Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Saturday, 19 November 2011

OstaD KungKaliKung...

Apa sudah jadi dengan politik tanahair ni...? Semua sudah jadi pusing... Kungkalikung!!!
JOMO dah tak faham dah... Fakta tak da depa main spin jer cerita... Ni lah puak pakatan ni... PAS?? Video terang lagikan bersuluh depa tak percaya, tapi, kalau foto yang dah di edit mati-mati depa percaya... Alahai OstaD...
JOMO nak cabar, kalau betullah video Pak Nuar tu tak betul, mana orangnya yang kononnya menyerupai Pak Nuar Ni...??? Alahai....
Yang JOMO tak tahan, sempit sangat pemikiran OstaD PASi ni, ceramah bukan main... Tapi otak kat lutut... Alahai OstaD... JOMO respect kat Ustaz yang mengajak kepada kebaikan, bukannya kungkalikung ajak umaat bersengketa.... Alahai ostad...
Sokong Ustaz sanggah Ostad.... Bagus OstaD2 ni masuk kampung yang rakyat tidak beragama ni, ajak masuk Islam daripada asyik buat cerita time ceramah politik tu...
Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

GILA!!! Gadis Mengaku 'SEKS' Dengan AYAH Kandung....???

'Zina' Dengan Ayah Kandung...??? Masy'allah....
Sekadar Hiasan....

Dunia dah terbalik ker...??? Lanjut baca DuniaCacaMarba

The Straits Times/ANN melaporkan seorang gadis yang mengadakan hubungan seks dengan ayahnya mengaku bersalah atas tuduhan sumbang mahram pada hari Rabu, sembilan bulan selepas bapanya dijatuhkan hukuman penjara.

Gadis yang tidak didedahkan identitinya merupakan wanita pertama di Singapura didakwa atas tuduhan melakukan sumbang mahram, dan dipercayai kes konsensual pertama yang didakwa di republik itu.

Gadis berusia 24-tahun ini mula didakwa awal tahun lepas kerana membenarkan bapanya berusia 46 tahun melakukan hubungan seks terhadap dirinya. Kejadian berahi-gila ini berlaku di dalam bilik tidur utama flat mereka di Serangoon pada bulan April 2008. - DCM

Mudah-mudahan Kita dijauhi dengan perkara ini....

PANASSS! LaGi Artis Ditangkap BerCUMBUAN.... Apa KOMEN Ostad..???

Tak habis-habis bicara pasal Artis... Artis itu, Artis ini... Tambah yang membuatkan JOMO bengong ada pula Artis ditanya pendapatnya mengenai HUDUD... Apa yang Artis tu Tahu...??? Yang tak sedapnya, Info yang JOMO dapat, ada pula puak-puak Ostad PASi ni kata 'Ini semua kerja UMNO'.... Apa kaitannya UMNO dengan mereka ni..??? Bahlul-Bahlul....

Sekadar Hiasan... Siapa????
Lagi Artis dilihat bercumbuan...??? Alahai Artis.... Bukan nak menyerang Artis dalam Malaysia... Tapi hanya oleh kerana seorang dua habis nama Artis terjejas.... Nanti Ostad PASi kata 'UMNO jugak lagi yang Salah'... Alahai..... Artis Komen Sikit...????
Sekadar Hiasan... Siapa..???


Ingat.... Apa yang kamu buat peminat akan tengok... nak lari mana...??? 

Sudah-Sudahlah tu....

JOM TAK nak Ulas Lanjut.... Baca ARTIS MANA..???

Pakatan Nak Mampus Dihempap Lembu????


Semalam JOMO terserempak dengan seorang MP di parlimen... Bila ditanya pasal NFC beliau terus menjawab dengan panjang lebarnya... Katanya, dia yang membawa isu lembu ni pada bulan julai lepas...??? Tapi bila puak pakatan ni dah main isu ni, dia dah lepas tangan 'tak nak masuk campur', pasal puak Pakatan ni memang tak tahu apa pasal isu ni....uhu Betul ker..???? Depa main hentam jer...???

Lanjut Baca IPS

Friday, 18 November 2011

PERKARA YANG KITA LUPA!!! Berapa lama Kita dikubur???

Baju merahnya yg besar melambai-lambai di tiup angin. Tangan kanannya memegang ice-krim sambil sesekali mengangkatnya ke mulutnya untuk dicicapi, sementara tangan kirinya mencengkam Ikatan sabuk celana ayahnya.

Yani dan Ayahnya memasuki wilayah pemakaman umum Karet, berputar sejenak ke kanan & kemudian duduk Di atas tembok nisan "Hj Rajawali binti Muhammad 19-10-1915: 20- 01-1965"

"Nak, ini kubur nenekmu mari Kita berdo'a untuk nenekmu" Yani melihat wajah ayahnya, lalu meniru gaya tangan ayahnya yg mengangkat ke atas dan ikut memejamkan mata seperti ayahnya. Ia mendengarkan ayahnya berdo'a untuk Neneknya...

"Ayah, nenek waktu meninggal umur 50 tahun ya Yah." Ayahnya mengangguk sambil tersenyum, sambil memandang pusara Ibu-nya.

"Hmm, bererti nenek sudah meninggal 42 tahun ya Yah..." Kata Yani berlagak sambil matanya mengira dan jarinya berhitung. "Ya, nenekmu sudah di dalam kubur 42 tahun ... "

Yani menoleh kepalanya, memandang sekeliling, banyak kuburan di sana .. Di samping kuburan neneknya ada kuburan tua berlumut "Muhammad Zaini: 19-02-1882 : 30-01-1910"

"Hmm.. Kalau yang itu sudah meninggal 106 tahun yang lalu ya Yah", jarinya menunjuk nisan bersebelahan kubur neneknya. Sekali lagi ayahnya mengangguk. Tangannya terangkat mengusap kepala anak satu-satunya. "Memangnya kenapa ndhuk( anak perempuan) ?" kata sang ayah menatap teduh mata anaknya. "Hmmm, ayah kan semalam bilang, bahwa kalau kita mati, lalu di kubur dan kita banyak dosanya, kita akan disiksa dineraka" kata Yani sambil meminta persetujuan ayahnya. "Iya kan yah?"

