Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Saturday, 19 May 2012

JAHANAM! "Remaja PONTENG Kerana Ingin BerZINA...?"




PETALING JAYA – Sepasang kekasih yang sanggup ponteng sekolah semata-mata mahu berasmara terbantut selepas diserbu pegawai Masjid Al-Muhtaden di sebuah apartmen di Damansara Damai, kelmarin. 
Sumber berkata, pegawai masjid dan penduduk terpaksa mengetuk pintu selama lebih 10 minit sebelum pintu dibuka seorang remaja perempuan yang hanya berkemban dengan tuala.
Menurutnya, remaja perempuan berusia 15 tahun pada mulanya mengaku berseorangan namun pemeriksaan lanjut kemudian menemui seorang lelaki yang hanya berseluar pendek bersembunyi di dalam dalam bekas rawatan sauna. 
“Tidak dapat menyembunyikan perkara sumbang yang berlaku, kedua-dua mengaku adalah pasangan kekasih dan sudah bercinta sejak setahun lalu,” katanya kepada Sinar Harian.
Difahamkan, pasangan itu yang mengaku belajar di sekolah sama dipercayai sering mengambil kesempatan untuk memadu asmara ketika ibu bapa perempuan keluar bekerja. 
Pasangan remaja itu kemudiannya dibawa ke masjid dengan menggunakan van jenazah untuk tujuan kaunseling dan kedua-dua ibu bapa pelajar terbabit turut dipanggil. sumber

JOMO Kata: "Tiada yang Mustahil.... Inikan Pula MAIN dengan China Doll... Sepatutnya Parti PAS berjuang untuk cegah moral anak muda kita, buka asyik berpolitik UMNO salah dia betyul saja...."

PANAS! "AA Lemas di Bawah KANGKANG Si Eli...?"





JOMO Kata: "Assamin... Bila nak Jawab? Mungkinkah anda sudah tidak relevan di Selangor... Balik Letak Jawatan lawat emaklah... Biar Eli jadi Timbalan Presiden... Semua saksikan KANGKANGAN MAUT DIA...."

PANAS! "Naib Presiden UMNO Masuk 'Kandang' Apa...?" cc @NajibRazak






Perjuangan untuk memartabatkan UMNO/BN di Bagan Datoh terus mendapat perhatian penduduk di sana... kali ini, Naib Presiden UMNO Dato Seri Zahid hamidi telah masuk ke kandang PAS di kawasan Sungai Tiang Tengah... Tempat yang menjadi Kubu kuat PAS ini nampaknya sudah mula beralih angin kepad apejuangan UMNO/BN...

Difahamkan, sebelum itu Dato Zahid bersama-sama penduduk sekitar telah menunaikan solat Jumaat di Masjid Al-Istiqamah Sungai Darat... Masjid yang sinonim dengan PAS itu telah mula membuka mata bahawa, perjuangan PAS tidaklah sampai ke mana... Hanya UMNO yang boleh membela nasib mereka...

JOMO Kata: "Alamat lepas ni ada yang letak Jawatan tak mahu bertanding dalam PRU13 akan datang... Dah dekat dah.... Nizar ZIP Mulut... tuuuuutttt..."

lanjut baca GR

"Foto Manusia PELIK...?"

Tiada yang PELIK di muka BUMI ini semenjak kejadian Nabi Adam turun di atas muka bumi....



JOMO Kata: "Tidak pelik kalau; Pelacur jadi Solehah... Melayu jadi Kaya... Cina jadi Miskin... Anwar LANGGAN China Doll dan sebagainya.... Tiada yang pelik... INGAT! IMAN Tak DAPAT DIWARISI DARI SEORANG AYAH YANG BERTAQWA...."

Friday, 18 May 2012

AWAS! "Di Cari..."




JOMO Kata: "Kebodohan diteruskan lagi budak yang tak kenal erti berterima kasih dan bersyukur...."

"Siapa Kata Anwar MULIA...?"




JOMO Kata: "Ingat! Tiap dari kita BUKAN MAKSUM... Semua kita tidak terlepas dari dosa dunia... Kecil mahupun besar... Kenapa yang TAKSUB kepada ANWAR menyatakan Anwar seorang yang BAIK dan tidak melakukan kemungkaran itu...? Jangan sampai lidah kita silap dalam perkiraan... Buktisudah jelas dan ianya BUKAN FITNAH... Kalau FITNAH semestinya tiada BUKTI... Kenapa mereka tidak mahu siasat...? Ianya telah disahkan tulin, jadi?.... Tolak ketaksuban kepada PEMIMPIN..."

TERKINi!!! "Anwar NAMPAK Tenat...?"



JOMO Kata: "Kita tidak tahu akan bagaimana kehidupan seharian makhluk bernama Anwar ini... Sungguh kepura-puraan... Berselindung disebalik tabiat BURUK beliau... INGAT! Beliau juga Manusia... dikelilingi NODA dan DOSA... Bermuhasabah lah diri kita di hari JUMAAT ini...."

PANAS! "Akibat ZINA dengan BINI ORANG..."

Kejadian ini Allah SWT berikan kepada orang kafir maka tidak mustahil berlaku kepada orang islam yang suka berzina dengan isteri orang....... Fikir-fikirkan lah

Isteri Curang...., Berzina Melekat Kemaluan Dengan Teman Lelaki.
Menurut laporan media Kenya, Kejadian ini berlaku di Nairobi Kenya... bila si suami mengesyaki isterinya bermain kayu 3 lalu beliau meminta bantuan pawang untuk menjampi serapah pada isterinya.
Hasilnya.... dengan kehendak Allah SWT..... ( MELEKAT....TAK BOLEH CABUT)
Sang Bini gelabah kerana suaminya enggan tolong... walaupun bantuan Polis dipanggil....
Akhirnya ( dengan kehendak Allah SWT juga ) pasangan ini dapat dipisahkan apabila lelaki penzina bersetuju  membayar pampasan Shiling Kenya 20,000 (RM716) lalu si suami memanggil pawang.sumber




JOMO Kata: "Ambillah pengajaran.... CEGAH MAKSIAT AMANAH KITA BERSAMA... Tazkirah terutamanya mereka yang kurang ke Surau atau Masjid... "

PANAS! "Foto KAPAL Selam Kat MELAKA...? Buat apa?"







JOMO Kata: "Kapal Selam ini hanya untuk pameran di melaka... Kunjungi Melaka... Negeri Bersejarah..."

Thursday, 17 May 2012

"Nenek Sundal 15 Cucu KANTOI BerKHALWAT...?"



