Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Saturday, 2 June 2012

RAHSIA! "Kenapa Tun M Masih di Sayangi...?" -MKP



Adalah rahsia umum bahawa bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir tidak menyenangi Datuk Johari Baharom, Ketua UMNO Bahagian Kubang Pasu yang telah menyebabkan kegagalannya untuk mewakili UMNO bahagian itu ke Perhimpunan Agung UMNO 2006.
Namun kenyataan beliau di Kedah baru-baru ini membuktikan bahawa Mahathir tidak menyimpan dendam, mementingkan perasaan atau sentimennya demi pemulihan UMNO dan kuasa BN menerusi Pilihan Raya Umum Ke-13 kelak. 
Mengulas tentang ketidakhadiran Johari dalam pertemuannya dengan penyokong UMNO di Kedah baru-baru ini, Mahathir berkata: "Johari tidak begitu suka saya, saya juga tidak begitu suka dia, tetapi sekiranya dia dipilih untuk bertanding dalam pilihan raya kelak, saya tetap akan mengundinya." 
Kenyataan ini merupakan mesej Mahathir kepada seluruh orang Melayu terutamanya ahli UMNO supaya mengambil sikap yang sama apabila parti telah membuat keputusan mengenai calon yang bertanding di kawasan mereka, sama ada mereka suka atau tidak.
Soal calon itu bukan Ketua Bahagian UMNO atau bukan pilihan UMNO setempat tidak lagi boleh dipersoalkan sebaliknya keyakinan sepenuhnya mesti ada di kalangan pengundi di sesuatu kawasan di peringkat negeri atau Parlimen bahawa calon yang diletakkan adalah calon terbaik yang ditentukan oleh Presiden Parti UMNO. 
Parti tentulah telah membuat keputusan berasaskan kajian dan fakta dari semua aspek yang telah diselidiki dan dipertimbangkan dengan sebaik-baiknya dan tidak sahaja berdasarkan kepada populariti seorang calon di kalangan bahagian, ahli parti atau ukuran sesuatu pihak sahaja. 
Yang menentukan kemenangan seseorang calon bukan hanya ahli parti tetapi orang ramai di atas pagar.
Sikap yang mesti diambil oleh pengundi dari UMNO ialah jika ada sesaorang yang mahu mencabar pemilihan calon yang telah diputuskan oleh parti maka anggaplah dia sebagai pengkhianat kepada parti, bangsa dan negara. 
Jika parti boleh membuat keputusan untuk memberikan sokongan berasaskan parti dan bukan kepada calon, maka pastinya calon yang tidak dianggap boleh menang akan menang. Orang ramai juga mestilah memahami mesej Tun Dr. Mahathir.
Dalam hal ini kita boleh mengambil contoh kemenangan calon pembangkang yang tidak pun mempunyai akar umbi di sesuatu kawasan malah bukan orang tempatan tetapi telah diberikan kemenangan oleh rakyat dalam pilihan raya umum 2008. 
Ini terbukti dengan kemenangan beberapa calon Pas dari luar tetapi boleh menang di Kelantan dan yang lebih jelas Lim Guan Eng dari Melaka boleh menang bertanding di Pulau Pinang.
Jika ada sikap kepartian orang Melayu dan UMNO maka pastinya percubaan untuk menggunting dalam lipatan atau calon tidak terpilih yang mencabar calon pilihan raya parti akan dapat dikalahkan dan setiap calon yang diletakkan sebagai berpotensi menang akan pasti menang.
Jika orang Melayu hendak mengembalikan kuasa Melayu maka mereka mestilah menentukan untuk memilih parti dan bukan calon dalam pilihan raya umum kali ini.
Sikap ini pastinya akan dapat menggulingkan kerajaan Pas di Kedah yang bukan sahaja telah membawa banyak kesusahan kepada orang Melayu tetapi juga bukan Melayu. Sumber

JOMO Kata: "Kami Syaang Tun Mahathir... Tiada Tolok Banding... Pejuang dan Negarawan Terbilang... Hidup Malaysia...." 

WOW! "Rupanya Mamat dan MINAH HIJAU di KERAH..."

sumber

PANAS! "Jentera BN Gempur DUN DAP yang Bangsat...."




JOMO Kata: "Teruskan perjuangan PM.... BN Pilihan Rakyat Malaysia...."

baca juga GAP

Friday, 1 June 2012

PANAS! "Pusat Maksiat di Kawasan Pemimpin Pembangkang Di Berkas..."


Polis tahan tujuh GRO warga asing di pusat karaoke Puchong
May 31, 2012
KUALA LUMPUR, 31 Mei — Polis menahan lima warga Thailand dan dua warga Vietnam yang dipercayai bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO) di sebuah premis pusat karaoke di Jalan OP 1/6, Puchong malam tadi.

Ketua Operasi Jabatan Siasatan Jenayah Selangor cawangan Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat, Inspektor Joycelyn Liza Edmund berkata dalam Operasi Noda selama tiga jam mulai 10 malam tadi itu, kesemua wanita warga asing berkenaan yang berumur antara 19 hingga 28 tahun ditahan ketika sedang melayan pelanggan.
Beliau berkata polis turut menahan seorang lelaki berusia 30 tahun yang dipercayai penjaga premis berkenaan.
“Ketujuh-tujuh wanita itu telah menyalahgunakan pas lawatan sosial di negara ini dengan bekerja sebagai GRO, manakala penjaga premis itu didapati mengambil pekerja yang tiada permit,” katanya kepada pemberita selepas operasi itu selesai awal pagi tadi.
Beliau berkata kesemua wanita itu akan disiasat mengikut Seksyen 39 (b) Peraturan Imigresen 1963 kerana melanggar syarat pas lawatan sosial serta permit sementara penjaga premis berkenaan akan disiasat mengikut Seksyen 55B Akta Imigresen iaitu menggaji dan melindungi warga asing bekerja tanpa permit.
Dalam operasi itu, polis turut merampas beberapa peralatan audio dan mikrofon di pusat berkenaan yang beroperasi sejak tiga bulan lalu tanpa lesen. — Bernama sumber
JOMO Kata: "Pakatan semakin menyesatkan pemikiran kita... Menggalakkan pergaulan bebas... BerSama kita TOLAK DAP.... Merosakkan KITA...."

KARUT! "Bebas Akhbar Hanya Kalau SOKONG Geng AlJuburi...?"


Kebebasan media,freedom of speech langsung tidak dipraktikkan oleh regim DAP Pulau Pinang.Sebelum ini wartawan Utusan dan juga NST di halau keluar dan tidak dibenarkan masuk ke dewan undangan negeri.Kebetulan waktu itu adalah hari kebebasan media,tapi apa yang dilaungkan tak lebih kepada retorik politik semata mata.

