Friends Of Jomo Malaya

Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Saturday, 28 April 2012

"Hai! Depan Kaabah Pun Masih INGAT AMBIGA...?"

":Politik yang sudah tiada batas demi kuasa dunia yang sementara... Politik Melayu selalu berkahir kepada Melayu Lawan Melayu... Islam lawan islam... orang kafir tersenyum dan ketawa melihatnya..."

Anak Nik Aziz ni dah keterlaluan... Tunaikanlah Ibadah anda....

JOMO Kata: "Mohon Kenyataan Ustaz Harun Din mengenai perkara ini..."

PANAS! "Bomoh Kuning VS Ratu Cantik Kuning..."





JOMO Kata: "Kalau dahulu bersih 2.0 mati-mati mereka spin cerita bangla pakai baju patriot... Kali ini... Nampak sangat macam Puteri gadis kemboja turut serta... Takkan China Doll kan..."

"Akhirnya Mereka Bertempiaran bersurai..."



JOMO Kata: "BERSIH 3.0 tidak menjadi... Lakonan Failed... Semua perkara tidak ikut skrip yang telah dirancang... Anwar hilang entah ke mana...ehe"

#Biadap? "Gambar YDPA pun dorang JUAL...?"



"Apakah JADAHnya mebawa foto Yang Dipertuan Agong....? Adakah ini bermaksud mempersendakan YDPA dengan warna Kuning untuk mengaitkannya dengan AMBIGA bengong ni...? Tak perlu mengaitakan YDPA dalam hal ini... Ambiga tiada hak untuk dikaitkan dengan YDPA..."

Lagi kebengongan mereka....



Remote control ker...?ehe


"Mat Sabu MAHU Pengikutnya Buka AURAT...?"



"Inilah perangai Mat Sabu... Dia bukan Ulama, tapi, dia orang politik yang menggunakan Ulama... Kalau melibatkan orang Pro-kerajaan dimaki hamun olehnya... Tapi, bila melibatkan kepentingan politiknya... Dia diam-diam saja...."

Hai bang... sekarang dah berani buka aurat5 sebelah Mat Sabu yer...? Mat Sabu kenapa tak tegur....?
em.... Beginilah lumrah manusia....



Friday, 27 April 2012

Bangangnya PAS "Promo Demo Sampai ke MADINAH..."



JOMO Kata: "Alahai.... Benarlah... PAS ini sudah melampaui batas... Kepercayaan politik sudah jauh menyimpang... Agama digunakan sebagai alat Politik, sedangkan agama itu jauh lebih besar daripada itu..." Gambar di Masjid Nabawi Madinah....

"Patung SEX dan @Khalid_Ibrahim....?"


Sebuah patung getah yang menyerupai tubuh perempuan yang dijual pada harga RM50 dan menjadi kegemaran lelaki untuk melepaskan nafsu antara pelbagai produk berahi yang dirampas penguat kuasa Majlis Perbandaran Klang (MPK) dalam tujuh siri serbuan di sini, 18 April lalu.

Pengarah Jabatan Penguatkuasa MPK, Andry Arman Masrom berkata, pihaknya merampas pelbagai peralatan dan ubat seks yang dianggarkan bernilai RM10,000 kerana dijual secara terbuka.
“Antara kawasan yang terbabit dalam operasi ini ialah Taman Klang Jaya, Taman Bayu Perdana, Persiaran Raja Muda Muda, Jalan Kapar, Lorong Cungah, Taman Klang Utama dan Taman Sentosa.
“Serbuan dijalankan pada jam 4 petang di tujuh kawasan secara serentak selepas kami melakukan risikan dan hasil aduan awam,” katanya ketika ditemui di sini, kelmarin.
Andry Arman berkata, peniaga terbabit menjadikan pelanggan di premis nombor ekor berhampiran sebagai sasaran utama berikutan premis berkenaan tumpuan orang ramai.
Katanya, rungutan orang awam yang melalui kawasan itu terutama ibu bapa disalurkan kepada MPK yang kemudian membuat serbuan dan merampas hampir 300 produk berahi termasuk barang perhiasan wanita selain menyita peralatan berniaga. - Metro baca juga GR

JOMO Kata: "Sokong lagi Pakatan... Ini akibatnya yang ditanggung...."

"Pengakuan Yang Tiada Nilai...?"


Ada manusia yang sentiasa hidup dalam tipu helah.... Ini hiasan semata... Ibu jari Manusia....


JOMO Kata: "kenapa sampai hari ini Anwar tidak mahu mengaku bahawa video lucah itu adalah dirinya yang sebenar...? Kenapa Azmin Tak nak mengaku isterinya punyai hubungan sulit dengan Anwar....? Kenapa Wan Azizah tak mahu mengaku dirinya dalam kepura-puraan semata....? kenapa KArpal Singh masih sanggup jadi peguam bela Anwar, walaupun dialah manusia yang dahulunya menuduh anwar ini peliwat....? KENAPA?"

