Friends Of Jomo Malaya

Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Saturday, 5 May 2012

"Jual Anak di FB... Bingainya..."



Seorang lelaki Arab Saudi cuba menjual anaknya di Facebook dengan harga AS$20 juta (RM60 juta) bagi mengelak untuk hidup dalam kemiskinan selepas perniagaan yang dijalankannya secara haram ditutup. 
Saud bin Nasser Al Shahry mendakwa langkah itu adalah satu-satunya cara untuk membolehkannya terus menyara isteri dan anak perempuannya. 
Menurutnya, dia bersedia ke mahkamah untuk menjual anaknya.  
Saud bagaimanapun menetapkan satu syarat iaitu dia mahu tahu di bandar mana pembeli itu menetap.  
Lelaki berkenaan mengambil keputusan itu selepas bertanya sama ada pihak berkuasa boleh membantunya dari segi kewangan apabila perniagaan memungut hutang yang dijalankannya ditutup, katanya kepada cawangan akhbar Qatar di Riyadh, Al-Sharq.  
Permohonannya ditolak kerana usianya sudah melebihi 35 tahun. 
Setakat ini tidak jelas sama ada tindakannya hanya gimik, atau jika benar, adakah beliau boleh menjual anaknya tanpa tindakan undang-undang.  
Pemerdagangan manusia adalah satu kesalahan di Arab Saudi tetapi negara itu tidak memenuhi standard minimum antarabangsa, menurut Jabatan Negara Amerika Syarikat.  
Dalam laporan terbaru yang dipetik dalam Venture Bear, jabatan itu berkata, Arab Saudi masih tidak mempunyai undang-undang pemerdagangan manusia secukupnya dan walaupun terdapat bukti kegiatan pemerdagangan yang berleluasa, negara itu tidak melaporkan sebarang pendakwaan jenayah, hukuman atau hukuman penjara untuk jenayah itu yang dilakukan terhadap pembantu rumah asing.  
Dalam pada itu, Facebook tidak mungkin membenarkan penjualan seumpama itu dilakukan menerusi laman webnya. 
Menurut kenyataannya mengenai Hak dan Tanggungjawab, pengguna tidak dibenarkan meletakkan kandungan atau mengambil sebarang tindakan dalam Facebook yang melanggar hak asasi orang lain atau yang melanggar undang-undang.  
Hampir separuh daripada kanak-kanak Saudi berdepan dengan keganasan rumah tangga atau penderaan lain, kata kumpulan hak asasi negara itu, Persatuan Kebangsaan Untuk Hak Asasi... -apekepelik.blogspot.com

JOMO Kata: "Macam-macam... Ada yang JUAL JHAM PASAL Nak Pi BERSIH... Akhirnya DAPAT apa... Mereka ditipu kali ke 3..."


"Muslimah Ayat-Ayat BERSIH..."



"Persoalan yang terus meniti dibibir... Apa sebenarnya tujuan mereka berhimpun....? Maing-masing ada jawpannya sendiri... Ada yang tak tahu menahu apa sebab mereka berhimpun... Mereka dimomokkan dengan cerita palsu sehingga membawa mereka ke sini...."

JOMO Kata: "Muslimah cantik bertudung tutup aurat, tahu kah siapa itu AMBIGA...?"

"Syoknya ditipu..."

Kenapa kita terus ditipu? Kenapa kita terus dipermainkan? Kenapa?

"Melayu itu sopan santun bangsanya? Kenapa? Sebab Islam... Melayu itu tinggi Martabatnya... Kenapa? Sebab Islam... Orang Melayu bererti orang Islam... Kenapa? Bijaknya pemimpin terdahulu membawa masuk Islam ke Negara ini..."

Tapi hari ini, ramai pemimpin yang berjuang untuk kepentingan diri dan politiknya... Islam itu sudah seperti dipermainkan... Islam hanya dimulut... Tapi, realitinya? Ada apa dengan Islam... Apa jadi Islam di Malaysia... Rakyatnya bertelingkah kerana kuasa sehingga sanggup menggunakan islam sebagai senjata politik sempit...

Fahaman itu dan ini, banyak memecahkan Umat Islam di Negara ini... Perjuangan palsu yang dijual kepada rakyat seringkali menipu kita... Contoh: PAS mahu tubuhkan negara islam dan kebajikan... Tapin ketika ini berapa banyak kerusi mereka di parlimen? Berapa banyak PAS mahu bertanding dalam PRU pula? Berapa? Saya lontarkan pembaca untuk mencari jawapannya...

