Friends Of Jomo Malaya

Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Saturday, 10 December 2011

Jawatan PM Ke7??? PAS dan PKR Tak 'Sebulu'??? DAP Buat Bodoh???

sekadar Hiasan....

Pakatan terus bermain dengan Isu, yang mana JOMO MALAYA pasti tidak ada kesepakatan di antara mereka... Hari ini, Mereka bermain dengan kata-kata yang membuatkan setiap orang yang mendengar terpesona dengan kata-kata dan janji-janji manis yang di luahkan.... Dapat buat atau tak dapat buat belakang cerita, yang penting mereka nak menang dahulu... Tengok saja di Selangor...??? Pulau Pinang...??? kedah...??? Apatah lagi Kelantan....??? Betul kan???
Sekadar hiasan....

Cuba bayangkan Kalau Mereka ni Menang Pilihanraya (simple Majoriti) ??? apa akan jadi....???? Perlu diingat ini soal Kuasa... Soal Kuasa 'Pakatan' yang sekadar berkahwin semata-mata nak tumpaskan BN langsung tidak ada 'kesepakatan' yang konkrit... kerana masing-masing punyai hala tuju perjuangan yang berbeza.... Yang mereka sama hanyalah 'mereka adalah pembangkang yang ingin kalahkan BN'... Itu saja....??? Jika mereka Menang??? Masa nak pilih ketua??? Portfolio??? JOMO dapat rasakan, pergolakan Politik negara akan berlaku dikalangan mereka ini....??? Wait and See.....

Sekarang ini, luaran mereka nampak OK.... Tapi hakikatnya??? hati mereka??? hanya Allah yang tahu.... sebagai contoh, isu nak jadi Perdana Menteri Malaysia ke 7.... Masing-Masing nak angkat pemimpin dari kalangan Parti mereka untuk jadi PM... Alahai.... Memang tak ada kesepakatan Langsung... Percayalah, selepas isu ini dimainkan.... Nanti, Pak Nuar akan respon apa??? 'Perkara ini akan dibincangkan kemudian, sekrang fokus nak Kalahkan BN'..... Sekali lagi JOMO cabar, Pak Nuar dan konco-konco untuk kemukakan kabinet bayangan.... Bagitahu rakyat inilah pemimpin yang akan menerajui Negara kalau mereka menang PRU ke13 nanti.... !!!???? IRTUPUN KALAU MENANG.... Tapi, JOMO tak nampak mereka boleh Menang....

Tengok sahaja isu hudud yang diperjuangkan oleh PAS bertahun-tahun, sehingga sanggup mengkafirkan UMNO pasal tak nak laksanakan hukum hudud....??? Apa sudah jadi..??? Pak Nuar poosing sikit, dah Hj Hadi kata lain... Negara berkebajikanlah pula.... Alhai Pakatan.... DAP terus membisu, mereka tetap tak nak hudud dilaksanakan di Negara ini... dan JOMO pasti, hudud ini hanya perjuangan PAS sahaja, PKR tak akan melaksanakan hudud.... kalau betul PKR juga nakkan hudud, dah lama Pak Nuar ini cadangkan kepada UMNO suatu ketika bilamana beliau berada dalam kerajaan.... Betul tak??? Jadi, PAS apa macam??? Masih mahu bersama dengan pakatan Hipokrit ini...????

PKR Kata Anwar jadi Pm ke7, PAS pun nak jugak Hj Hadi jadi PM ke7... Ingat DAP tak nak ker??? Jangan ajdi bodohlah.... Masa tulah mereka nak tunjuk belang.... sekarang ni mereka bagi dengan Pak Nuar jadi ketua Pembangkang, pasal mereka nak dapatkan undi Melayu... Walaupun mereka punyai kerusi parlimen terbanyak berbanding PKR dan PAs.... itu saja.... Ingat mereka Bodohkah?? Kalau lepas PRU ke13... Pakatan rapuh ini dalam majoriti untuk menang dan ketika itu DAP mendapat kerusi paling banyak... Ingat apa??? Siapa yang lagi layak jadi PM??? Time tu PAS dan PKR akan membisu seribu bahasa, bila DAp bersuara.... masa tulah kita tengok 'apa yang akan berlaku'....??? PAstinya Anwar akan duduk diam, pasal sekarang ini DAP banyak membantu dalam kes mahkahmah beliau...

Apa yang akan terjadi....??? Kepada Negara...??? kepada Rakyat...???? nantikan sambungannya.....

JOMO Kata: JOMO Malas nak cakap lebih..... You All Fikirlah sendiri....

Baca juga Minda Hijrah

Soalnya HIDUP Si Dia??? Apa?? Siapa?? Dimana???

Hidupnya Penuh dengan Misteri.... Apa yang beliau Fikirkan ya??? Apa rahsia beliau, sehinggakan apa yang dibuat olehnya walaupun salah dianggap betul oleh pengikutnya...??? Alahai....

Mana OMEGA??? Masih tersimpan ker tau telah disimpankan???ehe JOMO pun naik hairan... Kenapalah takut sangat nak tunjukkan jam OMEGA itu...??? (itupun kalau ada....)....

Lelaki Y siapa??? KY Jelly apa??? Tuala Good Morning sudah lupa??? DNA Bagaimana??? Bicaranya sampai Bila??? seluar dalam jenis apa??? akhirnya, orang akan terus bertanya.... SIAPA Sebenarnya beliau ini...??? Tambah hairan....

Depan Melayu kata lain... Cina...??? India...?? kadazan Dusun...??? iban...??? Apa yang dia kata... Lahirlah golongan OSTAD yang terpesona dengan kilauan MarMar Putrajaya....