Jawapannya...= KUASA DAN WANG...

"Tak Nak Bersih...? Habis Nak Coli...?"




"Terkejut bukan...? Seoarang MELAYU oarang kanan DAP sendiri tidak menyukai Perhimpunan BERSIH... Bukankah ini yang berkali-kali dikatakan oleh Pihak yang bertanggungjawab menjaga keselamatan RAKYAT...? Apakah Ambiga masih tidak sedar akan hakikat ini...? Adakah ini POLITIK Baru namanya...? Bagus kasi COLI bari sama ini AMBIGA...."


Naib Pengerusi DAP, Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim hari ini mengeluarkan kenyataan tidak menyokong himpunan BERSIH 3.0 yang akan diadakan di Dataran Merdeka pada Sabtu ini. 
"Kebanyakan himpunan akan bermula dengan aman dan berakhir dengan keganasan. Siapa yang akan bertanggungjawab tentang keselamatan mereka?

"Saya menolak mana-mana pihak yang melakukan perkara menjurus kepada pelanggaran undang-undang," katanya. 
Ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen, Tunku Abdul Aziz menegaskan, BERSIH 3.0 tidak wajar diadakan di Dataran Merdeka kerana ia mengajak rakyat melanggar undang-undang.

Menurut Tengku Aziz lagi, keselamatan peserta yang hadir pada himpunan itu juga tidak terjamin. 
Tambahnya, penganjur perhimpunan seharusnya menerima pelawaan oleh pihak berkuasa untuk mengadakan himpunan tersebut di tempat yang lebih selamat.

"Sebenarnya mereka nak protes. Kenapa perlu lakukan di sana? (Dataran Merdeka) sedangkan DBKL sudah tidak membenarkan. 
"Nanti akhirnya yang akan dipersalahkan ialah pihak berkuasa. Ini tidak adil.

"Mesti ada jalan lain tanpa melakukannya di jalanan... Ada saluran lain yang boleh digunakan seperti di Parlimen. Tetapi jangan melanggar undang-undang," tegasnya. 
Sehubungan itu, Tunku Aziz berkata, walaupun beliau merupakan sebahagian daripada pimpinan Pakatan Rakyat, tetapi ia tidak menghalangnya untuk memberi pendapat peribadi.

Jelasnya, pendirian itu juga tiada kaitan dengan keputusan partinya. 
"Walaupun kita daripada parti tetapi tidak bermakna kita perlu rasa bersalah dengan pendirian kita. Kadang kala kita sokong dan ada kalanya tidak," ujarnya.sumber

JOMO Kata: "Bingai betul..... JOM TOLAK BERSIH!"

"Anwar MARAH Hadi... PTPTN Bodoh...?"



"Pak Nuar.... Jangan Marah Pak... Hj Hadi cumanya mau ngomong PTPTN itu penting... Kalau gak ada PTPTN, nanti Pakatan ganti kya PTPTIPU ya..."


"BUKAN! Saya Masih DARA... Tak Caya Ker...?"




KUALA LUMPUR – Pelakon Zahida Mohamed Rafik (gambar) menegaskan sehingga kini beliau masih lagi solo, belum mendirikan rumah tangga dengan mana-mana lelaki termasuk dengan seorang menteri yang dikaitkan dengan dirinya berhubung pemberian wang sebanyak RM1.5 juta. 

Dalam penampilan pertamanya di khalayak bagi menjelaskan isu itu, Zahida, 37, menarik perhatian bahawa segala kisah yang tersebar sejak kebelakangan ini yang mengaitkan beliau dengan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal adalah fitnah semata-mata. 

“Sebelum ini, saya pernah terserempak dengan beliau (Mohd. Shafie) ketika hadir ke beberapa buah majlis, tetapi saya tidak mengenali beliau secara peribadi. Saya cuma tahu beliau seorang menteri. 

“Lagipun desas-desus yang mengatakan saya sudah berumah tangga dengan beliau juga tidak benar kerana sampai sekarang saya masih solo. Saya anggap apa yang berlaku ini cuma gosip yang menjadi lumrah kepada kehidupan seorang artis,” ujarnya ketika ditemui pada majlis pelancaran aksesori Nur Of Alexandria di sini semalam.
Zahida sendiri hairan apabila namanya telah dikaitkan dengan kontroversi tersebut dan tidak menolak kemungkinan ia turut bermotifkan politik. sumber

JOMO Kata: "Kita percaya akan Zahida dan Shafie... Ini cuma mainan Mak Lampir yang sudah tidak laku.... Terdesak mencari isu... bagus minum susu ko....."

Pengakuan! "Israel AKAN HANCUR..."