Ayahnya tersenyum, "Lalu?"
"Iya .. Kalau nenek banyak dosanya, berarti nenek sudah disiksa 42 tahun dong yah di kubur? Kalau nenek banyak pahalanya, berarti sudah 42 tahun nenek senang dikubur .... Ya nggak yah?" mata Yani bersinar keranana bisa menjelaskan kepada Ayahnya pendapatnya.

Ayahnya tersenyum, namun sekilas tampak keningnya berkerut, tampaknya cemas ...... "Iya nak, kamu pintar," kata ayahnya pendek.

Pulang dari pemakaman, ayah Yani tampak gelisah Di atas sajadahnya, memikirkan apa yang dikatakan anaknya.... 42 tahun hingga sekarang... kalau kiamat datang 100 tahun lagi...142 tahun disiksa .. atau bahagia dikubur ..... Lalu Ia menunduk ... Meneteskan air mata...

Kalau Ia meninggal .. Lalu banyak dosanya ...lalu kiamat masih 1000 tahun lagi berarti Ia akan disiksa 1000 tahun?
’ Innalillaahi WA inna ilaihi rooji'un’ .... Air matanya semakin banyak menetes, sanggupkah ia selama itu disiksa? Iya kalau kiamat 1000 tahun ke depan, kalau 2000 tahun lagi? Kalau 3000 tahun lagi? Selama itu ia akan disiksa di kubur. Lalu setelah dikubur? Bukankah Akan lebih parah lagi?
Tahankah? padahal melihat adegan pameran dipukuli masa di tv kemarin ia dah tak tahan?

Ya Allah... Ia semakin menunduk, tangannya mengangkat, setinggi bahunya naik turun tak teratur.... air matanya semakin membanjiri pipi dan janggutnya…

”Allahumma as aluka khusnul khootimah”.. berulang Kali di bacanya DOA itu hingga suaranya serak ... Dan ia berhenti sejenak ketika terdengar batuk Yani.

Dihampirinya Yani yang tertidur di atas dipan Bambu. Di betulkannya selimutnya. Yani terus tertidur..... tanpa tahu, betapa sang bapak sangat berterima kasih padanya karena telah menyadarkannya arti sebuah kehidupan... Dan apa yang akan datang di depannya...

"Yaa Allah, letakkanlah dunia ditanganku, jangan Kau letakkan dihatiku..."

Sebarkan e-mail ini ke saudara-saudara Kita, mudah-mudahan bermanfaat.. ..

"Sebarkanlah walau hanya 1 ayat"


EksluSIF VIDEO SEKS!!! KolekSi TerHEBAT 'BukaN DIA'....???


KOLEKSI TERHEBAT SI DIA......???
NilailAH SENDIRI.....


Siapakah DIA...????
Lu Fikirlah Sendiri....
Kita Makhluk Biasa yang hanya mampu menilai....
Biarlah Pihak berkuasa meneruskan siasatan..... erm....

BAHAYA!!! Orang DAP Memusuhi Parti Melayu....???

BAHAYA..??? Pengunguman koh Tsu Koon untuk tidak bertanding pada PRU ke13 akan datang dianggap tidak significant kepada DAP di Pulau Pinang... Mereka tidak takut kepada Gerakan di Penang..??? Kenapa..???

Keratan Akhbar.....
Jawapnnya, Musuh utama parti Chauvinis ini adalah parti yang mewakili orang Melayu yakni UMNO.... Kenapa nak memusuhi UMNO...??? Bukankah memusihi UMNO itu juga memusuhi Orang Melayu...??? Kenapa tak anggap Gerakan sebagai Musuh...??? Bukankah UMNO itu parti Nasional yang berjuang untuk Agama, Bangsa dan Negara....??? Adakah tidak cukup lagi apa yang DAP dapat dari perjuangan UMNO dan Gerakan di Penang sebelum ini...?? Orang Dusun kata 'NAKURO'...??? WHY..>????

Sinhchew Daily News m/ 0914 November 2011 (Isnin)

Ancaman Pengerusi BN Pulau Pinang Tidak KuatMusuh Ketat Sebenar Ialah UMNO: Chow Kon Yeow

13hb Pulau Pinang, pengerusi DAP Pulau Pinang Chow Kon Yeow bertanggapan, tidak kira siapa sahaja sama ada Teng Chang Yew ataupun Ong Thean Lye yang menjawat jawatan pengerusi BN di Pulau Pinang, ia tidak menjejaskan DAP, ia hanya akan menjejaskan kedudukan dan penyusunan DAP di negeri Pulau Pinang.
Chow berkata, yang menerajui BN ialah UMNO, musuh ketat dan musuh lama DAP ialah UMNO.


Beliau sambil tersenyum berkata, jika Teng Chang Yeow menjawat jawatan pengerusi BN di Pulau Pinang, kawasan yang pertama yang akan terjejas dan perlu ada rombakan ialah kawasan kerusi Parlimen Tanjung dan kawasan kerusi DUN Padang Kota.

Dikatakan sebelum PRU 2008 Teng Chang Yeow calon kerusi DUN di Padang Kota, pada PRU 2008 beliau dilantik semula di kawasan itu tetapi dikalahkan oleh Chow Kon Yeow, dengan itu Chow Kon Yeow telah bertahan selama 2 penggal di kerusi Parlimen Tanjung, sebab itu Chow tidak menafikan jika Teng Chang Yeow menjadi pengerusi BN di Pulau Pinang, mungkin beliau akan pilih kerusi parlimen Tanjung ataupun kerusi DUN Padang Kota.

Chow Kon Yeow pada petang ini semasa merasmikan Kem kerja PRU DAP Pulau Pinang berkata demikian kepada pemberita, berkaitan pandangan DAP terhadap pengerusi BN di Pulau Pinang dimana Koh Tsu Koon berniat untuk lepaskan jawatan itu, dan Koh dikatakan akan serahkan parti untuk menentukan penyerahan kerusi itu.

