Friends Of Jomo Malaya

Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Saturday, 10 March 2012

JANGAN TAHU SEDAP JER! "HUKUM CUMBUAN B4 NIKAH...?"



ZAMAN sekarang, kerap kali kita melihat pasangan bercinta ini bercium tanpa rasa segan silu. Tetapi apakah sebenarnya hukum seorang lelaki dan perempuan yang bukan muhrim bersentuhan dan bercumbuan pada pertama kali tanpa melakukan zina? Dan adakah ini berdosa besar?
Sebenarnya, perbuatan tersebut sekalipun belum berzina tetapi ia telah membabitkan pelbagai dosa dan kesalahan yang ditegah Syariat, iaitu;
1. Ia menghampiri zina. Firman Allah (bermaksud); “Dan janganlah kamu menghampiri zina” (Surah al-Isra’, ayat 32). Berkata Imam Ibnu Kathir; “Dengan ayat ini Allah menegah hamba-hambaNya dari zina, dari menghampirinya dan dari terlibat dengan segala sebab dan pendorong kepada zina” (Lihat; Tafsir Ibnu Kathir).

2. Berdua-dua antara lelaki dan wanita bukan mahram. Sabda Nabi; “Tidak bersunyian (berdua-duaan) seorang lelaki dan seorang wanita melainkan syaitan akan menjadi yang ketiga antara mereka” (Sunan at-Tirmizi).

3. Menyentuh bukan mahram. Sabda Nabi; “Jika kepala seseorang dari kamu ditusuk dengan jarum dari besi, itu lebih baik baginya dari ia menyentuh seorang wanita yang tidak halal untuknya” (Riwayat Imam at-Thabrani dan al-Baihaqi. Berkata al-Haithami; para perawi hadis ini adalah perawi hadis soheh. Berkata al-Munziri; para perawinya adalah tsiqah Lihat; Faidhal-Qadier, hadis no. 7216). Jika menyentuh sudah begitu hebat ancamannya, bagaimana dengan saling bersentuhan dan bercumbuan.
4. Membuka aurat kepada bukan mahram. Firman Allah (bermaksud); “Dan janganlah mereka (perempuan-perempuan beriman) memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali kepada suami mereka, bapa mereka, bapa mertua mereka, anak-anak lelaki mereka…” (Surah an-Nur, ayat 31). Di dalam hadis, Rasulullah bersabda kepada orang lelaki; “Jagalah aurat kamu kecuali kepada isteri kamu atau hamba perempuan yang kamu miliki” (HR Imam Ahmad, Abu Daud, Ibnu Majah, an-Nasai dan at-Tirmizi. Menurut Imam at-Tirmizi; hadis ini hasan. Lihat hadis ini dalam al-Jami’ as-Saghier, hadis no. 264)
5. Tidak menjaga pandangan mata. Firman Allah; “Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kemaluan mereka…. Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kemaluan mereka” (Surah an-Nur, ayat 30-31).
6. Melepaskan nafsu seks mengikut jalan yang haram. Di dalam al-Quran Allah menyebutkan di antara sifat orang beriman ialah; “Mereka yang menjaga kemaluan mereka, kecuali kepada isteri mereka atau hamba sahaya mereka, maka sesungguhnya mereka tidaklah tercela. Maka sesiapa yang mengingini selain dari yang demikian itu, maka mereka adalah orang-orang yang melampaui batas” (Surah al-Mukminun, ayat 5-7). Perhatikan Allah menegaskan “sesiapa mengingini selain dari yang demikian itu” (yakni mencari jalan untuk melepaskan nafsu selain kepada isteri dan hamba sahaya) mereka adalah orang yang melampau batas. Dengan ayat ini Imam as-Syafiie menegaskan; Haram mengeluarkan mani dengan tangan (yakni melakukan onani) kerana ia termasuk melepaskan nafsu bukan kepada isteri atau hamba sahaya (Lihat; Tafsir Ibnu Kathir). Jika melepaskan nafsu secara sendirian sudah dianggap haram, apatahlagi jika membabitkan pasangan yang bukan mahram, maka lebih-lebih lagilah haram.
Orang yang melakukan perbuatan sedemikian wajiblah ia segera bertaubat kepada Allah. Pintu taubat sentiasa dibuka oleh Allah dengan syarat ia benar-benar bertaubat nasuha iaitu dengan melaksanakan rukun-rukun taubat berikut;
1. Meninggalkan maksiat tersebut sepenuhnya.
2. Menyesali ketelanjuran lalu dengan sesungguh hati.
3. Bertekad tidak akan mengulangi lagi.