Anggota penguatkuasa menyoal siasat warga emas bersama pasangan yang dicekup dalam operasi cegah maksiat 
Seorang nenek kepada 15 cucu ditahan bersama seorang lelaki di sebuah rumah di Taman Pandan Perdana, di sini dalam operasi cegah maksiat, awal pagi semalam.Dalam pemeriksaan jam 1 pagi itu, wanita warga Indonesia berusia 63 tahun itu bersama teman lelakinya warga Bangladesh berusia 41 tahun ditahan sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Pegawai Masjid Al-Azim, Pandan Indah. 
Pegawai Masjid Al-Azim, Ahmad Nawi Othman berkata, serbuan ke atas rumah terbabit dilakukan hasil maklumat orang ramai.“Penguat kuasa agama mengetuk pintu bilik rumah berkenaan beberapa kali sebelum dibuka seorang lelaki yang hanya berseluar pendek beberapa minit kemudian,” katanya. 
Menurutnya, ketika serbuan dilakukan, wanita yang mempunyai lima anak itu memberi alasan kononnya dia menumpang membasuh baju di rumah sewa lelaki terbabit kerana rumah cucunya mengalami masalah bekalan air.“Kami mendapati pasangan berkenaan tidak mempunyai sebarang hubungan mahram. 
Difahamkan mereka saling mengenali sejak tujuh bulan lalu.“Lelaki yang sudah berkahwin itu merupakan pekerja di sebuah restoran di ibu kota,” katanya.-SH

JOMO Kata: "Dosa tetap Dosa... Nafsu Tetap Nafsu... Anwar Penzina dalam Video kenapa tak percaya...? Sebab dia Alim...? erm... Alim...??? Nafsu Tetap nafsu..."

BONGKAR RAHSIA!!! "Ambiga KASTA...?"


It is indeed a pride to Brahmins worldwide that one among their community was selected by the U.S.State Department among eight women selected from around the world to receive the 2009 Secretary of State's Award for International Women of Courage at the State Department March 11, 2009 in Washington, DC. Award a rare honour for a Brahmin lady.
Ambiga Sreenivasan is the daughter of well-known and pioneer kidney specialist in Malaysia Dato Dr.G.Sreenevasan.Ambiga Sreenevasan was the President of the Malaysian Bar Council who is a high-powered, high-profile advocate for good governance, democracy, and human rights. Elected in March, 2007, Ambiga is the second female Bar Council president in that organization's history. Six months after assuming her leadership, she organized the "March for Justice," in Malaysia's administrative capital, Putrajaya, calling for judicial reform and investigation of a tape allegedly showing a key lawyer fixing judicial appointments and judges' case assignments. Her public actions, and an intense lobbying campaign, led to a Royal Commission and a finding of need for corrective action.
Ambiga has also consistently supported the rule of law during her tenure, condemning the politically-motivated arrests of two journalists, and the government's banning of an ethnic Indian activist group and arrest of its members.For her devotion to the principles of judiciary and good governance she was awarded the title of 'Dato' by His Royal Highness the Sultan of Perak, a state in Malaysia.
Dato' Ambiga's most controversial work is in the areas of religious freedom and women's rights. She has assertively confronted sexism in Parliament, taking her case directly to the public when necessary. "Gender equality is a responsibility of all Malaysians," she wrote in a press release that protested a politician's patronizing remarks. She successfully fought to amend Malaysia's Federal Constitution to ensure that women's testimony would carry equal weight to men's in Shari'a courts. She continues to fight for the religious freedom of women who convert to Islam upon marriage. Under current law, these women are not allowed to return to their original religions on dissolution of the marriage, regardless of the reason for its termination.
As a result of her attempts to find legal solutions to issues that continue to generate inter-ethnic tensions and constitutional problems, Dato'Ambiga had received hate mail, death threats, and had even a Molotov cocktail thrown at her house. Hundreds of people from religious groups and conservative members of the government had protested at the Bar Council building in Kuala Lumpur and called for her arrest.
In a country with a potentially volatile religious and ethnic mix, Dato' Ambiga has indeed courageously persevered in seeking answers from within the rule of law, and worked relentlessly and energetically for that legal and governing structure to be made more transparent, accessible, and equitable to all.She has indeed been a pride to the Brahmin Community in Malaysia and abroad let alone the larger Women Community seeking for greater gender equality.Dato Ambiga is married to Mr.Balasubramanian, grandson of Gemini Studios legend and Ananda Vikadan pioneer the late Mr.S.S.Vasan.The Brahmin Association of Malaysia recently honoured her in conjunction with the Rama Navami celebrations. sumber
JOMO Kata: "Laaa... Patutlah kerek.... Kesian Melayu yang ikut dia..."

"Penjawat Awam diKESAN ikut BERSIH 3.0 Bakal Di Buang...?"


KUALA LUMPUR - Penjawat awam yang didapati terlibat dalam rusuhan ketika perhimpunan Duduk Bantah Bersih 3.0 pada 28 April lalu boleh dikenakan tindakan dibuang kerja.

Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs), Datuk Osman berkata, bagaimanapun setakat ini, pihaknya belum menerima sebarang laporan pembabitan penjawat awam dalam perhimpunan tersebut.

"Penjawat awam tertakluk dibawah Perintah Am Bab D, Tatacara Salahlaku Tatatertib Perkhidmatan Awam di mana mereka tidak boleh menyertai sebarang aktiviti yang menyalahi undang-undang.
"Jika mereka didapati terlibat, Cuepacs tidak akan membela nasib mereka. Mereka boleh dikenakan sama ada tindakan tatatertib termasuk, digantung kerja dan jika serius, boleh dibuang kerja," katanya selepas majlis Perhimpunan Pegawai Awam Polis Diraja Malaysia (PDRM) bersama Ketua Polis Negara di Maktab PDRM, hari ini sumber 
JOMO Kata: "Apa lagi yang buatkan Penjawat Awam terutamanya Orang Melayu yang tak tahu berterima kasih ni...?"

ENGLISH! "Kenapa AMBIGA Tolak Suruhanjaya Bebas BERSIH 3.0...?"


Petikan Blog Pisau



BERSIH 3.0 is really causing trouble to the opposition. Not just that they have lost quite a number of support, they also failed to twist facts to prove that the riot was cause by the police and not rioters. From their failure, they had to accuse rioters who caused chaos were undercover police officers. For that, bloggers and news portals who support them became tired of having to justify the chaos that they have caused.

To reduce the tension, the government has announced independent panel to investigate BERSIH 3.0 which later received sarcastic response from the opposition. In May 12, DAP announced a boycott on the independent panel in investigating BERSIH 3.0.

It seems natural for DAP where after making various accusations to their enemies, they would push and demand for investigation. But when things have been investigated, they would make various lies to object or boycott the panel and the result if thing s do not go their way.

Previously, they made the same move in the issue of the death of Teoh Beng Hock. If we are to see this closely, BERSIH issue went the same way where they accuse the EC for not being transparent, and then denied all EC's efforts to improve election system.