JOMO Kata: "kita terus ditipu oleh wayang Kulit..." :)
Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

"Debat KJ dan Mat Lembut akan bersiaran Langsung..."

"Debat KJ VS rafizi akan disiarkan secara langsung melalui satu siaran tv... Debat yang ditunda itu akan membincangkan isu PTPTN yang menjadi topik hangat pada ketika ini..."

"Pastinya, Pengarah strategi PKR yang langsung tiada strategi itu akan menyediakan segala janji retorik bagi kuasa dunia putrajaya..."

JOMO Kata: "kita tunggu dan lihat apa kejadiannya... Dengarnya Mat Lembut ini sudah mula menonjolkan diri depan Anwar? Terutamanya selepas isu KULUM Icecream dalan tandas..."
Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

Friday, 4 May 2012

"Kapal Perang MENGEGARKAN Sepanggar...!" @NajibRazak




Nama Sepanggar kian meningkat naik hari demi hari, masa demi masa... Bukan sahaja mempunyai Pemimpin Hebat seperti Datuk Jumat Hj Idris, malahan kawasan yang strategik yang terletak di bersebelahan dengan Kota Kinabalu telah mencuri tumpuan ramai orang... Bukan sahaja akses ke Bandar KK mudah, tapi, kawasan ini kian pesat membangun dengan bangunan, shopping Complex, pusat-Pusat Pengajian tinggi seperti UiTM Sabah, UMS dan lain-lain dan ang lebih hebat lagi di sini terletaknya Pengkalan Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM) di Teluk Sepanggar...

Apa yang berlaku 5 Mei ini...? Baca APS

JOMO Kata : "Tolak BERSIH.... LAnggaaarrrrr!"

"Budak BerCERMIN MATA HitaM Nampak Kurang Ajar..."


"Provokasi melampau puak-puak pembangkang kini terus menular kebeberapa lagi pihak... terbaru, menulis perkataan REPUBLIK pada poster Yang DiPertuan Agong menceritakan segalanya niat buruk dan hiprokasi mereka ini yang semakin hari dapat dipengaruhi oleh AMBIGA, DAP dan konco-konco mereka... Agenda tersembunyi puak-puak ini tidak dapat dikesan oleh orang Melayu y6ang terpengaruh dengan mereka..."





"Siapa yang kurang ajar menggunakan Poster YDPA dengan BERSIH 3.0... Apa niat mereka...? Kenapa Orang Melayu tidak lagi mahu sedar...?"

JOMO Kata: "Takkan Melayu Hilang DiDunia..."

"Kuasa AMBIGA Mahu Jadi Orang BERIMAN...?"



"populariti Ambiga yang naik secara haram melalui BERSIH kian menjadikan dia lupa diri... Apakah dia tahu bahawa ini adalah Negara Islam dan Majoriti p0enduduknya adalah Orang Islam...?"

"Terbaru beliau dengan KONFIDENnya bercakap mengenai sensitiviti Orang Islam... Beliau dalam tindakan dan kelakuannya langsung tidak menghormati orang Islam di Negara ini... Kenapa? jawapannya PAS ada dibelakangnya... PAS lebih suka bersekongkol dengannya berbanding membantu saudara Islam sendiri... PAS merasakan AMBIGA lebih Mulia daripada Orang Islam yang tidak sehaluan dengan perjuangan POLITIK mereka..."

JOMO Kata: "Amat menakutkan..."

"Minda ANAK-ANAK Sudah ROSAK oleh #Bersih3..."

sumber

JOMO Kata: "Dah takda benda lain difikirkan... Anak-Anak pun tahu PANAS atau pun sejuk... Nikan pulak Bapak/Mama anak... Usahlah memperbodohkan orang lain..."

"Dengarnya Penjual Ice-Cream DiMinta Settlekan Isu PELACUR dulu...?"



"Tekanan terus menimpa Azmin Ali... Sama macam Boss dia, Anwar Berahim... Cuma bezanya, Azmin tak pandai nak pusing sangat berbanding Nuar.... Difahamkan, beliau akan diberikan surat berehat dari POLITIK bagi memastikan kesnya dapayt diselesaikan dengan segera agar tidak memberi impak kepada pilihanraya akan datang..."

"sumber dalaman yang JOMO perolehi, Anwar dah mula bengang dengan kes Azmin... Sedangkan beliau telah beri arahan agar semua MP PKR tidak mendatanjgkan msalah dalam masa-masa getir ini...."