Kebebasan media yang dimaksudkan oleh haprak pakatan adalah kebebasan untuk mebuat fitnah dan juga berbohong kepada rakyat. Realitinya apabila media yang melaporkan akan kebenaran akan pembohongan ,fitnah dan juga dakyah pakatan akan dilayan seperti penjahat dan dihalau.
Di Pulau Pinang 2 wartawan dari Utusan dan NST dihalau dengan kasar oleh Ahli Majlis daripada membuat liputan operasi pemeriksaan kebersihan yang dijalankan oleh pihak MPPP dan juga jabatan kesihatan.
Inilah yang dikatakan DAP ultrakiasu chauvanis dan rasis,mereka bagaikan pertubuhan mafia yang sangat berkuasa hingga boleh melakukan apa saja,bayangkan jika mereka ini berkuasa di seluruh Malaysia.. sumber
JOMO Kata: "bilamana media masa dikatakan dikuasai oleh UMNO, semua mereka kata tak betul... Mereka katakan UMNo itu dan ini... Namun, hakikatnya, Mereka (Pakatan) lebih BUSUK dari yang kita sangka... Jahanam...."

"PEMIMPIN MUNAFIK... Ini Cerita PANAS...?"




JOMO Kata:" Klik di sini [ PANAS  ]

Nafsu Serakah Kejam Nenek 76 Tahun! "Bunuh Suami Kerana Tolak JIMAK..."


Kerana menolak bersetubuh, Petrus Nabu (76) tewas di tangan isterinya, Regina Patola (76) di kediaman mereka di Fatubijae, Kecamatan Polen, Kabupaten Timor Tengah Selatan, Nusa Tenggara Timur (NTT) .
Korban meninggal dunia dalam keadaan bogel di dalam rumah bulat yang bersebelahan dengan rumah tinggal mereka.
Anak tiri korban, Saulus Anin (45), yang ditemui Pos Kupang di Bilik Jenazah RSUD SoE, mengatakan, sekitar pukul 16.00 petang,
dirinya keluar dari rumahnya yang jarak lebih kurang 200 meter untuk menjenguk kedua orangtuanya.

Setiba di rumah orangtuannya itu, dia menemukan ibunya Regina Patola tertidur di luar "rumah bulat" di atas bangku. Dia lalu membangunkan ibunya dan menanyakan di mana bapanya. Namun mamanya hanya berdiam diri. Dia cuba memanggil bapanya beberapa kali, tetapi tidak ada jawapan. Namun dia melihat bapanya yang sudah meninggal dunia dan tak bersuara lagi.
Anin menduga mamanya yang sudah lama mengalami gangguan jiwa telah membunuh suaminya itu. Sebelum itu, mamanya pernah menggigit salah satu telinga suami ketiganya itu hingga putus dan pernah juga membakar rumah mereka sendiri.
Polis telah membawa jenazah korban bersama barang bukti dan saksi, Regina Patola, isteri korban.
Menurut Sole, korban meninggal akibat luka robek pada kepala bahagian kanan dan kedua pelipis kiri dan kanan. Juga luka robek pada pergelangan tangan dan putusnya jari telunjuk tangan kanan serta luka robek pada pergelangan kaki kanan.
Ketika disiasat, kata Soleh, isteri mangsa mengaku menghabiskan nyawa suaminya kerana menolak hubungan intim. Dia menggunakan parang milik suaminya untuk memotong mangsa hingga tewas.
Kerana jawabannya sering berubah-ubah, lanjut Sole, polis belum boleh memastikan pelaku pembunuhan. Polis masih terus melakukan penyiasatan.
"Berdasarkan informasi yang diperoleh, pelaku pembunuhan itu mengarah kepada isteri mangsa. Dan, untuk sementara isteri mangsa ditahan di Polres TTS untuk menjalani pemeriksaan lebih lanjut," katanya sumber
JOMO Kata: "Patut kalau nenek macam ni bagi jer kat si ANU @Abang Non tu..."

Video Yang Assmin Cukup Suka Tengok Khalid....





JOMO Kata: "Patutlah Azmin Beriya-Iya Nak Gantikan Khalid Ibrahim... Bangang rupanya..... "

Santai! "Lelaki Seksi...?"


hiasan....


JOMO kata: "Bengap.... jangan Jadi macam Pak Non... Sekejap main lelaki.... sekejap main perempuan... jadilah lelaki Sebenar....."

Thursday, 31 May 2012

PANAS CHINA! "Bayar SEKS RM2.9 Juta Pertama Kali...?"


hiasan...

Media China hari ini kecoh dengan pendedahan skandal seks bekas pegawai tertinggi kerajaan mereka, Bo Xilai yang kini di’dakwa membayar sejumlah wang untuk hubungan seks bersama aktress & selebriti terkanl Zhang Ziyi. 
Bo Xilai di’katakan membayar sebanyak RM2.9 juta kepada aktress tersebut untuk hubungan seks buat pertama kali sekitar tahun 2007 setelah mereka di’kenalkan oleh rakan.
Rakan Bo Xilai yang sama, Xu Ming di’katakan menawarkan RM4.9 juta untuk Zhang Ziyi kembali ke ranjang bersama bekas pegawai kerajaan China itu. 
Laporan juga menyebut yang pelakon wanita berusia 33 tahun itu telah tidur bersama Bo Xilai sekurang kurang’nya 10 kali di’antara tahun 2007 dan 2011 di Beijing, China. 
Media China turut melaporkan yang kegiatan pelacuran Zhang Ziyi bukan sahaja melibatkan Bo Xilai malah beberapa lagi orang kaya & ternama China yang sehingga ke hari ini mencecah angka RM347 juta nilai keseluruhan aktiviti beliau selama ini. (via Asia One News)
Berita skandal ini di’katakan menjadi sebab utama kenapa Zhang Ziyi tidak hadir ke Festival Filem Cannes 2012 sedangkan filem terbaru beliau Dangerous Liaisons di’tayangkan buat pertama kali di’sana. Rotikaya sumber

JOMO Kata: "Kes Pak Non dengan China Doll, bila nak settle....? Asyik tuduh propaganda UMNO jer..."

BONGKAR! "Lagi FOTO Apek TerSEBAR..."




Kalau sebelum ini isu yang berkaitan dengan Apek (Penjaga Gol Pasukan Bola Sepak Malaysia) berkenaan dengan isu-isu nakal... Namun, yang ini lain pula ceritanya... Apek telah dirakam berada di bangunan UMNO Selangor bersama rakan-rakannya yang lain... Untuk apa? Nak kata Pejabat FAM tidak juga... Takkan Pejabat FAS...? erm...


Tatkala ramai artis yang mula menyebelahi UMNO dalam isu masuk parti, adakah Apek juga akan ikut langkah yang sama...? Jika YA... Ianya akan menjadi tamparan hebat kepada Nik Aziz dan sekutunya dalam Pakatan... 

JOMO Kata: "Slogan BN Pilihan Orang Muda kian dekat dihati Orang Muda Malaysia..."

baca juga CTS

PANAS! "Penjual Ice-Cream Ada Kes RAHSUAH...?"