Hidupnya diselubungi Misteri??? ya.... Penuh Misteri... Bininya??? tahu tak??? siapa dia di Dalam malaysia??? Siapa pula dia duluar Malaysia??? Penyokong tahu ker????

PRU Hampir tiba.... Kenapa dia buat begini??? Apa motifnya??? Tepuk dada, Tanya Iman Kita....!!!

Friday, 9 December 2011

KANTOI!!! Gambar Chegu Bard Peluk Anak Orang...???


Kenal ker dengan Chegu Bard ni...???Dulu da sibuk hentam orang.... sekarang dia yang Kantoi....

Hari ini dia sibuk Menjaja kempen #ABU ke seluruh Malaysia... ABU???

Sebelum dia sibuk pusing Malaysia, Sila JAWAB Siapa oang dalam Gambar ni...????

JOMO Kata: Untuk Chegu bard; #ABU: Awas Babi Untukmu....

baca juga GAP

Tak Pernah LIHAT!!! Gambar-Gambar 'Penyakit Ganjil' Di Dunia???

Sekali Tengok... Masy'Allah menakutkan... Mudah-mudahan kita dijauhkan oleh Allah s.w.t. Hanya ida sahaja yang berkuasa... Dia lah yang mendatangkan penyakit dan dia jugalah yang mendatangkan Ubat... Allah Maha Besar dan Dia Maha Mengetahui akan sesuatu.... TAKBIRRRRR!!!!!

1. PROGERIA
Satu keadaan tidak normal luar biasa dengan tanda-tanda seperti penuaan lebih awal (uban, kulit berkedut dan keadaan membongkok) pada seorang kanak-kanak....

2. TREE BARK SKIN DISORDER


3. LION FACE SYNDROME
Leontiasis Ossea juga dikenali sebagai leontiasis atau muka singa adalah satu keadaan perubatan yang jarang berlaku. Dicirikan oleh pertumbuhan tulang muka dan tengkorak yang terlalu cepat.


4. PORPHYRIA - THE VAMPIRE DISEASE
Porphyria adalah penyakit yang jarang berlaku diturunkan melalui keluarga, di mana satu bahagian penting hemoglobin dipanggil heme, tidak dihasilkan dengan betul. Heme juga ditemui di myoglobin, protein yang terdapat dalam otot tertentu.
5. WEREWOLF SYNDROME 

Hypertrichosis (juga dikenali sebagai Ambras Syndrome) adalah jumlah pertumbuhan rambut pada badan yang tidak normal. Dalam banyak kes hypertrichosis, ia telah digelar secara tidak rasmi sebagai Werewolf Syndrome. Terdapat dua jenis hypertrichosis: generalized hypertrichosis, yang berlaku di seluruh badan dan localized hypertrichosis, yang terhad kepada kawasan tertentu. Hypertrichosis boleh terjadi sama ada kongenital (hadir pada masa kelahiran) atau yang diperoleh di kemudian hari.

6. PROTEUS SYNDROME
Proteus Syndrome adalah satu keadaan yang jarang berlaku yang juga boleh dikategorikan sebagai gangguan hamartomatous. Ia adalah satu penyakit yang kompleks dengan penglibatan pelbagai sistem dan kebolehubahan klinikal yang hebat. Keadaan ini dicirikan oleh pelbagai luka kulit dan subcutaneous (di bawah kulit), termasuk kecacatan vaskular, lipomas, hyperpigmentation (keadaan kulit lebih gelap) dan beberapa jenis tanda lahir/tahi lalat.
7. NEUROFIBROMATOSIS 
Kumpulan gangguan yang diwarisi di mana tumor bukan kanser tumbuh di beberapa saraf yang mungkin termasuk saraf pendengaran.
 8. POLYDACTYLISM
Polydactylism atau mempunyai satu atau lebih jari tangan atau kaki, mungkin kelainan yang paling biasa ditemui ketika lahir. Polydactylism dilaporkan dalam kira-kira 2 setiap 1000 kanak-kanak. Insiden sebenar mungkin lebih tinggi kerana kes-kes kecil tidak selalu dilaporkan. Walaupun polydactylism boleh dilihat bersama-sama dengan kecacatan kelahiran lain, majoriti kes-kes tidak dikaitkan dengan apa-apa keabnormalan fizikal yang lain.
 9. ELEPHANTIASIS
Elephantiasis atau penyakit untut adalah penyakit yang dicirikan dengan penebalan kulit dan tisu asas, terutamanya di bahagian kaki dan alat kelamin lelaki. Dalam beberapa kes, penyakit ini boleh menyebabkan bahagian badan yang tertentu, seperti skrotum, membengkak dengan saiz bola lisut atau bola keranjang. Penyakit ini banyak berlaku di Asia dan Afrika.
 10. ARGYRIA
Argyria adalah keadaan yang disebabkan oleh pendedahan yang tidak wajar kepada bentuk kimia unsur perak, habuk perak, atau sebatian perak. Gejala argyria yang paling jelas ialah kulit menjadi biru atau berwarna biru kekelabuan. Argyria boleh dibahagikan kepada generalized argyria (seluruh bahagian) atau localized argyria (bahagian-bahagain tertentu sahaja). Argyrosis adalah keadaan yang berkaitan dengan mata.
 11. TRICHOTILLOMANIA
Trichotillomania ialah keguguran rambut daripada tindakan berulang kali menarik atau memintal rambut sehingga ia putus. Pesakit tidak dapat menghentikan tingkah laku ini walaupun rambut mereka menjadi semakin nipis.
 12. CUSHING SYNDROME
Cushing Syndrome adalah gangguan yang berlaku apabila badan anda terdedah kepada tahap hormon kortisol yang tinggi. Ia juga boleh berlaku jika anda mengambil terlalu banyak kortisol atau lain-lain hormon steroid.
 13. NECROTISING FASCIITIS
Necrotizing Fasciitis biasanya dikenali sebagai 'penyakit makan daging' atau 'sindrom bakteria makan daging'. Ia adalah satu jangkitan dalam lapisan kulit dan tisu subcutaneous.
 14. FIBRODISPLASIA OSSIFICANS PROGRESSIVA
Fibrodysplasia Ossificans Progressiva adalah satu gangguan di mana tisu otot dan tisu perantara seperti tendon dan ligamen secara beransur-ansur digantikan dengan tulang (ossified), membentuk tulang di luar tulang rangka (tulang rangka tambahan atau tulang heterotopic) yang mengekang pergerakan. Proses ini biasanya menjadi ketara semasa zaman kanak-kanak, bermula dengan leher dan bahu dan berterusan ke bahagian bawah badan yang lain.