JOMO Kata: "Patut letak jawatan tu... Biar Nurul Izzah jadi Timbalan Presiden... Baru jadi parti anak beranak..."

rujuk Pisau

"Kisah Belakang Tabir Ariff Sebelum Kahwin Se-GAY..."

Kes yang menggemparkan negara bulan Mac lalu.....




Hasrat seorang bapa melihat anak lelakinya, Ariff Alfian Rosli yang menuntut di Dublin, Republik Ireland, untuk menjadi doktor perubatan hampa apabila anaknya itu bukan sahaja tidak meneruskan pengajian, malah gagal dihubungi di negara tersebut sejak tiga tahun lalu.

Pesara pegawai Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang telah berkhidmat selama 31 tahun, Rosli Haron, 56, kini buntu mengesan anak kedua daripada empat beradik itu setelah mencuba pelbagai usaha termasuk membuat laporan kepada polis, Wisma Putra, Kedutaan Malaysia di Ireland dan Kedutaan Ireland di sini, dalam tempoh tersebut.

Malah, katanya, dia dan isteri, Kamariah Hashim, 55, telah lapan kali ke Dublin dan Universiti College Dublin (UCD) untuk mencari anaknya itu yang merupakan ketua pengawas dan tokoh pelajar cemerlang Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seksyen 5 Wangsa Maju pada 2001.

Rosli memberitahu, Ariff, 28, yang cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mendapat tajaan pinjaman boleh ubah daripada Petronas untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di United Kingdom (UK).

"Ariff kemudian dihantar ke UK untuk membuat A Level dan pada 2003 dia dihantar ke UCD untuk melanjutkan pengajian, walaupun dalam kontrak asal anak saya sepatutnya ke UK sahaja. "Pada mulanya saya sangsi kerana Petronas tidak mempunyai pejabat penasihat pelajar di Dublin seperti mana Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Majlis Amanah Rakyat (Mara).

"Namun Ariff tetap meneruskan pengajian di UCD untuk mengikuti pengajian praklinikal dari 2003 hingga ke 2005 seterusnya klinikal (2005-2008)," katanya yang datang ke pejabat Utusan Malaysia di sini hari ini. Menurutnya, meskipun demikian, Ariff tidak dapat menamatkan pengajiannya pada waktu ditetapkan iaitu pada 2008 dan perlu menyambung beberapa semester di universiti terbabit.

Malangnya, kata Rosli, Petronas enggan menaja perbelanjaan Ariff yang menelan kos lebih 38,000 Euro (RM160,000) setahun pengajian akademik dan kos sara hidup manakala dia pula tidak mempunyai cukup wang untuk menampungnya.

"Berikutan masalah kewangan, saya sarankan Ariff agar menyambung pengajiannya di Malaysia tetapi dia enggan kerana berazam hendak lulus dari UCD dan bermula daripada situ hubungan kami terjejas. "Sehingga sekarang, saya dan isteri gagal bertemu Ariff dan menghubunginya walaupun telah mencuba pelbagai usaha sejak tiga tahun lalu," katanya.

Tambah malang, Rosli memberitahu, dia kini berhadapan dengan saman pihak Petronas untuk menuntut wang pengajian Ariff berjumlah lebih RM890,000 daripadanya sebagai penjamin pertama.

"Mana saya ada cukup wang untuk menjelaskan wang sebanyak itu dengan pencen saya. Sudahlah kami sekeluarga menderita kerana kehilangan anak, kami kini berhadapan dengan saman pula," ujarnya.

Menurutnya, berdasarkan maklumat diterimanya, dia begitu bimbang Ariff terjebak dengan perkara negatif termasuk pergaulan bebas dan murtad. Dia juga ingin menasihatkan ibu bapa yang mempunyai anak di luar negara supaya mengambil iktibar dan berhati-hati dengan insiden menimpa keluarganya selain berharap pihak agensi terlibat atau pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dapat membantu menjejaki anak kesayangannya itu. 
informations-the.blogspot.com



JOMO Kata: "Menginsafi apa yang ada... Ikutilah lumrah kejadian alam dan manusia.... Takutilah diri kita diakhirat kelak... Nauzubillah...."

Thursday, 3 May 2012

"Akhirnya BOB Pergi meninggalkan Kita..."



