Melayu.
GAP

JOMO Kata: Bersama kita TOLAK DAP.....

Biadap.... "Ekstrimis CINA Muncul Lagi..."


Jahat... Biadap.... Laknat... Mohon dijauhkan kita semua....

Baca MNN

Subhanallah! Musibah Allah kepada Masjid PAS...



MUSIBAT - Bila Masjid Yang Menjadi Pentas Politik Pemimpin Kafir Harbi Ditengelami Air... Tazkirah Ramadhan KHAS Ahlol Ahlol Tolol PAS...!!!
Inilah dia BALA yang diturunkan oleh Allah swt terhadap DOSA Kafir Harbi Xavier Jeyakumar yang diarahkan oleh PAS Kota Raja untuk menyampaikan TAZKIRAH Ramadhan pada bulan tahun 2009...
Azabnya masih dirasai sehingga ke malam ini, sudah 3 malam teraweh jemaah Masjid Ar Rahimiah menanggung siksa kepayahan tidak boleh lagi menunaikan solat di dewan utama masjid berkenaan.
Beberapa bulan yang lalu, "bencana banjir" yang menimpa masjid ini menimbulkan rasa pelik keseluruhan penduduk serta jemaah Masjid Ar Rahimiah kerana kedudukan posisinya diatas bukit iaitu Bukit Lipat Kajang mana mungkin menanggung kesan banjir ini...?
Sedangkan Hospital Tengku Ampuan Rahimah yang bertentangan di kedudukan lebih rendah tidak mengalami banjir...!
Apakah yang berlaku ini sebagai tanda kemurkaan Allah terhadap pimpinan PAS Kota Raja yang sanggup menyundalkan agama islam demi kepentingan politik bangang mereka sehingga tergamak membenarkan Xavier wakil rakyat DUN Sri Andalas memijak-mijak tempat sujud disaf hadapan masjid...?
Ramai yang tidak tahu hakikat bahawa Yb PKR ini dirumahnya ada membela 3 ekor anjing German Shepherd..., tapak kakinya itu pula dibenarkan oleh pimpinan PAS untuk memijak tempat sujud solat jemaah masjid.

Masy'Allah! 'Isteriku Sendat dan Ketat...'

Terdesak sangatkah Syarikat ini sehingga sanggup menggunakan Ayat-Ayat yang ditafsirkan sebagai LUCAH terutamanya dikalangan anak-anak muda.... Tak sesuai dipaparkan ditempat UMUM...

Lebih-lebih lagi ini bulan Ramadhan...

Cubalah pembaca nilaikan sendiri....

Apapun, Salaam ramadhan... Peace No War....


Wednesday, 25 July 2012

Khalid Gagap Bangang... Tak Faham Air DiRawat dengan Air Mentah...

AllahuAkbar!!! Rezeki!!! Terima Kasih kerajaan Bonus Meletup!!!



Mantap! Terima Kasih kepada Kerajaan BN kerana memahami keperluan Rakyat....

Kerajaan telah meluluskan pemberian BONUS HARI RAYA BONUS setengah Bulan Gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat Awam & bayaran khas RM500 untuk pesara kerajaan...

Bayaran akan dibuat pada 9 ogos 2012...

Alhamdulillah....

Semoga Allah berkati perjungan Parti BN.... Aminnn.....

Zed Zaidi Kenakan Abby Abadi... Jom TerawiH!


Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi menegaskan, meskipun menyertai parti politik merupakan hak setiap individu, penggiat seni tidak sepatutnya mencampur aduk antara politik dan bidang seni demi kepentingan masing-masing.

“Jika artis mahu menyertai mana-mana parti politik, itu terpulang kepada mereka.
“Perjuangan politik negara dan perjuangan seni tanah air adalah sesuatu yang amat berbeza dan tidak boleh dicampur aduk. Jangan melibatkan kepentingan peribadi apabila menyertai parti politik,” kata Zed Zaidi ketika dihubungi Sinar Harian Online.