Sebagai bukti kejujuran taubatnya, ia hendaklah mengubah hidupnya dari suasana maksiat kepada suasana taat (menjaga ibadah terutamanya solat, menjauhi pergaulan luar batasan antara lelaki dan wanita, bergaul dengan orang-orang soleh, mendampingi masjid dan majlis ilmu, menanamkan rasa takut kepada Allah dan balasan di akhirat). Hanya dengan berada dalam suasana ketaatan sahaja kita dapat memelihara diri dari terjerumus ke dalam maksiat. Di dalam hadis, Rasulullah bersabda; “Seseorang manusia itu berada di atas agama teman rapatnya. Maka hendaklah setiap dari kamu memerhati dengan siapa ia berteman” (HR Imam at-Tirmizi dan Abu Daud dari Abu Hurairah. Menurut as-Suyuti; hadis ini hasan. Lihat; al-Jami’ as-Saghier, hadis no. 4516)
Wallahu a’lam.


sumber

PANAS LYNAS! "Emel Abu Omat Tersebar Luas...?"

10 Soalan yang patut kita baca....


Karut... Kesan Lynas?ihi

Dari Blog GAP (emel daripada Abu Omar?


I have read and seen a lot of myths from Anti-Lynas activists like
1. Australian government has rejected Lynas rare earth plant in Australia.
Answer: Not true.
2. Lynas choosen Malaysia, not Australia because of hazardous waste disposal issue.
Answer: A half true.
All foreign investors like poor waste management policy in Malaysia for cost saving reason.
My support to Lynas always come with one condition, proper waste management audited by an independent expert panel.
3. Gebeng rare earth processing plant is same with Bukit Merah rare earth.
Answer: Not true.
Rare earth compound composition is varied and in different grade, the radioactive from waste in Bukit Merah is 50 times stronger than Gebeng waste.
4. Lynas plant is the same and as dangerous as nuclear plant in Fukushima.
Answer: A big lie.
Lynas plant is just another mining extraction factory from the rare earth with various toxic chemical processes like in the wafer and solar cell factories in Kedah, Sarawak, Penang , Melaka, etc.
5. All radioactive materials are deadly as Uranium used in the nuclear reactor.
Answer: Not true.
Thorium-232 does not produce dangerous gamma rays, which have high ionising energy, high frequency and short electromagnetic wavelength. So thorium radioactive material will not travel more than a few centimeters in the air and cannot penetrate into your skin like X-ray.
Thorium-232 with a half-life span 14000000000 year means destructive beta and gamma radiations are negligible compared to low energy alpha particles.
6. Thorium can dissolve into rainwater.
Answer: Not true.
Thorium is insoluble in water and the risk of going into food chain is minimal.
7. Environmental pollution in China is due to rare earth plants.
Answer: Not true.
All sort of factories, vehicles and coal-powered plants are main sources of pollution in China due to lack of enforcement on waste management.
8. Thorium can cause cancer.
Answer: True.
Thorium can cause cancer if you eat or inhale it into your body. But, there are more than 1000 types of chemical toxic particulates in the smoke from the cigarette can cause cancer also.
Which source is closer to you and would cause cancer risk to you?
9. Our stadium can collapse, how we trust our government to oversee Lynas waste storage facility?
Answer: Several space shuttles, bridges and dams in America did collapse and kill hundred of people. By this weired logic from green activists and PR politicians, American government should stop carry any public project.
10.  10,000-20,000 protesters in a rally is “suara rakyat” must be listened and followed by a government.
Answer: Yes, every Malaysian has the right to express opinion openly. Whether a rally is representing the majority Malaysian is still unknown and uncertain for its non-random sampling and biasness.
Opinion is not fact, and those taking opinion as fact is disastrous to human civilization. The collective opinion of 28 million Malaysians cannot change this fact, “no object can travel faster than light speed”.
Please get the experts to study rebuttals from Lynas about anti-Lynas myths before you want to argue with me.

KANTOI! "RAFIZI JAMBU ALAMI SYNDROME BODOH TAHAP DEWA...?"

Sekadar Hiasan... Yang Ni pun bodoh juga?