Apabila pihak pemberita bertanya lebih lanjut sama ada Teng Chang Yeow dan Ong Thean Lye boleh mengancam DAP ataupun tidak, Ng Wei Aik Setiausahan DAP Pulau Pinang yang sedang mendengar soalan itu berkata, musuh yang memberi tentangan dan cabaran ialah UMNO, kerana setakat ini tiada seorang pun tahu apa strategi politik yang berada di belakang UMNO itu.

Chow Kon Yeow akui bahawa UMNO adalah pemimpin utama dalam BN, dan musuh ketat DAP yang perlu ditangani selama ini.

Read more:
PISAU
JOMO rasa macam ada Udang disebalik Batu.... Fikir-fikirkan....???

PANASSS! Gambar Artis 'Blogger'...??? Buat Pak Lebai Lemah....???

Alahai.... Hebat juga Artis Malaysia ni ya.... Tak Habis-Habis dengan gambar-gambar Panasss mereka... Ni pula pasal Artis yang pupular dalam siri sinetron 'Blogger Boy' di 8TV tu... Siapa Ya...???

Sekadar Hiasan.... Siapa..??? Baca NUSWARTA....
Tertelan jugak Air Liur Pak Lebai kalau dapat tengok gambar ni.... erm... Difahamkan Artis ni pernah kerja sebagai Modelling... So, seperti JOMO bagitahu sebelum ini... Lari tang mana pun, kalau dengan media baru dunia tanpada sempadan ni mesti takkan lepas punya....

Artis ni dulu guna nama lain... Tapi bila masuk mainstream dia guna nama lain.... Tak perlah, itu cara dia supaya tak dikenali ramai... Tapi, tup tap tup tap... Orang kenal juga kan...???

Artis dalam Sinetron Blogger Boy....
JOMO nak tanya, apa pulak komen Lebai PASi kali ini....??? Kagum ker, teruja ker..??? Atau tak boleh tahan lagi....???? Jadinya, Jangan suka mengutuk orang lain yer.... Alahai lebai..... :)

Nak tahu semuanya, boleh baca OH BULAN.....

Manusia semacam Anjing....???

Manusia ini kadang-kadang kalau marah keluarlah perkataan seperti sial ko...  Anjing ko... Bodoh ko... sedar tak sedar sebenarnya apa yang kita ungkapkan itu boleh menjadi doa... Sedarkah kita...???
Sekadar Hiasan... Tak mustahil adanya Ciuptaan ini..???
Anjing kau...!!!  Kenapa perlu ungkapan sedemikian...??? kadang-kadang tengok dalam ceramah, tak kiralah ceramah apa... Kalau dah sampai part mengutuk tu, keluarlah perkataan ini.... Alahai.... Tapi, begitulah kita, bukannya maksumkan... Marah tak dapat nak kawal, terkeluar juga perkataan hina dan nista... 

Tapi bila dilihat perangai manusia ini kadang-kadang lebih teruk dari Anjing... dengan kes-kes sosial dan jenayah yang menakutkan, manusia seperti sudah hilang arah.... Buang bayi... Rogol anak sendiri... Bunuh.... dan banyak lagi... Bukankah itu menjatuhkan martabat manusia..????
Seekor Anjing Cuba Membantu Anjing yang lain... Baik Bukan..???

Kalau di lihat dalam gambar tersebut, ianya tidak mustahil manusia berupa anjing... Mungkin gambar tersebut adalah daripada Super Impose, tapi, jika dihayati, Allah itu Maha Besar... Tak mustahil ianya adalah ciptaan sebenar....
Bayi yang dibuang.... Alahai... Kesiannya...
Anjing pun tahu jaga anak....

Pesanan JOMO.... Kalau ceramah tu udah-udahlah nak kutuk orang macam Anjing.... Apatah lagi kalau ceramah itu disampaikan oleh orang beragama... Ingat diri tu sendiri... Jangan fikir kita ni berilmu kita boleh kutuk orang sebegitu rupa... Yang menakutkan lagi, mungkin kita lagi teruk daripada mereka yang kita kutuk....

Bukan niat JOMO MALAYA untuk menyamakan Manusia dengan Anjing... Tapi bila di lihat kadang-kadang ada juga perangai Manusia ini yang lebih teruk daripada Anjing... Wallhu'alam...

Perangai macam Anjing.....????

Thursday, 17 November 2011

Ular Kepala 5....????

Sekadar perkongsian untuk direnungi bersama....

Sekadar Hiasan.... Tak Mustahil kan...???
Satu lagi ciptaan yang menunjukkan Kebesaran Allah S.W.T kepada Makhluknya.... Pernah terfikir tak akan melihat ular berkepala 5...??? JOMO tidak pasti kesahihan gambar ini... Tapinya perkara ini amatlah Tidak Mustahil bagi Allah yang Maha Pencipta.... Allahu Akbar.....

Ini mengajar kita makhluknya untuk berfikir, bahawa kita hanyalah makhluk biasa yang cukup sifat dijadikan olehNYA... Apa yang kita perlu buat...??? Jawapannya adalah bersyukur di atas ciptaannya.... teringat pula JOMO dengan kisah di zaman nabi bilaman Ular ini telah diperintah oleh Allah untuk menyiksa Manusia di dalam kubur... Allahu Akbar....

Allah Maha Besar.... Allah itu Maha Agung....

Lanjut baca JACK83

MACAM-MACAM Lah LIM...??? Ini Pun Salahkan UMNO...????

Alahai Lim Guan Eng.... Isu Koh Tsu Koon umum tak nak bertanding pada PRU13 nanti pun you kata UMNO yang Salah.... Senang-senang jer nak alihkan ksesalahan tu pada orang lain... Begini kah orang yang kononnya mencontohi Khalifah umar Abdul Aziz.... Sangat Jauh....
Sekadar Hiasan... Ditarbiah PAs atau Mentarbiah PAS....???

Sebelum ini dah heboh desakan daripada dalam parti dan luar parti mengenai kredibiliti Koh Tsu Koon sebagai Presiden gerakan... Ini adalah hasrat hati beliau... Kenapa nak tuduh orang lain yang salah...?? Lebih-lebih lagi Lim Guan Eng ini yang tak da kaitan lansung dengan Gerakan mahupun BN....
Lanjut Baca MINDA HIJRAH

Tak perlulah nak meyatakan rasa simpati atau kasihan kepada BN mahuupun Koh Tsu Koon, kau dah jatuhnya pada PRU12 lepas tiba-tiba pula nak simpati... Apa crita..????

Sudah-sudahlah tu.... Lebih baik kamu (Lim Guan Eng) jaga parti sendiri... Penang pun kucar kacir...??? ini kan pula nak jaga parti orang lain pula...??? Tanya diri kamu, Adakah kamu layak jadi Ketua Menteri Penang...??? Apa yang kamu buat kepada Penang...??? Apa kamu buat untuk orang Melayu di Penang..??? Orang India...??? apa akmu buat dengan negeri lain terutamanya JOHOR...???

Jaga kerusi kamu sudah.... Selamat Jalan Lim Guan Eng....

Perhimpunan Agung! Jangan Main-Main....

Awal bulan depan akan diadakan perhimpunan Agung UMNO di PWTC... Secara jelas ini adalah perhimpunan terakhir UMNO sebelum menghadapai pilihanraya UMUM ke-13 nanti...
Puteri sebagai barisan penting dalam mengangkat UMNO... Sejauh manakah pencapaian Puteri ketika ini...???

Akan banyak perkara dibahaskan.... Akan banyak perkara dibincangkan... Ini adalah medan terakhir sebelum senjata pilihanraya dilancarkan....

Jangan main-main....???? Kenapa...???

Semua orang akan tertumpu di PWTC.... Apa saja yang dikatakan... yang diucapkan... yang ditonjolkan... yang lakukan... dan banyak lagi dan yang lain akan diperhatikan.... Musuh-musuh akan mencari jalan sebanyak mungkin untuk menjatuhkan dan meruntuhkan UMNO melalui perhimpunan ini... Ini adalah cabaran bagi semua ahli yang hadir....

Jangan main-main....???

Kepada mereka yang hadir.... Sila fokus dalam perbahasan... Jangan tidur... jangan bergurau... jangan buat sambil lewa apa juga ucapan yang dibuat.... Sila perinci dan perhatikan...

Jangan main-main....???

Sebagai pentas terakhir UMNO, kisah yang lalu usah dikenang.... Kekalahan lalu dijadikan tauladan... Rakyat menilai... Rakyat mengetahui apa yang dibuat... Hayati semangat perjuangan... Hayati intipati ucapan.... Semoga tertanam dalam hati sebagai bekal di medan tempur pilihanraya...

Ingat... Kita manusia biasa... Tiada yang sempurna.... Bak kata Ketua Puteri UMNO Malaysia... 'Puteri akan lakukan yang terbaik dalam perhimpunan ini... Yang pasti segala adab dan sopan akan dipraktikan semasa perhimpunan tersebut....'

Selamat daripada JOMO MALAYA......

SYUKURRR!!! Dia Dah BeruBAH....???

Sejak kebelakangan ini dunia blogsferra sibuk menaikkan isu Artis Malasia yang seksi.... JOMO malas nak sebut siapa, rasanya pembaca dah tahu kan.... darilah bergambar sepruh bogel... berpakaian yang mengiurkan dan sebagainya... Ini cerita artis.... kita hanya membangkitkannya bila ada permintaan...
Sekadar Hiasan.... Cantik tak...???

Kalau ikut tulisan JOMO, kita hanya ingin pembaca dan 'yang berkenaan' sedar bahawa apa yang kita buat itu dilihat dan dinilai oleh orang.... Apatah lagi jika kita bergelar personaliti ataupun selebriti.... Mau tak mau kita mesti terima hakikat ada ang akan memuji dan ada juga ang akan mengkritik... Jangan lupa, mengutuk pun ada.... Jadi, pandai makan pandai buang... jaga diri sendiri....

Cantik tak fasha bila bertudung....??? Kan elok jika benar-benar berlaku.... masyarakat pun tak pandang serong... (kemungkinanlah...)... Kalaulah artis kita begini, pembangkang pun tak buat pusing.... takda modal nak mengata.... Silap-silap ada yang dijadikan isteri, terutamana oleh puak-puak OstaD ni.... Betul tak...???

JOMO kata, 'bercakap Benar walaupun pahit'... kalaupun ada yang tak berkenan dengan tulisan JOMO tak mengapa... Tulisan ini hanya untuk mengajar dan untuk memberi pengajaran kepada kita semua.... ambillah ikhtibar daripadanya... Apapun, pembaca ada hak untuk menilai....

Selamat Membaca....

Wednesday, 16 November 2011

RM100!!! RakYat Suka, Kenapa DAP tentang....????

Ini bantuan untuk rakyat.... Bukan hanya untuk orang BN... Bukan hanya untuk orang UMNO... Anak-anak PAS... Anak-Anak DAP dan anak-anak PKR pun dapat.... Apa crit ni DAP kecoh dakt dewan rakyat....???? Baca Artikel JOMO sebelum ini....

Baru-baru ni JOMO sempat bertemu beberapa orang di Sabah.... Kebanyakan mereka begitu suka dengan pemberian kerajaan tersebut.... Ada sebuah keluarga ni anaknya 5 orang tengah belajar... dapatlah rm500... ditambah lagi dengan bonus Separuh gaji.... Syukur katanya....

Sekadar Hiasan....
Itu ok lagi, kerja kerajaan... Yang sorang ni... kerja swasta... gaji seribu lebih jer.. anak 4 orang sekolah dan seorang seorang kat universiti.... Beliau bersyukur sangat... anak sekolah dapat rm100 setiap satu... yang kat Universiti dapat rm200... Beliau pula untuk famili dapat lagi RM500.... Tak ker Bahagia macam tu....????

Janganlah dipolitikkan pemberian ini.... Kerajaan nak bina bangunan puak pembangkang ni tentang kononnya tak sampai kepada rakyat.... Ni nak bagi duit bantuan kepada rakyat pun depa tak setuju.... Apa Critsss???? Kata nak bantu rakyat.... Ni susahkan rakyat ada.... apa dah.....

KOMEn.....???

Di Bayar Untuk Separuh Bogel...??? Komen OstaD PAS...???

Zarina Anjoulie...??? Sekadar Hiasan....
Geram juga JOMO apabila melihat gambar Zarina Anjolie ni.... Alahai... Artis kan... Difahamkan beliau dibayar untk berbuat sedemikian... Siapa yang Bayar...??? Macam ni ker rupanya Artis Malaysia...??? Dengar kata baik...??? erm.... Apa Komen Pak Lebai PAS...???? Takkan ikut tergoda kot...???


Katanya DiSini
“Saya bukan nak jual badan, tapi dibayar untuk kerja. Daripada saya asyik kena kutuk, baik saya kerja dan buat duit.
“Selama ini pun, apa yang saya buat kena kutuk. Saya pakai baju apa pun, kena kutuk, sedangkan ramai lagi artis lain terdedah sana-sini,”katanya.
Alahai Zarina.... Biasalah mulut orang ni kan... You berani buat macam ni you bersedialah nak hadapi kritikan semacam ini jugak.... Kalau you buat kebajikan sure orang akan puji you... Kita kan Muslim... Kita kan Negara Islam... So, apa jugak yang bertentangan dengan lunas memng masyarakat akan berkata.... Jangan nak melentinglah.... BETUL TAK OSTAD PAS....????

Sekadar Hiasan... Cetus Kontroversi...???
Sekarng ni maklumat tanpa sempadan... You bergambar separuh Bogel kat mana pun orang boleh tahu... Indonesia ker... Bangladesh ker... walaupun di A.S. sekalipun... Alahai Artis Zarina....

Cetus Kontroversi...????
Malas nak Komen panjang-panjang.... Takut nanti kena pada diri sendiri... Cumanya, Orang kutuk macamana pun si Zarina ni... Boleh Tahan jugak dia ni kan....??? Betul tak OStad...???

Lanjut BACA.....

AJAIB!!!! LAWAN LEMBU.... Bung M. Jadi SINGA...????

Tak habis-habis Malaysia bincang pasal isu Lembu... Ada apa dengan Lembu ni??? Lembu Fidlot??? Lembu Sakti??? Kalau nak lembu sangat pergi kedah sana banak lembu...??? kalau tak paergi New Zealand sana..??? Hambikkoooo.....

Datuk Bung dah mula bersuara baru-baru ini... Katanya mereka yang terlibat perlu LETAK JAWATAN... Siapa orang itu...??? Kalau dah jadi Liabiliti perlu lepaskan jawatan demi keuntungan parti... Tapi persoalannya adakah Datuk Bung dah siasat siapa yang terlibat...??? Atau mai hentam keromoh saja...???

Diambil dari blogsungaiderhaka.... Kata Datuk Bung...??
"Pendirian saya cukup jelas, macam isu Fidlot, saya memang setuju ini bukan kerja Umno, ini kerja perseorangan. Pada saya orang ini harus bertanggungjawab.

"Kalau saya pada tempat ini, saya letak jawatan, menyusahkan. Dia punya kerja semua musnah. Mana tidak betul, kita kena betulkan.

"Walaupun dia menteri Umno, siapa dia, dia bersalah, letak jawatan lebih baik daripada jadi liabiliti keapda Umno dan Barisan. Kita tegas, sebab kita memerintah negara ini dengan adil," katanya.

Apa yang menarik perhatian JOMO,Paklah kata perlu siasat siapa yang terlibat sepenuhnya... Siapa pemilik Syarikat berkenaan.... Ini tidak ada kaitan dengan Menteri erana Kementerian telah arahkan syarikat terbabit untuk melaksanakan kerja ang telah dipertanggungjawabkan... Persoalannya...??? Siapa nak disiasat sebenarnya....???

Isu Lembu FIDLOT ini takda masalahnya.... Perancangan telah mencapai matlamat ang telah  dirancang... Cumanya bila ada Audit, Juruaudit telah mengemukakan Non Conformity Report / NCR... ini perkara biasa... Cumanya apa yang perlu dibuat oleh Kementerian hanyalah Langkah Pembetulan yang tidak sampai kepada perletakan jawatan....

Pembangkang macam biasalah, selagi ada isu selagi itu depa hidup dengan isu....

Kerajaan sentiasa buat yang terbaik....

APA CRITSS??? SABAH Catat 'Zina' Tertinggi...???

Semalam JOMO dapat pesanan ringkas dari seorang Sahabat menyatakan mengenai rekod anak luar nikah iaiutu seramai 152,182 orang dari tahun 2008-2010.... Masy'Allah....

Yang paling mendukacitakan, Sabah mencatat bilangan yang tertinggi  41,490.... Apa cerita....??? diikuti Selangor dan Sarawak.... Alahai.....

Macamana boleh terjadi sebegini....??? Apa fungsi Majlis Agama Negeri....??? Apa pula peranan IbuBapa...?? erm.... Nak Kena tanya Ketua Menteri Sabah ni.... Mohon respon....

Anak luar nikah ini adalah disebabkan persetubuhan Haram atau Zina dikalangan manusia yang terlibat.... betul tak..?? yang mengkhuatirkan JOMO ini mungkin yang dilaporkan... Yang tak dilaporkan Macamana...??? Takkanlah rakyat terus hidup dengan dosa.....???? Takutnya.... JOMO tak arif sangat mengenai ini, nak tana kalau ada ustaz yang baca penulisan ini untuk respon....

Cumanya, JOMO sangan sedih melihat isu ini.... Apatah lagi difahamkan Sabah mencatatkan rekod yang tertinggi.... Kenapa perkara ini Sabah yang jadi Nombor 1....???? Apa pemimpin kita buat....???? Mungkin jugak IbuBapa jugak perlu memainkan peranan penting dalam hal ini.... Kerana difahamkan, kebanyakan isu sosial ini adalah bermula dari rumah....

Wallahu'alam....

BERSAMA MEMBASMI ZINA.... BERSAMA MENOKONG JIMAK... HALAL....!!!

Tuesday, 15 November 2011

DAP KECOH!!!! Tak Setuju Kerajaan Bagi RM100 Kepada RAKYAT..???

Kecoh Dewan Rakyat baru-baru ini bila Mana Konco-Konco DAp ni buat bising dengan tidak bersetuju Kerajaan nak bagi RM100 kepada Murid-murid sekolah.... Betulker??? Alahai.... Niat murni kerajaan pun nak kena kacau.... kenapa ni...??
Keadaan Dewan... Baca 1PELURU

JOMO bukannya apa... Bila lihat di sabah contohnya, dengan keadaan parents yang tidak berada JOMO kesian melihat mereka dibuat sebegini... Aduhai....
KUALA LUMPUR: Suasana hambar persidangan Dewan Rakyat pada Isnin bertukar kecoh apabila ahli Parlimen pembangkang dan Barisan Nasional (BN) masing-masing bertikam lidah mengenai isu pemberian bantuan persekolahan sebanyak RM100 kepada setiap pelajar seperti yangdiumumkan pada perbentangan Bajet 2012.

Kekecohan berlaku apabila beberapa wakil rakyat pembangkang dengan lantang mempertikaikan keputusan kerajaan memberikan bantuan persekolahan berkenaan yang kini disalurkan kepada akaun sekolahmasing-masing secara serta merta.

M. Kulasegaran (DAP-Ipoh Barat) membangkitkan Peraturan Mesyuarat 66(4) dengan menyatakan bahawa tindakan pemberian wang bantuan persekolahan itu adalah salah dan tidak mengikut peraturan.
"Pemberian ini tidak mengikut peraturan. Bagaimana kerajaan boleh beri bantuan RM100 kepada setiap pelajar sedangkan Bajet 2012 masih belum diluluskan di Dewan ini?

"Kalau kami jadi kerajaan, kami boleh beri RM1000 kepada setiap pelajar, tapi isunya ialah perlu ikut peraturan,"
katanya pada sesi perbahasan pertimbangan Rang Undang-undang Perbekalan 2012 dan Usul Anggaran Perbelanjaan Pembangunan 2012.

Bagaimanapun Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Ronald Kiandee menghalang Kulasegaran membangkitkan isu berkenaan kerana ia tidak berkaitan dengan peraturan mesyuarat tersebut.

"Perkara berkenaan tidak bertentangan dengan peraturan mesyuarat. Saya serahkan perkara tersebut kepada pihak kementerian untuk menguruskannya," katanya.

Peraturan 66(4) menyatakan setelah dibacakan Rang Undang-undang Perbekalan itu kali yang kedua dan usul mengenai Anggaran Pembangunan disetujukan, Rang Undang-undang dan ketetapan akan terserah kepada Jawatankuasa sesebuah Majlis.

Keputusan Ronald itu menimbulkan kemarahan beberapa ahli Parlimen pembangkang termasuk Fong Po Kuan (DAP-Batu Gajah) dan Chong Eng(DAP-Bukit Mertajam).

Kekecohan semakin ketara apabila beberapa ahli Parlimen BN mendakwa tindakan pembangkang itu seolah-olah mereka tidak bersetuju dengan pemberian bantuan berkenaan.
"Kerajaan ada duit, apa salahnya kalau kita belanjakan untuk rakyat?

"Inilah masalah pembangkang, mereka tidak tahu belanjakan wang untuk kepentingan rakyat. Semua perkara mereka nak bangkang,"
kata Datuk Lilah Yasin (BN-Jempol).

Minggu lalu Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan bahawa bantuan RM100 kepada pelajar akan disalurkan kepada akaun sekolah masing-masing serta merta.

Bagaimanapun bantuan persekolahan itu akan disalurkan kepada pelajar Tingkatan Satu hingga Tahun Lima, dan dari Tingkatan Satu hingga Tingkatan Empat bagi sesi persekolahan 2011.

Sementara pelajar Tahun Satu dan Tingkatan Satu sesi pesekolahan 2012, pembayaran bantuan persekolahan akan dibuat pada Januari tahun depan bagi memastikan pelajar sudah mendaftar di sekolah masing-masing bagi memudahkan pembayaran.-mStar
Janganlah perkara seperti ini nak dipolitikkan.... Ni kira baguslah kerajaan bantu murid-murid untk persediaan sekolah musim hadapan.... Kerajaan ada duit, apa salahnya... Betul tak...???

KERAJAAN SENTIASA MEMBANTU RAKYAT.... SOKONG KERAJAAN....

SYAITAN GuMuK vs SYAITAN KuRuS....

Siapa Syaitan Gemuk dan Siapa Pula Syaitan Kurus.... Sebagai pengetahuan untuk kita renungi bersama....
Saitan Gemuk vs Syaitan Kurus....

Suatu ketika Abu Hurairah ra.,salah seorang sahabat Nabi yang terkenal, bertemu dengan syaitan penggoda orang mukmin dan syaitan penggoda orang kafir.

Syatan penggoda orang kafir itu gemuk, segar, rapi, dan memakai baju cantik. Sedangkan syaitan penggoda orang mukmin kurus, kering, kusut, dan tidak berpakaian.Syaitan gemuk itu bertanya pada syaitan penggoda kaum mukmin yang kurus,
“Kenapa keadaanmu menyedihkan, kau kurus kering, kusut dan tidak berpakaian? ”Syaitan kurus menjawab, “Aku bertugas menggoda orang  mukmin yang selalu berzikir dan membaca basmilah menyebut nama Allah. Ketika hendak makan dan minum ia membaca basmilah menyebut nama Allah, maka aku tetap lapar dan haus.

Ketika memakai minyak ia menyebut nama Allah, maka aku tetap kusut. Dan ketika memakai baju ia juga menyebut nama Allah sehingga aku tetap tidak berpakaian! “Syaitan gemuk menyahut, “Kalau begitu aku beruntung. Aku bersama orang kafir yang tidak pernah menyebut nama Allah.