Tambah beliau, golongan artis perlu mengambil sikap neutral kerana perjuangan mereka adalah semata-mata untuk kesemua ahli persatuan tanpa mengira fahaman politik.

“Jika mana-mana artis mahu sertai parti politik sama ada kerajaan atau pembangkang, itu tidak menjadi satu masalah.

“Terpulang kepada prinsip dan ideologi masing-masing,” kata beliau mengulas perkembangan artis menyertai parti-parti politik, kedua-dua komponen Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat (PR).
Beliau juga berkata, tidak mengira fahaman politik, apa yang penting ialah penggiat seni tanah air perlu sama-sama membantu dan bekerjasama dalam pembangunan industri dan perjuangan seni harus diteruskan.

“Negara kita ada undang-undang. Jadi masuklah mana-mana parti politik sekali pun, asalkan tidak menghina agama, menyentuh sensitiviti kaum atau mengutuk pemerintah kita, mereka masih boleh kekal berpolitik,” tegasnya.

Beliau menambah, golongan artis tidak sewenang-wenangnya memberi persepsi negatif jika mereka menyertai parti pembangkang, produk mereka akan diharamkan untuk  disiarkan dalam media kerana Seniman akan terus berusaha membela nasib artis.

“Janganlah apabila masuk saja parti pembangkang, terus saja cakap lepas ni tidak boleh masuk media arus perdana lagi. Jika betul perkara ini berlaku, beritahu kami, saya sendiri akan siasat mengenai perkara ini,”  Zed Zaidi. - EP

PENTING! Syarat Jadi Pemimpin Dalam Islam Bukan Dalam PAS!!!


Memetik dari artikel Kepimpinan dalam Islam (ciri-ciri dan akhlak) di blog kumpulan PMRAM sini, adalah ciri-ciri atau syarat menjadikan kepimpinan dalam Islam berdasarkan ayat-ayat Quran.

Huraian kepada ciri-ciri tersebut boleh dirujuk kepada laman web tersebut. Kami hanya memberi komen sendiri.

Pertama: Muslim (Islam), Akil Baligh dan Lelaki

Maka bertanya kita, apa perlu perjuangan yang konon-konon untuk Islam tetapi akan memilih Perdana Menteri dari kalangan seorang yang disyaki amalan dan pandangan Islamnya.

Bukan saja itu, ia secara terang-terang bersekongkol dengan musuh Islam di Israel dan Amerika Syarikat.
Apa erti perjuangan untuk Islam jika akhirnya bersedia menerima pemimpinan dari kalangan kaum bukan Islam yang terang-terang memnentang agenda negara Islam dan mungkin sekali, Islam dan tudak memajukan orang Islam tapi akan lebih kepada kepentingan kaumnya sendiri.

Kedua: Adil

Apa erti menjanjikan keterbukaan, kebebasan dan samarata tetapi ianya tidak adil kepada kaum dan giolongan si miskin dan serba kekurangan dan hanya memperkaya dan memperkuasakan kaum bukan Islam?

Mencapai keadilan dalam kepimpinan dalam Islam memerlukan kepandaian dan kebijaksanaan, bukan hanya pandai berceramah, dan hanya cakap-cakap yang terlalu ideal tanpa rancangan perlaksanaan yang kukuh atau lain kata, retorik.

Ketiga: Berilmu

Dalam hal ini, kita perlu tanya apa erti perjuangan yang bertempik atas nama Islam jika tiada antara pemimpinnya seorang yang layak dan berkebolehan serta berilmu dalam mentadbir negara untuk menggantikan pemimpin yang ada yang sudah dari kalangan orang Islam?

Keempat: Mempunyai kuasa dan kemampuan

Selama pernah memang jawatan dalam kerajaan hingga ke jawatan kedua tertinggi dalam kerajaan, adakah dia menunjukkkan kemampuan untuk mentadbir yang lain dari kemampuan bercakap?