Pengakuan Tentara : "Israel Hancur Jika jemaah Solat Subuh Sebanyak Solat Jumaat" 

Seorang ulama besar Pakistan, Syaikh Maulana Tariq Jamil menyampaikan pengalaman dakwahnya ketika pergi dakwah di Jordania. ketika di Jordania Beliau pergi ke daerah perbatasan Jordania-Israel. Sampai di daerah perbatasan, ketika rombongannya Syaikh Maulana Tariq Jamil selesai menunaikan solat subuh disalah satu masjid di dekat perbatasan, tiba-tiba seorang tentara Israel dari luar melihat kearah dalam Masjid. Setelah melihat sebentar lalu tentara Israel itu langsung pergi. Maka Syaikh Maulana Tariq Jamil menghampiri tentara Israel itu dan bertanya apa yang dia tadi lakukan. 
"Saya hanya ingin melihat berapa jumlah orang Islam yang hadir solat subuh di Masjid,"kata tentara Israel itu. Syaikh Maulana Tariq Jamil sambil keheranan bertanya "kenapa?" Dia pun menjawab "di dalam kitab kami (Kitab Taurat) ada tertulis "Jika diseluruh dunia jumlah orang Islam yang hadir untuk solat subuh berjemaah di masjid sama banyak dengan jumlah jemaah solat Jumat, maka saat itu Israel akan hancur." tetapi ketika tadi saya lihat di masjid jumlah orang Islam yang datang untuk solat subuh berjemaah masih sedikit, maka hati saya tenang, kerana umat Islam pasti tidak bisa kalahkan kami."Mendengar pembicaraan ini Syaikh Maulana Tariq Jamil sangat keheranan. 
Seperti mana sudah ketahui bahwa solat subuh adalah solat yang paling sulit ditunaikan, kerena subuh adalah saat masih gelap, dingin dan saat orang-orang sedang tidur. Jika mana solat subuh bisa ditunaikan maka solat lainnya pastilah akan mudah ditunaikan.
Sebagian besar umat Islam tidak mengetahui pengakuan tentara Israel ini, bahwasanya Israel akan hancur jika jemaah solat subuhnya umat Islam yang hadir sebanyak solat Jumat. 
Orang Yahudi selalu berusaha dengan berbagai cara supaya umat Islam bisa meninggalkan Solat 5 waktunya. Kerana orang Yahudi faham jika mana Orang Islam meninggalkan solat fardhunya maka ALLAH SWT pasti tidak akan menolong umat Islam. Sehingga semua usaha umat Islam untuk membela Palestina selalu mengalami kegagalan.... sumber

JOMO Kata: "Masalahnya.... Ada juga Manusia yang mahu menjaga keselamatan Israel... Lupakah dia apa Israel buat kepada saudara MUSLIM kita...?"

"Belut TERCEKIK Ikan Buntal...?"




JOMO Kata: "Rasanya Belut tu terlalu lapar sehingga tak tahu akan ikan Buntal ini sangatlah berbisa.... Sama macam Anwar.... Akibat dah kegersangan... Dia main sama China Doll, sampai tak ingat nak cek kot-kot ada kamera dalam Hotel.... ZINA Lagi..."

Thursday, 26 April 2012

"Otak Komunis 3 Suku Komunis..."


Dulu kit siang nak tubuh RCI untuk kes TBH.
lepas tu nak tubuh RCI untuk kes MAS.
kemudian cadang tubuh RCI untuk kes PKFZ.


banyak lagi cadangan RCI yang kit siang utarakan. dakwa kit siang itu sebagai jalan mencari jawapan kepada setiap masalah yang membabitkan rakyat.


apa kata kit siang jika aku bersetuju untuk kit siang cadangkan RCI pula untuk menangkap bapak pencetus rusuhan 13 may 1969 ? sumber


JOMO Kata: "Bengong... Wayar dah Putus..."

Patutlah! "Latihan Doggy Untuk pelacur China...?"



Siapa kata budak sekolah yang nak ambil UPSR, PMR, SPM dan STPM je ada kelas tuisyen...Jangan main-main...pelacur pun ada kelas tuisyen la...bukan mudan nak jadi pelacur yang hebat...heheheheh...kena belajar juga la...dan semestinya kelas tuisyen ni bukan di Malaysia...nak mampus...mahu kena bakar kelas tuisyen ni.... 
Di China wanita-wanita yang terdiri daripada model, lepasan universiti dan pelbagai latar belakang yang ingin menjadi pelacur kelas atasan perlu menghadiri kelas tuisyen ini bagi meningkatkan kualiti dan prestasi servis mereka supaya servis yang mereka tawarkan kepada pelanggan bermutu dan berprestasi tinggi macam  dalam video seks Anwar balun chinadoll tu.. hehehehe -EP




Korang Tengok bagaimana dia practice.... Abang Non suka ko.....


 




JOMO Kata: "Patutlah Abang Non suka.... Kak Wan dah tak leh buat macam itu ker...? Keinginan SEKS kuat sangaty...."

PANAS! "Budak Pakatan Kena BOM Sampai Jadi BISU...?"



Sejak kebelakangan ini... Isu IC terus menjadi permainan mereka dalam Pakatan.... Walaupun pada hakikatnya mereka sebenarnya kalah dalam permainan ini...
The image of a 'MyKad' bearing the words 'Pemastatutin Sementara'and assigned an expiry date has gone viral on the Internet since it was posted on Facebook last week.