KUALA LUMPUR – Pelakon dan pelawak, Husni Rawi atau Bob Kuman disahkan meninggal dunia di kediamannya di Seksyen 11, Kota Damansara, Petaling Jaya, jam 4.38 petang ini. 
Kematian artis komedi terbabit yang berusia 40 tahun disahkan jururawat yang menjaganya sejak 15 April lalu, Mohd Farid Hamzah.
Artis berkenaan dilaporkan pernah berkata tahap kesihatannya menurun sejak terjatuh di set penggambaran drama “Jangan Pandang Belakang Congkak” di Hulu Langat tahun lalu. 
Menurut personaliti TV3, Mazidul Akmal Sidek, arwah dilaporkan tidak sedarkan diri dan kemudian dimaklumkan kepada beliau.
Ketika tiba di rumah arwah pada jam 4.30 petang, jururawat peribadi arwah, Mohd Farid Hamzah dan pembantunya sedang melakukan CPR. 
“Berapa minit buat CPR?,” soal Mazidul.
“Lebih kurang 20 minit bang,” balasnya. 
Beberapa minit kemudian, dua kakitangan Hospital Sungai Buloh tiba di rumah dan mengesahkan Bob meninggal dunia 8 minit kemudian.
“Tiada nadi dan nafas, anak mata sudah membesar,” ujar kakitangan hospital terbabit.
Isteri arwah kemudian dimaklumkan berhubung pemergiannya. 
Ahli keluarga beliau telah dimaklumkan.
Kini jenazah sedang diziarahi oleh orang ramai di rumah arwah, C1-4-4, Salvia Apartment, Jalan Kenyalang 11/3, Seksyen 11, Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor. - sumber


JOMO Kata: "Setiap yang hidup pasti akan Mati.... Al-Fatihah untuk Arwah Bob Kuman... Insaflah kita..."

"AMBIGA KOTOR DI Balun Tun.M..."

"Rakyat yang tidak menyertai BERSIH terus mengutuk perhimpunan BERSIH yang pada awalnya menyatakannya sebagai demonstrasi aman terus menjadi perhimpunan KURANG AJAR... Anwar dan AMBIGA perlu dipersalahkan...."




"ANak-Anak Jadi MANGSA Kebodohan...?"



"Bukan niat untuk menyatakan ibubapa yang membawa budak kecil ke demonstrasi perhimpunan BERSIH 3.0 baru-baru ini sebagai BODOH... Namun itulah kejadiannya... Lihatlah betapa anak-anak yang tidak tahu apa-apa diajak untuk turun berhimpun... Namun apakah yang mereka dapat? Tanya Anwar dan AMBIGA..."

JOMO Kata: "Sudah-sudahlah tipu rakyat..."

"Baju Peramas Buah Dada KANTOI Jual Ice-Cream...?"



"Tekanan yang dihadapi olehnya kian membuatkan dirinya runsing dan derita... karierny seperti sudah dihujung tanduk... Difahamkan Anwar sudah mula memarahi beliau kerana buat hal dalam keadaan getir menghadapi Pilihanraya... kalau sebelum ini beliau begitu angkuh dalam mengatakan orang itu dan ini, hari ini kisah gambar ini kena pada muka hidungnya sendiri..."




JOMO Kata: "Alahai.... Sama tak Baju budak Azmin ni...? Yang KES Video Anwar tu apa macam....?"

"Budak SYIAH Bingai Mahu Semua POLIS MATI...?"



"Menuduh POLIS begitu dan begini.... Tapi, bila hadapi masalah keselamatan, kelam kabut dia mcari pertolongan POLIS...." "Apabila POLIS bertugas untuk memastikan keselamatan Negara dan Rakyat lain selamat ketika BERSIH 3.0 baru-baru ini, budak bingai ini pula kutuk POLIS macam-macam... Dia ingat POLIS suka ker Peserta ini anjurkan BERSIH,...?"


JOMO Kata: "alahai Budak SYIAH ni... Belajar pun GAGAL, inikan nak jadi PEMIMPIN...? Inikan pula mahu semua POLIS mati...? Boleh bla...."

PELIK! "Batang Anwar diJumpai...?"




JOMO Kata: "Sangat Licik... TOLONG JANGAN PERCAYA DIA... Terang lagikan bersuluh...."

Wednesday, 2 May 2012

Propa! "Video Anwar Ibrahim Harus BerTOBAT :Part 2..."

"Erm... terlalu banyak keadaan kucar-Kacir dilakukan olehnya...."