Peminpin tersebut menuduh dan merancang pemimpin yang ada dengan pelbagai tuduhan dan fitnah. Selain perlu difikirkan samada itu adalah akhlak yang dibenarkan dalam Islam, tanya juga samada itu adalah apa yang dia sedia lakukan apabila memegang tampuk kuasa kelak?

Ingat bahawa dia pernah salahguna sedikit kuasa yang ada dan menzalimi beberapa orang untuk hanya menyelamatkan dirinya. Apa jadinya apabila kuasa mutlak ada padanya? Jangan hairan jika rakan dalam perkongsian kuasa pun akan dipenjarakan untuk mengekalkan dirinya.

Kelima: Beradab mengikut akhlak islam

Pemimpin itu mestilah mampu memberi contoh tauladan mengikut akhlak islam kepada diri dan orang di bawah pimpinanya. Tanya diri kita adakah riawayat hidup dan tingkah laku pemimpin pilihan mereka itu pemimpin Islam yang boleh diambil contoh?

Selain itu, di dalam dirinya mestilah mengandungi sifat ikhlas, jujur, tidak angkuh, ria dan sebagainya malah seorang pimpinan haruslah mempunyai sifat-sifat yang terpuji dan jauh dari sifat-sifat yang terkeji.

Keenam: Sempurna pancaindera dan sihat tubuh badan

Sempurna pancaindera dan kesihatan tubuh badan pemimpin tersebut digunakan untuk apa?
Pemimpin yang ada tidak sempurna dan ada kekurangan tapi dia ikhlas, dan jujur untuk memberi kemudahan dan kesenangan kepada rakyat. Pemimpin yang mahu menggantikannya kata dia sempurna tapi adakah dia sempurna?

Adakah kekurangan yang ada pada peimpin yang ingin menggantikan yang ada boleh menjanjikan kejayaan dan kemerdekaan terjamin kepada rakyat dan negara?

Fikirkan dan muhasabah ...

MANHAL atau nama penuhnya Markaz Pengumpulan Kajian dan Hasilan Penyelidikan merupakan satu badan berkanun yang bernaung di bawah Badan Pengetahuan dan Penyelidikan (BPAP), Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM). lanjut

SIbuk Konon! Seronok BerFacebOOK Kak oi...

sekadar hiasan...

Antara punca kelembapan Kaunter Perkhidmatan adalah ekrana kurangnya kesedaran SIVIK pekerja yang berada dikaunter tersebut... Nampak macam SIBUK tapi sebenarnya SIBUK benda lain...

Kadangkala yang lebih membuatkan pelanggan bengang ACTING maccam busy tapi tak busy... perilaku Bodoh seperti ini yang menjadi BARAh terutamanya dalam perkhidmatan Kaunter bukan saja di Kaunter Kerajaan tapi termasuk swasta...

jadinya, bersama kita muhasabah diri kearah yang lebih baik.... Salaam Puasa...

Monday, 23 July 2012

UMNO Martabatkan Ulama! Sayap UMNO Perkara Baik... DS @Zahid_Hamidi



Ulama adalah pewaris para Nabi... Di malaysia semenjak kemerdekaan pendidikan Agama sentiasa dititik beratkan bagi melahirkan Golongan Ustaz/Ustazah yang boleh mengangkat martabat islam di malaysia kearah yang lebih baik... Perlu difahami, perjuangan memartabatkan Ulama telkah diperjuangkan semenjak dahulu lagi... Perjuangan Kerajaan sekian lama ini telah membuahkan Hasil yang cukup baik untuk melahirkan masyarakat yangs eimbang Duniawi dan Ukhrawi...


Terkini, UMNO dalam usaha kearah yang lebih dinamik terutamanya dalam menarik minat Rakyat bertlatarbelakngkan pendidikan Agama ini... Ramai Ulama Muda mula menyertai UMNO yang disifatkan telah banyak berjasa meningkatkan ilmuan dari kalangan  mereka...