Permainan Rafizi untuk meperlembukan PM kali ini sangatlah tidak berhasil dan nampak terlalu bodoh dalam tindakan... Agenda untuk merosak dan menjatuhkan maruah PM sekali lagi menemui lorong kebodohan yang boleh menyesatkan rakyat jika tidak berhati-hati dengan GAME PLAN pembangkang anjuran Pengarah Strategi     Pilihanraya PKR ini...."

Apa beza antara QUOTATION dan RESIT? Quotation adalah sebutharga yang dikeluarkan oleh Company kepada pelanggan sebelum bertindak untuk memilih perkhidmatan yang diberikan oleh Company tersebut... Resit pula dikeluarkan oleh Company kepada pelanggan selepas pelanggan tersebut menggunakan perkhidmatan yang diberikan...

Apa yang menghairankan, quotation yang dikeluarkan oleh company berkenaan kepada Prime Minister Office yang telah di SPIN oleh Blogger kesayangan mereka si Milo Suam ini telah menampakkan lagi bahawa Si Rafizi ini amatlah bodoh dari segi Game Plan dan mengurusakan strategi PKR dan Anwar patut meminta beliau untuk meletak jawatan... Bila rakyat mula sedar akan hakikat ini, ramai yang sebelum ini menyatakan sokongan kepada pakatan telah menjadi ragu-ragu dengan serangan tidak bermoral mereka kepada PM....

JOMO Kata: RAFIZI sila minta maaf kepada PM!

baca juga MyKmu

"SKANDAL LELAKI KHALID IBRAHIM..."- Oleh MyMassa

Dari Blog MyMassa

marah nampak.... "
Brader Anwar bin Ibrahim.... B.A.B.I...."




10. PERBADANAN KEMAJUAN PERTANIAN SELANGOR 

- PKPS Agro Industries Sdn. Bhd. 

10.1. PKPS Agro Industries Sdn. Bhd. (PAISB) yang ditubuhkan di bawah Akta Syarikat 1965 pada 12 Oktober 1991 merupakan syarikat subsidiari milik penuh Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) dengan modal berbayar berjumlah RM10.90 juta. Objektif penubuhan PAISB adalah untuk menjayakan aktiviti pertanian yang dijalankan oleh PKPS dan memasarkan produk pertanian pengusaha tempatan. PAISB dipertanggungjawab oleh PKPS dan Kerajaan Negeri Selangor untuk mengurus operasi Kompleks Pasar Borong Selangor. Berdasarkan Kertas Perancangan 5 Tahun (2006 hingga 2010), PAISB menetapkan sasaran untuk menjadi syarikat perniagaan khusus dalam pengurusan kompleks pasar borong dan pemprosesan produk berasaskan makanan serta perdagangan komoditi pertanian di dalam negara dan di peringkat antarabangsa. Pada tahun 2005, PAISB telah mendapat pinjaman di bawah Projek Dana Menggalakkan Pertanian Komersial berjumlah RM40.10 juta daripada Kementerian Kewangan. Pada tahun 2006, syarikat subsidiari PAISB iaitu Premium Agro Products Sdn. Bhd. pula telah mendapat pinjaman daripada Kementerian Kewangan berjumlah RM50.20 juta. Secara ringkasnya, jumlah pinjaman diperoleh PAISB dan syarikat subsidiarinya daripada Kementerian Kewangan adalah berjumlah RM90.30 juta. Mulai tahun 2009, Lembaga Pengarah PAISB terdiri daripada 2 orang sahaja iaitu Pengurus Besar PKPS sebagai Pengerusi dan Timbalan Pengurus Besar Pembangunan Perniagaan PKPS sebagai Ahli Lembaga Pengarah. 

10.2. Pengauditan yang dijalankan antara bulan Oktober 2010 hingga Februari 2011mendapati, secara keseluruhannya prestasi kewangan, pengurusan aktiviti dan tadbir uruskorporat PAISB adalah tidak memuaskan. Antara kelemahan yang dikenal pasti adalah seperti berikut: 

10.2.1. Pada tahun 2010, PAISB mengalami kerugian sebelum cukai berjumlah RM0.09 juta kerana kerugian atas penjualan saham syarikat subsidiari Premium Agro Products Sdn. Bhd. dan pelupusan bangunan Pusat Kitar Semula Sisa Kebun (Baja Kompos) di Klang berjumlah RM1.10 juta serta kedudukan kewangan PAISB masih kurang stabil kerana bergantung kepada pinjaman. 