"Lagi Video PANAS Wajib TONTON..."

"Anwar dalam ucapannya menafikan beliau mengarahkan peserta membuat rusuhan... Tapi, kalian nilailah sendiri..."

Isu Dapat Sedap Dalam TANDAS: " 'Pelacur' Itu MENAFIKAN Apa...?"



"Masih dalam siasatan... Memang sudah dijangka Azmin Ali akan menafikan bahawa dia lelaki yang dalam foto dapat sedap tu..."





JOMO Kata: "Siapa Perempuan tu ya...? Apa Kata Pihak polis (Jika terima laporan) siasat dan cari wanita itu... Dia nak menafikan atau tidak...? Berapa dibayar...?"

"AMbiga Menghilang....?"

"Mana Ambiga...? Diam nampak... Takkan kecut Kot....? Lepas ni boleh Arahkan Anwar dan Lim Kit Siang Pecat Tunku Abdul Aziz pula..."



JOMO Kata: "Tahu makan... cuci tak mahu.... kenyang...."

"Mayat WANITA diJadikan Inti Karipap SEDAP...?"




Tiga suspek telah ditangkap oleh polis Brazil kerana disyaki kanibal yang telah membunuh dan menjamah tubuh sekurang-kurangnya dua orang wanita yang mereka mungkin telah jadikan inti pastri Brazil berbentuk karipap iaitu empanada, 

Makanan ini turut dijual kepada jiran-jiran suspek.Mereka telah dikenalpasti sebagai Jorge Beltrao Negromonte dan ElizabethPires da Silveira, kedua-duanya berusia 51, ​​dan Bruna da Silva. Polis mendakwa mereka berniat untuk membunuh tiga wanita setiap tahun.
Polis bertindak selepas dua mayat ditemui di halaman rumah ketiga-tiga mereka.Polis percaya bahawa itu adalah mayat Alexandra Falcao, 20 dan Gisele da Silva, 30, kedua-duanya hilang baru-baru ini.
Suspek telah menarik perhatian mangsa dengan menawarkan mereka pekerjaan menjaga anak dengan gaji yang lumayan sebelum menjadikan mereka mangsa apabila konon-kononnya ada semangat yang memberi amaran kepada suspek bahawa kedua-dua mangsa adalah orang yang jahat.Suspek juga mengatakan bahawa mereka "membantu" membersihkan dunia daripada manusia yang tidak baik.
"Butir-butir tindakan ketiga-tiga mereka, dengan lukisan dan penjelasan mengenai kanibalisme telah dijumpai di dalam buku 50 halaman yang ditulis oleh Da Silveira, suspek yang merupakan pemegang diploma dalam bidang pendidikan dan tali pinggang hitam dalam karate,"Kata Encik Honorato, jurucakap polis tempatan.
"Ketiga-tiga suspek juga memakan daging mangsa dengan tujuan untuk membersihkan jiwa mereka sendiri." apekerpelik.blogspot.com

JOMO Kata: "Tak ada yang pelik.... Ada orang tu janji bulan dan bintang... Apa pun tiada... Perasan lebih jadi PM... 16 tahun dalam kerajaan dulu apa dia buat? Taik Kucing...."

Tuesday, 1 May 2012

"Anwar dah Jadi SASAU... Apa dia melalut ni...?"



JOMO Kata: "Siang kau sasau... gilakan china doll...."

PANAS! "Buka Bra Pelacur! Foto Azmin Ker ni...?"

Lontarkan pemerhatian untuk penilaian bersama....

Sumber
JOMO Kata: "GAP Kata ada lagi...."

"AKu Kuli, Aku Tauke..."

Selamat Hari Pekerja....



Tauke-Tauke... Jaga anak buah bagusbagus....

BONGKAR! "Siapa Sebenarnya AMBIGA Pujaan Hati Mat Sabu...?"

Sekadar perkongsian dari sahabat Facebooker JM


JOMO Kata: "Jangan kita terpedaya dengan perjuangan 'Adil' dan songsang dia... Ingatlah... Dia ini siapa... jaga-Jaga...."

#Bersih3 ! "Amoi Seksi ni Maki Diri Sendirilah..."



JOMO Kata: "Nak suruh keluar negara...? Siapa nak keluar Negara...? YOU Ker...? Cakap Siang Pandang-Pandang..."
 

"Geng SEKS Songsang Mainkan Ayat Quran...?"