Secara serius, Dato Seri Zahid Hamidi melihat sudah tiba masanya mereka yang berlatarbelakangkan Agama ini dingkat menjadi salah satu Sayap dalam parti UMNO... Ianya perancangan yang disambut dengan baik dikalangan ahli parti terutamanya Majlis tertinggi....
"Saya percaya, jika cadangan ini direalisasikan, ia sekali gus akan dapat menutup mulut pihak yang selama ini menuduh Umno meminggirkan Islam," katanya.
Ahmad Zahid berkata, meskipun selama ini Umno tidak pernah meminggirkan golongan ulama namun kedudukan itu akan dapat meningkatkan lagi keyakinan pendokong Islam terhadap parti itu, terutama dalam perbandingan dengan Pas...sumber

Dato Seri Zahid diantara pemimpin yang dilihat banyak membantu dalam menaikkan Martabat Islam di negara ini melihat isu ini secara terbuka terutamanya dalam menjadikan UMNO terus menjadi Pilihan utama Orang Melayu/Islam di Negara ini....

Apapun, JOMO sendiri menyokong penuh hasrat ini... Mudah-Mudahan ianya menjadi realiti... Tujuannya hanya satu, MEMARTABATKAN GOLONGAN ILMUAN AGAMA sekaligus memartabatkan Agama Islam yang kian diserang dari pelbagai sudut di negara ini...

Sultan JOHOR sekali lagi Buat Nizar Merana...


Selepas kebodohan yang dibangkitkan oleh nizar mengenai isu Nombor Plat... Beliau dikatakan telah bersusah payah untuk berjumpa dengan Yang mulia Sultan Johor untuk meminta Maaf... Tapi, difahamkan sehingga hari ini beliau tidak punyai peluang untuk berbuat sedemikian...

Terbaru, Sultan JOHOR telah memberi pengampunan kepada Rakyatnya... Sultan Johor difahamkan telah memberi pengampunan sempena Bulan Mulia Ramadhan ini kepada 8 Orang Banduan... AllahuAkbar... Mulianya hati Sultan Johor...



Salaam Ramadhan Mulia....

Nizar apa mau SPIN...?

FARID KAMIL CEDERA!Kaki Mahu PUTUS...?




Nama yang tidak asing lagi, Farid Kamil kini berjalan menggunakan tongkat akibat tempurung lutut kirinya retak ketika menjalani penggambaran file Dampak. Pelakon yang begitu komitmen dengan kerjayanya kini sedang dirawat di hospital dimana lutut kirinya yang mengalami pendarahan dalaman yang serius akibat dari insiden terjatuh dari tangga di sebuah kelab hiburan Rootz.

Ekoran daripada itu, Farid menerima rawatan di Hospital Ampang Puteri dan terpaksa direhatkan selama 6 minggu dari sebarang aktiviti. Farid kini terpaksa menggunakan tongkat kerana kakinya tidak boleh menerima tekanan daripada lantai.

Dia dinasihatkan berehat selama enam minggu daripada melakukan aktiviti-aktiviti fizikal termasuklah berlakon. Kalau berlakon pun artis ini hanya boleh berdiri tegak saja.

Apapun diharap pelakon-pelakon sekalian lebih berhati-hati ketika menjalani penggambaran.

Semoga Farid Kamil cepat sembuh ya.... source

Sunday, 22 July 2012

Selepas SUARAM Gagal, DAP Pulak Terima RAHSUAH...



Selepas serangan isu Scorpene tidak menjadi... SUARAM terus menerus memainkan isu tersebut kali ini mengaitkan pula Kerajaan Malaysia dengan perbicaraan Undang-Undang di Perancis... Kerajaan telah membuktikan bahawa Malaysia tiada kaitan dengan apa-apa perbicaraan di sana....