DAP's excuse this time around is that they would not accept the appointment of Mohammad Hanif Omar as the chief panel for the investigation, on the excuse that he took a partisan stance on BERSIH when he claimed that pro-communists were involved and that he supported claim made by Prime Minister, Najib Abdul Razak that BERSIH 3.0 Assembly was a try to bring down the government.

However, in accusing Tun Hanif as a partisan, DAP suggested that the government should appoint those who are less partisan such as Suhakam. DAP also supported opinion from the Bar Council where they said that the investigation panel did not have the complete legal work frame and did not provide legal immunity to those who were involved in the prosiding and did not have much power to provide subpoena to witnesses or claiming documents.

The fact is, everyone is well aware that Suhakam and the Bar Council are two bodies that have never acted fair, bias, unprofessional and twisted just to defend lawbreakers and to oppose the government. Both are also in doubt where they might have relationship with foreign elements and that they may receive foreign funds.

Thus, if we need to choose between two partisan sides, wouldn't it be better for us to choose Tun Hanif who is proven to be a person that has contributed a lot for the country, just, patriotic and very professional in his service to secure our nation?
We do not understand why DAP need to doubt Tun Hanif but provide full trust to Suhakam and the Bar Council when the Bar Council was proven to have hidden the real facts on the chaos of BERSIH 3.0 like what was revealed by Ranjit Singh Dhillon on YouTube.

The information was backed with a civil suit made by a member of the Bar Council, Mohd. Khairul Azam Abdul Aziz who claimed that the bar Council had failed to act as a professional body when within less than a five hour meeting to decide on the BERSIH 3.0 resolution, revealed clearly the scandals of lies, bias, doubt etc.
It is clear here that bodies that were suggested by DAP cannot be trusted.

DAP's behavior of supporting criminals, rioters and law breakers is just sad. With that, it is wrong for us to state that DAP is actually scared to be professional to let Tun Hanif lead the investigation of BERSIH 3.0.

It is not impossible that DAP has something that they need to hide regarding BERSIH 3.0, just like the case of Teoh Beng Hock. Perhaps DAP is worried if their secrets on funds, mastermind and other things that are related to BERSIH 3.0 might be revealed if full investigation is led by such huge name such as Tun Hanif, a former law enforcement officer that is highly respected by all Malaysians.

JOMO Kata: "Reality menas Nothing, Perception Means Everything..."

"Nak Panjat APA...?"



"Adalah Lebih Baik Untuk Kita BERBAIK-BAIK di bawah satu PAYUNG Perjuangan Demi Agama Bangsa dan Negara... Masing-masing ingin menyatakan kebenaran, Masing-masing tidak menyatakan kekhilafan... Namun, Kita Boleh bersatu di bawah PAYUNG PERJUANGAN..."

JOMO Kata: ""Enjit-Enjit semut, siapa sakit naik atas... Kalau dah Jadi macam Spiderman HITAM tu nak naik macamana...? Fikir-Fikirkan, Selamat Beramal... JOMO Sokong semua..."

Wednesday, 16 May 2012

JAHANAM! "Main Atas Motor..." Komen PAS?



JOMO Kata: "Apa nak jadi dengan anak-anak sekarang ni...? Ini yang sepatutnya diperjuangkan oleh PAS, bukan hanya tahu POLITIK Mengkafirkan Saudara Muslim sendiri... Ini sibuk dengan Politik DAP, tapi, anak-anak muda mereka tak peduli... DAP apa mau fikir, mereka tak akan fikir langsung isu masalah sosial anak muda kita... MElayu/Islam..."

PANAS! "Emel Terkahir KAMBING..."



EMEL TERAKHIR KUMPULAN ANAK MUDA BENCI AMBIGA (KAMBING)

Kepada anak muda yang sedang bersiap-sedia untuk ke acara khas esok selepas diharap menjaga keselamatan di sepanjang perjalanan. Bagi yang menaiki motor, adalah diingatkan kawasan rumah mewah Ambiga masih boleh memuatkan 100 biji motor jika disusun rapat-rapat.
Kepada lelaki, tolong Solat Jumaat dahulu di masjid yang berdekatan.
Kepada mereka yang membawa kereta, tiada parking disediakan, tetapi di sebelah kanan ada sedikit kawasan kosong boleh menampung 10 hingga 20 kenderaan sederhana. Anda dinasehatkan parking jauh sedikit di bawah rumah sebelah kiri, berdekatan simpang tiga. Janganlah pula menghalang lalulintas terutama pintu masuk rumah jiran-jiran Ambiga.
Jika anda berhasrat membawa anak-anak anda, sila sediakan tikar dan khemah sendiri. Juga plastik hitam untuk membuang sampah. Pihak Dewan Bandaraya tidak akan memungut sampah-sampah anda melainkan anda menyediakan plastik hitam dan silalah longgokkan di bahu jalan.
Jika anda membawa haller/pembesar suara, pastikan corongnya dihalakan di luar pagar pintu rumah mewah Ambiga, jangan halakan di rumah jiran Ambiga. Banner dan sebagainya jangan gantung di pintu pagar rumah Ambiga.
Jika kamu ahli mana-mana parti sila jangan hadir. Kami NGO bukan partisan. Kami mahu Ambiga menjawab tuntutan kami. Kami orang tidak punya rumah sendiri melainkan penyewa sahaja, bukan seperti rumah mewah Ambiga. Tapi kalau sudi bawa makanan , terima kasih banyak ler. Kita terima aje.

JUMPA DI SANA ESOK...
SEKRETARIAT KAMBING.
KL.
(Anak Muda Jalan TAR).

JOMO Kata: "Kita tengok aa akan jadi selepas ini... Dia lari luar Negara atau tak... Ingat Kita Bodoh... KAMBING lagi pandai dari dia..."

Akhirnya! "Marina Di Tegur Jangan OVER Nak..."



TIDAK semestinya bapa borek anak rintik. Marina, anak perempuan Tun Dr. Mahathir Mohamad menyeleweng dari ident iti bapanya dalam aliran pemikiran atau pendirian sosio politiknya yang terserlah dari aktiviti dan penulisannya tetapi mereka yang merasa tidak senang tidak memberikan reaksi terbuka kerana menghormati Mahathir.

Secara diam-diam orang memperkatakannya dan Mahathir tentu menyedarinya.

Marina memperkenalkan dirinya sebaris dengan penulis-penulis ejen globalisasi lainnya yang terdiri dari Azmi Sharom, Karim Raslan, Tunku Abidin Muhriz .Mereka adalah kolumnis kepada akhbar The Star dan menjadi star kepada akhbar The Star sebagai wira Melayu dalam perjuangan untuk menegakkan liberalisme Barat di Malaysia.