Belia dipengaruhi kebebasan mutlak ciptaan Barat promosi aktiviti di laman sesawang

APABILA sebuah dokumentasi ‘Gay Muslim’ diterbitkan oleh Barat pada 2006 yang mendedahkan pengalaman lima lesbian dan gay mendakwa diri mereka muslim, ia mula menjadi perhatian masyarakat muslim keseluruhannya.

Dokumentari Gay Muslim memperlihatkan imej perkahwinan yang kononnya membabitkan golongan muslim tinggal di Amerika Syarikat, Kanada dan India. Aliran baru yang membunuh sahsiah manusia itu digerakkan secara sewenangnya oleh media Barat bertujuan meleraikan ikatan agama masyarakat muslim yang tinggal di negara majoriti muslim.

Badan Islam berpengaruh di Kanada, ‘Kongres Muslim Kanada’ mengutuk keras perbuatan tidak bertamadun itu sehingga mendapat liputan meluas media Barat. Penentangan terhadap perlakuan golongan berkenaan sebenarnya ada asas kukuh, bukan sekadar pertembungan antara golongan tata moralis dengan golongan pejuang kebebasan manusia.

Ini berdasarkan peringatan Rasulullah SAW dalam hadis Baginda yang bermaksud: “Jika seorang lelaki mendatangi lelaki lain (meliwatnya) maka mereka berdua adalah penzina, dan jika seorang wanita mendatangi wanita lain (lesbian) maka mereka berdua adalah penzina,” (Hadis riwayat Al-Baihaqi daripada Abu Musa).

Lebih mendukacitakan lagi apabila golongan gay ini turut mempermainkan ayat al-Quran berdasarkan firman Allah yang bermaksud: “Kami telah mencipta kamu berpasang-pasangan.” Golongan songsang mentafsirkan ayat itu secara tidak bertanggungjawab untuk membenarkan kegiatan mereka.

Sedangkan amaran terhadap mereka jelas dalam al-Quran melalui firman Allah mengenai kisah kaum Nabi Luth serta azab ditimpakan kepada mereka kerana terus ingkar larangan Allah.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Sesiapa yang kamu dapatinya mengamalkan maksiat kaum Nabi Luth, maka bunuhlah peliwat dan yang diliwat.” (Hadis riwayat Imam Bukhari dan Muslim, daripada Ibnu Abbas)
Yayasan The Inner Circle telah digerakkan sepenuhnya dengan sokongan kewangan yang besar untuk membantu golongan muslim yang bergelut dengan seksualiti songsang di mana-mana negara dihuni mereka.

Berbekalkan motto ‘Muslim dan Homo boleh’, jelas terselindung tujuan dan niat jahat mereka untuk menarik lebih ramai golongan muslim menyertai aktiviti songsang itu. Lebih mendukacitakan apabila gerakan itu mula masuk ke negara Islam termasuk negara kita.

Ada kumpulan terdiri daripada golongan muda yang terpengaruh dengan kebebasan mutlak ciptaan Barat ini membuka laman sesawang untuk mempromosikan aktiviti gay dan lesbian Islam. Perkembangan ini satu tamparan hebat kepada kesucian agama Islam.

Jika tidak diperangi, dibimbangi boleh mengundang bahaya lebih besar kerana Allah sudah mengingatkan dalam firman yang bermaksud: “Dan jagalah diri kamu daripada (berlakunya) dosa (yang membawa bala bencana) yang bukan saja akan menimpa orang yang zalim di antara kamu secara khusus (tetapi akan menimpa kamu secara umum). Dan ketahuilah bahawa Allah Maha berat azab seksa-Nya.” (Surah Al-Anfal, ayat 25)
Menguatkuasakan peraturan Islam akan membantu membanteras penyimpangan perilaku dan seksual di samping mencegah ia berkembang. Jika ada yang melakukan penyimpangan perilaku, maka dengan tegas Islam memerintahkan mereka dikeluarkan dari rumah dan negerinya.

Bukan setakat Islam, malah agama lain turut menentang perlakuan sumbang ini. Bible menyebutnya sebagai ibadah kafir dan mengutuk serta mengecam pelakunya yang dianggap bertentangan dengan tata moralis manusia.
Menjadi tanggungjawab semua yang cintakan agama, zuriat dan jurai keturunan serta etika kehidupan untuk terus menentang perlakuan itu. Jangan sesekali berdiam diri dengan alasan hal ini tidak membabitkan kita secara langsung.

