Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Saturday, 17 December 2011

TIPU??? Skandal SPICE 1 Billion Betul-Betul 'SPICY'...???

Satu demi satu pemimpinnya keluar parti... kalau sebelum ini 'Si Ketua Umum Tua' ini cakapnya bukan main... Tuduh Orang itu ini... cabar orang itu ini... Maki Orang itu ini... tapi Dia??? partinya??? Pakatan rapuhnya??? Semuanya hancur...

Baru_baru ini kita dikejutkan dengan perletakan Jawatan Lim Boon Chang Ketua cabang PKR Bukit Gelugor yang membantah skandal SPICE yang betul-betul SPICY yang mana melibat Wang sebanyak RM 1 Billion akibat kes runding terus (Direct Nego) oleh Lim Guan Eng dengan Sebuah Syarikat...??? Difahamkan juga ianya menyebabkan kerugian duit rakyat sebanyak RM 300 juta??? Alahai.... Apa macam ni??? Dulu kutuk kerajaan Rahsuah??? Sekarang ni??? Dia sendiri buat macam tu???

Difahamkan, Taklimat tidak diberikan kepada Ahli Majlis.... LGE terus menggunakan KUASANYA yang sementara itu untuk memusakan hatinya...?? Tunggulah nanti Rakyat akan JAWAB tindakan anda!!!


More Spicy Details Emerge On SPICECouncillors were kept in the dark over details of contract and arm-twisted into going ahead with the RM300 million-project, claims PKR’s Lim Boo Chang.GEORGE TOWN: The state government’s bulldozing of the subterranean Penang International Convention and Exhibition Centre (sPICE) has undermined the autonomy, independence, credibility, dignity and integrity of the island municipal council (MPPP).PKR’s MPPP councillor Lim Boo Chang is upset and sad that the council was forced to go ahead with the RM300 million-project without the knowledge and approval of councillors.He alleged the state government had ‘misused’ the Section 9(1) of the Local Government Act to issue a directive to the MPPP to rubber stamp the project.“The state government can direct the council on general policy matters, not on specific projects. The MPPP is an autonomous and independent policy decision-making body, not just another government department.“The state government’s conduct has undermined the council’s credibility, dignity and integrity,” said Lim, after objecting to sPICE during the tabling of MPPP’s Budget 2012 here today.Lim also officially recorded the objection of another councillor Dr Lim Mah Hui, a NGO representative who was absent.Lim’s revelation of councillors’ lack of information on the project contract details lends credence to rumours that the MPPP never formally approved sPICE.Council members only agreed in principle to the sPICE project in December 2010, seeing that the state needed an international class convention centre to boost George Town’s image.“They never deliberated or approved the contract details when it was signed between MPPP and sPICE developer Eco-Meridian Sdn Bhd (EMSB), a subsidiary of SP Setia Bhd,” said Lim.He said that Chief Minister Lim Guan Eng’s government had put aside its own CAT principles of competency, accountability and transparency to force through the project.During the budget management committee meeting held five days before the contract signing on Aug 19, 2011, Lim said councillors asked for a copy the contract draft.They also asked for a special session to deliberate on sPICE before the signing ceremony.The special session on Sept 22 was held after the contract signing, but until today the councillors have not officially received any documents pertaining to the contract.“We were always kept in dark over the contract details of sPICE since we approved the project in principle last year,” said Lim, the PKR Bukit Gelugor division chief.Developer stands to pocket RM100 millionUnder the contract, EMSB/Setia was allowed to build 450 low cost houses (LMS) at price of RM72,500 and above per unit on the free land and pocket all the proceeds from the sales.The developer is also to build an extra 1,500 houses each in the various projects it would undertake in Penang island and again pocket all the proceeds.Development charges and quit rent will be waived for the project. MPPP will invest RM50 million by stages for the project.In Budget 2012, the council will set aside RM29.25 million to top up its earlier RM10 million for the project. The council is expected to allot the remaining sum in Budget 2013.“The council will invest heavily but gets nothing in return,” said Lim.The sPICE project was to transform and refurbish the 24-acre Penang International Sports Arena (PISA) site in Relau, and turn a public sports facility to an exclusive club for the rich.Once built, sPICE would have an international convention centre, an aquatic centre and a posh hotel. The developer is being given a 30-year leasehold ownership.According to another councillor, the developer would pocket a net RM100 million profit during lease period.“All these contract details never out for the councillors perusal and deliberation, let alone for approval,” said Lim.Under fire, Chief Minister Lim claimed sPICE would be a worthy investment in tandem with his administration’s goal of turning George Town into an “international and intelligent” city.But critics, including state opposition Barisan Nasional and a coalition of NGOs, have slammed the project as waste of public funds-FMT

JOMO Kata: Tahniah kepada Lim Boon Chong!!! Semoga Rakyat tengok akan kemungkaran yang dibuat oleh DAP LGE ni....? Sudah-sudahlah.... DAP dan PKR pakatan RAPUH!!!


Rujuk juga Pisau 1 dan Pisau 2

PANAS!!! Foto 'Sexy' Poison IVY... 'MUSUH' Terbaru BATMAN...???

Difahamkan ini adalah Poison IVY versi China... Namun, Apabila JOMO selidiki rupanya ini hanya untuk sesi fotografi sahaja... Bukan untuk difilemkan... Tapi, adakah Penerbit akan berubah untuk jadikan sebagai Musuh sebenar Batman dalam Filem...???


JOMO Kata: Boleh tahan jugak kan Poison Ivy ni... jaga-jaga OSTAD!!! Jangan tengok lama-lama... :)

TAHNIAH!!! 'MEMARTABATKAN' Bola Sepak Negeri.... SABAH FA DiIktiraf!

Pasukan sabah yang suatu ketika dahulu pernah melahirkan pemain bertaraf TINGGI dalam arena bola Sepak malaysia telah mengalami jatuh bangun dalam industri Bola Sepak Tanahair... Pengalaman telah banyak mengajar pasukan yang digelar sebagai Skuad Badak... Nama-nama besar seprti Hasan Sani, James Wong, Matlan Marjan pernah menjadi pasukan yang digeruni suatu ketika dahulu...
Dalam gambar... dari kiri: Ketua Menteri bersama Setiausaha Agung sabah FA dan Presiden SabahHawk......

JOMO difahamkan, akibat pentadbiran yang 'kucar-kacir' sebelum ini telah mengakibatkan jatuhnya prestasi pasukan bola Sepak kesaangan Negeri Di Bawah bayu ini... Mana tidaknya, akibat pengurusan yang lemah pasukan jatuh dan ramai pemain yang kurang berkualiti telah menjadikan pasukan ini sering berada di dasar liga dan yang lebih teruk lagi jatuh ke liga perdana di mana persaingannya adalah kurang sengit dan kurang dipandang oleh penyokong.... Penyokong yang suatu ketika dahulu berduyun-duyun untuk datang ke stadium juga telah menyisihkan pasukan ini seperti "Hidup Segan Mati tak Mahu'...