JOMO Kata: "Tunggulah akibatnya.... lanjut baca PISTOL ..."

SAH! "Usaha Pakatan berHASIL...?"




JOMO Kata: "Penerangan lanjut.... Klik [ Penting }

PANAS! "Lagi Spekulasi Tarikh Pilihanraya..."



Masa terus berjalan dan mencemburui kita... Spekulasi demi spekulasi tentang tarikh pilihanraya terus berjalan... Mulai tahun lepas sehingga Mei tahun ini, namun masih belum ada tarikh tetap mengenai Pilihanraya... Bila tarikh pilihanraya?

Terbaru, isu pembentangan Bajet 2013 terus diberikan perhatian... Tarikh bulan September 2012 yang dikatakan PM akan buat pembentangan Bajet terus menjadi persoalan... Kenapa? Kalau sebelum ini secara praktisnya bajet dibentangkan  pada  bulan Oktober, namun, kenapa tahun ini dibentang pada Bulan September?

Sidang kedua parlimen bagi tahun ini adalah pada 11 Jun - 28 Jun 2012... Namun, keadaannya, spekulasi yang sebelum ini yangmenyetakan Pilihanraya mungkin berlangsung pada  Bulan Julai 2012 masih menjadi teka teki... 

Difahamkan, BR1M fasa kedua akan menemui rakyat... Tapi bila? adakah tahun ini? adakah sebelum pilihanraya? adakah selepas pilihanraya atau tahun depan?

Rahsia Tarikh Pilihanraya berada di kocek Perdana Menteri... Biarlah dia yang buat keputusan... Namun spekulasi tidak akan pernah berakhir Selagi PM tidak mengumumkan apa-apa...

JOMO Kata: "Ramainya Pak Nujum...."

baca juga sumber

PANAS! "Sedapnya Makan Lauk hasil JAMAHAN TIKUS...?"



source


JOMO Kata: "Tuan kedai kena hati-hati dan lebih berwaspada... Pelanggan boleh lari kalau tahu... Wueekkkkk...."

Wednesday, 30 May 2012

PANAS BANGAT! "Karpal Mahukan LGE Jadi PM BUkan Anwar..."


PETALING JAYA - Pakatan Rakyat (PR) perlu bermuafakat dalam membentuk sebuah Kabinet bayangan sebelum bercakap mengenai cita-cita mahu menggantikan kerajaan Barisan Nasional (BN), kata bekas naib pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim.
Beliau berkata, PKR, Pas dan DAP perlu mencapai kesepakatan dalam menamakan Kabinet bayangan kerana 'ketika ini mereka tidak pun tahu siapa yang memegang jawatan apa.'
"Pengerusi DAP Karpal Singh berkata Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng akan menjadi perdana menteri. Guan Eng berkata beliau tidak layak dan sebagainya," katanya pada sidang media di rumahnya di Bandar Sri Damansara di sini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai perdebatan semasa dalam pakatan pembangkang mengenai pemilihan calon perdana menteri dan hak bukan Melayu menjadi perdana menteri.
Sabtu lalu, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata soal bangsa tidak perlu dipertikaikan untuk seseorang menjadi perdana menteri asalkan dia beragama Islam.
Semalam, Karpal Singh berkata, Perlembagaan Persekutuan membenarkan seorang bukan Islam menjadi Perdana Menteri Malaysia.
Tunku Abdul Aziz, yang juga bekas naib presiden Transparency International, juga mempersoalkan bagaimana pakatan pembangkang boleh membentuk sebuah kerajaan sekiranya mereka sibuk bertengkar mengenai siapa layak menjadi perdana menteri.
"Jangan sama sekali cakap siapa boleh atau tidak boleh menjadi perdana menteri jika anda tidak mempunyai pelan untuk memerintah negara. Sebaik sahaja anda masuk ke Putrajaya (sekiranya pembangkang menang pilihan raya), anda perlu terus mentadbir," katanya.
"Anda hanya tidak boleh pergi Putrajaya tanpa mengetahui siapa yang akan melakukan tugasan apa. Anda perlu jelas dalam soal ini.
Pertama kali, biar kita lihat barisan pimpinan kerajaan tetapi kini mereka tidak ada sepakat mengenai Kabinet bayangan," katanya.
Tunku Abdul Aziz berkata: "Negara tidak boleh menunggu sementara anda bertengkar di kalangan anda mengenai jawatan mana disandang oleh parti mana."
"Apa akan terjadi kepada negara sementara menunggu (memilih siapa yang akan menerajui pentadbiran negara)," katanya sambil memperjelaskan ia bukan mudah untuk mentadbir negara kerana ia adalah urusan yang kompleks.
Mengenai kenyataan Karpal Singh bahawa bukan Islam boleh menjadi perdana menteri Malaysia, Tunku Abdul Aziz berkata walaupun perlembagaan membenarkannya namum kita tidak dapat mengendahkan konvensyen dan amalan biasa.
"Orang Islam sentiasa menjadi Yang di-Pertuan Agong dan sebagai perdana menteri, jika anda bukan Islam, anda tidak dapat memenuhi tugas dan fungsi sebagai menteri utama kepada Yang di-Pertuan Agong, walaupun tugas pentadbiran boleh dilaksanakan oleh sesiapa sahaja," katanya.
Tunku Abdul Aziz berkata, ketika bersembahyang, baginda mahu perdana menteri berada di sisinya tetapi sekiranya perdana menteri adalah seorang bukan Islam, maka beliau perlu berada di luar.
"Ini semua adalah pertimbangan. Kita tidak hanya boleh berkata 'Ya', Perlembagaan berkata boleh, maka anda boleh. Biar lihat pada realiti."
"Adalah amat rumit sekali... terdapat banyak emosi kepadanya... anda menyentuh soal adat, budaya dan banyak benda lagi...adakah ia berbaloi?
"Ya anda boleh mendesak isu itu tetapi adakah rakyat bersedia untuk menerima akibatnya?" tanya beliau. - Bernama sumber

JOMO Kata: "Macamana mereka nak memipin Negara...? kalau isu sekecil ini pun tidak jelas... Berbanding dengan BN... Perjuangan mereka semenjak kemerdekaan, jelas dan terang ini dan itu perancangan mereka untuk Malaysia... Pakatan? Sekejap Anwar... Ada yang tak mahu, nak PAS... Rupanya karpal mahukan Lim Guan Eng jadi PM... jadi, jangan kita gadai dan Kucar-kacirkan Negara dengan memilih PKR, PAS apatah lagi DAP.... Undilah BN..."

BN Pilihan semua OranG!

BAPA KAFIR! "Hanya 50 Orang yang Hadir Demo...?"


Apa sudah jadi sama PAS...? Adakah disebabkan Nik Aziz sudah tidak relevan dalam arus perjuangan Politik PAS? Walaupun pada hakikatnya, nik Aziz banyak memberi Keputusan menyelebahi pihak DAP dan PKR... kalau dahulu Nik Aziz tentang sangat perjuangan DAP... Namun, hari ini semuanya berubah.... Kenapa?