10.2.2. Pengurusan Kompleks Pasar Borong masih kurang memuaskan di mana terdapatkelemahan dalam pengurusan kutipan hasil serta kemudahan dan tahap kebersihan di pasarborong yang disediakan. 

10.2.3. Dua projek yang dibiayai oleh pinjaman Kementerian Kewangan berjumlah RM40.10 juta gagal mencapai matlamatnya serta satu projek berjumlah RM50.20 juta gagal memulakan pengeluaran dan memasarkan produk dalam tempoh yang ditetapkan. 

10.2.4. Pengurusan tadbir urus korporat PAISB tidak mematuhi peraturan Kerajaan dan Kod Tadbir Urus Korporat Malaysia, seperti pelantikan Lembaga Pengarah dan pemantauan Lembaga Pengarah PAISB kurang berkesan serta Jawatankuasa Audit Dan Pemeriksaan tidak ditubuhkan bagi menjaga kepentingan PKPS dan Kerajaan Negeri Selangor. 

10.3. Bagi mempertingkatkan prestasi kewangan, pengurusan aktiviti, pengurusan kewangan dan tadbir urus korporat syarikat, PAISB dan PKPS disyorkan mengambil tindakan seperti perkara berikut: 

10.3.1. PAISB hendaklah meningkatkan promosi mengenai aktiviti Kompleks Pasar BorongSelangor. 

10.3.2. PAISB hendaklah mempertingkatkan pengurusan Kompleks Pasar Borong Selangorseperti kemudahan asas, tahap kebersihan dan keselamatan, mengawal lambakan pekerjawarga asing, membuat penilaian dan penambahbaikan secara berterusan bagi meningkatkan sambutan pengunjung. 

10.3.3. PKPS hendaklah memantau tindakan undang-undang yang diambil oleh PAISBterhadap syarikat pembekal bagi mendapatkan bayaran penalti kerana melanggar syaratperjanjian. 

10.3.4. PAISB hendaklah mewujudkan Jawatankuasa Audit Dan Pemeriksaan,mempertingkatkan pengurusan kewangan dan beroperasi selaras dengan peraturan yangditetapkan. 

10.3.5. Lembaga Pengarah PKPS hendaklah memastikan Lembaga Pengarah dan pihakpengurusan syarikat subsidiari berperanan dengan berkesan bagi mencapai matlamat yangditetapkan. Pemantauan hendaklah dilaksanakan secara berkesan supaya kelemahan prestasi kewangan, pengurusan operasi dan aktiviti diambil tindakan penambahbaikan segera serta kerugian yang dialami dapat dikurangkan pada peringkat awal.


Bersambung laporan lengkap salah tadbir urus PKPS (GLC Pertanian Negeri Selangor) yang sama seperti NFC esok hari. Kenapa Rafizi tidak menjawab isu PKPS dan menyibuk pasal NFC? Bukankah tugas CEO di Pejabat Penasihat Ekonomi perlu memastikan semua GLC di bawah Kerajaan Negeri mematuhi peraturan sedia ada. MyMassa cabar Rafizi jawab isu ini. Jangan dok konar dengan fitnah YAB PM pulak si jambu ni.

*Petikan dari Laporan Ketua Audit Negara Negeri Selangor m/s xxii - xxiii

"KAWASAN KESESAKAN LALU LINTAS DI KL SEMALAM..."


KESESAKAN di Plaza Tol Sungai Besi menghala ke Kuala Lumpur dirakamkan dari udara pada jam 10.40 pagi semalam. Kesesakan teruk itu berpunca daripada sebuah lori trailer yang rosak di Jalan Tun Razak berhampiran bulatan Kampung Pandan. – Foto Mohd Yusni Ariffin sumber


JOMO Kata: Allah menurunkan kepada kita banyak ujian... bersama kita bermuhasabah diri...

"PAKATAN PALING TAK BERTERIMA KASIH DALAM DUNIA..."

JOMO sangat hairan dan ajaib.,. Tatkala rakyat kebanyakannya bersetuju dengan amanat PM dengan membatalkan SBPA dan memperkasakan SSM, masih ada golongan yang tidak tahu akan hakikat betapa untungnya rakyat di atas pengunguman tersebut....


Pakatan akan terus mencari isu asalkan saja mereka terus hidup di mata rakyat... Almaklumlah, pakatan ini akan terus subur dengan isu... kalau nak mengharapkan kebajikian mereka kepada rakyat... alahai....