Perlu diingatkan kerosakan yang berlaku ini akan tetap menimpa masyarakat keseluruhannya. Jika tidak sekarang mungkin pada masa akan datang.

Allah berfirman yang bermaksud: “Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan buruk yang mereka telah lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat).” (Surah Ar-Rum, ayat 41) . sumber
JOMO Kata: "Akan mempertahankan AlQuran denga apa cara sekalipun.... Jaga-Jaga... Jangan Main-Main..."

Monday, 30 April 2012

"Bila Susah KAMU Cari POLIS..." -GAP







JOMO Kata: "Hormati TUGAS mereka...."

"Wajah-Wajah CELAKA...? Mana Mereka?"



"Di mana pemimpin kamu bila kamu berpanas berdemo...? Di mana pemimpin kamu yang kamu sanjung itu bilamana mereka beriya mengatakan tidak akan berlaku apa-apa pergaduhan semasa BERSIH...? Kamu tuduh POLIS itu dan ini... Bila kamu kesusahan kamu minta pertolongan POLIS... Bila mereka menjalankan tugas kamu herdik mereka... kamu kata mereka yang bukan-bukan..."





JOMO Kata: "Bukan semua oendemo tu kurang ajar... Namun, Ingatlah nila setitik roak susu sebelanga... Buatlah keputusan yang bijak untuk generasi kita masa hadapan...." HORMATI TUGAS POLIS!


Tatkala kita tidur lena di malam HARI... POLIS dan TENTERA menjaga keselamatan kita... Mereka TIdur lena?

"Lelaki Ini Bakal DiSembelih...? Macam...?"


Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyifatkan tindakan Naib Pengerusi parti itu, Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim yang secara terbuka menolak perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bebas dan Adil (Bersih) sebagai memalukan parti itu.


Beliau juga mendakwa Ahli Dewan Negara itu bersendirian dalam pandangannya itu selain menuduh ahli politik veteran DAP tersebut telah melanggar proses parti.


"Kenyataan Tunku Abdul Aziz telah meletakkan parti ini di dalam kedudukan yang memalukan kerana kita telah dikritik oleh senator kita sendiri.


"Beliau tidak memaklumkan kepimpinan parti akan membuat kenyataan secara terbuka berhubung pendiriannya ini. Ia ternyata bercanggah dengan prinsip DAP," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.


Tunku Abdul Aziz menggemparkan Dewan Negara semalam apabila secara terbuka menyatakan bantahan terhadap penganjuran perhimpunan haram Bersih di Dataran Merdeka esok.


Naib Pengerusi DAP itu menyatakan pendirian tersebut ketika membahaskan titah ucapan Yang di-Pertuan Agong.


Menurut Guan Eng, bantahan terbuka yang dilakukan oleh Tunku Abdul Aziz itu menjejaskan usaha pembangkang dalam membuat perubahan membabitkan sistem pilihan raya serta memberi kelebihan kepada Barisan Nasional dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).-Utusan

JOMO Kata: "Jangan Lawan Boss... Tapi, Ini perjuangan... Demia Agama Bangsa dan Negara..."

"Penyanyi JANJI MANISMU Pun Join Bersih...?"



Samada dia tahu apa tujuan BERSIH ini Wallahu'alam... Adakah dia sekadar mahu luahkan perasaan kepada kerajaan pun kita tidak tahu... Apakah diaKecewa pun lagi kita tidak tahu... ARTIS? Siapa dia....?

LU FIKIRLAH SENDIRI.....

"Agen CIA ikut BerDEMO...? Bahaya ni..."




Siapakah gerangan halnya mereka ini...? Apakah keperluan mereka untuk menyertai BERSIH...? Apakah mereka tahu tujuan BERSIH ini...? Siapa MEREKA....?

Apa kaitan 'ORANG LUAR' dengan BERSIH,,,? baca di sini

JOMO Kata: "Tak sanggup menggadai negara hanya kerana Manusia bernama Anwar dan Ambiga...."

"Suami HAVING SEX denga Mayat Isteri...?"



KAHERAH: Seseorang suami akan dibenarkan mengadakan hubungan seks dengan mayat isteri mereka - sehingga enam jam selepas kematian wanita berkenaan.
Undang-undang kontroversi itu adalah sebahagian daripada langkah baru diambil Parlimen Mesir. 
Parlimen turut mencadangkan usia minimum untuk seseorang perempuan bernikah diturunkan kepada 14 tahun, selain mengekang hak wanita mendapat pendidikan serta pekerjaan.
Perubahan itu dibantah Majlis Wanita Kebangsaan (NCW) Mesir dan mereka giat menjalankan kempen bagi mengelak ia diluluskan. 
Ketua NCW, Dr Mervat al-Talawi, berkata undang-undang itu merendahkan status wanita dan menjejaskan pembangunan negara. Dr Mervat turut menulis kepada Speaker Parlimen, Dr Saad al-Katatni, bagi menyatakan kebimbangannya.  
Wartawan akhbar al-Ahram, Amro Abdul Samea, melaporkan usul itu dibentangkan hasil “tafsiran terhadap hukum Islam.” Isu hubungan seks dengan mayat isteri timbul pada Mei tahun lalu apabila seorang ulama Maghribi, Zamzami Abdul Bari, berkata status perkahwinan seseorang kekal walaupun seorang daripada mereka meninggal dunia. 
Zamzani berkata, seorang wanita juga berhak mengadakan hubungan seks dengan suaminya walaupun lelaki terbabit meninggal dunia. -apekepelik.blogspot.com


JOMO Kata: "Dunia ni macam-macam.... Ada Isteri SAH masih hidup pi layan CHINA DOLL... Last-last tak nak mengaku.... Dunia akhir zaman...."

Sunday, 29 April 2012

SAH! "Pendemo Kurang Ajar Penyebab Kemalangan POLIS..."



JOMO Kata: "Lihatlah sendiri... siapa yang penyebab kepada kemalangan... Kita tak tuduh semua pendemo JAHAT... Cumanya, cuba lihat kepada mereka-mereka yang tidak bertanggunbgjawab....? Mana pergi PEMIMPIN PAKATAN yang lain...?"


"Mak Lampir Gatal...? Diapit Lelaki Separa Bogel...?"

"Adakah dalam keadaan kerja yang mereka lakukan ini masih boleh dipertikai berdasarkan NAS Al-Quran mahupun perlembagaan Negara, Mereka boleh menghalalkan apa saja yang terjadi semasa perhimpunan tersebut...?"



JOMO Kata: "Mak Lampir dah jadi macam lelaki... Ganas... Siap ada pengapit tu... Suka erk...?"

VIDEO PANAS! "PENDEMO JADI GILA? #Bersih3"



JOMO Kata: "Makin hancur Negara....."

Rekod Dunia! "Lelaki Ini Kahwin dengan Sepasang KEMBAR..."



Mr Wichai (Tao), 24 dari Samut Songkram yang menyara hidup dengan menjual
barang-barang lama telah berkahwin dengan kembar cantik,  Cik Sirintara dan Cik Thipawan, 22 dalam majlis yang diadakan serentak.Dalam majlis pertunangan sebelum perkahwinan,
Encik Wichai berjaya menawarkan mas kahwin lapan baht emas dan 80.000 baht setiap seorang.Kedua-dua keluarga meraikan perkahwinan itu dengan kegembiraan.

Mereka bertiga telah berkawan sejak kecil lagi dan bila mereka besar, Encik Wichai tidak dapat memilih antara mereka.Akhirnya, Encik Wichai melamar mereka berdua dengan mengatakan "saya cinta dan ingin mengahwini kamu berdua''.Kembar itu terus bersetuju.

Walaupun banyak gosip dikalangan jiran-jiran, keluarga mereka tetap menyokong
perkahwinan ini.Malah ibu pengantin lelaki telah menyiapkan dua bilik
 pengantin di rumah keluarga Encik Wichai.Tentang peraturan tidur dalam seminggu pula,
 Encik Wichai berkata, " tiga malam dengan Cik Sirintara dan tiga malam lagi dengan
Cik Thipawan.Kami akan tidur bertiga di hari Ahad!"
Kembar itu pernah berjanji antara satu sama lain untuk tetap hidup bersama,
begitu juga dengan pemilihan suami.
sumber

JOMO Kata: "Untunglah.... kalau silap pun dua-dua isteri... Ada orang tu, tak nak mengaku dia adalah si Penzina dalam video lucah tu... Takkanlah boleh sama 100% kan...? Kalau dia ada pelanduk 2 serupa, mana ORANGnya...?"

PANAS! "Hotel kesukaan DIA...?"




JOMO Kata: "Mak Oi... Besarnya Hotel.... Hotel bawah tanah.... Chek-Chek.... Nanti ada Abang Non dalam tu.... China Doll kan TERER main di mana-mana saja...."