Ahli PAS yang ramainya adalah orang kepada Presiden dan Timbalan Presiden buat apa tatkala 50 yang lain berdemo...? Tidur?




 
JOMO Kata: "Nampak sangat PAS dah tak relevan.... JOM Keluar PAS...."

AWAS! "Gerakan Sulit Ramaikan Cina Kristian di Malaysia..." -MyMassa


Ketua Menteri Pulau Pinang, Joseph Lim Guan Eng antara dalang yang terlibat di dalam membawa kemasukan beramai-ramai penganut Cina Kristian Indonesia ke dalam negara kita. Sumber mymassa menjelaskan kebanyakan Cina Kristian Indonesia ini dibawa masuk melalui Singapura, Batam, Pulau Pinang dan di Sarawak. Ingatkah anda lagi di Upacara Angkat Sumpah menjadikan Joseph Lim Guan Eng sebagai bakal Perdana Menteri Cina Kristian pertama Malaysia oleh YB Jeff Ooi di Hotel Red di Pualau Pinang. Para Paderi Borneo dari Kuching, Sibu dan Miri dan yang berpangkalan di Kuching telah hadir dalam Upacara tersebut.
Ketua Menteri Pulau Pinang, melalui paderi-paderi Borneo di Sarawak telah mempermudahkan perkahwinan Cina Kristian Indonesia ini dengan orang-orang Sarawak. Mereka memberi kerjasama kepada Joseph Lim Guan Eng sebagai the God Father Asia Tenggara, dengan memberikan pelbagai kemudahan seperti meluluskan dokumentasi perjalanan, mempermudahkan cross border dan sebagainya.
Mengapa semua ini berlaku tanpa disedari?. Pertama sebagai the god father, Joseph Lim Guan Eng tidak dapat menguasai adat dan budaya masyarakat Cina Buddha. Bagi masyarakat Cina Buddha, orang seperti Joseph Lim Guan Eng ini adalah musuh sebenar masyarakat Cina.
Joseph Lim Guan Eng bukan penganut Buddhisme.
Joseph Lim Guan Eng tidak mempercayai Kong Fu Tze. Sebab itulah YB Tan Tee Beng, Huan Chen Huan (Parti Cinta Malaysia) dan lain-lain tidak ingin bersama-sama Joseph Lim Guan Eng. Mengapa YB Tan Tee Beng meninggalkan Pakatan Rakyat, ianya adalah desakan pengamal masyarakat Cina Buddha bahawa msyarakat Cina Buddha lebih mulia berbanding Cina Kristian seperti Joseph Lim Guan Eng. Sumber
JOMO Kata: "sangat menakutkan... Sedarlah wahai sahabat-sahabat seagama dan seperjuanganku... Kita berada dalam keadaan ditekan dari pelbagai sudut dan keadaan... Bersatulah wahai Umat islam... Lupakanlah ketidaksamaan dalam perjuangan Politik demi Agama Bangsa dan Negara...."

lanjut berkenaan Joseph Lim Guan Eng... klik [ PENTING ]

HOT! "Sebenarnya Ini Masa Yang TerBAIK Ahli/Penyokong Tinggalkan PAS..."



JOMO Kata: "Dari dulu putar belit.... Tak Percaya? Baca ini [ PENTING ]..."

AMARAN TAHAP BAHAYA! "Jaga Diri Kalian dari Kristianisasi..."


Semua badan-badan bukan kerajaan (NGO) Islam di negara ini perlu berada di saf hadapan bagi menghadapi gelombang kristianisasi yang sedang mengancam kehidupan umat Islam hari ini.
Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali berkata, usaha mempertahan dan menyelamatkan akidah umat Islam hari ini tidak lagi sama seperti 30 tahun lalu kerana perlu mendepani pelbagai cabaran.
Cabaran-cabaran itu, katanya ialah merelakan diri menyokong kumpulan yang terang-terang menentang Islam, liberalisme dan pluralisme agama sehingga agama Islam tidak diiktiraf sebagai agama paling benar.
"Saya berani katakan hari ini, kegentingan itu hampir putus, mengenai keutuhan, ilmu, komitmen dan penghayatan mengenai akidah islamiah yang sudah terlalu longgar.
"Anak-anak hari ini sudah tiada lagi tempat untuk bersandar, emak dan ayah pun serupa, tidak ke masjid bagi mendedahkan anak kepada ustaz dan imam yang akhirnya kelonggaran akidah membuka kepada ancaman kristianisasi," kata Presiden Jalur Tiga (Jati) itu dalam ceramahnya pada Himpunan Sejuta Umat peringkat negeri di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC), Ayer Keroh, di sini hari ini.
Hadir sama Speaker Dewan Undangan Negeri, Datuk Othman Muhamad, Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali dan bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang, Mohamed Hafiz Nordin.
Suara Politik
Taminsari

JOMO Kata: "Di mana-mana saja semua kita perlu berhati-hati.... Kita sudah tidak berharap dengan PAS yang hanya berjuang retorik sebelum ini... Rupanya mereka hanya bertunjangkan Pemimpin bukan bertunjangkan Perjuangan... Dahulu ada pemimpin macam ustaz Hassan Ali untuk pertahankan AKIDAH, tapi, hari ini beliau ditendang keluar dan PAS sudah senyap akan isu ini... JOMO ingat bilamana Ustaz Hassan Ali memberi Khutbah semasa beliau dalam PAS, semua orang hormati beliau... Tapi bila beliau ditendang hanya kerana Perjuangannya untuk selamatkan Akidah umat Islam yang menggangu perjuangan PARTNER lain dalam pakatan... Semua orang Lupa apa perjuangannya dalam PAS sebelum ini..."

PAS... PIS.... PUS....

WOW! "Foto GEDIK Askar Wanita ISRAEL..."







Sumber

JOMO Kata: "Meluat aku tengok.... Wueekkkkkkk....."

Tuesday, 29 May 2012

MENARIK! "Hijrah Artis Bukan Kerana POLITIK..."