Pada waktu makan ia tidak menyebut nama Allah sehingga aku boleh makan bersamanya sampai puas. Ketika minum dia juga tidak menyebut nama Allah sehingga aku boleh ikut minum. Ketika memakai minyak ia tidak menyebut nama Allah sehingga aku ikut minyakkan. Dan ketika memakai pakaian ia tidak menyebut nama Allah sehingga aku ikut memakai pakaiannya.”

Begitulah, betapa agung faedah membaca basmilah. Syaitan tidak boleh ikut makan makanan orang yang membaca “Bismillahirrahmanirrahim !”Malah dalam sebuah hadis Rasulullah SAW bersabda, bahawa rumah yang dibacakan basmilah maka setan tidak akan tinggal dan bermalam di dalamnya.

Baginda Rasulullah SAW mengajarkan agar umatnya memulakan segala perbuatan baiknya dengan membaca basmilah, menyebut nama Allah SWT. Agar perbuatannya itu benar-benar penuh berkah, tidak diganggu syatan dan mendapatkan redha dari Allah Yang Maha Rahman.

Diambil dari GilerKentang

Kepada PAS jangan nak menombong.... Syaitan jugak mendekati kamu.... Riak dalam berbicara ada syaitan di sisi... Kutuk orang lain ada syaitan di sisi... Apatah lagi, mengata dan memfitnah saudara sesama islam ang lain, makin gemuklah syaitan tu....

BAKAL Ketua MUSLIMAH PASi.... WARDINA malu-malu kucing..????

HAI.... JOMO mula meminati Wardina semasa beliau popular dalam Sitcom Spanar jaya dahulu... Syok tengok beliau berlakon.... Lembut... Hebat.... Betul tak...????
Sekadar hiasan.... Gambar lama....

Namun sejak kebelakangan ini beliau yang dah mula popular kembali dengan MHI dah mula 'Menggigit'...?? betull ker...??? Difahamkan beliau sudah mula lantang bersuara...??? Pertikaikan Bajet 2012...??? Pertikaikan orang nak kawin pulak....???

Kenapa erk....??? Mungkin beliau ni 'Bakal diangkat sebagai Tokoh Wanita kot'... Nak join parti mana pulak...??? Nak Ganti Allayarhamah Dr lo Lo lah tu...??? Bakal Ketua Muslimah...??? Alahai Wardina... Kalau betul apa salahnya...??? Tak perlu malu-malu kucing...???

Tudung Amacam...??? JOMO suka tengok orang pakai tudung yang diberi nama 'Wardina'.....ehe Lanjut BACA KULA.....

Yang terbaru, beliau dah Sound Bloggers...


Oklah... Tak tahu di mana silapnya... tapi sepatutunya dia berterima kasih dengan bloggers UM NO yang dah naikkan beliau... kalau nak harapkan Bloggers pembangkang ni.... Tak tau lah bila.... Wardina mungkin ada ciri-ciri pemipin Wanita... itupun kalau dia nak join politik... Tapi, difahamkan beliau kata tak berminat nak join politik.... Betull ker...???? Jangan Tipu.... tanya hati u....

Cumanya JOMO nak ingatkan Wardina ni.... U nak publisiti ker apa ker.... Ingat u ni adalah Artis... Jadi apa ang u cakap orang lihat dan dengar.... jangann nak sembarangan kata apa-apa... nanti jadi Isu u jugak yang melatah.... Dalam twitter tu, ingat followers u ramai.... Sentiasa berhemah dalam kata-kata....

JOMO malas nak ulas lanjut.... Boleh baca 1Peluru.....

BERFIKIR SEBELUM BERTINDAK.....

WAJIB BACA!!!! Nak SukSeS...?? JOM!!!!

oleh Dr. Fadzilah Kamsah
Tatacara makan & minum

* Sebelum tidur, maafkan orang tak kira siapa ~
Insya-Allah, Allah lipat gandakan rezeki.

* Sebelum tidur, berdoa, depends on apa yang kita hendak sepanjang
tidur, otak akan 'generate'kan all of our wish & Insya-Allah, kita akan
work towards it (ada semangat) di keesokan harinya.


* Makan buah sebelum 'breakfast, lunch & dinner' ~ ikut
sunnah & dapat pahala & also boleh rujuk kepada pakar pemakanan, vitamin
C dari buah-buahan yang dimakan selepas ' breakfast, lunch & dinner'
yang akan diperolehi adalah 'approaching 0%'.

* Jangan minum air semasa sedang makan ('breakfast, lunch
& dinner'). Minum air selepas 15 - 30 minit selesai makan.
Untuk minum, bagi teguk yang pertama sahaja, biarkan air
dalam mulut 'about' 10 saat 'then' baru telan. Teguk kedua
& seterusnya boleh minum terus sebab air liur ada 'enzyme'
yang boleh membunuh kuman dalam 'pankreas', perut, & ' so
on' yang akan dibawa oleh air tegukan pertama.

* Seelok-eloknya makan malam sebelum Maghrib ~ ikut
Sunnah (Rasullullah makan sebelum Maghrib kecuali bulan Ramadhan sahaja
iaitu masa Maghrib), sebab bagi yang tengah 'study' ('or' anak-anak),
otak akan berfungsi 'excellently' (senang 'absorb' ilmu) 'around 2 hrs'
selepas makan 'so', 'if' makan 'at' 8:30pm, 'around' 10:30pm baru 'start
study and most probably' hanya boleh bertahan hingga jam 12 tengah malam
sahaja. Jadi tak banyak yang boleh dipelajari berbanding kalau makan
pukul 6:30pm (orang Cina 'take dinner around this hour'). Juga, kita
tak
tidur dalam kekenyangan (yang mana boleh menghindar dari membuat
sembahyang malam).


Tatacara Di Bilik Air

* Selepas buang air kecil, berdehem 3x (teran sikit)boleh
elak daripada dapat batu karang.

* Semasa buang air besar, mengiring sedikit ke kiri ikut Sunnah sebab
bila mengiring ke kiri, perut akan tekan 'bladder' & senang buang air
besar.