WAJIB BACA! "TAHNIA UMNO/BN SEPANGGAR...!"

Dari blog APS


Sekarang tengah berlangsung siri Majlis Penerangan Perdana Zon 2 bertempat dewan Menggatal... Ianya dirasmikan oleh oleh Ketua Menteri Sabah dan difahamkan kehadiran pada pagi ini adalah seramai 2500 orang....

APS sempat menemuramah Ketua UMNO Sepanggar, Datuk Jumat Idris, beliau menyatakan "Tujuan program ini dijalankan adalah untuk menjelaskan isu-isu semasa, bagaimana mengurukan persepsi politik dan menjelaskanmengenai transformasi Perdana Menteri Malaysia dalam menghadapi politik baru... Ianya penting kepada rakyat Malaysia terutamanya rakyat Sabah dalam usaha memahami kehendak dan tuntutan politik yang memerlukan kita bersikap terbuka dalam memahami isu...

APS difahamkan, mereka yang hadir pada pagi ini terdiri dari kalangan belia, NGO, pemimpin masyarakat dan ianya melibatkan 4 kawasan parlimen seperti Sepanggar, Kota Kinabalu, Penampang dan Putatan..

APS Kata: TAHNIAH kepada UMNO Sepanggar di atas usaha menganjurkan program ini... Tiba masanya UMNO diberikan tempat dimata rakyat...

HIDUP SEPANGGAR! "PERCAYA UMNO, SAYANGI BN"

JOMO Kata: Mantaplah Sepanggar... Hidup Datuk Jumat!

Friday, 9 March 2012

BENAR! "Bukan Dia!"

"Ingatkah lagi bilamana ostad-ostad pas ini mempertahankan Anwar dalam kes video bersama china doll dulu? banyak sangat cakap-cakap... hampir setiap ceramah pas bercakap benda yang sama... SUDAH tengok atau belum? kebanyakan tak tengok pun.... tapi, bercakap macam dah tengok 10 kali...uhu "


JOMO Kata: kebanyakankita ini tewas kerana persepsi... persepsi adalah raja segala fakta... sehingga kita jadi KONFIUS sama ada "AIRR DALAM GELAS itu SEPARUH PENUH atau SEPARUH KOSONG...?"

"Orang SABAH terlantar di Shah Alam..."



Saudara Pengarang,

WARGA emas, Semat Bin Umar, MyKad 440316-12-5125/H0289254, berasal dari Kalabakan, Tawau, Sabah, menyewa di sebuah rumah sewa di Lorong Haji Said, Kampung Jalan Kebun, Seksyen 30, Shah Alam bersama isteri yang dikahwini 10 tahun lepas yang berasal dari Medan, Indonesia. Beliau telah pikun dan isterinya pula menghidapi penyakit paru2 dijangkiti kuman.

Ketika di Sabah dahulu beliau mempunyai isteri dan 5 orang anak dan di percayai kelima-lima anaknya juga telah berhijrah ke Semenanjung.
Tiga minggu lepas isterinya telah dimasukkan hospital selama dua minggu kerana paru-paru dijangkiti kuman. Oleh itu, Semat hidup seorang mengharap belas ehsan jiran-jiran sebelah ketika ketiadaan isterinya.

Selepas menerima aduan dan membuat tinjauan, selasa lepas atas kapasiti sebagai SU JKKK, saya telah menulis surat kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat agar dapat mengambil langkah sewajarnya bagi membantu Semat dan pada petang tadi Jabatan Kebajikan Masyarakat datang dan membawa beliau ke Hospital Ampuan Rahimah Klang.

Oleh kerana isterinya mengadu bahawa beliau tidak mampu untuk menjaganya, Jabatan Kebajikan Masyarakat mungkin akan menempatkan Semat di rumah Kebajikan orang tua.
Ketika ini, Semat telah di masukkan di dalam wad kerana kesihatannya yang tidak baik.


Kepada anak-anak beliau atau sesiapa yang mengenali Semat dan tahu di mana anak-anak beliau berada, saya merayu agar anak-anak beliau dapat mengambil berat tentang keadaan ayah mereka dan menjaganya sebelum beliau menemui Ilahi. Alangkah sedihnya jika beliau dimasukkan ke rumah kebajikan dan sisa-sisa hidupnya dihabiskan di sana tanpa anak-anak di sisi.