1. Catriona Ross :
Semuanya bermula apabila dia menemani sahabat karibnya ke sebuah butik tudung di KLCC pada 14 Julai lalu.
Tergerak hatinya mencuba satu tudung dan ketika melihat wajah di cermin, tiba-tiba terbit satu perasaan pelik hingga bergenang air mata. Sepantas kilat ditanggalkan tudung itu.
Dia yang dihenyak perasaan pilu, hiba dan syahdu kemudian berpusing ke arah temannya seraya spontan meluahkan hasrat mahu memakai tudung. Luahan itu bagaimanapun mengundang tawa sahabatnya kerana menyangka dia bergurau.
“Ketika memandu pulang ke rumah, saya menangis. Sukar untuk jelaskan perasaan saya ketika itu. Sebak, syahdu, hiba, semuanya bercampur-baur. Saya sedar perasaan pelik yang muncul tiba-tiba itu adalah hidayah dari Allah.
“Sepanjang perjalanan, saya tak henti-henti mengucapkan rasa syukur ke hadrat Ilahi. Terharu dan rasa istimewa apabila Allah buka pintu hati saya. Memang sebelum itu pernah terfikir untuk menutup aurat tetapi teragak-agak untuk melaksanakannya.
“Esoknya di rumah, saya gelisah dan rasa serba tak kena. Asyik terfikir untuk memakai tudung dan malamnya saya tidak boleh tidur. Kebetulan pula suami tiada di rumah kerana bertugas di luar Kuala Lumpur, jadi tiada tempat untuk saya mengadu,” katanya sambil menghela nafas panjang.
Pagi Jumaat (16 Julai lalu), berjam-jam pelakon yang popular menerusi drama rantaian Sephia ini menyelongkar almari mencari hijab namun kecewa apabila yang ada hanya selendang.
Dia kemudian menghubungi teman karibnya untuk meminjam tudung. Terkejut dengan permintaan itu, temannya mengajak Cat ke butik untuk belikan beberapa helai tudung. Selesai membuat pembayaran, hijab yang dihadiahkan temannya itu terus disarungkan di kepala.
“Sejak itu saya terus bertudung. Tekad saya, sekali bertudung Insya-Allah saya akan kekal begitu hingga ke akhir hayat. Itu prinsip yang saya pegang sejak kecil.
“Apabila pulang ke rumah, suami menyambut saya di muka pintu dan dia terkejut dengan perubahan itu. Dia bertanya adakah saya benar-benar serius. Selepas berkongsi apa yang saya alami dalam tempoh 48 jam itu, dia ternyata gembira dengan keputusan saya.
“Banyak nikmat yang Allah beri kepada hamba-Nya dan apa yang saya mohon selama ini dalam doa dimakbulkan. Masih segar dalam ingatan, selepas terbabit dalam nahas jalan raya, saya tidak putus-putus berdoa supaya boleh berjalan semula dan doa itu Allah perkenankan.
“Kemudian, ada suara sumbang bercakap saya tak boleh hamil kerana mengalami kecederaan teruk dalam kemalangan itu tetapi Allah makbulkan doa saya. Alhamdulillah saya bunting pelamin. Jadi, nikmat Tuhan yang mana lagi nak saya dustakan?
“Saya nekad bertudung kerana tidak mahu terus menerus buta hati. Jiwa saya bagai disiat-siat ketika mendapat hidayah dalam butik itu. Jauh di sudut hati, saya dapat rasakan itu adalah seru daripada Allah.
“Syukur, saat mula-mula pakai hijab hingga sekarang, hati saya tenang dan damai. Ada rasa bahagia yang tidak boleh dizahirkan dengan kata-kata. Ketenangan itu cuma Allah, saya dan teman sehijrah yang faham,” kata anak jati Kota Bharu Kelantan ini yang menahan air mata daripada mengalir.
2. Irma Hasmie :~“Alhamdulillah, sudah sampai masa untuk saya bertudung, sukar nak jelaskan mengapa saya ambil keputusan secepat ini, tetapi ini semua kerja Tuhan, dan bila sudah sampai seru-Nya, saya hanya menerima.
“Kalau boleh, saya tidak mahu cerita saya bertudung terlalu diberi perhatian sebab takut disalahertikan niat sebenarnya, walaubagaimanapun saya yakin lambat laun semua orang akan mengetahui juga.
“Saya bersyukur dan gembira dengan kehidupan saya sekarang, saya lebih tenang dan lebih banyak belajar. Tiada siapa yang memaksa saya tampil begini, semuanya berlaku secara natural. Alhamdulillah, setelah dua minggu pulang ke Malaysia, ramai yang menerima baik niat saya ini,” jelas Irma akui hidupnya kini lebih tenang dan bahagia Irma. Irma akui hidupnya kini lebih tenang dan bahagia
Berdoa di Mekah
Mengerjakan umrah bersama ibu dan adiknya, jelas Irma, dia mengambil kesempatan itu untuk berdoa sebanyak yang mungkin.
“Satu perkataan yang dapat saya gambarkan tentang Mekah adalah Subhanallah. Saya sangat bersyukur diberi peluang untuk menjejakkan kaki ke tanah suci ini.
“Memang seronok berada di sana, saya dapat lihat sendiri betapa hebat dan ajaibnya ciptaan Tuhan. Saya memang tidak mahu melepaskan peluang untuk berdoa, macam-macam doa saya minta.
“Slma 29 tahun saya hidup dibumi ini, saya mohon diampunkan segala dosa yang pernah dilakukan, diberi rezeki dan jodoh yang baik,” jelas Irma yang turut memohon ditenangkan hati setiap masa.
3. Abby Abadi :
“Takut juga kalau terjadi senario sekejap pakai dan sekejap buka tudung. Tetapi alhamdulillah, dua hari sebelum kembali ke Kuala Lumpur, di depan Kaabah, saya nekad untuk bertudung sekali gus berdoa semoga Tuhan tetapkan iman saya untuk kekal begini buat selama-lamanya. Segala-galanya dipermudahkan.“Saya juga berharap perubahan ini tidak akan menjadi masalah atau beban kepada orang sekeliling.Apatah lagi hal bertudung ini sering diperkotak-katikkan, terutama apabila ia membabitkan individu yang memilih kerjaya seni untuk mencari rezeki,” katanya sambil memberitahu, sekalipun sudah bertudung, kerjaya seni tetap berjalan seperti sedia kala.
Mengenai kesempatan indah menunaikan umrah buat kali pertama itu, ibu kepada Mohamed Danish Hakim, 9, Marissa Dania Hakim, 7, dan Maria Danisha Hakim, 4, ini bersyukur kerana kembara dan ibadatnya di sana berjalan lancar. Bahkan secara tidak langsung, Abby ke sana seperti membawa hatinya yang lara.
Kata Abby, jika diikutkan, sebelum ini dia memang memasang azam untuk ke Tanah Suci, tetapi mungkin serunya belum tiba ketika itu.Ada saja halangan yang tiba, termasuklah visa yang dimohon tidak dapat diluluskan.“Namun syukurlah, kali pertama menjadi tetamuNya, kesihatan saya di sana senantiasa baik. Saya juga sempat menunaikan umrah sebanyak tiga kali, mencium batu Hajarul Aswad dua kali, dapat menyentuh Kaabah, memasuki Raudhah dan banyak lagi. Perasaan berada di sana juga tidak dapat digambarkan dengan kata-kata dan saya teruja akhirnya digerakkan juga ke Tanah Suci Makkah selain Madinah.
“Saya juga tak terkilan sekalipun sebelum ke sana, tawaran berlakon datang mencanak.Hampir lima ke enam tawaran berlakon saya terima, tetapi terpaksa saya tolak secara baik kerana pihak produksi tidak dapat menunggu. Tetapi saya tak ralat dan percaya rezeki tetap ada, insya-Allah.
4. Diana Amir :
~“Saya ambil keputusan ini kerana saya sudah beberapa kali sejak tiga bulan yang lalu diberi petanda dan mimpi buruk tentang hari kiamat.
“Dan mimpi-mimpi tersebut juga mengingatkan saya tentang kematian yang semakin hampir dan perkara itu sering membelenggu hidup saya beberapa bulan kebelakangan ini,”
“Saya tak tahu kenapa perkara itu berlaku kepada saya, mungkin Allah ingin memberi petunjuk dan saya menceritakan semuanya kepada SEOrang rakan. “Namun selepas itu rakan saya yang berhijrah lebih awal daripada saya,”
“Saya tahu saya masih lemah terutamanya mengenai hal-hal agama, disebabkan itu saya ambil peluang untuk bertemu dengan Irma Hasmie untuk mendapatkan nasihat dia.
“Ketika buat keputusan tersebut saya terus berjumpa David Teo untuk meminta pendapat dia tentang lakonan dan kerjaya saya selepas ini, “Biarpun dia tidak menjanjikan apa-apa, namun saya yakin rezeki adalah ketentuan Allah,”
“Irma juga membawa saya berjumpa dengan Wardina Saffiyah untuk mendapatkan tunjuk ajar dan sokongan mereka,”
Sumber
JOMO Kata: "Alhamdulillah... Semoga ianya menjadi panduan dan ikutan kepada golongan Marhein yang lain... Nasihat JOMO janganlah sampai HIJRAHnya kalian digunakan sebagai Modal politik bagi sebuah parti Politik tu... Kalian berhijrah kerana Allah bukan kerana mereka... Dakwaha secara baik... jadilah role model yang baik... jangan jadi Orang Suruhan parti politik tu..."