'Tan Sri Anuar Musa memilih Sabah FA atas kemajuan yang ditunjukkan di bawah kepimpinan presiden merangkap Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman berdasarkan kejayaan Sabah kekal dalam Liga Super, layak ke Suku Akhir Piala Malaysia, menamatkan beban hutang yang berlambak dan berjaya membawa penyokong ke Stadium...' -Presiden SabahHawk

Namun, Segalanya berubah apabila Ketua Menteri Sabah, Datuk seri Musa Aman mengambil alih pengurusan pasukan ini... JOMO difahamkan, hutang-hutang sebelum ini juga telah habis dibayar dan pengurusan bertambah mantap... Pemain-pemain yang beraksi juga berada pada tahap motivasi yang Sangat tinggi... Akibatnya, Pasukan Sabah yang sebelum ini menghuni Liga perdana, telah naik ke Liga Super dan terus kekal sehingga hari ini...

kewujudan SabahHawk (kelab penoyokong pasukan Sabah FA) yang diketuai oleh Sdr Joh hj Wid (Naib ketua Pemuda UMNO Sabah) juga telah berjaya menarik semula minat penyokong yang sebelum ini 'tidur' akibat kemerosotan pasukan... Anak-anak muda juga sudah mula memerhatikan perkembangan Bola Sepak Sabah dengan lebih serius pada ketika ini... TAHNIAH!!!!

JOMO Kata: Kita sangat berbangga dengan perkembangan ini... Diharapkan pasukan ini terus mantap dan akan digeruni oleh lawan seperti masa lampau... Seperti slogannya 'SABAH TATAP', teruskan perjuangan skuad badak!!!! Naikkan Martabat Bola Sepak Sabah!!! TAHNIAH Sabah FA!!! Tahniah SabahHawk!!!

PANASSS Memalukan!!! 'Teruna' Melayu Pertama Kahwin Gay Mat Salleh...?


Masya'Allah.... Apa sudah jadi??? Dunia mahu Kiamat??? Lelaki Melayu Pertama yang kini bergelar Mahasiswa di sebuah universiti luar negara telah melangsungkan perkahwinan dengan pasangan sejenis yang juga Mahasiswa tempat beliau belajar....??? Alahai.... kenapa ni???

Astaghfirullah.... mana sudah identiti Melayu islam pelajar ni??? Apa sudah jadi dengan agamanya??? Mungkin beliau tak malu.... tapi, bagaimana pula dengan IbuBapanya??? Keluarganya??? Agamana??? negaranya??? Sangat Memalukan....

Lihat saja gambar yang dipaparkan.... Dunia Hampir Kiamat.... Inilah akibatnya kalau sudah hal yang berkaitan dengan kebebasan hak Asasi Manusia.... Nasib baik Negara kita tak begini.... kalaulah terjadi di sini, JOMO pun takleh nak cakap apa...

JOMO Kata: Sekali Lagi, TAHNIAH kepada Kerajaan kerana sentiasa bertegas akan perkara ini....

PANAS!!! Foto-Foto Perayaan Hari 'KELAMIN' Di Japan...?

Dunia hari ini merekodkan begitu banyak perkara ganjil yang dilakukan oleh manusia... Hairan... Tatkala dunia ini semakin ke Penghujung, ada saja kelakuan manusia yang dianggap keterlaluan dan luar biasa...??? Apakah ini tamadun Manusia Baru??? Apa pula respon BUMI kepada Manusia akan hakikat ini??? Alahai.... Mari kita tengok pula Foto-Foto ang dikatakan sebagai Perayaan KELAMIN di jepun....



JOMO Kata: Apapun.... JOMO berbangga dengan Malaysia tak pernah benarkan akan perkara-perkara ganjil di Negara ini, Walaupun ada pihak-pihak tertentu yang ingin memperjuangkan perkara-perkara yang tidak sepatutnya di lakukan di Sebuah Negara Islam seperti malaysia.... Tahniah kepada Kerajaan!!!!

Friday, 16 December 2011

Tak Boleh Nak Tangguh!!! 9 januari Menjadi Penentu Segalanya....???

Petikan Blog MPP



Perbicaraan kes liwat yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan berpanjangan sehingga 2012 apabila keputusan ditetapkan untuk disampaikan pada 9 Januari.

"Saya akan sampaikan penghakiman pada 9 Januari," kata hakim Mohamad Abidin Mohd Diah hari ini selepas penggulungan penghujahan kedua-dia pihak di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Perbicaraan itu ditutup selepas 87 hari pendengaran bulan lalu, selepas bermula hampir dua tahun lalu.

Anwar didakwa meliwat pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan di Kondominium Desa Damansara pada 26 Jun 2008.

Pada awal hari ini, Datuk Yusof, yang juga Peguam Cara II Negara menyifatkan kenyataan pakar bedah ortopedik Anwar, Dr Thomas Hoogland berbentuk "spekulatif".

Ini kerana kali terakhir doktor tulang belakang dari Belanda memeriksa tertuduh adalah pada tahun 2005 dan beliau tidak dapat benar-benar mengesahkan sama ada keadaan Anwar telah kembali pulih daripada menghalangnya melakukan aksi seks.

Seorang lagi saksi pembela, pakar DNA Dr Brian McDonald pula disifatkan sebagai "flip flop" dalam memberi keterangan dan merupakan "pakar yang dibayar" untuk menyokong kes pembelaan,.

Manakala keterangan pakar forensik, Dr David Wells pula berkecuali yang terbaik.

Yusof juga berkata keterangan Anwar dari kandang tertuduh ketika dipanggil membela diri adalah penafian semata-mata serta gagal menggugat bukti pendakwaan.

Katanya, adalah jelas sama sekali pihak pembelaan telah gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan berdasarkan keseluruhan keterangan yang dikemukakan pada penutupan kes pembelaan.

Menurut beliau, Anwar dalam keterangan dari kandang tertuduh tidak memberi versinya mengenai dakwaan insiden itu bagi mematahkan keterangan saksi utama, Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang menjadi pengadu dalam kes itu.

Katanya adalah penting untuk diambil perhatian bahawa tertuduh selain penafian mutlak mempunyai hubungan seksual dengan pengadu, tertuduh tidak sama sekali mempertikaikan bukti pihak pendakwaan.

Mohamed Yusof berkata Anwar dalam kenyataannya juga tidak sama sekali menafikan bahawa beliau berada di tempat yang didakwa berlaku kejadian itu pada masa dan tarikh tersebut...

JOMO Kata: Sedarkah kita.... Orang dah banyak berdoa agar Allah tunjukkan kebenaran.... Tetapi, dari dahulu, cahaya kebenaran ng melibatkan Pak Nuar ini masih belum ada kelihatan...??? hanya kekhilafan yang muncul.... Fikir-Fikirkan....

Fuhh!!! Bini Baru Pak Nuar? Bikin Jiwa Kacau!!!

Pak Nuar kawin lain ker??? Alahai.... Tapi, macam ku kenal wanita itu??? Ketuanya Bersiha yer??? Penyokongnya LGBT yer???

Biar betul Pak Nuar... Ini mesti kerja Mat Sabu sampai dia bertudung ni kan???ahaha #Siapalah yang Bakal Meroyan ni??? Sabaq2...

JOMO Kata: Pasangan Ideal 2011....? Dalam hati ada cinta erk?....

Panasss!!! BAPUK JADI PRAMUGARI atau PRAMUGARU???

Inilah yang terjadi kita kita mengiktiraf akan golongan yang sudah tidak mahu mengaku akan jatidirinya... Golongan ini sebenarnya 'mengkufuri' nikmat yang dianugerahkan Allah kepada makhluknya sebagai makhluk ciptaan yang sempurna di dalam alam maya ini...