Purportedly issued to a Burmese national, this has raised questions as to whether foreigners have been given citizenship and whether the corresponding voting rights could be used to rig the next general election.

A check with the Election Commission online database confirmed that the purported MyKad holder is not a registered voter.

The National Registration Department (NRD) clarified today that the 'MyKad' is the old version of the temporary resident card it had issued from 2001.

"(At that) time, the government (did) not have different types of cards for citizens, permanent residents and temporary residents,” the NRD said in a statement to Malaysiakini this morning.

"The only way to differentiate them was (by printing) four red square boxes in front of the card for permanent residents, with the words 'Pemastautin Tetap' and five green triangles for temporary residents with the words 'Pemastatutin Sementara' (and) the expiry date.”


The department explained that, in 2006, it introduced a new Permanent Resident card which is red in colour. Called MyPR, it bears the words'Pemastautin Tetap'.


At the back are details of the entry permit number/country of origin, or birth certificate number for those born locally. sumber
JOMO Kata: "Habislah.... Isu sudah habis... Pakatan kian Rapuh...."

APA?"Harga Rokok RM250 sekotak...?"



Biar betul....? Rupanya isu ini bukan di malaysia tetapi di New Zealand... Kalau kat Malaysia, Sure ramai yang akan berhenti merokok serta merta....

Berita agensi melaporkan.., Pegawai Kementerian Kesihatan New Zealand mengkaji kemungkinan menaikkan harga rokok kepada NZ$100 (RM250) sebungkus, sebagai usaha untuk menghentikan sama sekali tabiat merokok.
Satu dokumen sulit mendedahkan beberapa senario kenaikan harga secara drastik yang diperlukan untuk mencapai matlamat itu.
Satu cadangan menunjukkan, walaupun rokok dinaikkan sebanyak RM120 sebungkus menjelang 2025, bersama-sama cukai yang lain, matlamat itu tidak akan dicapai. Tetapi, sekiranya harga itu dinaikkan sehingga RM250 menjelang 2020 bersama-sama dengan kenaikan cukai lain, dasar itu akan berjaya.
Ramalan itu terkandung dalam laporan sulit yang didedahkan kepada stesen televisyen 3 News di bawah Akta Maklumat Rasmi. Meskipun pegawai mengaku kenaikan sebanyak itu tidak realistik, pakar percaya cukai menjadi jalan terbaik menangani isu berkenaan.
Profesor Richard Edwards dari Jabatan Kesihatan Awam, Universiti Otago berkata: “Cukai adalah cara paling berkesan untuk mengurangkan tabiat merokok dan menggalakkan perokok berhenti merokok.
“Sungguh menarik kerajaan menjadikannya satu matlamat. Ia menjadikannya kerajaan pertama di dunia berbuat demikian.” Sumber

JOMO Kata: "Kerajaan Malaysia adalah kerajaan yang prihatin dan bertanggungjawab..... Bukan macam Pakatan..."

" Ini Skrip BIKIN AMBIGA Jadi BABAU...?"



8.27pm - Managing Editor Terence Fernandez says a few words saying "we are all friends ... Good evening friends". The Malay Mail was turned away by many who were uncomfortable with subject of debate, Fernandez says. Thanks the crowd for supporting this cause and staking "your claim as Malaysians who care a d***". 

8.34pm - Crowd outside still wanting to come in the hall but because the hall is full, they are turned down. 

8.38pm - Moderator Muhammad Yunus is introduced 

8,40pm - A little bit of a comedy moment as both speakers take their positions at the podium 

8.40pm - Ambiga: Neither the PM nor Bersih 2.0 is going to get there in the 13th GE (clean electoral roll). Ong Kian Ming's three-month research is just the tip of the iceberg - uncovering 10 things wrong with the electoral roll. 

8.42pm - Some of the points she raised in Ong's research are more than 1,000 voters are aged 100 and above. 15,855 voters whose IC numbers indicate a different gender than EC's roll. Shows that a possibility that a person of a different gender registered to use the IC. There is much speculation that non-Malaysians given citizenships and hence voting rights. Cases highlighted under the 10 categories looked at covers 100,000 cases. Ong did another piece of research that shows 3.1 million voters whose IC addresses shows different constituency in which the voter is actually voting in. "Someone's IC shows he is voter of A constituency but he's voting in B constituency". Information was given to EC by NRD in the year 2002 and the EC has done nothing about it. 65,000 foreigners were found in electoral roll and people who have been removed or added. EC seems to be giving the impression only 42,000 doubtful voters. When they downplay it saying "it's a small number" it is a highly irresponsible statement. PSC did not even scratch the problem. EC also never raised them with the PSC. I would have thought that the EC would have had full disclosure with the PSC with these. Postal voters is another big issue. It is vulnerable to election rigging. There has been cases of ballots being sold - also a problem with postal voting. In Sibu by-election - postal votes made the difference. PSC did not study this issue. Our quarrel with PSC is that they didn't study the issue of security. To date we haven't seen any regulation for Parliament laid by the EC in relation to these. Overseas voters (last point). How can we deprive people of their right to vote because of logistics?! 