Persoalannya kenapa SUARAM masih mahu mengaitkan Kementerian Pertahanan dan Kerjaan Malaytsia dengan Isu ini... Tidak cukup lagikah penjelasan Kerajaan mengenai isu ini...?

SUARAM sekali lagi TERDUDUK diam bilamana Nama Altantuya sendiri tidak pernah WUJUD dalam isu Pembelian Kapal Selam dan ini diSAHKAN sendiri oleh POLIS PERANCIS... Apa cerita? SUARAM mula mendiamkan diri selepas BUKTI demi BUKTI dikemukakan bagi menagkis TUDUHAN SUARAM mengenai ISU ini...
Things get more interesting when SAUARAM was found to be registered as business organization and that they receive funds from some mystery entity which makes then the NGO who 'fights for human rights'. That became doubtful, and up until now, SUARAM is still yet to explain the background of their establishment...source
Persoalanya lagi... Kenapa DAP pula yang mula memainkan ISU ini...?

Dapat Dana ker...?

lanjut baca MNN

VIDEO PANAS 'Abby Abadi' DIJENTIK tersebar...


ustazah 2 hari boleh bagi ceramah... Bukan HINA... tapi Ingat, Berhujah biar ada Dalil... Jangan Jadi Ekspress.... Bila dah tertekan lain pula jadinya... Ingat!!! Islam Bukan datang dari Tepi jalan....



Peristiwa PANAS Selepas DEBAT UFB vs Tantawi...


Nik Aziz sudah tentu MARAH.... Dia pernah Berkata Islam Orang UMNO Bukan Islam Sebenar... Ustaz Fathul Bari mengimamkan Solat Jemaah...

Orang-Orang PAS fikirlah sendiri...

Perjuangan HAKIKI kita bukan Perjuangan Kepartian tetapi Perjungan HAK Untuk Martabatkan Islam...

Makhluk Bernama Lateefa Koya 'Permain atau DiPermain...?'


Lateefa Koya yang terkenal dengan kelantangannya membela isu-isu REMEH yang memberi populariti  kepada PKR sebelum ini akhirnya GIVE UP dengan permainan politik pembangkang terutamanya PKR...

Ramai maklum hubungan beliau dengan pemimpin Pakatan Rakyat yang benyak MEMBERI DIA peluang untuk hidup dalam POLITI Pembangkang... Apa yang terjadi...?

baca Kupasan MENARIK Oleh UNSPINNER

Kalau Kita Sayang Anak Kita!


sayang emak.... sayang ayah.....

Fitnah Dasyat! Watak Bingai 'nabi palsu...",,,,



Umat akhir zaman akan menghadapi FITNAH yang cukup dasyat... Sangat menakutkan... Menggerunkan kepada Muslimin seluruh dunia... Noda dan Dosa jangan cakap, semacam perkara biasa... Walhal kita tahu ianya HARAM disisi Islam... 

Ini lagi satu hal....
MELAKA: Akibat tindakannya membuat pengakuan dirinya Allah dan nabi akhir zaman, seorang bekas kapten kapal dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam, atas tuduhan mempersendakan agama Islam di sekitar negeri ini, kelmarin.

Tertuduh, Roslan Abdul Rahman, 44, yang berjubah putih dan berkopiah hanya kelihatan tenang ketika pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah di depan Hakim Syarie Mohd Asri Tahir. 
Tertuduh dari Pahang itu kemudian mengangguk faham akan pertuduhan yang terpaksa dibacakan dua kali berikutan tertuduh mencelah ketika ditanya mengenai pengakuannya. Roslan membuat pengakuan tidak bersalah dan memohon dibicarakan. 
Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa mengejek-ejek agama Islam dengan perkataan ‘Aku ini nabi akhir zaman dan aku mengaku aku Allah’ di sebuah rumah di Taman Rembia Perkasa, Alor Gajah, dekat sini, jam 3.15 petang, 18 Julai lalu.-metro


JOMO kata: Nauzubillah... Bersama kita bermuhasabbah diri...