Yang Ini JOMO tak Sure sangat... Samada ianya penyakit atau pun tidak....???? 

15. LAMPREY DISEASE
It is not a real disease; a lamprey is a water-bound parasite that latches on to fishes. The picture on the Internet - with a guy who has a mouth as his eye - is actually just a lamprey's mouth Photoshopped into his eye socket.

JOMO Kata: Memang menyeramkan.... Sekali lagi mohon kita dijauhkan... Ini baru sedikit... Bersama-sama kita hayati gambar-gambar ini dan bersyukur kepada Allah kita tidak ditimpa penyakit semacam ini.... Allahu Akbar.... Kepada Puak-Puak OSTAD, Kamu pun kena beringat.....!!!!

Nurul Pening??? Buta Twitter???Sekarang 'Persenda' tentera???


Alahai.... Macam-macamlah Nurul Izzah ni...??? Ada jer yang ida buat...??? kemaruk nak ke Putrajaya ker??? Siapa-siapa yang free tu, ajaklah dia bersiar-siar depan masjid putrajaya tu... tenang hati dia sikit....ehe

Tengok tweet di atas??? Tindakan beliau untuk ReTweet (RT) bermakna beliau seakan mengiyakan apa yang dikatakan menegnai gambar tersebut.... Alahai Nurul... Dah pening ker?? Tak Tahu??? Atau saja nak buat provokasi dengan tentera???

Ada-ada saja anak si Apak Nuar ni.... Yalahkan... Bapak Borek Anak Rintik... Bapa kencing berdiri anak kencing berlari.... Tapi Nurul??? Takkan nak kencing berlari kot....???? Alahai....

JOMO Kata: Semua depa nak hentam....??? tentera tak salah pun depa hentam juga...??? Bapak Hentam China Doll...??? Anak di suruh hentam Askar Pulak???? Alahai...

Baca Juga blog Panglima Perang Siber

Teater Se-Merah Padi!!! Siapa Jue Aziz ni...???? 'Gedik' ker???


Pelakon Watak Dara dalam teater Se-Merah padi, Jue Aziz sudah tidak asing lagi di dalam dunia hiburan tanahair... Beliau yang sebelum ini pernah digelar sebagai artis Gedik Tanahair...??? langsung tidak menghiraukannya, dia tetap dia... JOMO sendiri pernah menemuramah beliau dan beliau menunjukkan tahap profesionalnya sebagai Artis tanahair yang cukup baik...

Masih ingat lagi kata-katanya, yang merasa kagum dengan kerajaan yang memerintah hari ini... Kerana sentiasa peka akan keperluan rakyat dan sentiasa mendahului rakyat termasuk mereka artis dalam banyak ekadaan... jangan Terkejut!!! Beliau sendiri tidak menolak kemungkinan berkecimpung dalam dunia politik suatu hari nanti jika ada peluang.... Betul ker???? Nak Bertanding kawasan mana erk???ehe

Siapa Jue Aziz ni???



JOMO Kata: Apapun, JOMO doakan semoga Jue dapat membawa watak dara dengan baik dan sekaligus mengharumkan nama Semerah Padi di pentas Istana Budaya nanti... jangan lupa saksikan 22-31 Disember 2011... Lanjut klik Di Sini

baca juga Annehashim

NAMA PENUH: Zuliana Abd Aziz
TEMPAT LAHIR: Ampang, Selangor
TARIKH LAHIR: 18 Februari 1983
ADIK-BERADIK: Anak bongsu daripada lima beradik
PENDIDIKAN: Diploma Setiausaha Kolej Stamford
HOBI: Menonton wayang, menunggang motosikal berkuasa tinggi, mengikuti perkembangan teknologi elektronik dan komunikasi terbaru pasaran
CITA-CITA: Menjadi pelakon filem, drama dan teater berjaya
TELEMOVIE: Wasiat Anak Dara, Unjul Nak Jadi Orang, Berlari Ke Belakang, Anak Rintih, Kekasih Sejati, Ab Taufan, Seputih Salju, Tidak Terputus Tasbih Itu.
DRAMA EPISOD: Lagenda Budak Setan, Janji Kekasih, Kata Hati, Sebuah Ilusi, Intan Sayang Manja, Orang Minyak Naik Minyak.
FILEM: Hantu Bonceng, Abuya
TEATER: Tasik Naga Cini, Impak Maksima The Musical

Thursday, 8 December 2011

MUSLIM di malaysia??? Wajib Baca... Tetapkan Akidah!!!

Dipetik dari Blog HOTRELOAD2U


‘Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikutboyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.


Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.
1. Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.
Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal … Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,

‘Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.’

Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk p ermohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..
Butir asal permohonan.. ….

Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.

Sebab yang dia beri, ‘Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.’

Perenggan 23: ‘Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik’.

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara’ dengan undang-undang sivil, undang-undang syara’ akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi…. semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: ‘Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara’.

Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.
Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya.. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi . Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu.

Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah.Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya.Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. ‘Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam.’ Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata ‘ Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini.’ Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.

Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata,’Allah hu Ahad’.. Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu berkata ‘Allah hu Ahad’. Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluhterpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara. Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan ‘Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepad a umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak’. Sahabat bertanya ‘Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah? ‘ ‘Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik.’ Sahabat bertanya lagi. ‘Mengapa begitu ya Rasullullah? ‘ Rasullullah SAW menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia’.

Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, ‘Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.’ Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya ‘International Jew’ (tak Silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . Dia berkata: ‘Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.’

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao ..Lepas tu kerajaan Islam Acheh … semuanya satu demi satu..

Macamana benda ni boleh terjadi?
Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.
Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah ‘garam dan ragi’. Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi’. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan ssstem kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati.. ‘Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak… Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang, kelab lion, bulan sabit merah, Saint John’s Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.

Akhir sekali, Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

#kawan-kawan yang dikasihi, tolong Forwardkan dan Share entri ini untuk pengetahuan dan tindakan kita semua sebagai orang Islam agar perkara ini boleh dijadikan iktibar dan benteng untuk kita mempertahankan akidah kita yang telah di Islamkan atas tiket keturunan dimana dengan sebab ini kita telahpun mendapat banyak rahmat dan belas ihsan dari Allah tanpa perlu melalui hidup Sebagai seorang yang terpesong dari ajaran-Nya dan sentiasa mencari-cari jalan yang betul.

Di harap rahmat Allah dan doa-doa para waliullah dapat melindungi kita sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat kepada Allah.
Ya Allah, gantikanlah kepedihan ini dengan kesenangan, jadikan kesedihan itu awal kebahagian. Wahai Rabb, tuangkan dalam jiwa yang bergolak ini kedamaian… Wahai Rabb, tunjukanlah pandangan yang kebingungan ini kepada cahaya-MU, bimbinglah sesatnya perjalanan ini ke arah jalan-MU mnuju hidayah-MU!

Panassss!!! HERO Se-Merah Padi Pantang Di Cabar...????


Kesian JOMO tengok Fauzi ni... Dahlah sibuk nak pementasan teater tak lama lagi, keluar pula Gosip panas yang mengaitkan beliau punyai 'Kekasi Gelap'....??? Alahai.... Kesiannya... Kisah ini berpunca dari BBM yang kononnya dihantar oleh fauzi kepada si Polan... Tapi, JOMO bukan Blogger Hiburan... Tak tahulah siapa??? jeng... Jeng... Jeng....

Itu amaran Fauzi Nawawi terhadap sebuah blog hiburan tempatan yang baru-baru ini menyiarkan artikel yang mendakwa suami kepada pelakon Lisdawati ini mempunyai ‘kekasih gelap’. Bukan itu sahaja, blog itu turut menyertakan lima keping screenshot pesanan Blackberry (BBM), yang kononnya dihantar oleh Fauzi Nawawi dan kekasihnya itu bagi menyakinkan pembaca.
Antara kandungan BBM itu adalah Fauzi menyebut tentang perancangannya untuk berkahwin dengan kekasihnya itu. Alasannya, Lisdawati lebih mementingkan keluarganya berbanding suami.
“Pada mulanya saya memang hendak menyaman laman blog itu. Tetapi setelah mendapatkan nasihat seorang rakan yang juga seorang polis, saya terpaksa melupakan perkara ini buat seketika. Bukan saya tidak yakin hendak membawa mereka ke muka pengadilan tetapi saya memikirkan sekarang ini saya sibuk dengan komitmen kerja. Kalau saya buat repot polis dan bawa ke mahkamah, ia pasti mengambil masa yang panjang.
Bukan itu sahaja, pasti juga menelan kos guaman yang tinggi. Setelah pertimbangkan semasak-masaknya, saya buat keputusan biarkan dahulu. Kalau selepas ini mereka masih menyiarkan cerita-cerita berbaur fitnah tentang saya, tidak mustahil saya akan bertindak. Kesabaran saya ada tahapnya,” ujar Fauzi yang ditemui ketika sidang media teater Semerah Padi pada Selasa lalu.
Dalam masa yang sama, Pelakon Lelaki Drama Terbaik, Anugerah Skrin 2010 ini turut meluahkan rasa terkilan kepada pemilik laman blog itu kerana mereka langsung tidak menghubungi nya untuk mendapatkan pengesahan mengenai BBM tersebut.
“Saya tidak kenal pun dengan budak-budak R***K*** itu. Sepatutnya, mereka perlu hubungi saya untuk mendapatkan pengesahan atau penjelasan selanjutnya. Ini tidak, mereka terus siarkan cerita itu tanpa bukti kukuh. Itu sudah boleh dikira fitnah. Saya memang berkecil hati apabila mereka buat macam itu. Kalau pun hendak popularkan blog mereka, tak perlulah siarkan cerita-cerita yang boleh menjatuhkan orang lain.
Secara peribadi, saya menganggap budak-budak itu tidak cukup matang. Nasihat saya pada mereka, jangan sewenang-wenangnya menerbitkan cerita- cerita yang menfitnah. Kalau terdengar sebarang gosip tentang seseorang artis, dapat kesahihan daripada artis itu dahulu. Kali ini mungkin mereka terlepas, tetapi kalau masih tidak berubah, pasti akan terkena,” tambah Fauzi lagi.
lanjut baca MEOW
JOMO Kata: Apapun yang terjadi... harapan JOMO, agar apa juga gosip yang berlaku tidak akan mengganggu konsentrasi Fauzi untuuk Teater Semerah Padi nanti... JOMO Pasti Fauzi seorang yang professional... Kan....???