8.51pm - Khairy takes the floor. 

8.52pm - Khairy: We share concerns ... We were teargassed by same police force last year. I take a different perspective. Her decision to go ahead with Bersih 3.0 on Saturday is something that is preemptive and prejudicial in terms of the reforms that are taking place. For me, just like the PM, I hold to one principle - that the next GE must be the freest and the fairest. Winner must win with honour and loser lose with dignity. I know you support me but please don't waste my time (to applauding crowd). As a BN MP and chief of Umno and BN Youth I support all parties have same amount of time and access to rakyat through media. Many of the PSC recommendations are time bound - I put it to Datuk Ambiga why are you preempting these reforms. I respect your right to freedom to go on the street but why preempt it? Fraudulent figures, Khairy says, are published in flyer. My problem is misrepresentation. 42,051 - the history of these cases considered to be dodgy or dubious. Last year, the EC asked NRD to go through the whole electoral list. 12.5 million people - check for suspicious, inactive people. NRD said 42,051 people - we don't have updates for them. Bersih will have you believe that they are fraudulent voters. IF they were, the EC would not have displayed them for three months. But they did for everyone to see whether or not they were still alive. If within three months nobody has come forward to say that I'm still alive or my father has passed on, I would go with her and say strike them off the list. But in the three months 1,248 cases came forward. 55% of which are still alive. They came forward and said I'm still here. If the EC struck them out of the electoral roll, the EC would have done something illegal and denied these people their right to vote, under the Federal Constitution. If you go with her argument that they are fraudulent voters and we must strike them out then you are putting your argument on very shaky grounds. I ask Datuk Ambiga once again, out of the remainder now that 1,248 people come forward, can you tell be with absolute certainty that all of them are fraudulent voters? Just one concrete example why the fundamental basis of asking people to go out on Saturday is a misrepresentation of the facts. 

9.03pm - Ambiga: I tell you where the fraud lies. It is with the lame excuse that EC cannot do anything about it. EC is busy removing and adding people. Under the law, Regulation 13 gives them the power to revise the supplementary roll once in every three months. There is a procedure. They need to make house to house or other inquiries or send a notice asking for notification. If they don't respond, to be struck out. He is talking about 42,000 people! What about the three million? This is all I ask for. Put us in the room with the EC and then let us fight it out! I need to tell you about fraud. The PSC recommended a royal commission of inquiry into Sabah. What do you think that is about? That's about fraud. That is phantom voters! 

9.06pm - Khairy: Let me just address why EC won't use that power. Precisely because of the 1,248 voters who are still there. The EC, by the way, has given assurance to continue to look for them. And one way is to allow them to vote. The only mistake they (voters) have done is not update their IC. You say, (in your flier) 31,000 voters have been transferred from their constituencies, including Selangor MB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Khairy cites geographical location of addresses used by Abdul Khalid when he registered. This is not transferring of voters. This is looking at Google Earth and realising where the borders are. I can tell you for a fact that he does not live in PJ anymore. He lives in Shah Alam - the MB Official Residence. If he has not bothered to change his own address ... What more? 

9.10pm - The session is open to the floor for answers. Participant says the issue that Bersih is going to the ground for is much bigger than the 42,000 people. Excitement erupts from the floor ... Khairy: I'm not saying you're going because of the 42,000 people. I'm saying you're going out because of misrepresentation. I picked cases that I've taken. I have no time to go through every single one. These are some of the cases of misrepresentations. I have respect for her (Datuk Ambiga). There has to be a border (referring to Google Earth). My issue is very simple. These issues are very complexed and detailed based on laws, regulations and precedence. The only way you're talking to EC is through press conferences etc ... When EC came two weeks ago came for breifing only 10 Pakatan MPs showed up. I know Ambiga is very disappointed with PR for hijacking Bersih. Bersih submission was 34 pages long. Azmin minority report was three pages long. Come with us - come to EC I will be there. Let us look at the names, the numbers and let us address. 

Ambiga: The difference between you and me is that you believe what EC says. WE don't. We don't have confidence in EC. We will debate it. That's what we want. We want to raise a point, EC can raise theirs. 

Khairy: You say you don't trust the EC. You have been on record to say they must resign. So what is the point of asking to see them? We want a solution. Can I ask you a question. If there is an EC answer, will you accept it or you're saying you're not going to accept it? 

Ambiga: Last Thursday, this piece of legislation was rushed through in Parliament. The Election Offences Act. The booth provided by EC, then a sub 2 and sub 3 allowing agents of an election candidate to be present. They have deleted that. That means in the booth, you will only have EC. Which means people who walk in you own't be able to check. Reasoning is there is too much problems without being able to cite them. Use of indelible ink is no use because you can't tell from that distance if their finger is marked. No independent arbitrator which means making Nero Fire chief! All we ask is please guarantee that you will implement, delay the elections, please! Delay the elections. Give us time. In July last year civil society offered to sit in a non-partisan group - all political parties represented and civil society - and we said form an independent panel and we will help clean up the electoral roll. If we had done that in July last year, we would have been done by now. We fear this is going to be the dirtiest election. We want a new set of people who are not going to behave like civil servants. We are happy to sit with all the MPs to sit and hear us out - hear our figures out. 

Khairy: We are expecting a spirit of cooperation. If ultimately you said you cannot work with the EC - you cannot cooperate with them, don't trust them. Then you've put it front and centre that this election is going to be dirty. But you don't accept (reasons). Even the issue of borders you want to reject. Burden of proof on our electoral system is that you have to inform the EC. This is something we can talk on the long term. Fundamental issue is that you don't trust the EC and I'm having a tough time trusting you tonight. 

Ambiga: If EC had invited us to the briefing, we would have gone. 

Khairy: Likewise, if you say there is no point talking to EC everytime you ask them to resign. I'm here as a man of peace. 

Ambiga: Are you giving a guarantee that BErsih's demand n th ePSC's recommendation will be implemented before the next GE. May not be in your hands I know (aplause from crowd). 

Khairy: Datuk, I know la you look down on me. But I came here to talk to you and although it's beyond my powers. I give you my assurance that if you are asking for a meeting with Election Commission, I will try my best. 

9.29pm - Khairy: We all play by the rules. If we lose an election, we lose an election just as we handed over Penang, Selangor - Kelantan in every election, Perak - for a while in 2008. If we lose, as far as I'm concerned I can give you assurance that Malaysia, as a respected democracy - if we lose, we lose. 

9.31pm - Irene Fernandez: Bersih is walking not because of Ambiga but because rakyat has lost confidence. 

Khairy: All of us purport to do things in the name of the rakyat. So do I ... I'm not saying you're going out there because of Ambiga. Don't perpetuate misrepresentations that I've cited tonight. 

Ambiga: Let's wait to see if there is a spike in postal voters because they are for sale, literally. 

Khairy: Fair enough. 

9.38pm - A member of the audience asks about Malaysians abroad and their right to vote. 

Ambiga: It is up to the government to make it happen. Our quarrel with PSC is they said due to logistics, they are not going to force EC to make it happen. The govenrment is not taking any steps to ensure that these voters are allowed to. 

Khairy: We are in agreement that they have to vote but I disagree nothing is being done. There is a time bound recommendation for EC to study ... I checked with EC if they have started discussion with Foreign Affairs Ministry and they have. Many Malaysians overseas do not register with commissions, embassies. But we have received positive feedback from EC that they are making headway in making it possible. 

Ambiga: Again, I'm sounding like a broken record, will it be done before the GE? 

Khairy: As much as you want me to be the PM, I don't know when the elections are. 

Muhammad Yunus: Spike in Pantai does not necessarily mean increased votes for BN. What is your comment on that? 

Ambiga: When Nurul Izzah had her election workers to go round and check her electoral roll. They were arrested twice. All they were doing was what EC should be doing lah. Both times - both weekends - they were arrested. They were stopped from doing that check. What does that tell you? What does it tell you when there is political violence? Is there a sense of desperation? It's important. I have made a call for both Opposition Leader and the Prime Minister let it be a bipartisan approach condemning political violence. This political violence. Let us all condemn it together. It cannot be right. (Applause from the crowd). 

Khairy: No quarrel on that. 

Ambiga: Can you pass the message? 

Khairy: Datuk Ambiga has single handedly made me an office boy. (Laughter from the floor) 

Ambiga: Do not sneer the figures ... We are the rakyat and we expect our MPs to look into it. 

10pm - Muhammad Yunus gives five minutes each to speaker to wrap up. 

Khairy: The one important take away is this is a part of our democratic culture. Secondly, by all means, on Saturday if you like, go out. We've offered Stadium Merdeka. It's not about Dataran Merdeka. It's about free and fair elections. There is an impasse here tonight. She doesn't trust the EC but all I'm saying is that if all the MPs - BN and PR - I ask you tongiht, as a Malaysian, let us go to the EC. LEt us look at the cases one by one. Let us sit down and get your asnwers from th eEC. No more press conferences no more shouting at each other. Let us be reasonable. I offer my hand to you tonight. Let's go. 

AMbiga: I disagree that every Malaysian wants a free and fair election. I'm happy to have a discussion as you suggested but I would like our MPs there. It's frustrating that you're listening to the EC. With you on that. The issue about the offer to Stadium Merdeka - the only reason why we did not want it was because it would be a mess because there would be people in Dataran Merdeka and in Stadium Merdeka. When you're an MP, you have to be open minded and when we criticise EC, have us both there. So we can express and they can respond. Ultimately the question still comes back to this: Is the government committed to delay the elections to clean up the electoral rolls? Fulfil the basic demands, give us that commitment. That is all we're asking for. To date we haven't received that commitment. 

10.05pm - Both speakers shake hands, marking the end of the debate.



"Suami Temui Video Lucah Isteri...?"



Seorang lelaki Mesir, Ramadan telah pergi ke sebuah cafe internet dan membuka laman web porno buat pertama kali dalam hidupnya hanya sekadar ingin mencuba.Namun apa yang disaksikannya sangat mengejutkan apabila heroin filem lucah itu adalah isterinya sendiri.Tidak menunggu lama, lelaki itu segera pulang ke rumah untuk bersemuka dengan kecurangan itu.

Pada mulanya wanita itu menafikan dia berlakon filem lucah dan meminta suaminya menunjukkan filem itu.Namun tidak lama kemudian isteri curang itu mengaku juga kesalahannya.Menurut isterinya, dia tidak pernah mencintai Ramadan walaupun mereka mendapat 4 anak sepanjang 16 tahun perkahwinan mereka.Bukan itu sahaja, wanita ini turut mengaku melakukan aksi mesra itu dengan bekas kekasihnya.

"Saya melihat ada 11 filem lucah yang dilakonkan oleh isteri saya.Isteri saya mengaku masih cintakan kekasih lamanya kerana mereka masih sama-sama muda berbanding saya yang sudah tua.Sebelum masuk ke web porno itu, perkahwinan saya aman dan bahagia saja" Kata Ramadan pada akhbar tempatan di provinsi Dakhalia. Sumber
JOMO Kata: "Alaaaa.... Biasalah tu... Nanti Isteri akan kata ini adalah KOMPLOT... Macam Anwar Buat tu...."

Wednesday, 25 April 2012

"Seorang PUTERI Bakal DIKUBURKAN...?"




Sekadar hiasan....

Nak tahu Cerita PANAS...? Klik DI SINI

JOMO Kata: "Wait and See.... What Happen Next...?"

"Monyet Turut Di Kerah BERSIHkan Kemaluan..."

Tolak Bersih....









KARTUN Lagi best baca CTS

JOMO Kata: Bersama Kita Tolak BERSIH yang KOTOR ni... Pastikan Monyet-Monyet tidak akan sertai Bersih...

"Wajah Jadi KERUTU Apabila Mahu DI Saman...?"


Dari blog Zul4Kulim

Salam 2 all.

Teman tertarik dengan cabaran-cabaran yang dibuat oleh beberapa tokoh yang punya hubungan rapat dengan Anwar Ibrahim dahulu. Pendedahan oleh rakan karib Anwar iaitu Datuk Nallakarupan bahawa Anwar adalah seorang pengamal seks bebas "biseksual" sangat menggemparkan. Ini diikuti dengan pendedahan demi pendedahan oleh Umi Hafilda, Datuk Eskay Shazryl Abdullah, Anuar Shaari, Senator Ezam Mohd. Nor, dan ramai lagi tentang kegiatan seksual luar tabie Anwar sangatlah membimbangkan.
Apa yang menarik perhatian teman ialah pendedahan mereka diikuti dengan cabaran supaya Anwar menyaman mereka jika ianya tidak betul. Malah ada yang mencabar supaya Anwar membuat sumpah mubahalah, mahupun sumpah la'nat untuk menafikan pendedahan mereka.

Isu ini penting kerana Anwar mahu menjadi Perdana Menteri. Dia nak jadi pemimpin negara. Kalau Anwar setakat nak jadi Presiden Kelab LBGT teman tak peduli pun. Kalau Anwar setakat nak jadi Pengerusi Badan Kebajikan Mak Nyah Sedunia teman tak kisah. Tetapi Anwar nak jadi PM! Dia nak memimpin umat Islam, rakyat Malaysia dan negara ini! Jadi soal moral, akhlak, integriti dan kewibawaan Anwar sangat penting. Kalau calon menantu pun kita sangat berkira akhlaknya, inikan pulak calon Perdana Menteri yang diwar-warkan oleh pakatan pembangkang.

Bercakap soal saman menyaman dan kredibiliti Anwar ini dalam isu seksual ini, teman rasa orang yang pertama Anwar patut saman ialah Karpal Singh. Ini kerana Karpal lah orang yang mendedahkan perlakuan seks luar tabi'e Anwar. Jangan lupa pada 22 Oktober 1997, Karpal lah yang mendedahkan Anwar sebagai peliwat didalam Parlimen. Dan Karpal lah yang mendesak Kerajaan supaya membuuat siasatan tuduhan liwat terhadap Anwar.

Karpal pada masa itu adalah peguam yang telah berjumpa dengan mangsa liwat Anwar iaitu pemandunya sendiri Azizan Abu Bakar dan juga Umi Hafilda Ali. Bukan sahaja dalam Parlimen, malah Karpal mengulangi dakwaan dia punya bukti Anwar peliwat didalam ceramah. Kata YB Wee Choo Keong, beliau mendengar sendiri ucapan Karpal Singh mendakwa Anwar peliwat di Federal Hotel.

Malahan kata YB Wee Choo Keong, disebabkan pendedahan Karpal itu lah PAS mengadakan ceramah di Taman Melewar. Beliau yang hadir diatas pentas dalam ceramah itu mendengar sendiri bagaimana pemimpin PAS mengisytihar dan melabel Anwar dengan gelaran Al-Juburi (tapi hari ni mereka pulak yang mengangkat Al-Juburi ni sebagai pemimpin agong mereka).

Bukan itu sahaja, Karpal tetap konsisten mempertikaikan kredibiliti Anwar. Ini terbukti apabila pembohongan 16 Sept terbongkar, Karpal adalah satu-satunya pemimpin pembangkang yang menegaskan Anwar tidak layak menjadi pemimpin dan Karpal mendesak Anwar supaya bertaubat dan mengundur diri daripada politik.

Tetapi yang peliknya sampai hari ni Anwar tidak pernah menyaman Karpal. Sedangkan pendedahan Karpal lah yang menyebabkan Kerajaan mengambil tindakan, menyebabkan pihak polis membuat siasatan, menyebabkan pihak pendakwaraya mendakwa Anwar, dan membawa kepada Tun Dr. Mahathir memecat Anwar. Pendekkata, pendedahan Karpal lah yang menyebabkan Anwar tersungkur.

Jadi adalah sangat tidak logik bagi Anwar jika dia langsung tidak mengambil tindakan terhadap Karpal. Amat tidak masuk aqal bagi Anwar tidak mengheret Karpal ke Mahkamah. Amat menghairankan Anwar tidak menyaman Karpal.

DAN yang paling tidak masuk akal, bukan sahaja Anwar tidak mengheret Karpal ke Mahkamah, malahan Anwar melantik Karpal menjadi peguamnya di Mahkamah dalam kes yang sama jenisnya iaitu meliwat stafnya sendiri!
Pada teman, sebelu
m nak menyaman Datuk Nallakarupan, sebelum nak menyaman Datuk Eskay Shazryl, sebelum nak menyaman Umi Hafilda, teman cabar Anwar supaya menyaman Karpal Singh!

So Anwar, the ball is in your hand! Now let us see whether you have the balls to sue Karpal Singh that leads to your disgraced and downfall.

Adios amigos, grasias amigos!
Wallaha'alam & wassalam!
Zulkifli Bin Noordin
Isnin
03 Jamadil Awal 1433
26 Mac 2012

JOMO Kata : "Cukup-cukuplah dari kita terus diperalatkan dan ditipu oleh mereka-mereka ini..."

"Pelakon terGODA dengan Mat Sabu Lalu Masuk PKR..."



"Makin hari makin kelam kelibut... Semata-mata mahukan undi apa saja cara dilakukan... Sekaran trend ajak artis masuk parti politik kian meluas... Ada yang kononnya masuk PAS sebab dah insaf..? Apakah jadahnya begitu...? Islam itu bukan hanya PAS!!! Apatah lagi IMAN! Tiada satu pun rukun iman menyebut PAS..."

Pelakon veteran yang pernah membintangi filem Bukit Kepong, Shamsudin Baslah dikatakan telah menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) baru-baru ini. 

Shamsudin yang memegang watak Mata-mata Kadir Jusoff didalam filem sejarah tersebut, sempat bertemu dengan penyokong kuat komunis, Mat Sabu di sebuah Majlis ceramah Klang. 

Mat Sabu yang dijemput hadir berceramah di Taman Rakyat, Sri Andalas Klang, pada mulanya nyata agak terkejut dengan kehadiran Shamsudin. 

Bagaimanapun, Mat Sabu kembali ceria apabila diberitahu bahawa Shamsudin telah pun 'memeluk' fahaman PKR. 

Mat Sabu dalam ceramahnya menyifatkan kemasukan bekas pelakon filem Bukit Kepong itu dalam Pakatan sekaligus membuktikan Umno memang talibarut British. 

"Kenapa pelakon Bukit Kepong sendiri tak sokong Umno..? Dia sendiri pun tak mau jadi lembu dalam tu..." ujarnya. - MPPkini MPP


JOMO Kata: "Hai... Heran.... Kenapa tak masuk Parti Islam PAS....? Takkan Anwar Bayar kot..."

PANAS! "KDM Sepanggar tergoda dengan DJI...?"



Cerita lanjut baca di APS

KANTOI LAGI! "Siapa Seksi DALAM KERETA tu...?"


Sumber

JOMO Kata: Katakan bahawa WANITA itu WAN AJIJAH... Katakan WANITA ITU BUKAN CHINA DOLL.... Atau Lebih tepat lagi Katakan WNAITA ITU BUKAN SHAMSIDAR....!"

"Ini Lelaki Atau Perempuan..." Cuba Teka...




JOMO kata: "Ini Crew Penerbangan Thailand Air... Jangan Silap... Nanti bila di kacau keluar suara GARAU....ehe"

Yang ini....?