Dengan keyakinan dalam perjuangan berani bagi dunia baru ini maka mereka terlihat sebagai wira kebebasan dan demokrasi sekalipun tulisan mereka terikat dengan sentimen, fanatik dan terpimpin oleh liberalisme Barat. Malangnya tulisan mereka tidak ramai dibaca oleh orang Melayu maka tidak banyak timbul kontroversi.

Mereka ini adalah setaraf dengan penulis dan wartawan-wartawan Utusan Melayu sebelum tahun 1961 iaitu sebelum UMNO mengambilalih Utusan Melayu yang mendakwa diri mereka sebagai pejuang kebebasan dan mempertahankan kebebasan akhbar tetapi sebenarnya berjuang untuk imperialisme Melayu Raya yang dijuarai oleh Indonesia dan dibiayai oleh Comintern ( Komunis Antarabangsa) dalam masa Perang Dingin.

Di zaman Perang Dingin, mereka ini akan dianggap oleh pihak komunis sebagai imperialisme atau kapitalisme tetapi dalam keadaan dunia yang berada dalam kuasa unipolar, mereka adalah wira kepada konsep globalisasi Barat. Mereka tenggelam dalam kebanggaan ini dan tidak dapat melihat dunia lain lagi.

Tulisan-tulisan mereka yang selalunya bersifat protes tidak berasaskan kepada fakta yang benar tetapi ilusi keyakinan dan prejudis yang tidak diimbangi oleh fahaman akar umbi dan sejarah tanah air kerana mereka adalah anak golongan elit.

Umpamanya tulisan Karim Raslan dalam The Star 8 Mei 2012 menampakkan beliau terpesona dengan Dahlan Iskandar, Menteri Badan Usaha Milik Negara Indonesia yang popular sebagai pemimpin berteraskan akar umbi yang senang bergaul dengan rakyat bawahan dan tidak meninggi diri untuk dijadikan contoh kepimpinan politik Malaysia.

Sekali gus ia memberikan gambaran kepada pembaca-pembacanya seolah Malaysia tidak mempunyai kualiti kepimpinan yang sedemikian sebaliknya mereka yang telah melalui sejarah negara ini menyedari bahawa dari Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Dr. Mahathir hingga kepada Najib adalah golongan elit dan feudal yang turun ke bawah. Tidak semua anak golongan elit yang berada di awang-awangan sehingga tidak dapat melihat kekuatan sendiri.

Ini hanyalah suatu contoh dari tulisan Karim dan banyak lagi tulisannya yang mengukur kepimpinan Malaysia dari segi elitismenya.

Tunku Abidin Muhriz dalam suatu tulisannya menjelang Perhimpunan Agung UMNO yang lalu telah menganggap orang UMNO sebagai lintah tetapi berikutan dengan reaksi marah orang Melayu atas tulisannya yang melulu dan bersifat prejudis itu maka sesiapa yang terus mengikuti tulisannya akan menyedari bahawa beliau sedang belajar untuk menjadi rasional dan mengurangkan keegoannya.

Sesiapa yang mengikuti kolum Marina Mahathir bila membaca satu dua para awal sahaja bagi tiap tulisannya maka kita sudah mengetahui alirannya yang bersifat protes dan berat sebelah dan lebih bertujuan untuk memperkuatkan identitinya sebagai terasing dari pendirian bapanya. Kita tidak perlu membaca tulisannya hingga ke akhir kerana konklusinya dapat dijangka sama sahaja.

Tulisannya yang terkini di The Star 9 Mei 2012 mengenai Bersih 3.0 cuba untuk menampakkan pandangannya yang seimbang tetapi pada akhirnya nyatalah dia lebih berat untuk menyalahkan polis yang mencabar kesabaran toleransi bapanya Mahathir dari terus berdiam diri.

Beliau memberikan gambaran seolah-olah polis yang bertindak ganas dengan adanya bukti 65 orang awam tercedera sedangkan hanya dua orang anggota polis cedera.

Dalam suratnya kepada The Star pada 10 Mei 2012, Mahathir menolak dakwaan anaknya itu dengan penjelasan " Ramai yang tercedera bukan dipukul oleh polis. Demonstran juga menyerang orang awam yang mereka fikirkan memerhati dan merakamkan apa yang sedang berlaku.

“Dan terdapat samseng-samseng yang dilatih khusus dari Pas yang memakai baju merah yang tugas mereka adalah untuk menggunakan kekerasan"

Mahathir berkata Marina yang menyertai perhimpunan Bersih 2.0 dan Bersih 3.0 tidak tercedera kerana dia tidak cuba untuk memecahkan sekatan yang diletakan oleh pihak berkuasa. Kiranya semua demonstran mencontohinya maka tidak ada seorang pun yang akan tercedera.

Mahathir juga berkata Marina tentunya mengetahui bahawa di tempat lain sekatan telah dibuang , cermin kereta polis diketuk dan dipecahkan dan kereta diterbalikkan.

Jika tidak silap saya inilah pertama kalinya Mahathir membetulkan fahaman anak yang keliru dan mungkin mengelirukan orang ramai dengan tujuan untuk memperlihatkan diri sebagai ejen globalisasi dan mahu terbilang sebagai salah seorang jaguh perjuangan kemanusiaan, kebebasan dan demokrasi di Malaysia.

Walaupun Marina diketahui telah menyekutukan dirinya dengan mereka yang mahukan keadilan kepada golongan LGBT dengan mengenepikan nilai-nilai murni tempatan tetapi Mahathir yang diketahui penentang keras perkahwinan sejenis dan menyingkirkan Anwar dari kepimpinan UMNO kerana memiliki kesukaan sejenis, tidak pernah menegur Marina sebelum ini.

Mungkin Mahathir merasakan bahawa beliau tidak harus membiarkan lagi anaknya apabila sampai kepada peringkat usaha mengikis kredibiliti pihak polis dan menghilangkan keyakinan rakyat terhadap tonggak utama negara ini.

Dengan teguran Mahathir terhadap Marina maka pihak tertentu tidak seharusnya memikirkan lagi bahawa Mahathir telah membiarkan anaknya menumpang pengaruhnya untuk meneruskan perjuangan untuk liberalisme Barat dalam hal-hal yang bertentangan dengan nilai tempatan.

Marina tidak mempunyai kekuatan pengaruhnya sendiri tetapi bergantung kepada kemasyhuran bapanya, penyelewengan dari identiti bapanya telah dieksploitasi atau dipinjam oleh parti-parti pembangkang untuk meningkatkan moral mereka tanpa kerelaan Marina sendiri.

Bagaimanapun Marina tidaklah sama bahayanya kepada bangsa dan negara seperti Mursyidul Am Pas Datuk Nik Aziz yang pengaruh kepimpinan agamanya mengelirukan pemimpin-pemimpin Pas dan ahlinya untuk menerima seorang yang didakwa penzina dan homoseksual sebagai pemimpin mereka dan juga sebagai bakal pemimpin negara. UTUSAN -sumber

JOMO Kata: "Tidak dinafikan, Iman Tak Dapat diwarisi, dari seorang Ayah Yang bertakwa... "

Muka PELIK! "Lim Kita Siang Tua VS PM Najib..."




JOMO Kata: "Ingat... Sehebat mana pun LKS... Tak Mampu hadapi PM Najib dan UMNO/BN... Mereka rosakkan segalanya demi Kuasa... Sama rata, sama rasa.... kalau berani, khabarkan kepada orang-orang cina untuk duduk Bantu Melayu jadi Kaya macam Mereka... Boleh kah?"

"Pecah DARA Umur 70 Tahun..."




Bintang kabaret menggoda, Pam Shaw, berharap akhirnya kehilangan keperawanan di usia 70 tahun.PAM, yang tinggal dengan Lilian ibunya sehingga kematiannya pada tahun 1995 di umur 97 tahun, berkata: "Saya tidak pernah kekurangan tawaran nyanyian dalam zaman kegemilangan saya, lelaki melihat pakaian saya yang terdedah di atas pentas dan berfikir saya seorang yang  mudah jatuh dalam dakapan lelaki.Namun itu bukan saya, apatah lagi ibu begitu mengawal tingkah laku saya, saya juga tidak percaya pada seks sebelum perkahwinan''.

Wanita ini merasa bahawa saat terbaik untuk kehilangan perawannya ialah di usia sekarang kerana dia sudah bersedia, lagipula ibunya sudah tiada untuk mengawal tindak tanduknya.Dia ingin mencari lelaki yang sesuai dan berkahwin kerana dia sudah siap untuk melakukan hubungan badan.

"Pada tahun 1976, saya pernah dilamar oleh seorang pekerja pelantar minyak di Blackpool. Saya berkata ya, tetapi kemudian memutuskan pertunangan itu apabila saya sedar saya tidak menginginkan dia''.sumber

JOMO kata: "bagusnya... batul kata orang, Jangan menilai seseorang hanya dari sifat luarannya... Tengok Kisah NENEK ni... 70 Tahun baru pecah dara.... Amalkan Ajaran Agama sebaiknya... erm... Tapi, Soalannya umur 70 macamana rasanya? No komen... Abang Non ngan Abang Assmin boleh komen kot..."

Tuesday, 15 May 2012

"Beli BINI Vientam Dj JAMIN DARAAAA..." -Ambiga komen




"Macam-macam didedahkan selepas pendedahan makan Ice-Cream dalam Tandas Tempoh hari... Sia[pa dalang? Kenapa AMBIGA tidak mahu bercakap soal HAK WANITA yang dibuat sedemikian rupa...? Adakah Ini SINDIKET...?"


JOMO Kata: "Kalau benar dia PEJUANG HAK, Kenapa HAK WANITA ini dia tidak mahu perjuangkan... Adakah Demonstrasi bersih untuk minta tempoh kempen Pilihanraya itu lebih panjang dari biasa lebih AFDAL dari Kempen Cegah jenayah Jual orang..."

"FITNAH LUBANG PUSAT....?"


Seluruh negara menyaksikan sambutan ulangtahun parti Umno yang ke 66 dengan kehadiran ratusan ribu orang dari pelbagai peringkat umur.

Kehadiran ratusan ribu orang ke Stadium Bukit Jalil menyebabkan puak pakatan terkedu,berdarah hidung dan ada yang mandi pun dah tak basah.Perhimpunan halal yang dibuat didalam stadium langsung tidak mengganggu ketenteraman dan juga berjalan lancar tanpa ada gangguan daripada pihak berkuasa.
Biasalah dah nama pun pembangkang,Pembangkang di Malaysia memang cukup terkenal diseluruh dunia kerana menjadi pembangkang yang BODOH! Helah dicari,fitnah digarap sebolehnya mahu memburukkan Umno.
Jutaan ringgit dibelanjakan oleh parti pakatan untuk media baru mereka hasilnya dibawah...korang saksikan pembohongan yang dihalalkan oleh Nik Aziz...

Tersebar di blog blog haprak pakatan kononnya gadis gadis ini adalah puteri Umno yang turun ke Stadium Bukit Jalil sempena ulangtahun Umno ke 66,walhal gadis gadis seksi lagi seksa ni adalah penyokong bola sepak Kelantan.

Gadis gadis ini adalah hasil produk dakwah kerajaan negeri Kelantan pimpinan ahli politik veteran Nik Aziz bin Nik Mat.

Pembohongan dan fitnah ini juga adalah produk hasil daripada tahaluf siyasi khawarij PAS yang menunjukkan kecintaan mereka kepada DAP. Sumber

JOMO Kata: "Kata Orang PUAK ni Yang LEBIH-LEBIH,.... Macamlah Orang UMNO ni BODOH... Ingat dah perintah Negara lebih 50 tahun... Sekarang tengah mengorak langkah kearah TRANSFORMASI pemerintahan NEGARA... Nak cakap apa Anwar...? Suka buta isu yang rakyat mahu dengar, tapi, perlaksanaannya? Hancur..."

"Batang Hidung AMBIGA... Akhirnya...."





JOMO Kata: "Bila kena batang hidung dia, baru dia TAHU... Betapa Ramai orang diluar sana tidak suka dengan HIPOKRASI beliau... TUNTUTAN APA? Bilamana Orang Berkumnpul dihadapan rumanya, apa perasaan dia...? Senang hati atau SUKA? JAWAB AMBIGA... Jangn dok diam jer, TAKKAN DAH INSAF KOT....?"

Bongkar! "baju pink Kesukaan Anwar..."






 
JOMO Kata: "Abang NON suka ni... Nasib baik dalam LRT, kalau dalam HOTEL... sampai tak sempat nak cek hotel tu ada cctv atau tak..."

PANAS! "Pakej urut BOGEL... Selangor Boleh..."


PUCHONG – Mengurut pelanggan secara bogel. Itu tawaran istimewa yang disediakan sebuah premis urut kepada pelanggannya.
Pemilik premis di Bandar Puteri di sini, boleh diibaratkan ‘tidak makan saman’ kera­na pernah diserbu polis, bulan lalu.

Bagaimanapun, kedegilan pemilik premis itu memaksa polis melakukan sekali lagi serbuan, awal pagi semalam.

Ketika serbuan dilakukan, seorang tukang urut wanita warga asing sedang berbogel semasa mengurut seorang pelanggan.

Pegawai Turus Jabatan Anti Maksiat, Kongsi Gelap dan Perjudian (D7), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPPK) Selangor, Deputi Superintendan Izwan Abd Karim berkata, dalam serbuan itu, lapan wanita warga Thailand, Filipina dan China diberkas.

“Wanita itu menyalahgunakan pas lawatan dengan bekerja sebagai tukang urut. Kita percaya premis ini menawarkan perkhidmatan seks kepada pelanggannya,” katanya.

Izwan berkata, sebuah spa di kawasan berhampiran turut diserbu kerana dipercayai menawarkan khidmat pelacuran kepada pelanggannya.

Menurutnya, premis ini menggunakan konsep susun atur dalaman umpama hotel lima bintang untuk keselesa­an pelanggan.

“Empat wanita warga asing yang menyalahgunakan pas lawatan juga diberkas,” katanya.

Dalam serbuan berikut­nya, sebuah pusat karaoke turut diserbu kerana menawarkan khidmat pelayan pelanggan (GRO) warga asing.

Katanya, tiga lelaki yang bertindak sebagai penjaga premis di ketiga-tiga premis tersebut serta semua tahanan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang untuk siasatan.
sumber

JOMO Kata: "Jangan TUDUH kalau tak ada BUKTI... Tapi, kebanyakan apa orang BN kata mesti ada BUKTI... Tapi, semua mereka tak mengaku... Alimlah sangat khalid Ibrahim tu... Selangor Mu SayanG!"

Disko Menyerupai MASJID di Sepanyol... Petanda AKhir Zaman...?




sumber

JOMO Kata: "Ini di Sepanyol... Di Malaysia macamana? Majoriti orang Islam pun ada pihak yang CUCUK JARUM gembira untuk melihat Orang Islam bergaduh sesama sendiri... Bukankah ini teras Negara Malaysia...? Kuat Melayu/Islam/Bumiputaera, kuatlah juga kaum/agama-agama yang lain.... Tapi, Kenapa mahu CUCUK JARUM...?"

Monday, 14 May 2012

PANAS! "Apa Yang tertulis di dada...?"


hiasan....
ADUN DAP Keluar Parti
Mohamed Razali bekas ADUN DAP yg keluar drp parti DAP, atas sbb rancangan besar
DAP adalah spt berikut:
1. Kristian menjadi agama rasmi.
2. M'sia akan ditukarkan kepada negara Repulik. Guan Eng mmpunyai pejabat mewah di Singapura dan setiap minggu berjumpa Lee Kuan Yiew dan DAP mendapat dana kewangan yg kukuh.
3. YDP Negeri Pulau Pinang akan ditukar kepada bangsa cina.
4. Sistem Raja Berperlembagaan akan dibubarkan, kerana keturanan raja asal usul lanun mengikut kata Lim Kit Siang.
5. Isu azan hanya test market kesensetifan masyarakat Islam.
6. Pertandingan tilawah Al-Quran akan dihapuskan.
7. NGO melayu akan dihapuskan contohnya seperti PEKIDA dan PERKASA.
8. Perkahwinan campur digalakan, insentif RM 5 ribu akan diberikan atas alasan humans right (penghapusan etnik melayu).
9. Bahasa inggeris sebagai bahasa rasmi.
10. Mata pelajaran Agama Islam akan dimansuhkan.
11. Chin Peng ketua parti Komunis Malaya akan diberi pengampunan dan diberi gelaran Tun.
12. MARA jabatan yang dianggap rasis akan dibubarkan.
13. GLC akan dipegang dan diterajui oleh bangsa cina.
14. Di Hotel Palma Penang, Lagu Negaraku yang baru telah dimainkan. Dimana lagu tersebut tiada menyebut tentang raja.
15. Rejimen Askar Melayu Diraja akan dibubarkan atas sebab membunuh bangsa cina (komunis) sebelum ini.
16. Panglima Angkatan Tentera dan Ketua Polis Negara akan ditukarkan kepada bangsa cina.
17. Kakitangan kerajaan keturunan melayu akan dikurangkan.
18. KEMAS, BTN dan MKN akan ditutup.
19. Kedutaan Israel akan dibuka di M'sia.
20. Pengkalan Tentera Israel akan dibuka di Port Dickson.
21. Masjlis antara agama akan mengantikan Majlis Agama Islam.
22. Wang zakat akan digunakan oleh org bukan Islam. Percubaan telah dibuat di Perak sewaktu dibawah Nizar MB bonika. Ngeh pernah minta utk guna wang zakat tetapi dihalang oleh mufti.
23. DEB akan dimansuhkan.
24. Parti berteras agama akan dibubarkan termasuk PAS,,,,,,,,,,,,,,, ada kebenaran tak??? -
sumber
JOMO Kata: "Nilailah apa yang tertulis di dada mereka jangan nilai apa yang ditulis di kertas... Ingat! 'mereka' tidak pernah merestui ISLAM.... Parti ini adalah sebab kenapa Orang melayu Islam tidak mahu bersatu.... Fikir-fikirkanlah..."

"Jangan Kita Lupa Apa DAP Buat Sama Orang Melayu/Bumiputera/ISLAM..."



"Peristiwa 13 Mei jangan kita mudah lupa... Terus kita ceritakan kepada semua anak-anak dan pewaris negara ini... Lihat! Betapa hipokrit dan jahatnya PUAK CHAUVINIS DAP ini sampai Orang melayu mahu di SAPU...?"

1. Menggunakan slogan “Malai-Si” yang membawa maksud “Mati Melayu”.
2. “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu” – 11 Mei, Jalan Bukit Bintang.
3. “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”– 11 Mei, Jalan Bukit Bintang.
4. “KL sekarang cina punya” – 11 Mei, Jalan Changkat Dollah.
5. “Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.” – 12 Mei, Jalan Tunku Abdul Rahman.
6. “Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…” – 12 Mei, Jalan Khir Kampung Baru.
7. “… semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.” – 12 Mei, depan Balai Polis Jalan Pudu.
8. “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!” – 12 Mei.
9. “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…” – 12 Mei, Jalan Canvel.
10. “Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu.” – 12 Mei Jalan Bukit Bintang. -Sumber

JOMO Kata: "Pastikan sejarah ini tidak berulang demia Agama Bangsa dan Negara... Namun, andai kebiadapan mereka terus berleluasa, HAK kita wajib kita pertahankan...."

PANAS! "Rupanya Hari UMNO Hanya 10 Ribu orang?"




JOMO Kata: "Nilailah sendiri berapa ramai yang hadir... Pembaca jawab sendiri tohmahan pembangkang... 10 ribukah, atau 100 ribu.... Lu fikirlah sendiri..."

Akhbar CINA! "PENULIS Kata BN BODOH... Bingai Betul..."


Dari blog MyMassa



China Press m/s C 21
11 Mei 2012 (Jumaat)


BN Bodoh? BN Tidak Tahu  Macam Mana Nak Berlakon
Penulis:  Puan Soon Tien Bee

Melihat menteri dalam negeri Datuk Seri Hishamudin umumkan nama-nama jawatankuasa penyiasat bebas perhimpunan Bersih 3.0 428 (28 April), rasa geram atau tidak? Memanglah rasa geram! Tidak perlu tunggu hasil keputusan siasatan, pasti memihak kepada kerajaan BN!