PANASSS!!! Se-Merah Padi Mengganas??? Istana Budaya Jadi Mangsa...???

Gemparrr.... Sebuah Teater adaptasi daripada Filem Hebat Lama P.Ramlee 'SE-MERAH PADI'.... Bakal dipersembahkan kepada semua rakyat Malaysia tidak kira peringkat umur atau warna kulit pada 22-31 Disember 2011 ini di Istana Budaya...

Difahamkan, ianya akan mencetuskan semangat baru dunia Teater di Malaysia... Teater ini dibarisi oleh nama-nama Artis yang sungguh hebat seperti Khir Rahman, Jue Aziz, Fauzi Nawawi, opie Zami, baby Res2, dan beberapa nama HEBAT dikalangan pelakon senior Malaysia...

JOMO sendiri sudah tidak sabar untuk menyaksikan Teater ini di Istana Budaya... JOMO dah beli beberapa tiket, untuk sama-sama menyokong Teater Melayu ini... Yalah... Sambil-Sambil tu, boleh imbau 'Kenangan Lama' bersama Allahyarham P.Ramlee juga... Al-Maklumlah, generasi baru macam kita ni tak dapat bersama Allayarham kan....???

Sinopsis Teater Semerah PadiDua sahabat akrab, Aduka dan Teruna ditugaskan mentadbir kampong Semerah Padi berpandukan aspek-aspek keislaman. Dara, anak ketua kampong mempunyai hubungan cinta dengan Aduka tetapi ditunangkan kepada Teruna. Dara merahsiakan hubungan mereka supaya tidak durhaka kepada ayahnya dan Aduka, supaya tidak menyakiti sahabat akrabnya.

Negeri dilanda lanun dan Teruna dikerah ketua kampong berkhidmat dengan Sultan. Semerah Padi pula diserang Borek dan kuncu-kuncunya yang menculik Dara. Aduka pergi menyelamatkannya. Cinta membawa kecundang bila nafsu mengatasi segalanya. Aduka dan Dara terlanjur berzina....


Read more:
Teater Se-Merah Padi di di Istana Budaya (IB) bermula 22 Dis 2011 http://buzzera.blogspot.com/2011/12/teater-se-merah-padi-di-di-istana.html#ixzz1fu2gTAGE

JOMO Kata: Rugi kalau tak tengok... Jom Kita Pakat Ramai-Ramai ajak Famili, Kawan-Kawan apatah lagi sekarang cuti sekolah kan.... Lanjut boleh hubungi KENO Production: 03-41055806 atau layari www.istanabudaya.gov.my atau www.ticket2u.biz atau hubungi terus 03-41478600....

DATANG!!! JANGAN TAK DATANG!!!

PANASSSS!!! Cabut Lari??? Wanita Ini 'Awek' Rafizi Ramli???

Sekadar Hiasan.... Masih menjadi pertanyaan???


GAMBAR PANASSSS!!! Betul kah perempuan ni AWEK Saudara Rafizi Ramli....??? Alaaaa.... Yang heboh dengan Kes Lembu NFC tu.... Sehingga hari ini belum ada kepastian.... Mohon Rafizi Ramli untuk JAWAB...????


Pertanyaan yang belum terjawab....????

JOMO Kata: Rafizi..... Silalah Respon...??? JAWAB.... JAWAB.... jangan nak cabut.....

Wednesday, 7 December 2011

Penangan #OmbakRindu & Teater Semerah Padi...???

Hari iini saja Filem dari adaptasi Novel Hebat Ombak Rindu terus mengdahului Carta... Pergh... sampai ada orang booking satu show, buat program Jom Tonton bersama Aaron Aziz...??? Tadi Petang JOMO sempat jalan satu shopping complex, terpandang satu kenyataan, 3 show Ombak Rindu Habis dijual... Semangat betul...

Kemungkinan besar boleh kalahkan kutipan filem KL Gangster ni... Wait and see... Pergi dan bali panggung macam baru nak pulang rumah... 'Shamsul Yusof' tak boleh tidur pula malam ni...ehe

Apapun, JOMO juga tak sabar dengan Teater Hebat penghujung Tahun 2011 ni... Apa lagi kalau bukan 'Se-merah Padi'.... Lakonan Mantap Khir Rahman, Gadis pilihan ramai Jue Aziz, Fauzi Nawawi... Mesti lagi mantap lagi ni...

Teater tu akan diadakan di Istana Budaya pada 22 sehingga 31 Disember 2011.... #Jom kita pakat ramai-ramai datang...

PERGH!!! OSTAJAH Eli Wong bagi 'Talk' dengan OSTAD...???

Matlamat menghalalkan cara... Manusia kian leka dan alpa akan keindahan syurga dunia yang tidak kekal lama... Jalan pintas ke Putrajaya membuatkan semua terpesona...??? Dulu Ustaz sekarang OSTAD...??? Dulu Ustazah sekarang OSTAJAH...??? Alahai... begitulah lumrah dunia....

Dahulu nama siapa yang bergelar ustaz orang pandang tinggi... Namun, sejak lahirnya golongan OSTAD, Ustaz hilang mencari arah... Dahulu ada orang sanggup 'mengkafirkan' saudara sendiri kerana kononnya bersekongkol dengan kafir... Sekarang bagaimana...???? JOMO Malas nak cakap.... Pikirlah sendiri....