Jika ada persengketaan dan sebagainya sebelum ini, lupakanlah dan berbaktilah kepada beliau kerana redha Allah itu begantung kepada redha kedua ibu bapa kita.

Sila hubungi Nazri di Jabatan Kebajikan Masyarakat Klang 03-33710885 atau hubungi saya di FB ini.

Sekarang Semat berada di Wad 8B, Katil No 7, Hospital Ampuan Rahimah Klang Selangor.

Salam Hormat,
MJ
sumber SabahKini

JOMO Kata: Sedia membantu......

"Kini Bob Kuman Pesaing Utama Ulama Muda PAS..."


Kalau dahulu nama Bob Lokman telah menyaingi nama-nama besar dalam PAS seperti Ust.Harun Din, Ust Idris Haron dan lainlain... hari ini pula Bob Kuman telah menyaingi nama-nama ulama muda seperti ust nasarudin Ketua Dewan ulama dan lain-lain lagi....

Sunguh geli hari bila mendengar ada artis-artis kita masuk PAS sebab nak selamatkan akidah... adakah dengan sebab masuk PAS itu akidah kita akan terselamat? Bagaimana pula tempat lain yang tiada PAS? negara lain? ingat... PAS ini hanya parti politik bukannya AKIDAH...

Islam tersebar dengan dakwah bukannya POLITIK... Ini perlu diingati....

baca juga MPP

JOM HADIR! "KONVENSYEN MEDIA SOSIAL 1 MALAYSIA..."

Tour Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia, kini sampai ke negeri Sabah... Ianya akan diadakan pada 17 Mac 2012 ini bertempat di Universiti Malaysia Sabah... Kemungkinan JOMO juga akan hadir ke program tersebut... jumpa anda di sana.....



SABAH! Bagus Bah.... BN TATAP MANANG!

"Tengok 5 Saat Saja, Jangan Lebih-Lebih..."

Kalau dahulu ramai juga ostad-ostad PAS ni bising, kononnya kerajaan sengaja mereka-reka video seks Anwart bersama China Doll... Alahai... JOMO pun tak tahulah nak cakap apa... Tapi, rata-rata yang bercakap itu tak tengok lanbgsung video tu.... tapi, CAKAP bukan main.....



JOMO Kata: Ostad-Ostad ni tahu mengajar, jangan fitnah kalau tak ada bukti.... Yang ni bukti Ostad nak kata apa?? alahai Ostad.....

Thursday, 8 March 2012

Tarik Seluar Sampai Telanjang! "Sumpah Bukan Anwar..."




Liliana Mass merupakan seorang penari Hot Dancer dari Peru. Beliau bukan sahaja penari, malah celebriti TV dan juga model.

Beliau menjadi popular dengan tiba-tiba seluruh dunia apabila ketika dalam satu persembahan tarian pentas, rakan tarinya telah mengenakan beliau dengan melondehkan skirt tariannya, dan lebih memalukan, skirt tersebut ditarik sekali dengan seluar dalam beliau hingga ke paras buku lali!




Memang memalukan, tetapi beliau menganggap perkara tesebut sebagai satu jenaka dan tidak berhenti ketawa ketika berbicara mengenainya. Katanya beliau akan membalas dendam terhadap rakannya itu!sumber




JOMO Kata: Macam macam... Ada video dengan China Doll pun tak nak ngaku....

INI BARULAH! "KEMPEN UNDI KOSONG DAPAT SAMBUTAN HANGAT..."

Jangan lupa mengundi Pilihanraya nanti... JOM sertai Kempen ingat mengingati... almaklumlah... mengundi bukan selalu.... :)

sumber

PANAS! "BERKUBUR.... Tapi, MASIH Tak Tahu Malu....?"



SUMBER

HEBOH 1 Malaysia bilamana Yong Teck Lee diarahkan membayar 1 juta kepada mantan Ketua Menteri SABAH, Datuk Haris Salleh behubung kes 'Double SIX' yang menyebabkan kematian bekas Ketua Menteri Sabah dTun Fuad Stephens....

"Yong, masih mahu melaung-laungkan suara sumbangnya untuk bertanding pada PRU13 akan datang, walaupun pada hakikatnya RAkyat sudah tidak menyukai beliau.... Rakyat di SABAh menolak perjuangan SAPP yang dilihat sudah tidak relevan dalam arus perdana politik tanah air..."