PKR TerGAMAM! "Amy Search Akhirnya Pilih UMNO..."


JOMO Kata: "Tahniah! Amy buat keputusan yang bijak demi Bangsa Agama dan Negara... TAHNIAH juga kepada Jamal dan Mus May.... Semoga ianya menjadi titik tolak kepada yang lain...."

"AMBIGA Terkejut beruk 100 Wartawan Hentam Dia..."


KUALA LUMPUR: Lebih 100 orang peguam sukarela menawarkan perkhidmatan mereka untuk membantu membuat tuntutan ganti rugi bagi para peniaga di sekitar Kuala Lumpur yang terjejas perniagaan mereka semasa perhimpunan Bersih 1,2 dan 3, kata Pengerusi Majlis Tindakan Peniaga-peniaga Kuala Lumpur, Datuk Jamal Md. Yusuf.
Jamal yang mewakili kumpulan anti-Bersih menggelarkan diri mereka ‘Bersih 4.0′ berkata ramai peguam telah menghubunginya dan mereka menawarkan khidmat secara percuma untuk mewakili peniaga-peniaga yang terjejas untuk menuntut ganti rugi daripada pihak berkenaan.
“Kita ingin menggesa peniaga di Kuala Lumpur, bukan sahaja peniaga kecil atau mereka yang berniaga di Jalan Tuanku Abdul Rahman, malah siapa sahaja yang turut mengalami kerugian atau masalah boleh berjumpa dengan peguam-peguam ini,” katanya pada sidang media di sini, Jumaat.
Jamal dan beberapa peniaga yang menyertai sidang media tersebut turut memakai kemeja T, berwarna kuning yang tertera tulisan Bersih 4.0.
Zahrin Ishak, satu-satunya peguam yang hadir, berkata mereka sedang mengumpulkan maklumat mengenai peniaga-peniaga yang telah menjadi ‘mangsa’ yang menanggung kerugian daripada Perhimpunan Bersih 1.0, 2.0 dan 3.
“Kita harap, perkara ini akan dijadikan iktibar dan tidak diulangi pada masa akan datang,” katanya sambil menambah jenis saman yang akan difailkan adalah sama seperti saman kerajaan terhadap Bersih.
Pada 15 Mei lalu, kerajaan memfailkan saman terhadap Abmiga dan sembilan yang lain terhadap kerugian RM122,000 yang dikatakan ditanggung semasa Perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April.
Bersih 4.0 pula telah menyerahkan memorandum bantahan di hadapan rumah Ambiga dan ia terima oleh Pengerusi bersama Bersih, Datuk A. Samad Said.
Pada mulanya mereka bercadang untuk berniaga pasar malam di hadapan rumah Ambiga namun ia dibatalkan pada saat-saat akhir kerana mereka tidak mahu melanggar arahan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dan pihak polis.
Memorandum berkenaan menuntut Ambiga bertaubat daripada kesalahannya menganjur Perhimpunan Bersih kerana ia ‘benar-benar’ menyebabkan golongan peniaga mengalami kesusahan dan kerugian.
Jamal berkata himpunan yang akan diadakan di Stadium Bukit Jalil pada 23 Jun depan dan mereka akan melawat stadium berkenaan pada Isnin untuk mendapat kebenaran untuk membuka gerai di sana.
Beliau berkata peniaga Cina secara sukarela turut menderma lima buah motosikal Modenas sebagai hadiah untuk cabutan bertuah.
Terdahulu, pengguna Internet yang melayari laman web sosial Facebook, dan menyukai laman web Bersih 4.0 berpeluang untuk memenangi kereta mewah, Lamborghini Gallardo dan BMW.sumber

JOMO Kata: "Padan Muka.... Dia ingat dia saja yang Betul... Orang lain Bodoh...? Dia Ingat semua Rakyat fikir macamana dia Fikir... Dia kena Ingat Tu... Bukan semua Rakyat bersama AMBIGA... Bukan semua Rakyat Restui AMBIGA... Bukan Semua Rakyat SUKAKAN AMBIGA.... INGAT!'

Bengap! "Bangangnya Ngar Kor Ming ni..."



Sangat menghairankan bilamana DAP terus bercakap soal UMNO tidak membela Nasib Orang Melayu... Jadi selama ini yang membela Orang Melayu siapa? Takkan KAU Kot...? Nak harapkan PAS? Isu Melayu langsung tak nak ambil 'pot'... Melayu tiada dalam kamus mereka hanya Islam kata mereka... Tak caya Tanya Nik Aziz...

Siapa yang banyak memartabatkan Orang Melayu sehingg berjaya pada hari ini...? Bila mana sebelum merdeka sebelum peristiwa 13 Mei 1969, sebelum ada Dasar Ekonomi Baru... Siapa? Takkanlah DAP? Takkanlah PAS? Apatah lagi PKR yang baru muncul setahun jagung...?

Baca ulasan menarik Taiping Mali [ DI Sini ]

JOMO Kata: "Alahai DAP... Kemaruk mahu jadi Pemimpin di Malaysia... Takkan ku sanggup jadi Singapura...."

PANAS! "Dalam 4 Bulan Nazmi Boleh jadi Jutawan..."