Akidah sendiri tak betul ada hati nak betulkan akidah orang....??? JOMO bukan berfikiran sempit, tapi, inilah hakikatnya.... ada puak yang sanggup meninggalkan dan menyerang saudara sendiri kononya saudara sendiri ini tidak betul dan tergolong dari kalangan orang munafik....??? MAK Oi.... Mudahnya mulut berbicara.... yang paling menghairankan JOMO, golongan ini 'claim' mereka orang belajar agama...??? Alahai OSTAD......

Ingatkah kalian siapa Eli Wong ini...??? gambar 'tak senonohnya' pernah tersebar luas dahulu....??? Orang lain dipersalahkan.....?? Kononnya dia menjadi mangsa.... Apakah Jadahnya...??? JOMO nak tanya, selama PAS bersama DAP ini berapa ramai yang sudah memahami akan Islam....??? pernahkah PAS mentarbiahkan mereka ini....??? ataukah Ostad PAS yang 'diterbiahkan'....???aha OSTAD-OSTAD ni banyaknya jadi starring dipentas-pentas ceramah yang dihadiri oleh puak mereka sendiri saja.... Tapi, di luar sana....??? Anak-Anak muda diluar sana??? Apa yang mereka buat??? Kata nak perjuangkan Islam.... Nanti bila anak-anak ni buat hal, mereka TUDING JARI kepada kerajaan...?? yang mereka ni dah jadi kerajaan untuk 4 buah negeri apa yang mereka buat....?????

Sekarang ini, oleh kerana Muslimah PAS pun dah berkurang.... mereka jemput OSTAJAH Eli pula buat ceramah....??? Dengarlah glongan OStad ni.... alahai.... Dengar ceramah ker, sembang pasal 'body' si penceramah tu....???? OSTAD-OSTAD..... Kalau dulu bukan main.... Suara Perempuan itu Aurat...??? Sekarang jadi apa??? ORAT...???

JOMO KATA: Apalah nak jadi dengan OSTAD-OSTAD ni....???? Dengarnya kalau dulu, nak pegang jawatan tak berani....??? kononya AMANAH.... Sekarang??? Jurukira-kira pun puak Ostad ni sapu.... yang penting nak ikut sama ke Putrajaya hasil cangan kaki putar alam....?? Pak Nuar....????

Lanjut baca juga Khazanah

BerSELUAR DALAM dan Jatuh dari 'Banglo'??? PKR Mahu Siasatan DiRaja???

Alahai.... Macam-macamlah Puak pakatan ni... Adalah pula seorang mamat ni, kerja sebagai Pemandu Kren terjatuh dari sebuah Banglo milik seorang Exco....?? Yang menghairankan JOMO MALAYA, Kenapa Berseluar Dalam??? Mak oi.... Takkan Salah masuk Pintu Kot??? Atau nak cabut lari..??? Itu nak kena tanya Empunya Badan sendirilah....
Sekadar Hiasan... Lanjut Baca PISAU!!!

Jadi, JOMO nak cabar puak Pakatan ni supaya dicadangkan untuk tubuh Suruhanjaya Siasatan menyiasat Kenapa Boleh Terjatuh dari rumah Banglo dengan hanya berseluar dalam ni??? nasib baik tak mati??? Kalau Mati, pastinya UMNO juga yang akan disalahkan.... Alahai.....
Ahli PKR terjatuh dari banglo Exco Selangor
SHAH ALAM 4 Dis. - Seorang lelaki yang dipercayai ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) ditemui tertiarap dalam keadaan parah dengan hanya memakai seluar dalam di luar salah sebuah banglo di Kompleks Kediaman Rasmi Exco Selangor di Seksyen 7 di sini, awal pagi ini.
Mangsa, Yahya Talib, 49, yang beralamat di Kampung Nelayan Telok Gong, Klang, dipercayai terjatuh dari tingkat satu banglo berkenaan selepas pukul 1 pagi.
Bagaimanapun, mangsa masih hidup ketika ditemui oleh rakannya yang baru pulang daripada solat Subuh di surau berhampiran kira-kira pukul 6.30 pagi.
Difahamkan, mangsa antara 70 ahli PKR yang menghadiri perjumpaan parti di kompleks tersebut semalam dan bermalam di salah sebuah banglo di situ dengan berkongsi bilik bersama seorang lagi ahli. Banglo tersebut dikatakan telah ditempah atas nama seorang exco kerajaan negeri Selangor.
Mangsa yang sudah berumah tangga dan bekerja sebagai pemandu kren di Pelabuhan Klang, dikatakan mengalami keretakan di pergelangan tangan kanan, cedera ringan di lutut kiri selain keretakan tulang tengkorak di bahagian mata kiri.
Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Shah Alam, Deputi Supritendan Kamaruddin Ismail berkata, mangsa kini dirawat di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang berada dalam keadaan stabil.
"Kali terakhir mangsa dilihat oleh rakan sebiliknya ialah pukul 1 pagi iaitu sebelum lelaki itu masuk tidur.
"Pagi ini, rakannya itu bangun untuk solat Subuh di surau tetapi mangsa tiada di katil dan dia terus pergi ke surau kerana menyangka mangsa berada di sana.
"Bagaimanapun ketika pulang dari surau, dia ternampak mangsa yang hanya memakai seluar dalam, tertiarap dan ketika diperiksa mangsa masih bernyawa dan dalam keadaan sesak nafas. Dia terus menghantar mangsa ke HTAR," kata beliau ketika dihubungi.
Tambah beliau, rakan mangsa kemudian membuat laporan polis di Balai Seksyen 6 dan kes itu diklasifikasikan sebagai kes kemalangan buat masa ini sementara menunggu laporan perubatan daripada pihak hospital.
Katanya, mangsa yang sudah boleh bercakap dikatakan tidak ingat apa yang berlaku kepadanya sebelum ditemui tertiarap di luar banglo

JOMO KATA: Apalah depa buat Sampai Jatuh Banglo tu??? berseluar dalam pula tu??? Kalau Jatuh Tilam takper juga, orang boleh terima??? Alahai..... Nak kena JAWAB tu???