Yang mengetuai penyiasatan ini Tun Hanif Omar, sebelum ini beliau telah pun menyatakan pendirian beliau, sama pendiriannya dengan kenyataan dan pendirian Datuk Seri Najib, anggap perhimpunan tersebut dirancang oleh orang-orang yang berniat jahat; lesen-lesen media Sinar Harian dan 4 buah akhbar Cina tempatan (media chinese atau dikenali United World Chinese Media) di bawah kuasa tangan Hishamudin, eksekutif pengarang Sinar harian ( pengarah urusan Kumpulan Media karangkraf Datuk Hussamuddin Yaacub dan penasihat undang-undang media Chinese International Liew Peng Chuan lebih berhati-hati jika mahu keluarkan sebarang kenyataan; petronas dan UKM adalah di bawah perbadanan syarikat Kerajaan, Pengurus Besar Kanan  Hal Ehwal Korporat Petronas Datuk Medan Abdullah dan Profesor Dr. Ruszmi Ismail UKM. Beranikah mereka semua itu ingkar kepada kepada kerajaan?

Apa yang disebutkan di atas, saya sebagai rakyat biasa yang kurang bijak ini, apabila melihat nama-nama ini dan syarat-syarat serta kelayakan mereka, tindak balas pertama orang ramai ialah, kita tidak berniat untuk memburuk-burukkan orang lain. Mungkin juga kerajaan BN tidak merancang semua ini, kerana mereka melihat dari segi Haniff Omar yang bijak membongkar kes, dimana Hussamuddin Yaacub berpengalaman luas, Liew Peng Chuan pula mahir terhadap bidang undang-undang, Datuk Medan Abdullah bersikap teliti dan berhati-hati, kepakaran Profesor Dr. Ruszmi Ismail lebih kepada psikologi tentang kumpulan dan kemasyarakatan?

Adakah Orang Ramai Boleh Mempercayainya?

Orang ramai juga berfikiran seperti saya, walaupun penyiasat ini dikatakan penyiasat bebas, pendirian mereka begitu luar biasa, adakah orang ramai boleh mempercayai hasil siasatan ini?

Dalam masyarakat demokrasi jika ahli-ahli politik mahu redakan kemarahan orang ramai dan mahu menawan jiwa orang ramai, jangan sesekali menentang orang ramai, bercakap sewenang-wenangnya, lidah umpama seperti bunga teratai, supaya rakyat anggap ahli-ahli politik begitu simpati kepada orang ramai yang ditimpa bencana, cari masa yang sesuai keluarkan lagi duit untuk mendapat simpati dari rakyat, pasti kamu akan miliki dunia ini.

Cara seperti ini ketua menteri Pulau Pinang lebih bijak gunakannya. Selepas setahun lebih jadi ketua menteri beri orang-orang tua berusia 60 keratas seorang 100 ringgit setiap tahun; boleh dikatakan setiap hari terpapar di dalam akhbar (Zon Pulau Pinang) “bersuara untuk rakyat”, mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang menghentam kerajaan Barisan Nasional yang bukan-bukan; memboikot media-media yang bertindak tidak baik kepada Pakatan Rakyat, Pakatan Rakyat cuba menggunakan taktik mengelabukan maklumat berita dan secara bebas dan tersendiri menidakkan kebenaran untuk melepaskan diri; menggunakan sepenuhnya sumber kerajaan negeri, gunakan perhimpunan duduk diam 428 (28 April) di Pulau Pinang untuk mengangkat kewibawaan diri, sehingga dapat memberi peluang kepada pihak penganjur jadikan  perhimpunan Bersih di Pulau Pinang manusia-manusia “telus”.

Jika dibandingkan cara-cara Pakatan Rakyat Pulau Pinang, BN kelihatan bodoh. Kebodohan kerana otak terlalu beku, apa yang dicakap dan apa yang dilakukan buat orang ramai semakin marah; yang paling bodoh sekali BN tidak tahu menggunakan lakonan-lakonan yang hebat dalam permainan politik untuk menawan jiwa rakyat.

Jika pasukan penyiasat ini dilakukan oleh orang-orang pihak luar negara serta dihias cantikkan, pasti rakyat akan gembira dan rasa ghairah, selepas itu barulah kerajaan BN boleh menggunakan kemahiran kawal penyiasat-penyiasat tersebut, supaya mereka dapat hasil siasatan mereka, dan tidak akan ada sesiapa yang tahu perkara yang sebenar? Masalahnya sekarang ini kerajaan BN bodoh sangat! Sebab itu jika PRU akan datang ini BN kalah ataupun menang yang tidak seberapa, puncanya hanya satu sahaja, kalah kerana bodoh!


JOMO Kata: "BN Sememangnya JUJUR dalam melakukan sesuatu... Bukan macam Pakatan pimpinan Anwar tu... eh... Anwar ke Karpal Singh? Bengong.... Erm... SEBARKAN!!! Kenyataan PANDAI ini...."

"Janda SEKSI Berlakon PELAJAR DiCEKUP Khalwat...?"



Seorang janda dicekup khalwat dengan kekasihnya di sebuah hotel bajet di Taman Muda, di sini, awal pagi semalam. 
Janda anak satu yang bercerai dengan suaminya sejak sembilan bulan lalu memberi alasan dia tidak ada tempat tinggal apabila datang dari Nilai, Negeri Sembilan ke Kuala Lumpur untuk mendaftarkan diri di salah sebuah universiti di ibu kota hari ini. 
Pasangan itu dicekup kerana disyaki berkhalwat di sebuah bilik hotel pada jam 4 pagi oleh sepasukan anggota penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Pegawai Masjid Al-Azim, Pandan Indah. 
Pegawai Masjid Al-Azim Ahmad Nawi Othman berkata, selepas pihaknya mengetuk pintu beberapa kali, seorang lelaki berpakaian lengkap terkejut melihat kehadiran penguatkuasa sebelum membenarkan mereka masuk untuk membuat pemeriksaan. 
“Kami menemui seorang wanita yang hanya berseluar pendek keluar dari tandas, mereka mengaku pasangan kekasih selepas gagal menunjukkan bukti mempunyai hubungan mahram,” katanya. 
Ahmad Nawi berkata, lelaki berusia 27 tahun itu bekerja di sebuah syarikat telekomunikasi itu sanggup mengambil pasangannya yang berusia 27 tahun itu dari Nilai kemudian bawa ke hotel berkenaan. Dalam serbuan sama di bilik berasingan, seorang penuntut universiti dicekup khalwat bersama pasangannya. 
Beliau berkata, perempuan berusia 23 tahun itu memberi alasan mahu berkahwin dengan teman lelakinya. “Perempuan itu memberitahu keluarganya tidak merestui perhubungan mereka kerana pasangannya yang berusia 24 tahun itu bekerja sebagai kontraktor,” katanya. Kesemua yang ditahan dibawa ke Balai Pandan Indah. Sumber


JOMO Kata: "Bersama kita muhasabah diri... Jangan ikut PEMIMPIN AGONG PKR tue.... Bingai...."

Nenek Ni Makan IceCream...?




JOMO Kata: "Tunggu Jelajah IceCream menemui anda.... Tapi, Jangan makan dalam tandas yer... Banyak SETAN..."

Sunday, 13 May 2012

"200Ribu Tabligh VS 20Ribu Ambiga = AMBIGA Pucat..?"


"Sedar atau tidak, tahu ataupun tidak, Ambiga nampaknya tidak sedar bahawa ada satru perhimpunan MUSLIM yang bergelar TABLIGH telah diadakan di Nilai untuk Ijtimak Tabligh Sedunia... Jumlahnya adalah 200,000 (dua Ratus Ribu) Orang Pembangkang... "

"Tahu atau pun tidak, Jumlah sebesar itu telah menghimpunkan mereka dalam keadaan tenang dan tanpa ada rusuhan... Siapa yang baik? Tentulah mereka... POLIS juga bertugas pada ketika itu untuk menjaga keselamatan dan keamanan penduduk setempat... Akhirnya? Perhimpunan itu berhjalan dengan baik tanpa ada kekacauan dan rusuhan.... Polis juga berkeadaan baik dan orang yang berhimpun juga berkeadaan sempurna..."

Bagaimana dengan BERSIH ciptaan AMBIGA...?

"Jumlah >< 20Ribu saja, tapi, semuanya berkahir kepada rusuhan dan kekacauan... Siapa yang ebrsalah? Adakah POLIS gagal mengawal keadaan Sedangkan POLIS sentiasa bersiap-siaga menjaga keamanan Negara dan rakyat yang terlibat... Ambiga nak jawab apa ini? Dia dan konco-konco SULITnya terus-menerus menyalahkan piohak POLIS dalam isu ini... Sedangkan dia tidak TAHU KELEMAHAN dan KEBODOHAN beliau..."

Itu bezanya orang yang mengamalkan prinsip Islam mengamalkan HADIS dalam soal berhimpun... NAmun, bagaimana ORANG PAS dalam BERSIH...?

Baru-baru ini HIMPUNAN MERAH yang menghimpunkan 100ribu ahli UMNO juga berjalan dalam keadaan baik di Stadium Bukit Jalil... Apa masalahnya? Semuanya OK... Sekarang Orang BERSIH nak KOMEN apa???

lanjut [ KLIK ]

JOMO Kata: "BERSIH yang KOTOR... WAJIB di TOLAK... BN Pilihan Orang MUDA..."

"Macam LONGKANGlah lu... PRU13 Jun?"




"Detik terus berlalu, masa terus meninggalkan kita... Bilka agaknbya tarikh Pilihanraya? ada yang mengatakan Jun... Ada juga yang menyatakan September? Yang pastinya kebanyakan menyatakan tahun ini... Jadi bila?"

"Asasnya PEMBANGKANG mahukan pilihanraya dilewatkan... Kenapa? Ketika ini terlalu banyak isu-isu yang tidak menyebelahi dan menikam mereka... Isu kesundalan makan Icecream.. Isu janji yang tidak ditepati,.. Isu pergaduhan PAS dan DAP terus menerus tidak senyap... Kenapa?"

Lanjut baca Klik di sini 

JOMO Kata: "Tunggu PM... Jawapan ditangan beliau...."

Bola... Bola... Bola... Mantaplah UMNO Sepanggar!

dari blog APS



Sukan dan budaya hidup sihat telah dijadikan asas utama terutamanya yang melibatkan aktiviti-aktiviti belia di Sepanggar... Baru-baru ini satu kejohanan Bola Sepak telah diadakan di Padang Bolam Sepak Kampung Likas, kerjasama Team Bola-Bola Sepanggar (UMNO Sepanggar) dan kumpulan Belia Kg Likas...  
Kejohanan ini telah menarik penyertaan ramai pasukan belia... Kehadiran Pemimpin Sepanggar Datuk Jumat hj Idris untuk turun padang bersama-sama anak muda telah mencuri tumnpuan ramai orang yang hadir ke kejohanan tersebut...  
Rata-rata pasukan yang hadir memberikan respon yang positif terhadap penganjuran kejohanan ini... Merekan sendiri ingin melihat warga Sepanggar terutamanay belia bergiat aktif dalam program-program seperti dalam menjayakan hasrat kearah wara yang sihat dan mufakat diantara satu sama lain... SUMBER





JOMO Kata: "Bola Bola Sepanggar semakin HANGAT! Jom SOKONG!"

PANAS! "FIDA DiTangkap Kamera @Danau Kota....?" #JDAB2012




Setelah selesai menjelajah Negeri Sembilan dan Johor Bahru, Skuad JDAB2012 kembali menyambung siri jelajah mereka yang memasuki hari ke-4. Lokasi yang dipilih oleh Skuad JDAB2012 untuk peringkat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur adalah KL Sentral, Hentian Putra dan Uptown Danau Kota. 
Hari ini Skuad JDAB2012 turut dibantu oleh barisan artis popular tanahair seperti Danny X-Factor, Tasha Shilla, Syed Aiman, Linda Rafar, Diana Rafar, Syahir AF8, Fida, Zamarul Hisham, Gambit, dan Aida AF. Kesudian rakan artis yang mewakili NGO Malaysia Artist Sport Club (MASC) ini telah memeriahkan lagi suasana di sekitar Uptown Danau Kota. 
Barisan artis popular ini turut bersama Skuad JDAB2012 meronda sekitar Uptown Danau Kota dalam usaha mencari pelajar lepasan SPM dan mereka yang mempunyai anak lepasan SPM yang ingin melanjutkan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi namun dibelenggu masalah kemiskinan. 
Kesudian rakan artis turut serta membantu mempromosikan program Mengubah Destini Anak Bangsa ini ternyata berjaya apabila 2,318 data pelajar dan ibu bapa yang mempunyai pendapatan di bawah RM2,000 sebulan berjaya diperolehi dalam masa yang singkat. 
Usaha membawa rakan artis ini dilakukan sepenuhnya oleh Pengerusi MDAB iaitu Mohd Faizal Daud dan Aizuddin Mohd Ghazali yang merupakan orang kuat di sebalik kejayaan program JDAB2012.

Foto Artis lain atau [ Klik di sini ]






JOMO Kata: "Cayalah Artis Malaysia pun tahu kepentingan Pendidikan kearah masa depaqn cemerlang... Bukan ajak artis untuk cakap pasal politik semata... Macam Bob Loq and Aisha tu.... Janji Manismu BETUL...."