JIKA Safee Sali menerima gaji bulanan berjumlah Rupiah 350 juta (RM118,000) sebulan, wonderkid Malaysia yang baru sahaja mengikat kontrak tiga tahun bersama kelab Portugal, Beira-Mar, Nazmi Faiz pula dikhabarkan bakal menerima gaji bulanan sebanyak RM 300,000.
Mencetus fenomena dalam bola sepak negara selepas terpilih sebagai pemain untuk kelab liga divisyen satu Portugal sehingga Jun 2015 nanti, gaji pemain tengah Harimau Muda itu kini menjadi topik perbualan hangat penyokong serta pemerhati bola sepak tempatan.
Meskipun khabar angin mengenai gaji yang bakal diterima oleh Nazmi masih belum dapat disahkan, namun, sekiranya benar, pemain muda yang bakal mencecah 18 tahun 16 Ogos nanti akan bergelar pemain termuda Malaysia berstatus jutawan selain Safee Sali.
Sementara itu, ejen Nazmi, Marco Guimaraes, mengakui jumlah gaji yang bakal ditawarkan kepada tonggak skuad bawah 22 tahun itu adalah sangat lumayan bagi seorang pemain muda dari Asia Tenggara, bagaimanapun beliau enggan mendedahkan jumlah sebenar yang akan diterima oleh anak buah Ong Kim Swee itu.
"Terpulang kepadanya (Nazmi) sama ada untuk mendedahkannya atau tidak, katanya.
Dalam perkembangan lain, akan mula menyertai latihan bersama Beira-Mar selepas pusingan kelayakan Piala AFC bawah 22 tahun yang akan bermula 21 Jun sehingga 4 Julai nanti, Nazmi akan turut ditemani pengendali Harimau Muda, Ong kim Swee.
Selain menguruskan soal kontrak dengan kelab tersebut, Kim Swee yang berada di sana selama seminggu akan turut membantu anak buahnya menyesuaikan diri sebagai pemain professional di kelab Eropah itu. SH

JOMO Kata: "Jangan Jadi Melayu Mudah Lupa.... Teruskan Perjuangan Nazmi... Bila ada duit sikit, bantulah mereka yang memerlukan.... Agar isu gajimu tidak di Politikkan Pembangkang..."

WOW! "Telur Pun ada Harga $1000...?"


Telur dadar satu ini diyakini sebagai telur dadar termahal sedunia dengan harga $1000 bernama , The Zillion Dollar Lobster Frittata.
 Adapun telur dadar ini jadi yang termahal lantaran bahan-bahan yang ada didalamnya - 6 butir telur, lobster, krim, lokio (daun bawang)  dan caviar sevruga (telur ikan) 10 oz (283.5 gram) - dimana per ons bernilai $65 -  yang menghiasi bagian atas telur dadar itu.
Telur dadar ini tersedia di sebuah hotel mewah di New York, Le Parker Meridien atau tepatnya di restoran Norma.
Telur dadar termahal ini juga menyediakan versi yang lebih kecil, dimana telur dadar versi mini itu dihargai $100.
"Sejak kami tahu telur dadar ini menjadi hidangan yang sangat mahal, kami memutuskan untuk bersenang-senang dengannya.
Meski begitu itu bukan tipu muslihat. Telur dadar itu rasanya enak," ujar general manager restoran itu.
Beberapa restoran lain juga pernah mencoba menghidangkan telur dadar termahal sedunia seperti Bosidale, restoran di London yang menghargai telur dadar mereka dengan $140 ( 90 Poundsterling) yang terdiri dari telur, lobster, kepiting dan truffle. sumber
JOMO Kata: "Macam-macamlah dunia ni... Kalau kat Malaysia dah jadi Isu Politik ni... Tak Caya? Tanya Pakatan...."

Monday, 28 May 2012

"Video Siapa Gila...?"


JOMO Kata: "Terus memporak porandakan Masyarakat.... Alahai UAI..."

PANAS! "Rupanya Nizar Lagi Bangang Dari Yang Di Sangka...?"


PANAS! "Murtad Kian Menakutkan..."


hiasan.....
AYER KEROH - Empat negeri sudah dikenal pasti sebagai lokasi tumpuan gerakan memurtadkan umat Islam, kata Presiden Jalur Tiga (Jati), Datuk Dr Hassan Mohamad Ali.

Selain Selangor, turut terancam adalah Pulau Pinang, Perak dan Melaka apabila terdapat gerakan menyebarkan agama Kristian dengan menumpukan kepada umat Islam.

Menurutnya, maklumat itu diperolehi pihaknya berdasarkan pengakuan mereka yang terjebak dalam gejala murtad sebelum sedar dan kembali ke pangkal jalan.

“Satu daripada gerakan itu diterajui sendiri oleh orang yang membuat pengakuan. Setiap kumpulan dikatakan menarik 300 hingga 400 orang Melayu untuk dikristiankan.

“Dalam pengakuan itu, sekiranya seorang Melayu masuk Kristian, cuma hati dan akidah sahaja yang diKristiankan, namun pakaian, adat, cara makan, bahasa dan kahwain masih ikut cara Melayu," katanya.

Berikutan itu, katanya, Jati tidak akan berputus asa untuk bergabung tenaga bersama badan bukan kerajaan lain (NGO) lain dalam usaha memperjuangkan soal akidah umat Islam di negara ini yang dianggap semakin kritikal.

Menurutnya, kebangkitan Jati yang tiada kaitan dengan politik itu timbul selepas beliau merasakan perjuangan tersebut gagal dibawa Pakatan Rakyat (PR) sebelum ini.

“Kita sudah berada dalam suasana yang hampir putus dan sangat kritikal.

"Bagaimana saya boleh diam, bila saya dengan setiap kumpulan sudah ada 300 hingga 400 orang Melayu yang masuk Kristian. Adakah saya sekadar senyap sahaja?” katanya ketika berucap di hadapan lebih 1,000 hadirin di program Himpunan Sejuta Umat (Himpun) yang diadakan di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di sini, hari ini.

Tiga penceramah lain turut berkongsi pandangan mengenai isu sama, Pengerusi Persatuan NGO Islam Pulau Pinang, Mohamad Hafiz Nordin; Pengurus Besar Operasi Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Kapten Dr Shamsudin Moner dan Speaker Dewan Undangan Negeri (Dun) Melaka, Datuk Othman Mohamad yang juga Ketua Panel 1 Persatuan Penulis Negeri Melaka.
sumber
JOMO Kata: "bersama kita mantapkan akidah.... Jangan terlalu ikut-ikutan Pakatan pimpinan |DAP ni... Pusing sana pusing sini, kes murtad siapa nak selesaikan...? Takkanlah mereka tak sedar lagi...?"

Si Tanggang Bangang...

Malam ini Jangan Lupa, YB Zul akan beraksi... Kita tengok apa pula si Tanggang kena malam ni....


sumber


JOMO Kata: "Teruskan Perjuangan..."