JOMO ambil gambar ini daripada Twitter YB.Zulkifli Noordin... Persoalannya, apa nak gelar mereka ini??? Rupa dah macam perempuan tapi nak panggil pramugara tak nampak sesuai pula...ehe Kalau nak panggil pramugari, mereka ini pula lelaki... Alahai....

Inilah akibatnya jika pengiktirafan diberikan kepada golongan ini... Kita perlu berterima kasih kepada kerajaan kerana sama sekali tidak pernah mengiktiraf LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual)... Walaupun ada pihak yang menentang Kerajaan terus Firm dalam keputusannya... TAHNIAH!!!!

JOMO Kata: kalau tak jangan terkejut adanya golongan ini kerja dalam penerbangan di negara kita... Kita nak panggil apa ya??? PRAMUGARU???

Komik 'seks' Lucu Berleluasa....

Penjajahan hari ini berlaku dalam pelbagai cara... Jenisnya juga dalam pelbagai bentuk... penjajah alaf baru sudah tidak lagi menjajah melalui kekerasan dan senjata, kebanyakan diantara mereka menjajah dari segi minda dan pemikiran...

Contohnya, bagi umat islam, musuh-musuh islam sudah punyai pengalaman sehingga menyebabkan mereka fed-up... Kenapa??? kita lihat pada zaman rasulullah, walaupun mereka punya kelengkapan dan askar yang ramai tetapi hampir keseluruhan perang dimenangi oleh tentera islam... Islam berperang untuk mati berjihad, tetapi mereka berperang untuk kehidupan...

Antara satu cara penjajahan musuh islam hari ini dengan menjajah minda anak-anak kita... Mereka tahu anak-anak sukakan komik contohnya, jadi, mereka banyakkan cerita-cerita yang yang boleh mempengaruhi minda anak-anak kita.... Sebagai contoh; cerita seks disebarkan... Dari awal lagi anak-anak diberikan pendedahan dengan seks bebas melalui komik yang ditulis... Ini akan menjejaskan pemikiran anak-anak sehingga dewasa... Jadi, apabila mereka sudah dewasa pengaruh agam itu sudah tidak lagi dapat mempengaruhi dan mengawal tingkah laku mereka... Tamadun rakyat sudah entah ke mana...

Jika pengaruh ini sudah berleluasa, akan terjadi gelombang liberal dikalangan rakyat... Andai gelombang itu terus terjadi, jomo khuatirn suatu hari nanti indentiti melayu islam dan malaysia itu akan terus berkubur ditanahair sendiri.... Sekian...

HANGAT!!! Cantiknya Foto-Foto Jessica Alba BerPakaian Batik....

Cantik jugakan Jessica Alba BerPakaian Batik yer...??? Semacam batik Malaysia kan??? JOMO tumpang bangga juga kalau ianya batik Malaysia.... Ada juga Artis Besar luar Negara yang berbangga dengan kain Batik Malaysia.... Bukan macam SEORANG tu.... Pergu luar negara kutuk pula batik hasilan kita...??? Alahai......


JOMO Kata: Cantik tak....??? Jaga-Jaga OSTAD....

Thursday, 15 December 2011

Salam Ada Makna tu...

Baru-baru ini JOMO berkesempatan pergi ke forum PRU13:UNDI SIAPA JADI PENENTU... Anak Pak Nuar Malaysia juga menjadi panel dalam Forum tersebut...

Kelihatan anaknya Izzah bersalam dengan penonton hadir... Tapi, beliau mengambil masa lama untuk berjabat tangan dengan 'seorang' ni... Siapa dia??? Pembaca teka lah sendiri yer...

Cumanya, JOMO pernah jumpa beberapa orang mahasiswi yang nampak islamik dalam pemakaian mereka dan sangat mengagungkan si izzah ni.... Kononnya pemimpin wanita muda yang boleh diharap untuk martabatkan islam di Malaysia... Alahai.... Tapi, lamanya bersalam...??? Tepuk dada tanya imanlah....

FOTO PANASSS!!! Inikah 'TANTE' Indon yang di Kaitkan dengan 'SOMEBODY'???

Sekadar Hiasan... Siapa Dia???
Dikatakan Tante ini dikaitkan dengan seseorang....??? Siapa Dia??? Apa yang telah terjadi??? Siasatan masih dibuat......

Jangan-Jangan Bapak Yang selalu ke Indon tu???? Siasat-Siasat!!!! 

JOMO Kata: Ostad pun jaga-jaga yer....

Takda 'Pelir'!!!??? Bantuan Rakyat Pun nak SabotaJ kah???

JOMO pun tak tahu nak kata apa... Bukankah Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) ni tujuannya sangat murni nak bantu rakyat yang memerlukan? Bantuan ini tidak pilih bulu sama sekali, kamu itu penyokong kerajaankah, Penyokong Pembangkangkah, semua boleh dapat jika layak... Apa yang salah dengan bantuan ini???

JOMO pun hairanlah... Ada saja yang yang tidak berkenan dengan puak-puak tak bertanggungjawab ini... kalau puak ni tak nak bantuan ini atau tak layak dapat, janganlah nak rosakkan benda baik untuk rakyat yang lain... Ramai lagi rakyat yang memerlukan!!!! Bangang!!!!
Alahai.... Jahatnya mereka ini.... Sudah-sudahlah....
Baca ini Ulasan Pegawai bertanggungjawab InfoTheTruth


"Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam 1Malaysia,Tuan,Terima kasih atas maklumat yang dikongsikan.Pihak kami akan sentiasa berwaspada dan menyemak semua borang yang dikemukakan oleh pemohon yang layak.Kami juga mohon kerjasama pihak tuan untuk turut sama menghebahkan kepada pemohon yang layak di kawasan tuan untuk mendapatkan borang yang benar.Kerjasama pihak tuan amat kami hargai.Sekian. Terima kasih.Rusidah Abdul RahimPegawai Perhubungan AwamLembaga Hasil Dalam Negeri Cawangan KlangTelefon: 03-3341 8258 / 03-3361 4633 samb 39005Faks : 03-3342 4109E-mel : rusidah@hasil.gov.my / klang@hasil.gov.m

JOMO Kata: Apapun.... penyebar kenyetaan/surat palsu ini jugak nampaknya 'Bodoh' semacam... Tak tahu nak bezakan antara Monthly Payment dan One-Off Payment... Adoyai.... Bodoh sombong.... Tulah, buat fitnah lagi.... 

MARI TENGOK!!! Foto Gempak!!! 'Hanya Ada di Afrika'....

Jom Layan.... Santai.... Rileks.... Chil........

Hujung Tahun, Kedai Kopi dan BR1M.... Susah???

Hujung tahun selalunya waktu IbuBapa sudah mula berfikircari duit lebih untuk Standby perbelanjaan Anak-Anak masuk sekolah, Bayar Yuran, itu dan ini... Anak-Anak selalunya akan menghabiskan waktu di rumah, kalau orang yang berada tu boleh lah melancong tapi kalau golongan biasa, cukup-cukup makan, anak-anak akan berada di rumah dari pagi sampai petang... kalau yang rajin tu, bantu kemas dan membersihkan rumah... kalau ada yang bijak sikit, buat kerja part time cari duit... Kalau tak, tengok TV 24 Jam!

Itu keadaannya di bawah sana... JOMO tahu, kerana JOMO sendir pernah melaluinya... Hakikatnya, hujung tahun macam-macam boleh berlaku... Ada yang duit hanya cukup-cukup makan, terpaksa buat pinjaman... tak keterlaluan JOMO nak kata, ada yang terpaksa gadai barang kemas dan pinjam Ah Long, pasal nak pastikan apa jua perbelanjaan untuk menghadapi awal tahun depan akan mencukupi... jadi jawapnnya apa??? Percayalah... tiap-tiap hari, mesti ada yang akan berkumpul di rumah YB nak minta bantuan itu dan ini... Jadi YB nak Buat apa??? Selain bantu mereka yang kesusahan...

Ini yang Orang pakatan tak tahu... Tuduh UMNO yang bukan-bukan, tapi, keadaan di bawah mereka langsung tak tahu...??? Tahu tuduh UMNO Rahsuah... Yang beratus-ratus nak minta YB bantu tu apa dan siapa?? Tak keterlaluan JOMO katakan, Itulah sebab kenapa Calon PKR, DAP mungkin jugak PAS jarang menang di kawasan luar bandar ni... Pasal mereka tak menyelami kesusahan dan hati rakyat yang susah...???

Ada pula bapa-bapa ni yang jenis, asal Susah lepak kedai kopi... Meeting dari pagi sampai petang... kadang-kadang minumnya hanya segelas....ehe Bincang itu... bincang ini... sampai masalah negara yang besar pun mereka bincangkan... walhal... peruntukan belanja keluarga masih tak cukup ni... Yang Jenis ini selalunya banyak ideanya... For Sure, ada diantaranya kaki Ketuk Rumah YB... Tapi, ada juga baiknya, mereka punya jalan macamana mahun cari duit... Lepak seharian, kalau tak main daun main Billiard aktiviti tetap mereka...

Ini jenis bapa baik punya... Balik rumah bawa susu tin untuk isteri buatkan Kopi susu pulak... kalau minumannya Tak Manis, anak disuruhnya pinjam gula dirumah sebelah...ehe Jimnat Kos, nak simpan belanja anak sekolah, bayar kereta, bayar insuran kereta, roadtax mati, bil itu bil ini... memang Susah!!!

BR1M (Bantuan Rakyat 1 Malaysia) diperkenalkan oleh Najib dari pembentangan bajet 2012 yang lepas... Semua yang layak akan dapat... You BN kah, YOU PKR kah, asalkan saja you layak you mesti dapat... Cadangan yang pada awalnya sangat tidak disukai oleh puak Pakatan (mungkin sampai hari ini)?? kerana ianya memberi political Dividen kepada BN... Alahai... Mereka tak tahu ker kesusahan yang dihadapi oleh rakyat, terutamanya yang golongan peringkat bawahan... That's why, JOMO katakan, puak-puak ini hanya tahu bising di parlimen, tapi, susah rtakyat siapa tanggung??? YB BN jugak !!!!!

Susah senang Rakyat Pemimpin mesti perlu rasai... Jangan pula suka menunding jari kepada orang lain dan ada pula YB ni baru naik, BIlA RAKYAT MENYUARAKAN KESUSAHAN, DIHINANYA RAKYAT ITU KONONNYA HANYA TAHU MEMINTA...?? Kenapa perlu dihina rakyat itu??? Itukan tanggungjawab yang berhormat untuk selesaikan masalahnya??? Kalau hanya tahu salahkan rakyat dan pem,impin dahulu, lebih baik jangan bertanding!!! Bukan masa dan rugi jer rakyat pilih.... Sama juga dengan yang lama...

JOMO Kata: Awas.... Ada yang jual Borang BR1M palsu... Rakyat jaga-jaga... nanti BN juga dipersalahkan....

Wednesday, 14 December 2011

Pengakuan BENAR??? Saya Calon Boleh Menang.... -Shahidan kassim.

Petikan AgendaDaily


Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Perlis Datuk Seri Shahidan Kassim berkata beliau adalah seorang "winnable candidate" iaitu calon boleh menang untuk Umno dan Barisan Nasional pada pilihan raya umum akan datang. 
Bekas Menteri Besar Perlis itu yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Perlis kawasan Tambun Tulang berkata keyakinannya itu berdasarkan pandangan rakyat terutama di kawasan yang diwakilinya. 
"Semua rakyat tahu. Kalau tidak ada hal saya tak akan keluar dari Perlis. Saya akan duduk dari pagi sampai ke malam di kawasan saya sahaja...jumpa rakyat dan sebagainya. Kalau macam itu bukan 'winnable candidate', apa makna sebenarnya?" 
katanya kepada Bernama di Kuala Lumpur. 
Ditanya sama ada beliau bersedia untuk bertanding semula pada pilihan raya umum datang, Shahidan yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno dan Ketua Umno Bahagian Arau, itu terserah kepada pucuk pimpinan untuk menentukannya.
Dalam laman Facebook beliau, Shahidan turut mengulas mengenai calon boleh menang bagi semua kawasan di Perlis, dengan memberi penilaian iaitu baik, sederhana baik, buruk, terburuk kepada mereka. 
"Ada sesetengah pihak mempersoalkan kenapa saya buat macam itu.
"Masalahnya rakyat dah bercakap (menilai) macam itu. Bukan kita yang buat penilaian tetapi rakyat yang membuat penilaian. Jadi saya bagi pandangan rakyat apa yang berlaku. Kita bercakap (mengenai winnable candidate) tapi tak ada ciri yang jelas," katanya.
Shahidan berkata bahawa dalam menyelesaikan masalah rakyat, seorang calon boleh menang tidak akan memberi alasan tidak ada peruntukan dan sebagainya, sebaliknya perlu berikhtiar dan berusaha termasuk mengeluarkan perbelanjaan sendiri. 
"Rakyat tak faham (soal peruntukan) itu. Kalau calon boleh menang, dia perlu berkorban. Tetapi pada masa yang sama hakikatnya ialah bukan semua masalah boleh diselesaikan serta merta oleh kerajaan," katanya. 
Mengenai senario politik semasa, beliau berkata negara tidak akan kekal aman sekiranya kemenangan berpihak kepada minoriti yang mahu menguasai majoriti.
Katanya penduduk Malaysia merangkumi 67 peratus kaum Melayu dan bumiputera, 22 peratus Cina dan lapan peratus India, jadi kemenangan wakil rakyat mesti mewakili nisbah mengikut kaum untuk keharmonian negara. 
"Pas tak akan jadi pemerintah sebab dia minoriti. Kalau nak jadi pemerintah pun DAP. Tapi kalau dia jadi pemerintah pun, bolehkah dia mewakili rakyat secara keseluruhan?" kata Shahidan. 
Menyentuh politik di Perlis, beliau berkata Umno dan Barisan Nasional boleh mengekalkan negeri itu pada pilihan raya umum akan datang dengan syarat parti dapat memperkukuhkan perpaduan anggota dan mempunyai jentera pilihan raya yang berkesan. 
"Kita boleh menang dengan cemerlang dan boleh kalah dengan teruk. Isu dalaman kena diperbetulkan. Begitu juga dengan orang yang menyokong MCA. Tapi di peringkat akar umbi, jentera sudah bergerak di seluruh negeri," katanya. 
Shahidan berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri telah menunjukkan jalan terbaik dan memberi contoh kepada kepimpinan peringkat bawahan supaya bermula sekarang bagi memenangi hati rakyat.
"Siapa yang tak mahu ikut perubahan dia mesti diubah," katanya.-14/12/2011
JOMO Kata:  JOMO pun rasanya Boleh jadi Calon Boleh Menang!!! Tapi Bertanding di mana ya??? Ikut budibicara presiden Partilah....ehe

Pilih atau Di Pilih??? Calon Yang GEDIK atau REALISTIK???



“Faiz nak cari calon yang macam mana?” Saya bertanya sambil menghirup kopi yang masih panas. Tika suasana sejuk begini, setiap hirupan dirasakan cukup nikmat. Tambahan pula berbicara isu-isu tentang Baitul Muslim yang memerlukan fokus yang tinggi.

"Faiz sebenarnya taklah memilih sangat, tapi abang Hisham tengoklah senarai ini, mudah-mudahan ada yang punya ciri sepertinya. Kalau tidak semua pun, saya amat berharap 2/3 darinya dapat dipenuhi, kerana saya ingin melahirkan generasi yang bakal menyambung perjuangan Solahuddin." Ujar Faiz dengan bersemangat sambil menghulurkan sekeping kertas berlipat kepada saya.

"Wah! Serius sungguh nampaknya!" Ujar saya, tetapi hanya di dalam hati.
Saya menyambut kertas yang dihulurkan dan kemudian membukanya perlahan-lahan. Berkerut-kerut dahi saya membacanya.
1. Berkulit putih.
2. Punya lesung pipit.
3. Bertudung labuh
4. Berkaca mata
5. Berasal dari Kelantan, kalau boleh dari jajahan Kota Bharu atau Pasir Mas sahaja (mak saya minta supaya menantunya boleh makan budu).
6. Berketurunan Melayu.
7. Muda dua tahun dari saya.
8. Pandai memasak.
9. Lemah lembut.
10. Punya sifat keibuan yang tinggi.
11. Pandai mengambil hati orang tua.
12. Menghafaz sekurang-kurangnya 15 juzuk al-Quran.
13. Komited dalam dakwah.
14. Rajin bertahajjud.
15. Tidak lebih tinggi dari saya. Tinggi saya 1.63 cm sahaja.
16. Bertubuh sederhana, tidak terlalu kurus dan tidak terlalu gemuk.
17. Aktif bersukan.
18. Ramah-tamah.
19. Pandai memandu kereta.
20. Jangan anak sulung atau bongsu.
21. Sanggup untuk berhari raya pertama di kampung saya di Pengkalan Chepa.
22. Tidak ada sakit yang kronik, terutamanya sakit kulit.
23. Boleh juga bekerja untuk menambah pendapatan keluarga.
24. Subur, kerana saya mahukan sekurang-kurangnya enam orang anak dalam keluarga seperti Dr. Z.

Saya membaca senarai itu dengan mata yang berpinar-pinar, terasa seperti mahu tersembur air kopi yang sedang dihirup. Subhanallah, di mana harus saya cari bidadari seperti ini untuk menjadi pasangan hidupnya.

Sedaya upaya saya cuba mengawal diri, menahan tawa dan mengelakkan dari raut wajah saya berubah untuk tidak mengecilkan hatinya. Perasaan terasa bercampur-baur antara lucu dan kasihan. Sungguh 'hebat' fantasi anak muda 'dakwah' ini dalam menentukan kriteria pemilihan pasangannya.

Saya menghabiskan kopi yang panas sebelum memulakan bicara. Ada sesuatu yang harus saya katakan padanya. Namun perlu berhalus agar tidak mengusik hatinya. Dalam berdepan isu begini, kadang-kadang ikhwah mudah terasa hati.
"Akhi, anta sekarang dah hafaz berapa juzuk?" Saya menukar sedikit topik perbualan.

"Errr...baru hafaz juz 30 dan 29, itupun masih ada yang tak berapa lancar." Jelasnya jujur sambil tersengih menampakkan susunan giginya yang tidak sama.
"Macamana dengan kriteria yang saya bagi tu Abang Hisham, agak-agak ada tak akhawat yang seperti itu?" Tanya Faiz. Namun sekali lagi saya tidak menjawab soalannya dan bertanya lagi.

"Akhi, malam tadi anta solat tahajjud dan khatam 1 juzu' bacaan al-Quran tak?"
"Tak pula, letih sangat, malam tadi habis mesyuarat lambat sangat. Insya-Allah malam ni kami ada program Qiam bersama mad'u junior. Insya-Allah malam ni kami akan Qiam."

Saya mendengar jawapannya dengan bersahaja, kemudian bertanya lagi.
"Akhi, semalam berapa kali anta solat berjemaah di masjid?"

"Kenapa abang Hisham tanya soalan-soalan ni? Bukankah kita sedang berbincang tentang Baitul Muslim? Apa kena mengenanya?" Balas Faiz dengan wajah yang sedikit berubah dan suara yang agak sedikit keras walaupun masih cuba dikawalnya.

Jika kulitnya putih mungkin telah berubah menjadi kemerah-merahan tanda tidak puas hati. Tetapi kulit sawo matang melayu Kelantan yang diwarisi menyebabkan hanya kerutan yang kelihatan sedikit di dahi.
Saya hanya tersenyum.

"Beginilah Faiz, apa yang Faiz tulis dalam kertas tu bagus, cuma ia terlalu bagus. Abang Hisham yakin, dalam zaman sekarang ini, sepuluh bahkan seratus tahun mencari pun belum tentu Faiz akan berjumpa dengan calon seperti yang diinginkan jika semua kriteria tersebut harus dipenuhi."

"Tidak ada eh?" balas Faiz penuh persoalan. Keningnya diangkat sedikit.
"Kalaupun ada, mungkin dia dah kahwin dengan juara Imam Muda musim kedua agaknya. Hahaa" Saya menjawab sambil ketawa kecil. Cuba menceriakan suasana. Dia juga kelihatan tersenyum.

"Abang Hisham tanya soalan-soalan tadi supaya Faiz tahu yang Faiz pun tak sempurna mana, jadi dalam mencari calon isteri ni, tak perlulah terlalu memilih itu dan ini, sebab kita pun bukan setaraf Imam Ghazali, dengan peserta Imam Muda yang terkeluar pada pusingan pertama pun belum tentu." Jelas saya dengan bersahaja sambil merenung tepat ke wajahnya dan memberikan senyuman yang manis.

"Habis tu, bagaimana Abang Hisham?" Tanya Faiz, wajahnya kelihatan penuh ingin tahu.
"Beginilah, ...."
"Abang Hisham akan cuba tanyakan pada isteri, kalau-kalau ada calon yang sesuai. Insya-Allah, kami akan cari calon yang terbaik untuk Faiz, tapi bukan yang sempurna. Kami akan cuba tengok kalau-kalau kriteria tersebut boleh dipenuhi, tapi untuk memenuhi 1/3 darinya pun hampir mustahil."

"Anta kena ingat akhi, walaupun berada dalam sistem tarbiah dan usrah, tetapi akhawat itu tetap manusia dan tetap seorang wanita." Saya menjelaskan.
"Ada yang rupanya cantik, tapi pengamalan agamanya mungkin agak kurang."
"Ada pula yang rupanya agak sederhana dan hafazannya cuma satu juz sahaja tapi komitmen dakwahnya baik.

"Lemah-lembutnya mungkinlah tidak selembut Asyiela Putri pelakon Upin Ipin tu, tapi tidaklah pula sekeras dan se 'brutal' Kak Ros. Haha" saya menjelaskan lagi sambil tertawa. Kemudian saya menyambung bicara.
"Tentang memasak, usah dirisaukan, asalkan dia punya keinginan untuk belajar, Insya-Allah beres semuanya. Kalau nak cari yang makan budu, orang Kelantan pun tak ramai yang makan budu. Isteri ana orang Pahang, tapi hantu budu juga. Dulu ana tak makan tempoyak, tapi lepas kahwin dengan orang Pahang, ana jadi hantu tempoyak."

"Kemudian, tentang kesihatan, orang perempuan ni, ada masa dia sihat dan ada juga masa dia akan sakit, terutamanya bila mengandung."
"Tentang menghormati orang tua dan sifat-sifat mahmudah yang lain, perkara itu boleh ditarbiah dan sebahagian dari tanggungjawab suami setelah berkahwin adalah untuk membimbing isterinya dengan sifat-sifat mulia, bukan mengharapkan cinta dari bidadari syurga yang serba sempurna." Panjang saya 'mengomel'.
"Tak mengapa Faiz, nanti abang Hisham akan carikan calon yang terbaik untuk Faiz dan semestinya kriteria yang akan abang Hisham cari adalah yang paling baik agamanya."
"Banyakkanlah berdoa agar kita dipertemukan dengan jodoh yang terbaik, bukan yang tercantik dan bukan yang sempurna segalanya dan lupa juga meminta agar Allah memudahkan segala urusan untuk membina masjid ini. Ok, Faiz?" Saya menepuk bahunya dengan mesra. Anak muda sepertinya banyak perlukan bimbingan. Bukan leteran yang akan menghancurkan perasaan.

Perbualan di atas mungkin hanya rekaan, tetapi ia adalah hasil dari pengalaman saya dan rakan-rakan dalam mengendalikan urusan Baitul Muslim para pemuda-pemudi dalam dan luar negara selama beberapa tahun.
Ia kisah benar yang saya rangkumkan dalam satu perbualan. Mungkin agak ideal, tetapi itu sebahagian dari realiti ikhwah ketika mencari calon pasangan.
Dalam urusan memilih calon, harus diingat bahawa kita memilih calon di kalangan manusia, bukan Malaikat atau bidadari syurga.

Apabila pasangan itu namanya manusia, maka akan wujudlah kekurangan di sana dan di sini. Cuma satu pesanan yang ingin saya titipkan buat anak muda, pilihlah calon yang baik pengamalan dan penghayatan agamanya, Insya-Allah, rumahtangga akan dipenuhi dengan kasih sayang dan keberkatan dari Allah S.W.T.
Boleh sahaja kita memilih calon yang senegeri, yang sedap dipandang mata, punya sifat keibuan yang tinggi, pandai memasak dan sebagainya, tetapi harus diingat, bahawa kriteria pertama yang harus dilihat adalah bagaimana penghayatan agamanya, dan sejauh mana dia mengiltizamkan diri untuk membaiki diri menjadi manusia yang lebih baik.
Jika penghayatan agamanya baik, maka berlapang dadalah sedikit jika calonnya dari negeri seberang atau selang dua buah negeri atau mungkin rupanya tidak secantik dan secomel Mia Sara.
Tidak ada perkara yang tidak boleh dirunding dengan ibu bapa. Mereka hanya mahu yang terbaik untuk kita, rundinglah dengan baik dan penuh hikmah, Insya-Allah, jalan keluarnya pasti ada jika kita ikhlas ingin membina rumahtangga. Tidak ada ibu bapa yang inginkan kesengsaraan anak-anaknya.
Tentang kecantikan pula, jika calon yang dipilih adalah kerana kecantikan wajahnya, maka ketahuilah bahawa selepas berkahwin, wajah yang cantik akan menjadi biasa selepas hari-hari dipandang mata dan syaitan akan menghias wanita-wanita lain yang bukan mahram agar kelihatan lebih cantik di pandangan mata kita.

Akhirnya, yang kekal hanyalah akhlak dan pekerti yang mulia, juga keazaman untuk melahirkan dan membangunkan anak-anak singa pewaris Imaduddin, Nuruddin Zinki dan Solahuddin Al Ayyubi.

Usah terlalu gedik dalam memilih calon, tetapi biarlah realistik.
Akhir sekali, apa yang paling penting adalah bermesyuaratlah dengan ibu bapa dan orang-orang baik yang dipercayai dan berpengalaman.

Jangan lupa untuk beristikharah selepasnya agar segala keputusan mendapat panduan dari langit yang tertinggi. Insya-Allah.

Hangat!!! #ABU: Aku Budak UMNO vs Anwar Balik UFO???

HEBOH Satu malaysia, kononnya ada gerakan nak menghancurkan UMNO yang dipimpin yang tidak diterima Rakyat Chegu Bard (kelentong Lebih)... ABU didefinisikan oleh beliau sebagi Asal Bukan UMNO... Kalau Bukan UMNO apa??? BN??? Ingatlah dalam Pilihanraya UMNO tak guna lambang UMNO tapi guna Lambang BN...!!! Jadi, dalam kertas Undi memang tak tertulis lambangb UMNO... Rakyat Undi Gambar Dacing!!!

Cerita  #Aku Budak UMNO... Brand UMNO ini sudah lekat dalam hatinya... Dia tahu tanpa UMNO, banyak faedah yang dia tidak akan perolehi... Dia ini asal dari keluarga Miskin... Ke sekolah nak bayar yuran sekolah pun beliau tak mampu... Dapatlah bantuan kewangan kerajaan... Rumah takda elektrrik, mohon YB, dapatlah bekalan elektrik masuk ke rumahnya... Habis sekolah rendah, oleh kerana dapat keputusan yang baik dalam UPSR, dapat pula masuk ke sekolah berasrama penuh bantuan kerajaan... Sekali lagi beliau berterima kasih kepada kerajaan... Keluarga Susah, tapi, nasib baik tinggal di Asrama... Masa SPm dapat jugak keputusan yang baik, dah tu diterima masuk ke Universiti dan menerima biasiswa Kerajaan... sekali lagi dia berterima kasih... Cita-Citanya tercapai hasil bantuan kerajaan pimpinan UMNO dan Barisan nasional... TAHNIAH!!!

Anwar ni lain pula kesnya.... Selepas keluar penjara dendamnya begitu membuak-buak kepada UMNo (tempat beliau berjuang dahulu)... Kerana dendam beliau sanggup rosakkan apa yang telah diperjuangkan olehnya dahulu... Mungkin beliau masih tidak sedar akan apa yang pernah dibuat olehnya sehinggakan masuk ke penjara...??? 

Menang PRU12 kononnya usaha beliau menyatukan pembangkang, terlalu banyak janji manis ditaburkan kepada penduduk bumi di malaysia... Macam baru Balik Dari UFO??? Apa idea dia dapat dari sana, semua termakan akan janji 'Cakerawala' nya... sampai apa juga tingkahlakunya diterima oleh pengikut-pengikutnya tanpa sebarang soal... Dijanjikan itu dan ini... Walhal semasa beliau lama dalam UMNO, apa yang beliau buat??? Atau lebih tepat lagi mampu buat??? Dulu orang ramai bersama beliau, apa yang beliau dapat janjikan??? Adakah kerana semasa itu beliau sudah nampak jalan untuk kerusi perdana Menteri??? Wallahu'alam....

Anwar balik UFO??? nak cari apa?? balik malaysia dengan cukup kelengkapan... Siapa taja??? Tak kanlah bertahun dalam penjara senang-senang dapat kelengkapan untuk hadapi pilihanraya??? itu nak kena Tanya dengan Hj Anwar sendiri... Jangan dok jadi pak atau mak turut jer...

ALLAH BERSAMA UMNO... Hakikatnya.... Sudah 12 pilihanraya, ALLAH masih dan tetap bersama UMNO yang ditubuhkan untuk membebaskan manusia dari kongkongan penjajah dan dapat melaksanakan kehidupan ini tanpa ada ketakutan kepada manusia penjajah... hari ini malaysia hampir maju dan berjaya... ALLAH MAHA BESAR!!! Thank you ALLAH!!!!

baca juga SejarahMelayu

HANGAT! Gambar Wajah 'HODOH' Luna MAYA dan Dian????

Tengok dan Lihat... Siapa MAHU??? Siapa SUKA???


JOMO Kata: Layan.... OSTAD pun lari.... Ostad-ostad!!!

Tuesday, 13 December 2011

PANASSS!!! Mana Sedap??? Suka Sama Suka Atau Paksa Rela???


Waduh-waduh Bang.... Ngapain begini... Katanya dulu gak buat... Sekarang udah Suka Sama Suka ya Bang...??? Amacaman Pak Nuar??? Alahai Pak.... Lu puna Orang Kuat Sudah Makan Tuan kah??? Ingat Rahsia Mu Bersamanya.... Tidak Boleh buat apa-apa kan....!!!

Peguam Utama Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh merumuskan kejadian seks luar tabie di antara anak guamnya (Anwar Ibrahim) dengan Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 26 Jun 2008, antara jam 3.01 – 4.30 petang di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara berlaku atas dasar suka sama suka.

Terkejut JOMO apabila mengetahui kenyataan yang cukup menggegar Malaysia... Adakah Rakyat masih menafikan bahawa dia seorang peliwat??? Tepuk dada tanya diri kita lah nampaknya.... Sumpah Laknat Saiful dia diliwat sudah jelas.... Kini terpulang pada rakyat samada mau percaya Karpal ataupun tidak.... JOMO malas nak BISINGlah...!!!

JOMO melihat bahawa Si DIA sudah tidak boleh lari lagi... Rakyat melihat dan memerhatikan... Rakyat menilai.... karpal Singh...??? Dahuluna Menentang SI DIA... Sekarang kononnya menjadi pembela setia SI DIA... Sekarang apa sudah jadi???

JOMO Kata: Sah.... Sah... Sah....

Lanjut baca KHAZANAH

PANASSSS!!! Dia BUKAN China Doll itu...!!!???

Macam-macamlah hal dunia ni.... Kalau difikirkan sangat boleh jadi gilakan... Ada yang dah dicipta baik... Ditambah sana ditambah sini... Dicucuk sana di cucuk sini... dibesar sana dibesar sini... Alahai Dunia...

Jangan salah faham dulu.... Gambar ini ialah seorang china sedang berjalan... Habis mata melihat dan melirik kepadanya... Tak terkecuali Pak Ostad tau....!!! Adoyai.... Tapi, dia bukan CHINA DOLL macam dalam video klip tu yer..... ??? Opssss...... Dia orang biasa macam kita....


Sekadar hiasan....

Sekadar Hiasan.... bagusnya dia.... Berjalan sambil baca buku....

JOMO Kata: Jangan melirik Ostad... Nanti dicucuk mata...!!! Tapi, kalau macam ni 'GEGAR' juga iman dibuatnya.... Betul tak Ostad??? Adoyai......

PANAS!!! Lelaki Y atau Mangsa Lelaki Y...????

SanggahTokJanggut - SESIAPA sahaja yang dekat ataupun rapat dengan Anwar Ibrahim,boleh atau tidak tolong tanyakan adakah Anwar kenal anak muda yang berasal dari Indonesia ini?

Kalau Anwar kenal,tolong tanyakan sejauh mana beliau mengenali anak muda yang ketika ini saya panggil dengan nama Y ini dan sejauh mana hubungan Anwar dengan Y ini?

Kalau Anwar ingat-ingat lupa,tarikh pertemuannya dengan anak muda ini adalah tanggal 05/06/2010 di Hotel Nikko,Jakarta dan katanya dipekenalkan oleh adik angkat Anwar iaitu Sukma yang ketika itu tinggal di Apatment Rasuna.
Dan kalau Anwar masih ingat pada anak muda ini,jenguk-jenguk dan bertanya khabarlah seandainya Anwar ke Jakarta sebab kita difahamkan Anwar sering berulang alik ke Indonesia.Janganlah Anwar lupa segala janji yang pernah beliau taburkan untuk anak muda ini.

JOMO Kata: Jangan Ribut-Ribut...!!! Carinsaja Budak ini!!!

Monday, 12 December 2011

VIDEO!!! Pesta Dangdut 'NERAKA' Di Sebarang??? Apa Sudah Jadi???

Adoyai...Apa mau jadi dengan Dunia Sekarang??? Video ini difahamkan berlaku di Negeri Seberang... Caranya saja sudah boleh tahu.... Apa Mau Jadi??? Asal ada wang, apa saja boileh jadikan... Kalau kalian layan video ni sampai habus, kalian akan nampak, ianya berlaku dikhalayak ramai... Semacam Majlis Perkahwinan....

Bayangkan jika ianya berlaku di Malaysia...??? Pasti semuanya MURKA kan??? Kenapa JOMO angkat video ini??? Pasal, bukan apa, ada seorang manusia ni suka sangat pergi ke Seberang... Itu tak apalah... yang sampai, ada ketikanya diagungkan 'sangat' apa yang ada di sana, dan di 'hina' pula apa yang menjadi kebanggaan Negara kita....? JOMO Pasti, kalian tahu siapa dia.... Tepuk dada Tanya Iman Kita...






JOMO Kata: Nilailah sendir.... Hujan Emas Di Negeri Orang, Hujan Batu Di Negeri Sendiri, Lebih Baik Di Negeri Sendri....!!! jangan jadi Pengkhianat Negara...!!! Videonya??? Bagus Bangat Pak!!!!

Mesej rahsia! DAP BUKAN RASIST...????

Daru dulu sampai sekarang Parti Bukan Rasist ini masih tak berubah....Bertahun lamanya parti ini pernah tengok orang Melayu pegang Presiden??? Pernah tengok Orang India pegang presiden??? Jadi pengerusi jerlah... Melayu??? Jadi orang-orang bawah jerlah, CUKUP!!!

DAP tak Rasist.... 

We(dap) do not trust indian n malay wakil rakyat in the next election. we believe these people capable to cross over. ramasamy suggest that more indian to be fielded as candidate lim kit siang & lim guan eng were not happy. karpal singh was instructed to counter & thus the issue of godfather & warlords arises. dari blog Pisau
DAP tak rasist.... Jadi difahamkan Pilihanraya akan datang akan ramai calon melayu mewakili mereka....??? Kemungkinan kawasan melayu yang ditandingi PAS pun akan diganti oleh DAP yang mewakilkan Melayu...??? Nanti Melayu tu jadi apa???

DAP tak Rasist.... Pemilihan pucuk pimpinan Parti akan melahirkan seorang Presiden Parti dari kalangan Orang Melayu buat pertama kalinya...??? hari ini, jawatan timbalan ketua menteri Pulau Pinang pun nak dijadikan isu??? bergaduh pula puak india dalam DAP tu...?? Orang cina buat apa??? DIAM!!! Kuota India kata mereka..??? tapi, masih ada konsep Kuota Jugak ker??? DAP tak rasist....

JOMO Kata: DAP memang tak RASIST!!!!!

Sunday, 11 December 2011

BONGKARRR!!! Betapa Takutnya Pakatan kepada UMNO...???

Kenapa BN masih tak dapat ditewaskan??? Kenapa PAS, DAP, PKR tak pernah / sangat jarang sekali menghentam parti komponen BN selain daripada UMNO??? Kenapa Pakatan Palsu ini sentiasa mengaitkan UMNO dengan politik wang, walaupun mereka tidak ada bukti kukuh untuk menyatakan sedemikian??? kenapa???
Siapa penyokong Pakatan????

JOMO MALAYA melihat terdapat 2 perkara yang bersangkutan kenapa Pakatan tidak boleh kalahkan Bn dan apa caranya untuk kalahkan BN:-

1) UMNO Kuat.

Dari dahulu sampai sekarang UMNO adalah tunjang belakang BN. Tidak dinafikan UMNO sudah punyai akar umbi yang sangat kuat. Rakyat masih sayangkan UMNO. UMNO punyai ahli paling ramai di Malaysia pada ketika ini.... Ya. Sebuah parti yang bertunjangkan Melayu/Bumiputera telah banyak berjasa dan memperjuangkan hak orang melayu. Ianya juga hasil kerjasama yang cukup erat dikalangan parti MCA,MIC dan parti-parti komponen lain dari Sabah dan Sarawak....

Pakatan yang kononnya diterajui oleh Pak Nuar ini sangat takut akan UMNO... Pak Nuar tahu, kerana beliau sendiri berjuang selama lebih kurang 16 tahun bersama UMNO dan Barisan nasional... Beliau tahu akan kekuatan UMNO.... Ahli UMNO yang ramai ini cukup setia kepada UMNO.... Cumanya, yalah Manusia, kadang-kadang perasaan kecewa itu semestinya akan timbul jika apa yang diharapkan tidak tercapai... Sedangkan Lidah Lagi tegigit, sedangkan Keluarga boleh berperantakan (walaupun atas talian darah yang sama), apatah lagi UMNO yang diikuti atas nama perjuangan sahaja...

Tapi, ramai sebenarnya pejuang dalam UMNO ini ikhlas dalam perjuangan... mereka tidak mengharapkan apa-apa selain untuk melihat Bangsa, Agama dan Tanahair terbela atas nama perjuangan UMNO... UMNO tidak lahir dengan kekecewaan pemimpinnya.... Tapi, U&MNO lahir atas nama perjuangan yang sangat luhur dan murni dan semangat ini terus subur sehingga ke anak cicit pewaris generasi bangsa yang seterusnya...

Inilah yang menjadi bebanan kepada Pakatan terutamanya oleh Pak Nuar... Beliau faham dan tahu akan eprjuangan ini... beliau sendiri berada di dalamnya... Cumanya, itulah, disebabkan rasa kekecewaannya, beliau sanggup menentang apa yang diperjuangkan olehnya dahulu... UMPAMA 'MELUDAH KE LANGIT', kalau tak elak ludah itu juga jatuh ke muka...

UMNO MEMANG KUAT!!! PEMIMPINNYA MEMANG HEBAT!!! JAdinya MALAYSIA pada hari ini disebabkan oleh UMNO dan Sahabat-Sahabat seperjuangan daripada Barisan nasional....

2) Pakatan sentiasa hidupkan 'PERSEPSI BURUK' kepada UMNO:-

JOMO ada bertanya kenapa mereka asyik menhentam UMNO.??? Yalah... kalau nak menang dalam perlawanan perlu serang PANGLIMA nya terus... Serang biar habis-habisan... Menang atau kalah, adalah persoalan kedua... Kalau menang ini adalah BONUS tapi kalau kalah, setidak-tidaknya untuk 'GAME' ini mereka telah menjatuhkan maruah, Menjatuhkan Nilai dan menjatuhkan Martabat si Panglima...

Apa yang mereka Buat??? Menimbulkan persepsi... Adalah pepatah daripada Menagement Scholar menyatakan 'reality Means Nothing, But, Perception Means Everything'... Sekarang ini, kita berada dalam pepersangan politik berdasarkan persepsi atau 'Battle of Perception'... Begitu juga dengan pakatan... Mereka sentiasa menimbulkan persepsi buruk kepada UMNO dan BN... Itulah JOMO katakan, mereka sentiasa menyamakan UMNO dengan politik Wang, UMNO dengan Rahsuah, UMNO dengan Kroni dan sebagainya... Walaupun, pada hakikatnya semua itu tidaklah betul secara keseluruhan... Tapi, kerana nak menang, mereka 'Hentam' sahaja...
GAME LAMA... Betapa Takutnya Pakatan kpada UMNO...???

Hari ini, menunjukkan betapa takutnya mereka kepada UMNO, mereka lancarkan kempen ABU (Asal Bukan UMNO)... ini game lama yang mereka gunakan pada PRU ke12 yang lepas... dan mereka sukses... Difahamkan ianya dilancarkan diseluruh Malaysia secara serentak pada 9 Disember 2011 jam 3.30 petang.... Alahai Pakatan....

Jadi apa tindakan UMNO??? BN??? Sahabat daripada Parti Komponen lain??? sekarang musim nak dekat pilihanraya.... UMNO sudah tidak boleh lagi defensif... UMNO mesti ATTACK!!! OFFENSIVE!!! kerana puak disebelah sana sentiasa sahaja mencari ruang dan peluang untuk menyerang dan menimbulkn persepsi buruk kepada UMNO/BN... Yalah.... Kebanyakan Orang UMNO/BN sibuk buat kerja untuk rakyat... mereka punyai banyak masa untuk berceramah kepada rakyat... tak ada kerjalah katakan... Bolehlah round satu Malaysia... Kerjanya hanya sebagai penasihat ekonomi selangor yang bergaji Seringgit... Tu yang malsa nak kerja tu...ehe

Kesimpulannya... UMNO sudah tidak boleh lagi pendang ke belakang... kepada Ahli UMNO... INGATLAH!!! pembangkang sangat takut kepada UMNO... Bersatulah, buanglah ketidakpuas-hatian atas nama Sayang kepada UMNO dan tidak mahu melihat UMNO berkubur, DEMI AGAMA, BANGSA dan NEGARA....!!!!