Sumber Pisau

GAMBAR HOT!!! Wajah 'Cantik', tapi, Tapi Dia 'LUPA'...????

bahawa... ZIP Seluarnya 'TERBUKA'....... Cuba Lihat Gambar ni..... Alahai..... Kesian.... Macamana Perasaan anda kalau anda ditempatnya????


JOMO Kata: Awasss Ostad...!!! jangan asyik nak tengok aja.... erm... Sekarang ni ramai sangat dah pelupa... Ada yang lupa dia ni Artis, tapi, lagak macam tak pernah jadi Artis...???? Habis dikutuknya semua orang...??? Ada yang dah Nyanyuk Masih lagi nak memimpin??? Sampai apa yang keluar dari mulutnya pun dia dah tak ingat...??? Ada yang dulu time berjuang dalam parti ni, dia kata lain, tapi, bila dah keluar parti, kata lain pula...??? Alahai..... Pelupalah Katakan!!!

SAY NO to 'Pemimpin Yang Kuat Lupa'...!!!!!

Tuesday, 6 December 2011

PANASSS!!! JOM Baca!!! Orang Cina Minta 'Melayu' Bersatu...???


Bersatulah Melayu – Lim Swee Tin

Kalau nampak ada retak
Kerana retak hujungnya belah
Bimbang belah membawa pecah
Melayu itu tak mampu berpecah

Bersatulah Melayu
Melayu itu cermin
Dalam jernihnya kita menilik
Kita menilik mencari wajah
Wajah Melayu wajah kita

Bersatulah Melayu
Melayu itu lampu
Terangi jalan luas terbentang
Siapa cuba kaburkan suluh
Kelak hilang arah dan tuju

Bersatulah Melayu
Melayu itu payung
Payung jangan carik
Carik payung
Manakan lagi tempat berlindung

Bersatulah Melayu
Melayu itu pohon
Akarnya mencengkam bumi
Bumi ini pautan kasih
Kasih Melayu segala kasih

Bersatulah Melayu
Cari dan rangkalah jalan damai
Damai membuka pintu pertemuan
Pertemuan kelak merintis padu
Berpadulah Melayu, berpadu semua.

~ Lim Swee Tin

SABAH Paling Ramai Ahli UMNO.... Apa Mau Cakap Lagi...????

Walaupun apa orang kata mengenai Sabah, Tapi, Sabah tetap mencatatkan keahlian UMNO paling ramai seluruh Malaysia... TAHNIAH!!! jangan ingat orang Sabah tak kuat perjuangannya.... Rakyat Sabah sudah pernah rasa di bawah pemerintahan pembangkang.... Jadinya, Rakyat sudah arif akan bagaimana jadi rakyat 'pembangkang'... Itulah sebabnya, rakyat Sabah kuat mempertahankan Kerajaan pada hari ini...

Lepas ni, kita tengok pula kebangkitan Rakyat Selangor, Kedah, Pulau Pinang, Kelantan ya....
KEANGGOTAAN Umno mencecah 3,297,358 orang sehingga semalam, dengan Sabah mencatatkan bilangan tertinggi iaitu 487,447 orang.

Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata Bahagian Silam di Sabah mempunyai anggota teramai 44,440 orang, manakala Felda Air Tawar 2 di Kota Tinggi, Johor mempunyai anggota peringkat cawangan paling ramai iaitu 1,631 orang.

Jumlah keseluruhan perwakilan Umno yang hadir pada perhimpunan kali ini ialah seramai 2,711 orang, katanya pada Perhimpunan Agung Umno 2011, di sini hari ini.

Beliau berkata perhimpunan kali ini turut melibatkan 78 delegasi mewakili 26 parti dari 24 negara termasuk Bangladesh, Palestin, Singapura dan Indonesia, serta 64 perwakilan daripada 74 Kelab Umno Luar Negara.

Umno juga katanya menyebar luas penggunaan media baru melalui Facebook Media Umno Malaysia dan Twitter Umno Online dan juga informasi ringkas melalui SMS blast. SabahDaily
JOMO Kata: Tolong jangan sia-siakan sokongan dan perjuangan rakyat Negeri Sabah kepada UMNO dan Barisan Nasional... JOMO pasti, Sabah akan sentiasa berdiri teguh dibelakang UMNO/BN, asalkan saja mereka terus diberi perhatian, masalah kemiskinan diselesaikan, masalah pembangunan, masalah PTI dan sebagainya terus diletakkan sebagai agenda utama Kerajaan Pusat....

SABAH TATAP!!! Mangan Niya Mangan, Asal Jo Kurung-Kurung....

GEMPARRRR BERAPI!!! BLogger UMNO 'KECEWA' Join Pembangkang???

Sabtu lepas gempar kononnya Seorang Ahli merangkap Blogger BN keluar UMNO dan masuk PKR... Secara peribadi JOMO tidaklah mengenali Insan ni secara rapat, cuma pernah terserempak beberapa kali di Kuala Lumpur... Blogger Sabah 'Sekali Ketuk' muslioli.blogspot.com memang sudah dikenali... Banyak juga tulisannya yang menyokong dan menghentam kerajaan dari dalam...

Yang menjadi persoalan JOMO ialah, kenapa dia keluar UMNO/BN tatkala semboyan PRU ke13 bakal dibunyikan oleh PM tidak lama lagi...??? Apa ertinya??? Selalunya, dalam keadaan genting seperti ini hanya Pejuang yang pengecut sahaja yang berani lari dari medan perang??? Apa yang dikecewakan sangat oleh Musli Oli ni??? Tak dapat Jawatan??? Tak dapat jadi perwakilan??? Apa????

Beberapa Status Di Facebook yang masih menjadi persoalan JOMO:
Hairan ya??? Dia Dibayar??? terkejut juga.....
Semasa berkuasa dahulu, Apa yang Anwar Buat kapada Sabah dulu semasa dia dalam UMNO??? Selain hanya pandai berkata-kata di PAUMNO setiap tahun??? erm.... Rasanya Musli Oli ni nak bertanding kerusi mana ya???

JOMO Kata: Terpulanglah dengan Musli Oli untuk memilih jalannya sendiri.... Apa dia boleh buat bersama puan Pak Nuar ni...??? Wahai Si Pejuang Pengecut....???

JOKE PANASSS!!! Murid yang Genius VS Guru Besar 'OTAK KUNING'...???

Sekadar hiasan... Ingat tak Iklan MOPIKO??? :)

Seorang guru, Cikgu Murni (Umur: 22) menghadapi masalah dengan salah
seorang muridnya (Abu).

Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut : "Apa sebenarnya masalah awak, Abu?"

Lalu Abu menjawab, "Saya terlalu cerdik untuk berada di darjah 4, kakak saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka saya seharusnya
berada di tempat yang sama juga!".

Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat pengetua.

Sementara Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan tersebut kepada pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan ujian kepada Abu dan jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua dan Cikgu Murni terangkan pada Abu dan Abu bersetuju untuk ambil ujian yang akan diberikan.

Pengetua: Apa 3 x 3?

Abu: 9

Pengetua: Apa 6 x 6?

Abu: 36

Pengetua terus bertanyakan soalan2 berdasarkan tahap pencapaian murid2 UPSR dan si Abu mampu menjawab tiap soalan yang diberikan. Lalu pengetua memandang Cikgu Murni dan berkata,

"Saya rasa murid ini sepatutnya berada di darjah 6",

Lalu Cikgu Murni berkata pada pengetua,

"Saya ada soalan saya sendiri, boleh tak saya ajukan pada Abu?".

Pengetua dan Abu bersetuju.

Cikgu Murni: Apa yang lembu ada 4 di badan, tapi saya cuma ada dua?

Abu: (berfikir) Kaki

Cikgu Murni: Apa yang ada di dalam seluar kamu tapi tidak pada seluar saya?

Abu: Saku

Cikgu Murni: Apa yang bermula dengan huruf 'K' akhir dengan 'A', ianya berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan nipis keputihan?

Abu: Kelapa

Cikgu Murni: Apakah yang masuk keras dan berwarna "pink", bila keluar lembik dan melekit?

Mata Pengetua terbuka luas dan sebelum sempat dia menahan, si Abu terus menjawab.

Abu: Gula-gula getah (Bubblegum)

Cikgu Murni: Apa yang mereka lakukan, lelaki secara berdiri, wanita secara duduk dan anjing secara tiga kaki?

Mata Pengetua sekali lagi terbuka sangat2 luas dan sebelum dia sempat hendak menahan si Abu terus menjawab.

Abu: Bersalaman

Cikgu Murni: Baik, sekarang saya akan ajukan soalan berbentuk siapakah saya, okay?

Abu: Baik Cikgu

Cikgu Murni: Awak memasukkan batang kedalam saya. Awak ikat saya untuk saya berdiri.

Saya kebasahan sebelum awak.

Pengetua kelihatan resah dengan soalan yang diajukan oleh Cikgu Murni.

Abu: Khemah

Cikgu Murni: Jari memasuki saya. Awak menggesel-gesel saya bila awak teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu.

Pengetua semakin resah dan tidak selesa. Lantas terus meneguk segelas Nescafe 3 in1.

Abu: Cincin perkahwinan

Cikgu Murni: Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan. Bila awak hembuskan saya, akan berasa lega.

Sekali lagi pengetua rasa amat resah dengan soalan yang di ajukan oleh

Cikgu Murni dan ingin membantah, tapi si Abu mendahuluinya.

Abu: Hidung

Cikgu Murni: Saya batang yang keras. Hujungnya tajam. Saya akan datang dan masuk dengan lajunya.

Abu: Anak panah

Cikgu Murni: Sekarang saya akan ajukan soalan dalam Bahasa Inggeris, okay?

Abu: Okay

Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and end in 'K' that means lot of heat and excitement?

Abu: Firetruck

Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and ends in 'K' & if you dont get it you have to use your hand.

abu: Fork

Cikgu Murni: What is it that all men have one of.. It's longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married?

Abu: Surname

Cikgu Murni: What part of the man has no bones but has muscles, lots of veins and loves pumping?

Abu: Heart

Pengetua menghembuskan nafas kelegaan bila mendengar jawapan yang diberikan oleh si Abu, lantas berkata "Baik hantar murid ini ke Universiti Malaya; jawapan yang saya fikirkan semuanya salah".

P/s: Jika jawapan anda semua salah, anda adalah sama spesies dengan pengetua
yang mempunyai pemikiran kuning..... he.. he.. he..

JOMO Kata: Pandainya.... Jangan Buat-Buat Pandai macam Puak Pakatan tu yer.... Bodoh SOMBONG...??? Last-Last dia yang kena.... :)

Sumber HotReload2u