Macam-Macam! "Bangla For Sale...?"

sumber


JOMO Kata: "Macam-Macam..... Baca juga GAP"

Sunday, 27 May 2012

Baca Dulu! "Terlalu Besar untuk Saya Pegang Lama-Lama..."




Kisah suami mi isteri sudah lama mencuba utk mendapatkan anak. Setelah mendapatkan nasihat dari doktor, akhirnya mereka bersetuju utk menggunakan kaedah “anak tumpang” atau kata lain, isterinya itu akan menggunakan benih lelaki lain utk mengandung. 
Setelah bersetuju dan memilih bakal lelaki yang akan “menyedekahkan” spermanya, maka satu hari.. berkatalah si suami “Ok sayang.. abang pergi dulu… sebentar lagi lelaki tu akan datang…” (lelaki yang nak dermakan sperma dia). 
Sambil menunggu kedatangan penderma tersebut, tiba² muncul seorang jurugambar yang kerjanya ambik gambar-gambar bayi. “Selamat pagi puan.. saya datang utk….” belum sempat habis bercakap, si isteri tadi memotong kata-katanya dan berkata “oh ya.. saya memang menunggu awak..””errr ye ke?” kehairanan photographer tu..”kalau macam tu..bagus la.. saya dah buat banyak bayi yang istimewa..(maksudnya gambar bayi yang baik la.. ) “Itu la yang suami dan saya harapkan..”kata si isteri..” silakan masuk..dan duduk la.. 
“”Hmmm macamana kita nak start? ” tanya si isteri setelah beberapa ketika. ..”Serahkan pada saya puan… saya selalunya buat di bathtub… sekali kat atas sofa.. dan beberapa kali di katil.. kekadang kat atas lantai diruang tamu saja. itu pun seronok juga..anda mesti suka…” kata lelaki tadi menerangkan tempat2 yang sesuai utk diambil gambar.. “Bathtub??? atas lantai…???
Patutlah ianya tak pernah berkesan pada saya dan suami..kami selalu lakukan di bilik tidur saja.. “jelas isteri….”Puan, tak da orang yang boleh gerenti ianya baik setiap kali.. tapi kalau kita pelbagaikan posisi dan saya shoot dari beberapa angle.. saya jamin…anda akan suka dengan resultnya… Si isteri tercengang.. . 
“Puan..dlm keja saya nie..seseorang mesti mengambil masa sikit..saya suka berada di luar dan di dalam buat beberapa ketika.. tapi tentu puan tak suka..”Macam saya tak tau???” kata si isteri..Photographe r tadi mengeluarkan gambar2 bayi yang sungguh comel dari briefcasenya. . “yang ini saya buat masa di atas bus kat London ..”Hah!…atas bas????” terkejut si isteri…”Yang kembar ini plak memang tak disangka2.. bila anda tau bahawa memang susah nak bekerjasama ngan emaknya.. ” kata photograper tadi.. 
“Emaknyer susah nak bekerjasama? ???” tanya si isteri.. “Ya… memang susah.. sehingga saya terpaksa bawa dia ke Hyde Park utk buat keja dengan baik.. orang ramai mengerumuni kami ketika itu..utk melihat dengan jelas apa yang kami lakukan…” 
“Di depan public???”terkejut si isteri. “Ya..dah tu..lebih kurang 3 jam baru selesai.. emaknya.. menjerit,terpekik. . sehingga saya tak boleh nak concentrate. .bila tupai2 dah datang menghampiri alat saya.. saya terpaksa berhenti melakukannya. . ” cerita si Photograper. . “awak maksudkan tupai-tupai tu really usik awak punya….alat? ??” tanya si isteri.. 
“Ya puan… tak per la.. Puan dah bersedia ker.. Saya akan siapkan tripod…. lepas tu kita akan mulakan..”Tripod????”nak buat aper..??? “tanya si isteri..”OH..itu utk laraskan alat saya nanti… ianya terlalu besar utk saya pegang lama-lama.. “”er puan.???Puan? ?? la..dier pengsan!! sumber

JOMO Kata: "Jangan Asyik nak Otak Kuning... Setiap penulisan ada sesuatu disebaliknya... Tapi, terpulang Pembaca nak ambil yang mana...."

Hati-Hati Kamera Tertutup! "Awek Ni Macam Tak Sedar..."





JOMO Kata: ":Awas... Di mana-mana saja kita diperhatikan.... Mohon diJauhakn dengan perkara-perkara yang tidak diingini...."

PANAS! "Siapa Kata Kehadiran Hari Belia Selangor Tak Ramai...?"



Beberapa Blogger telah memainkan peranan dengan menyatakan kehadiran belia ke program Belia Negeri Selangor telah mencatatkan hanya lebih kurang 150 orang termasuk urusetia... Ianya disangkal oleh orang Pakatan dnegan menyatakan ini hanyalah mainan Blogger pro-Kerajaan... Sehingg hari ini belum ada Blogger Pakatan yang menyatakan kehadiran lebih daripada itu... So?

Gambar menceritakan Segalanya....





JOMO Kata: "Belia sudah tidak bersama Pakatan Rakyat di Selangor... Sedarlah Sedikit...."

AWAS! "Gambar BOGEL dalam HP Buat Artis ini TRAUMA..."



BINTANG filem The Avengers, Scarlett Johansson sedang melalui detik-detik trauma berikutan gambar bogelnya tersebar di Internet. 
Menurut pemegang watak Black Widow dalam filem tersebut, dia kini berasa malu apabila berdepan tempat umum terutama terhadap individu yang melihat gambarnya.
"Setiap kali keluar untuk makan malam, pasti saya akan terfikir orang-orang di sekitar saya pernah melihat gambar tersebut. Ia sangat mengaibkan. 
"Biarpun mereka mungkin tidak pernah tengok atau memikirkan mengenainya, namun saya tetap dengan perasaan trauma tersebut," ujarnya. 
Gambar tersebut tersebar sejak setahun lalu apabila telefon bimbitnya yang mengandungi gambar-gambar peribadi telah dicuri.
Namun, ketakutan Scarlett terhadap kejadian memalukan itu masih tidak dapat dibendung. sumber

JOMO Kata: "Alaaa.... Video Seks Anwar tersebar di Internet dia tak rasa apa pun....?" 

PANAS! "Apa HELI Tu Buat...?"







JOMO Kata: "Tahniah.... Askar Penyelamat Negara... Menyelamatkan Negara tanpa mengira siapa Kita.... Terima Kasih walaupun video Amatur..."

"Jangan Jadi Malas! #BeeantBlues "

Setiap manusia yang Allah ciptakan punyai kekuatan dan kelemahan tersendiri... Tidak semua perfect...

Ambil contoh gambar di atas, seorang budak menunjukkan keupayaannya berlari walaupun dalam keadaan kakinya begitu...

JOMO Kata: "jangan jadi malas... Melayu Jangan Malas... 9\10 punca rezeki itu dari perniagaan... So, jangan malas cari duit..."
Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile