Friends Of Jomo Malaya

Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Saturday, 12 May 2012

Bogel Pun Boleh! "Begini Rupanya Pemberita DUDUK...?"

Di muka TV pemberita sentiasa nampak cermat, smart, cantik, arif dan sebagainya... Pernahkah kita terfikir bagaimana mereka duduk...?




JOMO Kata: "Nasib baik bukan di Negara kita.... Kalau tak.... Boleh jadi bahan pembangkang yang sudah kesempitan isu.... Kan bang Non...?"

HUJAN BUKAN HALANGAN! #UMNO66



Hujan yang turun tidak mematahkan semangat muda mudi dan seluruh masyarakat ke karnival UMNO siang tadi... BN Job Fair terus dipenuhi oleh muda mudi yang ingin mencari pekerjaan... Tidak kira darin jauh dan dekat mereka terus hadir berpusu-pusu tanpa henti ke gerai ini...




JOMO sempat menemubual beberapa porang dan rata-rata diantara mereka sangat berpuashati di atas inisiatif Pemuda BN untuk mengajak orang muda ke karnival ini sempena hari ulang tahun UMNO ke 66...

JOMO Kata: "Datanglah beramai-ramai... BN Pilihan orang MUDA..."

PANAS! "Pelawak MENGAMUK....?"

Pelawak Popular Negara mengamuk.... Pasal apa?




JOMO Kata: "Dengarnya Anwar nak tarik Pelawak lain nak Bantai BOBOI....? maner....?"

Thursday, 10 May 2012

PANAS! "Peneroka #FELDA Akhirnya Di TIPU PM...?"




JOMO Kata: "Jangan Percaya pada khabar angin... Siasat... BN Pilihan Warga FELDA...."

PANAS! "RAMAS dulu Sebelum ROTAN..." Guru Mana?



KUALA LUMPUR: Gara-gara mahu menjadi ‘doktor’, seorang guru disiplin sebuah sekolah menengah di Ampang, di sini, diberkas polis selepas didakwa mencabul 12 pelajar perempuan, Jumaat lalu.
Difahamkan, guru lelaki berusia lewat 30-an itu mahu melakukan pemeriksaan mengenai tahap kesihatan semua pelajar terbabit terlebih dahulu sebelum merotan mereka kerana gagal hadir ke perhimpunan sekolah.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu, semua pelajar terbabit dilaporkan tidak mengikuti perhimpunan sekolah kerana mendakwa mahu menyiapkan kerja sekolah di dalam kelas.
Menurut sumber, ketika guru disiplin itu melakukan rondaan, dia melihat kumpulan 12 pelajar perempuan tingkatan tiga berkenaan berada dalam kelas sebelum memarahi mereka.

“Guru disiplin terbabit mahu mengambil tindakan terhadap semua pelajar berkenaan kerana tidak mengikuti perhimpunan.
“Biarpun semua pelajar cuba menjelaskan keadaan sebenar, guru terbabit tidak mempedulikan alasan itu, sebaliknya memberitahu akan melakukan pemeriksaan kesihatan terhadap semua mereka sebelum mengambil tindakan,” katanya.

Sumber berkata, guru disiplin itu dengan bersahaja memberitahu akan memeriksa tahap degupan jantung mereka.
“Dia mendakwa bimbang tahap kesihatan pelajar berkenaan akan menyebabkan mereka pengsan atau mengalami masalah jika dirotan membuta tuli.

“Guru lelaki terbabit memegang payu dara semua pelajar perempuan berkenaan. Difahamkan, dia mengambil masa kurang daripada 10 saat untuk melakukan pemeriksaan bagi setiap pelajar pada peringkat pertama,” katanya.

Sumber berkata, disebabkan ketakutan, semua pelajar terbabit akur dengan tindakan guru terbabit.
“Guru disiplin terbabit bagaimanapun sekali lagi melakukan tindakan keji apabila dia mendakwa tidak berpuas hati dengan pemeriksaan kali pertama sebelum melakukannya sekali lagi.
“Kali ini, dia didakwa memasukkan tangan ke dalam baju semua pelajar perempuan terbabit. Selepas berpuas hati, guru disiplin itu merotan tangan semua pelajar dan meninggalkan kelas berkenaan,” katanya.
Sumber berkata, sebaik pulang ke rumah, pelajar perempuan berkenaan mengadu perbuatan guru terbabit kepada waris.

“Waris yang mendapatkan khidmat Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) kawasan berkenaan tampil membuat laporan di Balai Polis Pandan Indah,” katanya.
Sebaik menerima laporan, sepasukan anggota polis menahan guru disiplin itu berhampiran sekolah menengah berkenaan, kira-kira jam 11 pagi Sabtu lalu .

Difahamkan, dia direman empat hari bagi membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan (KK) iaitu menggunakan kekerasan dengan niat mencabul kehormatan.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan selain penahanan guru terbabit.- Sumber

JOMO Kata: "Bukan untuk memarahi guru... Tapi, sedarlah jangan tersalah langkah... Kerana NAFSU binasa nama GURU... Gaji dah dapat... Banyak keistemewaan dah dapat... Didiklah Anak Bangsa sehingga berjaya... Bantu Agama, Bangsa dan Negara..."

PANAS! "Tarik KELDAI Sampai MAMPUS...?"



Apa yang dua mamat ni buat di masjid...? Apa dia nak buat? Pagi petang siang malam bincang pasal politik, sampai nak keja Nik Aziz ke dalam Surau untuk apa...?

Kita memahami bahawa, survival DAP sememangnya tidak mendapat tempat dikalangan Orang Islam di Malaysia... DIsebabkan itu, DAP telah mengatur strategi yang lebih JITU untuk mendekati orang-orang PAS yang membenci UMNO/BN...

PAS jadi Kuda Tunggangan....? Kalau bukan Anwar pembaca rasa adakah PAS dan DAP akan bersama-sama....? Takkan punya... berpuluh tahun mereka bertelagah... Anwar sentiasa ada disisi (pasal dah tak ada kerja lain)... Itulah hakikatnya....

JOMO Kata: "Janganlah kita terpengaruh dengan TAKTIK KOTOR DAP dalam mempergunakan orang Islam untuk menentang Orang Islam yang lain demi KUASA...."

Baca juga GAP

PANAS! "Nora Danish Jumpa BALAK kat Tanah Suci...?"




Siapakah gerangan hal LELAKI yang berada dibelakang Nora Danish tu...? Adakah BALAK Nora...? Masih belum dikenalpasti....

JOMO Kata: "Syukurlah jika sudah ada pengganti... Kalau dah berubah pun Alhamdulillah... Bersama mengajak orang kepada kebaikan, bukan mengajak orang membenci saudara seagamanya yang lain...."

Wednesday, 9 May 2012

"Lesbian SUNDAL Kebangsaan Tarik Ahli? Mana Ambiga...?"



"Macam siallah... Adakah kita kearah Negara yang tidak bertamadun...? Sangat menakutkan bilamana adanya Persatuan Lesbian malaysia Kebangsaan akibat daripada adanya puak yang tidak bertanggungjawab menggunakan nama kebebasan hak mancang kepada kebebasan berjantina... Siapa Orang itu?"


sumber


"Lu Fikirlah Sendiri... Sekarang nama dia semakin hari semakin naik dan mendapat sokongan... Apa guna Negara Islam jika ada orang Islam menyokong Manusia ini...?"


JOMO Kata: "Pastikan dia tidak ada tempat dalam KEMPIMPIAN Malaysia... "

PANAS! "DIDI Suka KUNING SEKSI... Kenapa Bob Lokman TerCABAR...?"


Pelakon komedi terkenal Malaysia, Didie Alias menyuarakan pendapatnya berhubung isu Bersih 3.0 yang dilakukan pada 28 April yang lalu. Dia turut mengecam kepada mereka yang menghadiri perhimpunan tersebut kerana merasakan negara Malaysia aman dan tidak perlu kacau bilau seperti yang telah dilakukan pihak tidak bertanggungjawab ketika Bersih 3.0 tempoh hari.
"Secara peribadinya, saya tidak sokong perhimpunan tersebut dijalankan kerana berasa Malaysia ini sudah cukup aman tanpa perbalahan. Saya sayangkan Malaysia, tidak mahu disebabkan oleh segelintir pihak, Malaysia menjadi kacau bilau seperti negara lain."
"Tapi itu semua hak masing-masing, terpulang kepada mereka. Saya hanya ikut mereka yang memimpin." Ujar Didie yang ditemui di majlis persandingan Awal Ashaari dan Scha Al-Yahya tempoh hari.
Didie Alias atau nama sebenar, Fadzilah Mohd Ali turut memberitahu buat masa ini, dia sedang sibuk dengan penggambaran telefilem baru yang berjudul "Nasib Si Pemandu Teksi" lakonan bersama Yassin Senario, Fida dan juga Dina Nadzir. sumber
JOMO Kata: "Siapa kata semua orang sokong BERSHIT...? Tepuk dada tanya IMAN der.... Sokong BERSIH bererti SOKONG AMBIGA..."


"Darah DAGING Anwar...?"



Azmin 'Si Tanggang Moden' - Hasan Ali
Oleh SUSAN ALBERT KASSIM
KUALA LUMPUR: Presiden Jalur Tiga (Jati), Datuk Dr Hasan Mohamed Ali melabel Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohamed Azmin Ali sebagai 'Si Tanggang Moden' kerana keengganan beliau untuk pulang bertemu ibunya, Che Tom Yahaya, 78.
Hasan berkata, tindakan Mohamed Azmin itu jelas menggambarkan kederhakaan beliau terhadap ibunya yang sudah tidak diziarahi selama sembilan bulan.
"Semua orang Islam tahu, syurga berada di bawah tapak kaki ibu. Azmin perlu dengar nasihat ibunya dan balik ke pangkal jalan," katanya pada sidang media di sini, Selasa.
Malah, Hasan yakin luahan hati Che Tom seperti yang dilaporkan media sebelum ini bukan dirancang oleh Umno tetapi curahan kasih sayang yang mendalam seorang ibu untuk menyelamatkan anaknya.
"Saya tengok memek muka dan linangan air mata ibunya bukan disumbat dengan duit Umno. Saya yakin itu adalah curahan kasih sayang seorang ibu terhadap anaknya.
"Dia (Azmin) kena bertaubat dan segara meninggalkan parti yang disertainya tanpa mempedulikan apa yang diperkatakan oleh orang lain. Yang penting adalah hubungan dia dengan ibunya," katanya.
Jelas Hasan, Mohamed Azmin juga perlu akur dengan saranan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Seri Wan Azizah Wan Ismail yang menasihatkan beliau supaya menziarahi ibunya.
"Kalau dia pun menuntut penjelasan daripada Wan Azizah, ketua beliau berhubung kenyataan berbaur nasihat baru-baru ini, saya rasa itu tanda keangkuhan Azmin," katanya.sumber
JOMO Kata: "Sangat hairan PKR melantik orang yang derhaka kepada Ibu... Ingat Anwar tu darah daging dia ker? Silalah kembali kepangkal jalan...."

"Hancur Remuk Hati MAMA... Napa Cikgu...?"

Luahan rasa seorang cikgu terhadap Azmin HensemBoy! Ulasan Gerakan Anti PKR...




tadi aku dapat panggilan daripada seorang pembaca tegar blog gap, cekgu hayee dari kuala kangsar. 
dia meminta jasa baik aku untuk hantar mesej khas kepada azmin ali. 
cekgu hayee berkata, dia sebagai bekas cekgu dan orang lama tidak mampu menahan perasaan apabila menonton tangisan seorang ibu yang menitiskan air mata  melihatkan gelagat anak lelakinya yang semakin lupa daratan. 
lebih menghibakan kata cekgu hayee bilamana dia menonton tangisan ibu azmin dalam buletin utama..antara bait-bait yang paling menyentuh perasaannya bila cek tom bagitau satu malaysia dia tak izinkan azmin ali untuk ziarah jenazahnya kalau dia ditakdirkan meninggal nanti. 
aku dengar selama hampir 20 minit cekgu hayee meluahkan perasaan. orang lama, cekgu hayee seusia bapa aku.  
aku tak boleh imagine runtuh rasa hati cekgu hayee bila melihat ibu cik tom menangis.
cekgu hayee memohon agar aku menyiarkan lagu ini khas untuk azmin ali.pesan cekgu hayee kepada azmin ali, BERTAUBAT DAN TINGGALKANLAH 'ORANG ITU'.. !


JOMO Kata: "Kasinhnya Ibu... Membawa ke Syurga...."

"Joget Sundal Khalid Ibrahim Yang Tak SEKSI Langsung..."




"Kejadian buruk terus menimpa Parti Kian Runtuh PKR dalam mengepalai pakatan Rakyat yang sudah semakin hari nampak memualkan... Kata Orang Dia Yang Lebih, kejadian aneh terus menjadikan Parti itu sudah tidak relevan dalam arus perdana politik tanahair... Walaupun pada awalnya mereka mencanangkan POLTIK BARU yang hanya tumbuh dibibir saja..."

"Isu skandal seks sana sini terus menjadikan mereka hanyut dalam dunia kepura=puraan... Khalid Ibrahim yang nampak semacam budak baik dalam PKR rupanya punya jentera sulit yang berbisa yang kini hampir dapat membunuh dan melukai ORANG DALAM sendiri... Gerakan mereka untuk menjatuhkan orang lain terus menusuk diminda dan fikiran setiap daripada mereka..."

"Team A dan B yang dibawa masuk oleh Anwar dalam PKR adalah budaya yang busuk dan menggelikan... Anwar yang dahulu pernah merosakkan UMNO terus menerus membawa tahi yang busuuk ke dalam PKR... Luaran nampak cantik, dalaman sangat busuk.... Apakah Natijahnya???"

Tak percaya? Layan Blog SUMBER

JOMO Kata: "Lihatlah kehancuran emreka nanti...."

WOW! "Wanita TerKECIL ada Di Nagpur...?"



NAGPUR - Seorang pelajar perempuan berusia 18 tahun, Jyoti Amge yang setinggi cuma 61.95 sentimeter dinobatkan sebagai wanita paling kerdil di dunia oleh Guinness World Records di sini semalam. 
Beberapa pegawai Guinness mengukur ketinggiannya sebelum dia dyang menghidap penyakit pertumbuhan terbantut, achondroplasia dinobatkan sebagai wanita paling kerdil di dunia.
Dia layak untuk disenaraikan dalam Guinness World Records kerana umurnya mencecah 18 tahun semalam. 
"Saya berasa amat gembira untuk mendapatkan rekod ini," katanya yang menangis kegembiraan yang menurut bapanya dia bercita-cita untuk menjadi aktres Bollywood. Dia menerima sijil pengiktirafanGuinness sambil disaksikan oleh bapanya, Kisan, 55, dan ibunya, Ranjana, 50. 
Rekod wanita paling kerdil di dunia sebelum ini dipegang oleh rakyat Amerika Syarikat, Bridgette Jordan yang setinggi 69.5 sentimeter. sumber

JOMO Kata: "Allah Maha Mengetahui setiap kejadian.... Bersyukur dengan apa yang ada..." 

Tuesday, 8 May 2012

PANAS! #JDAB2012 akan BERGEGAR Esok di UiTM Shah Alam!



Jelajah MDAB terus mendapat perhatian ramai pihak dari pelusuk negara... Program Khas yang bertujuan untuk memartabatkan Bumiputra dalam pendidikan terus mencuri tumpuan ramai pihak dan nahtijahnya sambutan yang menggalakkan terhadap program ini... 


Siri kedua 'Jelajah Destini Anak Bangsa bakal dilepaskan 9.00 pagi esok 9 Mei 2012 oleh Setiausaha Politik Menteri Pengajian Tinggi Tuan Haji Khairi Malek di Canseleri Tuanku Syed Sirajuddin UiTM Shah Alam.

Lokasi pertama yang bakal dilawati esok adalah Seremban, Negeri Sembila sebelum meneruskan perjalanan ke Linggi, Rembau, Kuala Pilah, Jempol  dan bakal bermalam di UiTM Segamat.

Untuk dapatkan tentatif program, layari blog PANAS JMDAB

JOMO Kata: Akan sentiasa menyokong gerakan memartabatkan anak bangsa...

PANAS! "Senarai Foto Pengotor BERSIH yang DiKehendaki..."

"Cuba lihat senarai ini.... Adakah pembaca terlibat sama... BERSIH yang KOTOR... Ambiga Punya Hal, semua Kena...."







JOMO Kata: "Mana AMBIGA.... Sila tampil BANTU..."

PANAS BERSIH! "Doa Ulama@Habib Buat AMBIGA Lari...?"



Saya tidak terkejut bila ada ahli politik yang mengangkat dirinya sebagai "ulama" menyokong BERSEH. Seperti kata Habib Umar semasa Maulid Nabi sebelum kejadian BERSEH -di akhir zaman ada orang yang mengingatkan pasal Ugama tapi rupanya berharap untuk kemasyuran dirinya, organisasinya dan party politiknya. 

Hikmahnya kita sekarang tahu siapa ulama suk sehingga mengeluarkan fatwa salah "mewajibkan" BERSEH (ulama suk adalah ulamak  rosak seperti riwayat Nabi 1400 tahun dulu dalam Hadis ) berbanding  siapa ulama sebenar.

Mari kita lihat ulama sebenar dan apa harapannya ke atas rakyat Malaysia. Doa Habib Umar yang saya kongsikan untuk rakan rakan  

" INGATLAH PESANAN HABIB UMAR KEPADA KITA SEMUA WAHAI RAKYAT MALAYSIA.....:-) 

Habib 'Umar telah menyampaikan nasihat yang amat berguna kepada kita semua semasa kehadirannya baru2 ini di Negara Malaysia,bersama2lah kita merenungkan apa yang disampaikan oleh Pendakwah ke Jalan Allah dan Rasul saw ini: 

"Betapa ramai orang berbicara tentang Agama, akhirnya membawa kepada jema'ah tertentu. Betapa ramai orang yang berbicara tentang Agama, akhirnya membawa kepada kepentingan tertentu seperti kemasyhuran diri ataupun keuntungan bisnes. 
Sekiranya begitulah tujuan seseorang berbicara agama, maka siapakah pula orang yang akan berbicara tentang Agama, untuk mengajak umat Islam kepada Allah s.w.t. dan Rasulullah s.a.w.?" 

... Betapa ramai orang berbicara tentang Agama, akhirnya hanya membawa kepada tariqat tertentu. Betapa ramai orang yang berbicara tentang Agama, akhirnya membawa kepada parti tertentu. 

"Sesungguhnya, Umat Islam berhajat kepada majlis-majlis yang menyatukan hati-hati mereka. Yang mana majlis tersebut hanya bertujuan untuk menghidupkan Agama, sebagaimana yang diperintahkan oleh Baginda s.a.w.. Bahkan majlis-majlis sebegitulah-lah yang menjadi kebanggaan Baginda s.a.w.. Apatah lagi majlis tersebut menyatukan hati umat Islam diatas cinta kepada Allah s.w.t. dan Baginda s.a.w." 

Habib 'Umar pun berdoa sebelum meneruskan ucapan beliau; 
"Ya Allah, jadikanlah kami golongan yang menghidupkan Agama kami".
"Ya Allah, jadikanlah kami golongan yang menghidupkan Agama kami". 

"Ya Allah, jadikanlah kami golongan yang menghidupkan Agama kami".

Atas keberkahan doa  ulama yang IKHLAS berserta jutaan orang Islam yang teguh berdiri di jalan Allah dari zaman Wali Tujuh di Malaysia sehingga sekarang, Allah maseh memelihara Malaysia dari sebarang kerosakan di tangan tangan agen dajjal. sumber

JOMO Kata: "Selamatkan Malaysia dari Bencana, Dari MUNAFIK, Dari KAFIR.... Hapuskan SYIAH dari Malaysia... Hapuskan Manusia Paling Hipokrit di Malaysia...."

PANAS! "Bangkai... Azwan Kembali MEROYAN...?"





Pada 18 Januari lalu, pengacara televisyen, Azwan Ali pernah berjanji secara terbuka tidak akan mencampuri urusan adiknya, Ummi Hafilda selepas dia mengeluarkan Tweet mengancam untuk membunuh Ummi.

Selepas dikecam dan laporan polis yang dibuat, Azwan sambil menangis tereask-esak dan memegang kertas memohon maaf secara terbuka di hadapan Ummi dan media terhadap sikapnya.
Azwan ketika itu membuat dua akuan bersumpah, pertama memohon maaf kepada adiknya itu dan memohon maaf kepada semua pihak atas kenyataannya di laman Twitter.

“Sebagai abang, dia (Ummi) bukan wanita keji. Saya mohon maaf kepada Ummi juga kerana tuntutan ibu yang tabah menghadapi dugaan kerana pergolakan anak-anak. Saya janji akan tunaikan lafaz yang dibaca mulai 17 haribulan,” katanya ketika itu.

Berikutan melihat Azwan mengalirkan air mata jantan memohon maaf, Ummi bersetuju untuk menarik balik laporan polis yang dibuatnya terhadap Azwan.
Azwan yang ketika itu mendakwa menjadi mangsa hasutan pihak lain, juga berjanji akan memperbaiki hubungan dengan Ummi.

Dia juga berjanji tidak akan mencampuri urusan politik atau menghina sesiapa lagi.
Azwan juga ketika itu memohon maaf kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan isterinya kerana bahasa kasar dalam akaun Twitter miliknya.

Namun, janji itu hanya tinggal janji apabila Azwan Ali sekali lagi mula menyerang banyak pihak dengan bahasa yang kasar bermual sejak pagi tadi.

Kali ini berkisar dengan luahan kekecewaan ibu mereka, Che Tom terhadap sikap abang mereka, Azmin Ali yang dikatakan tidak menghiraukan ibunya sendirinya.

Seperti dahulu, luahan marah dibuat melalui akaun Twitter miliknya.
Kali ini Azwan menggunakan gelaran bangkai pula ke atas pengguna akaun Twitter yang lain.
Berikutan kenyataan Azwan itu, dia juga diserang kembali pihak yang kurang senang dengan sikapnya yang kerap menggunakan bahasa yang kasar dalam akaun Twitter miliknya.

Azwan juga dilihat enggan mengalah dan berusaha menjawab balik semua twitter yang kurang bersetuju dengan sikapnya.
Sebelum ini, Mynewshub menyiarkan luahan kekecewaan Che Tom Yahaya, 78, dengan sikap Azmin yang tidak mahu datang melawatnya walaupun jarak pejabat Timbalan Presiden PKR berkenaan hanyalah kira-kira 10 minit dari rumahnya.

“Bila mengenangkan perbuatan Azmin, hati makcik hancur,” katanya.
Malah menurut Che Tom, Azmin langsung tidak memberi nafkah kepada beliau termasuk tidak datang menziarahinya sewaktu beliau sakit dan terlantar di hospital. 
“Pada pagi hari raya itu kebetulan Ummi Hafilda juga ada di rumah saya…melihat saja kehadiran Ummi Hafilda, dia terus memaki hamun dan mengeluarkan kata-kata kesat. 
“Malah di pagi yang mulia itu juga, dia memberitahu anak-anaknya supaya jangan duduk di atas kerusi di rumah saya kerana kononnya ia belum ‘disamak’, Azmin juga tak bagi anaknya menjamah makanan yang dihidangkan kerana menuduhnya ‘benda haram’. 
“Bila saya tegur kenapa dia sanggup berkata begitu terutama kepada adik perempuannya itu sedangkan Ummi Hafilda juga adalah darah dagingnya sendiri, jawab Azmin, darah dagingnya hanyalah Anwar Ibrahim,” kata Che Tom sambil menahan sebak.


JOMO Kata: "Aku tak tahu dah nak cakap dengan Budak Azwan ni... Dulu mengalir air mata... Sekarang? Dulu Kata Insaf... Sekarang? Dahlah blocked orang dalam TWITTER.... Oppssss..... Terlebih sudah... NAK PERCAYA KER ORANG MACAM NI....?"

"Bangsat? Isteri Jimmy Mengaku Kandung Anak HARAM...?"



Pengacara Jimmy Shanley memberitahu Mahkamah Rendah Syariah hari ini bahawa isterinya, Nursuhaila Eliani Suhaimy mengaku mengandung anak luar nikah dan mengugut mahu menggugurkannya jika kandungan itu benar anak Jimmy. 
Jimmy atau nama sebenarnya Jimmy Shanley Norjahan Shah Saleh, 31, berkata, Nursuhaila membuat pengakuan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) pada petang 24 Januari 2011 selepas dia menegur isterinya itu, yang didapati masih berjudi. 
Jimmy memberi keterangan dalam perbicaraan tuntutan nusyuz dan kembali taat yang difailkan terhadap Nursuhaila pada 3 dan 27 Januari tahun lalu. 
Menjawab soalan peguam syarie Mohd Noor Aizan Mohd Idrus, Jimmy berkata, pengakuan Nursuhaila itu adalah salah satu sebab mengapa dia mendakwa isterinya nusyuz. 
"SMS isteri berbunyi; Kalau I mengandung pun confirm anak you ke? Ni Mr Jimmy, I dah buanglah anak you tu kalau I mengandung.
"Saya balas SMS dan bertanya anak siapa awak mengandung? Dia jawab; Anak haram. Mampus pi lah anak siapapun. Ada aku kisah," kata Jimmy yang membacakan SMS Nursuhaila di hadapan Hakim Syarie, Saharusin Selamat. 
Jimmy antara lain memberitahu sudah banyak kali memberikan nasihat kepada Nursuhaila berhubung perkahwinan mereka.
Malah katanya, Nursuhaila pernah bertindak keluar rumah dan hilang selama 16 hari sebagai protes dengan teguran bapa sendiri mengenai rumah tangga mereka. 
Dia juga memberitahu ada menghantar SMS merayu isterinya berubah dan meminta ampun kepada ibu bapa.
Pada prosiding hari ini, Jimmy mengemukakan lima alasan utama kenapa dia mendakwa isterinya nusyuz. 
Menurutnya, Nursuhaila mungkir janji sebelum bernikah iaitu berjudi semula; menghilangkan diri selama 16 hari; bercuti di China tanpa izinnya; mendakwa anak yang dikandungkannya sebagai luar nikah dan mengugut mahu menggugurkan kandungan jika mengandungkan anaknya. 
Pasangan tersebut diijabkabulkan pada 1 Oktober 2010 di rumah keluarga perempuan di Sunway Rahman Putera, Sungai Buloh dengan hantaran sebanyak RM31,186 bersempena dengan tarikh lahir Nursuhaila yang jatuh pada 31 Januari 1986. Sumber


JOMO Kata: "Kahwin Susah Tak Kahwin Pun Susah... Kan Bagus jadi macam Bang Non... Depan dapat belakang pun dapat... Cara HARAM Beb...."

Jahanam! "Foto Isteri DiSULA Sampai TerBERAK..."



Dalam dunia hari ini masih ada yang bersifat kebinatangan tahap melampau kan....?

"Lihat Gambar di bawah.... JOMO Difahamkan ianya adalah Isteri yang berusia 24 tahun yang disula sehingga tidak sedarkan diri.... Patut orang yang berbuat sedemikain mendapat balasan yang setimpal...."




JOMO Kata: "Abang Non Tak Takut ker....? Tau sedap main belakang jer...."

Monday, 7 May 2012

"Assmin KOMPOM Durhaka...?" Kak Wan Tak Puas...



"Isu Assmin yang derhaka dan aksi liar dalam tandas terus menjadikan geng-gengnya bdalam PKR menganggap beliau adalah seorang Liabiliti dalam Pakatan...."

"Hari ini difahamkan, Seteru Assmin dalam PKR sudah mula melonjak gembira biolamana jerat mereka kali ini hampir mengena... Silap-silap haribulan mereka akan akan menang besar sehingga melihat Assmin jatuh tersungkur dimuka LANTAI..."

"Kepura=puraan mereka nampak terlalu OBVIOS kerana masing-masing cuba untuk  mempromokan lagi isu ini walaupun Assmin telah menegaskan itu bukan beliau... Tapi, HAKIKATNYA Gambar yang dikatakan disebarkan sendiri oleh PUAK-PUAK BENCI ASSMIN dalam PKR telah mencapai  matlamat yang mereka inginkan... Assmin kelihatan keseorangan dalam memperjuangkan dirinya sendiri,... Kecuali Chua Jun Ming dan Si Kontot saja yang mula bersuara...."

Ulasan Lanjut u ol baca blog PANAS

"You SUCK..."


Sudah tidak Relevan lah Bar Caouncil ni.... Lebih Politik dari Orang Politik.... tak caya baca PAPA GOMO





"Kutuk Anwar dan Azmin Kerana Berkelakuan Lucah..."


sumber

"Kenapa Media mengeluarkan isu ini...? Kenapa di Pihak Pakatan tidak pernah ada suruhanjaya atau badan siasatan sendiri yang bebas untuk menyiasat perkara ini dari berulang kembali... Kenapa? Takut dengan Anwar? Takut dengan Azmin?"

"Sepatutnya Nik Aziz cadangkan badan bebas untuk menyiasat perkara ini dengan lebih telus... Kata hebat dapatkan maklumat, jadi, SIASAT! Jangan dok melanguk jer...."

"Sanggupkah Kita BerTUANkan PENDERHAKA Ibu...?"



"Syurga itu di bawah telapak kaki ibu... Pecah tembelang akhirnya... Insan yang dikatakan pejuang sebenarnya adalah pejuang yang penuh dengan HIPOKRASI... Rupanya jiwanya bergelora kerana perjuangan palsunya tidak mendapat restu IBU... Apa mahu jadi? Takkan Rakyat mahu memilih orang seperti dia...? Tepuk dada tanya IMAN..."


Timbalan Presiden PKR merangkap Ahli Parlimen Gombak, Azmin Ali, sebelum ini diaibkan dengan pendedahan gambar aksi seks beliau didalam tandas dan didalam apartmen-hinggap bersama dengan seorang wanita. 

Belum pun reda isu tersebut beliau sekali lagi dimalukan oleh Presiden PKR sendiri iaitu apabila DS Wan Azizah Wan Ismail menasihatkan Azmin supaya tidak mengabaikan keluarga terutama ibu kandungnya, Che Tom Yahya yang sudah lama tidak diziarahi Azmin.
Wan Azizah menempelak Azmin dengan berkata ia tidak elok dan tidak wajar bagi Azmin untuk membuang ahli keluarga beliau terutama ibu kandung beliau sendiri, Mak Tom. 

"Tak eloklah, sebagai anak dia (Azmin) patut pergi melawat ibu dia. Itu kan tanggungjawab anak, jadi saya nasihatkanlah (Azmin)," – Wan Azizah di I-City Shah Alam dipetik AntaraPOS dan SinarHarian. 

Tempelakan dan penghinaan itu sungguh memalukan kerana bukan sahaja Wan Azizah berkata dihadapan khalayak ramai, malah ia didengari oleh pemimpin kanan seperti Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat; Timbalan Pengerusi DAP Kebangsaan, Dr Tan Seng Giaw; dan Ketua Dewan Pemuda PAS Kelantan, Abdul Latif Abdul Rahman. 

Mereka semua melihat kebodohan dan keanakan Azmin yang belum matang dan tidak dapat berfikir dengan waras, walaupun telah menjadi pemimpin kanan didalam PKR. 

Natijahnya:-
a- Ia amat memalukan dan mengaibkan Azmin kerana selama ini Azmin menganggap beliau dipihak yang benar apabila beliau tidak menegur sapa ibu beliau walaupun kedudukan beliau hanya beberapa minit sahaja dari rumah Mak Tom. 

b- Ia amat memalukan dan mengaibkan Azmin kerana ia memerlukan seorang Presiden parti untuk menegur sikap angkoh Azmin yang membuang ibu dan saudara mara. Adakah ini tidak memalukan?
c- Ia amat memalukan dan mengaibkan Azmin kerana dengan teguran Wan Azizah membuktikan kata-kata Mak Tom bahawa kawan-kawan PKR dan Anwar lah yang telah merosakan Azmin begitu rupa sehingga tidak dapat berfikir dengan waras. 

d- Ia amat memalukan dan mengaibkan Azmin kerana Wan Azizah terpaksa memaklumkan kepada beliau bahawa tanggungjawap asas ialah kepada ibu bapa. Sungguh aib, bukan?. Dimana Azmin hendak letak muka beliau?  

e- Ia amat memalukan dan mengaibkan Azmin kerana Wan Azizah akhirnya mendapat peluang keemasan sebegini untuk membedal Azmin secukupnya kerana Azmin selama ini dikatakan berpacaran dengan suami beliau, Anwar. 

Azmin yang tidak tahu tanggungjawap asas iaitu menjaga ibubapa dan ini menyebabkan beliau kelihatan seperti orang tidak cerdik yang belum matang dan keanakan yang tidak berfikiran waras. Di mana Azmin hendak letakan muka sekarang? 

Adakah kita mahu dan sanggup meletak masa hadapan negeri dan negara ditangan orang seperti ini dan ditangan orang yang telah memesongkan beliau?


JOMO Kata: "Jahatnya... Penderhaka memimpin Negara... Nauzubillah..."

"Jangan Silap....!"

"Kadang-kadang ada yang terlalu taksub dengan media baru ini... Sampai ada yang percaya bulat-bulat apa yang tertulis di sini..."

Hai... ASL Please...ahahaha

JOMO Kata: "Siasat dahulu...."

Sunday, 6 May 2012

"Rupanya ada Mat ARAB Tak jadi Datang Malaysia Pasal BERSIH...?"



GARA-GARA PENYOKONG AMBIGA LBGT,
PELANCONG SAUDI BATAL VISA KE MALAYSIA 
Seorang pengusaha pelancongan berasal dari Kota Bharu meluahkan kesedihan dan kekecewaannya terhadap penganjur pemberontakan Bersih 3.0. Beliau yang bergantung sepenuhnya kepada kehadiran pelancong-pelancong dari negara Arab menyatakan akibat daripada gambar-gambar palsu Bersih dariMalaysia, dan berita kononnya Malaysia huru-hara serta tidak selamat, hampir 50% tempahan ke Malaysia dibatalkan. 
Biasanya sehari beliau boleh mendapat  purata 5 hingga 10 orang Arab dengan jumlah bilanngan hari 10hingga 20 hari. Tetapi akibat daripada Bersih, jumlah tersebut menjunam ke angka 2 orang sahaja satu hari! 
Walaupun pemberontakan Bersih 3.0 sudah tamat dan gagal, namun jumlah kedatangan pelancong Arab ke Malaysia masih tidak bertambah. Beliau menjangkan kesan sebegini akan berterusan dalam jangka masa 6 hingga 12 bulan. Kebanyakan mereka beralih ke Indonesia dan Thailand. 
Anda lihat saudara sekalian, gara-gara Ambiga mahu jadi calon PRU, gara-gara Ambiga mahu menunjukkan imej rakyatnya, Ambiga berjaya menjual umat Islam supaya menyokongnya, Anwar tidak sedar kesannya. Ada ramai pengusaha kecil-kecilan seperti ini terpaksa mengikat perut dan hampir gulung tikar. Apakah Ambiga akan membantu penguasaha ini, no waylah, Ambiga langsung tak peduli, yang penting kepada Ambiga, personel interestnya dah berjaya. 
Bagi Ambiga, yang penting dia dah popular dan boleh masuk PRU13. 
Posted by MymassaVoice on Sabtu, 5 Mei 2012 at 5:30 PTG

JOMO Kata: "Kenapa Orang Islam masih tidak sedar siapa AMBIGA ini....? Kenapa kita masih ditipu...? Melayu Mudah Lupakah...?"

"PANAS! KD Tun Razak Muncul Di Teluk Sepanggar..."

Kemunculan ARMADA Kapal Selam KD Tun Razak....?



Foto PANAS? klik APS

"Buat Apa Itu...?"



Sekitar Majlis Makan Malam BN Sepanggar....

Lanjut... Layari AnakParlimenSepanggar

JOMO Kata: "Rampas Sepanggar dari SAPP...."

"Anak Derhaka? Luahan Menyedihkan Seorang MAMA..."

Lihatlah dan nilailah sendiri.... Jangan mudah pecaya kata-kata orang...



"Dah Kata Mereka Rasist PAS tak Caya..."

sumber


"Bayangkan, syarikat bukan bumiputera yang sudah berani mengiklankan jawatan untuk tontonan umum yang berbentuk rasist... Kenapa tindakan tidak diambil... Secara peribadinya, JOMO juga pernah bekerja di bawah Tauke Cina... Masy'Allah... Hanya JOMO yang tahu apa yang JOMO alami... Itulah sebabnya perjuangan untuk memartabatkan Agama Bangsa dan Negara sentiasa tebal dihati ini..."

Ini realitinya.... 

JOMO Kata: "Kalau mereka ini yang pegang kuasa Politik Negara... Apa pula akan jadi...?"

"Pelik Bin Ajaib... China Doll Punya ker...?"





JOMO Kata: "Ciptaan dimuka bumi... Setiap kejadian pasti ada sebab musababnya... Bermuhasabahlah kita..."