JOMO Kata: Alahai Yong... Sudah-sudalah berpura-pura kepada rakyat SABAH... Persoalannya, apa yang anda buat kepada rayat SABAH ketika anda menjadi Perdana Menteri suatu ketika dahulu? Apa yang parti anda buat selepas keluar BN? Apa?

Lanjut baca PENTING!

AKHIRNYA SAH!!! "Anwar Akui NAJIB PM Paling HEBAT...?"

Hiasan.....

Kebimbangan rakyat terhadap SBPA sudah hampir ke penghujungnya... Suara-suara sumbang kini terjawab oleh pengunguman PM yang cukup bermakna kepada semua pelaksana dasar awam di Negara ini... PM Najib mengumumkan berita sangat baik sehinggakan JOMO yakin pembangkang juga berterima kasih kepada PM di atas pengumuman pagi tadi...

Apa PM kata?

"Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan Skim Saraan Baru Penjawat Awam (SBPA) dimansuhkan.

Dalam pengumuman di depan ribuan penjawat awam di Putrajaya hari ini, Najib berkata keputusan itu dibuat setelah mendengar rintihan penjawat awam yang tidak berpuas hati."

"Dengan keputusan ini, Skim Saraan Malaysia (SSM) dikembalikan dengan penambahbaikan," katanya.
Berhubung pelarasan gaji pula, keputusan yang dibuat seperti berikut:
  • Kenaikan 13 peratus bagi kumpulan pengurusan, profesional dan pelaksana dari gred 1 hingga 54.
  •  Kenaikan 9 peratus untuk gred utama kumpulan JUSA C, B dan A.
  •  Kenaikan 8 peratus untuk turus 3 dan 2.
  •  Kenaikan 7 peratus untuk turus 1 dan ketua setiausaha.

JOMO Kata: "NAJIB PM HEBAT!" Terima Kasih Kerajaan....!

Berita Panas? ( Klik ini )

"Anwar Si balaci Yahudi....?"

dari blog BadutRakyat

Hiasan....





artikel lain (Klik Di Sini)
"Surat Anwar di atas dihantar kepada George Soros beralamat di ibu pejabat Soros iaitu Soros Fund Management, 888 7th Avenue, 33 Floor New York, NY 10106.Selain Soros Fund Management, penyangak mata wang Yahudi yang menyokong fahaman progresif liberal itu juga mempunyai dua lagi yayasan dana iaitu Open Society Institute (OSI) dan Quantum Fund.

Di Poland, Soros juga memiliki yayasan dana lain yang dinamakan Stefan Batory Foundation.Dalam surat di atas, Anwar sebagai Presiden Kehormat AccountAbility meminta izin Soros untuk bertemu dengan bosnya, Simon Zadek Ketua Eksekutif (CEO) AccountAbility.

Simon Zadek dan Anwar merupakan Ahli Lembaga Pengarah Penasihat Generation Investment Management (GIM), sebuah syarikat pelaburan milik Al Gore.Tujuan pertemuan itu untuk membincangkan kerjasama di antara AccountAbility dengan Soros Fund Management.

“Saya yakin usaha tuan (Soros) dan misi AccountAbility adalah sehaluan dan berharap tuan akan merasakan begitu juga.Jika ini benar, saya mencadangkan kita memanjangkan perbincangan ini ke tahap lebih praktik di mana kerjasama akan menjadi lebih sesuai”, kata Anwar kepada Soros"
"Berikutan langkah kerajaan membenarkan penyiaran tiga pucuk surat bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kepada tiga Perdana Menteri Israel,AIDC pula menyiarkan pula surat-surat Anwar Ibrahim kepada tokoh-tokoh Yahudi di Amerika Syarikat (AS).

Untuk bahagian pertama,
AIDC menyiarkan surat Anwar kepada Zionis bernama George Soros bertarikh 15 Disember 2006 yang dihantar menggunakan kepala surat AccountAbilty.
Menurut laman realjewnews.com,Soros adalah seorang Yahudi dari Hungarian yang pernah membantu kewangan kepada Pergerakan Hak Asasi Kumpulan Gay di Serbia untuk menjatuhkan kerajaan tersebut.

Anwar adalah Presiden Kehormat AccountAbilty, sebuah organisasi yang berpengkalan di London yang sering disebut-sebut organisasi pro-Israel, naungan Al Gore, bekas Naib Presiden AS."
JOMO Kata: "Sudah Bocor... Mampuslah si kawan....."