Tatacara Didik Anak
* Antara tips untuk dapat anak bijak/genius, ajar
anak(atau baby) tidur mengiring ke kanan ~ sebab jantung
(yang terletak sebelah kiri) akan lebih "lapang"/"lega" &
mudah berdegup (perjalanan darah okay)& otak anak akan
'develop excellently'.

* Bagi anak-anak yang dah azali 'active or hyper-active', kurang ('or'
jangan) pakai baju warna 'orange' ~ sebab warna ini boleh merangsang
secara 'active' tindak-tanduk anak (iaitu lebih nakal), sentiasa
bersemangat waja & 'exuberant'.


Tatacara Didik Diri Sendiri

* Amalkan apa-apa yang baik (juaga amalan-amalan baru)
selama 21+ plus hari berturut-turut ~ Rasullullah S.A.W bersabda,
sesuatu amalan yang diamalkan sekitar 21 - 30 hari, 'continuosly', akan
menjadi tabiat & kalau tak, ilmu itu akan mati.

* Buang segala rasa hasad dengki, dendam & lain-lain yang mempunyai
emosi-emosi ini akan membenarkan otak 'release excessive adrenaline,
cortisone & toxine' yang mana boleh membawa kepada beberapa penyakit
cepat letih, wajah cepat nampak tua (yua sebelum waktunya), selalu sakit
perut & sebagainya.


Ada 3 kategori manusia :-BERJAYA : Hari ini lebih baik daripada semalam
TERPEDAYA : Hari ini sama seperti semalam
CELAKA : Hari ini lebih teruk daripada semalam

"Apabila kita kejar dunia, dunia akan lari, tetapi apabila kita kejar akhirat, dunia akan mengejar kita"

Baca LANJUT

Monday, 14 November 2011

PaNASSS!!! GamBaR HOT ArTiS TerBONGKAR??? McM KENAL...???

Ini mungkin Kisah lama.... Macam Kenal jer....??? erm.... Sama tapi tak Serupa.... TerbongKAR..????

Isu Lama dulu... Sekadar Hiasan... Siapa  Dia???
JOMO jadi teruja bila pertama kali melihat FOTO ini... Namun, Apabila siasatan dibuat Rupanya 'UMPAMA PelanduK Dua Rupa'.... Tak Percaya BACA Penjelasan SEBENAR

Nasib Baik..... Yang dok kecoh-kecoh Dulu tu, Sudah-sudahlah.... Artis kita BaiK apa...??? kepada yang 'makan chili terasa pedas'.... Kembalilah kepada yang benar....

kepada PAS pulak jangan nak Spin cerita yang BUKAN-BUKAn.... Kamu Pun Sama jugak 2x5....???

BERSAMA KITA HAPUSKAN FITNAH......

Mesti TONTON!!! AnWaRi PENIPU BeSaR....???

Alahai..... Geli dan meluat JOMO tengok gelagat dia ni.... Mampus Negara nanti olehnya...???

Tolong Jangan Percaya Dia.... Penipu besar....??? Pembohong Besar...???



Nasihat JOMO... Sudah-sudahlah tu....

PAS AMACAM...??? TAKDIRRRR....

GAGAL..?? BERSAMA KITA BANGKIT...!!!!!

Semua kita pernah gagal.... Pernahkah kita fikir untuk Bangkit...???



Gagal sekali bukan bererti gagal selama-lamanya....

Sunday, 13 November 2011

'Kami Nyalakan Api Macis, Kamu Habiskan Semua ROKOK'

TERBAIK....!!! kata-kata yang penuh bermakna yang muncul ketika berbicra dengan seorang sahabat Blogger baru-baru ini.... Tergelak besar JOMO bila melihat sahabat ini berkata-kata dengan penuh keghairahan dan semangat akibat luahan rasa hati yang ingin melihat perjuangan ini berjaya....
Sekadar hiasan...

Kami Nyalakan Api Macis.... Siapa kami...?? ini rujuk kepada perjuangan kami bloggers sentiasa membangkitkan dan menyerang secara belakang tabir tanpa dapat apa-apa pun IN RETURN.... kata beliau, perjuangan Bloggers adalah perjuangan sebenar(merujuk kepada bloggers yang benar-benar berjuanga)....

Sekadar Hiasan... janganlah Jadi begini....

Kamu habiskan Semua ROKOK... Siapa kamu...???? kebanyakan bloggers Pro-kerajaan ini telah membangkitkan segalanya... Ianya perlu disambut oleh 'Pejuang Baris Hadapan'.... Kamu yang Habiskan Semuanya.... Kamu habis kan ROKOK itu.... kamu pastikan ianya sampai ku puntung... maksudnya bejuang hingga titisan Darah Terakhir.... jangan separuh-separuh...

Apapun Puntungnya mesti dbuang di Tong Sampah... Jangan dibiarkan merata tempat.... jaga kebersihan.... jaga Kebajikan.... Lebih Besar lagi, JAGA KEMASLAHATAN UMMAH....!!!!

TAKDIRRRRR..... PAS INGAT!!!! PARTI BUKAN AKIDAH.....

tunggu Sambungan seterusnya.......

EKSLUSIF!!! BodoH oh BodoH Si OSTAD....!!!

Takdirrrr... OSTAD PAS Bodoh....!!! Itulah yang terus menjadi mainan mulut setiap hari bagi kalangan golongan marhaen di malaysia.... PAS sememangna Bodoh...? PAS sememangnya Takda Telor...? PAS sememangnya Pengikut TEGARRRR kepada Ambeeega...?? Pengikut Bontot Anwariii Al Juburiiii...??? betul tak....????


Sekadar hiasan.....

PAS BODOH.... TAKDIRRRRR...!!!

Isu Liwat PAS seakan tutup mata..,.. Fitnah Apa...?? laporan telah dibuat... Bicara asyik tangguh,,,, karpal singhooo yang dahulunya ada bukti Anwar peliwat.... tapi sekarang jadi peguamnya.... PAS tak sedar lagi ker??? Bodohnya,... MAna OSTAD???

PAS BODOH.... TAKDIRRRRR...!!!

Ambeeegaaa.... Diajaknya nya turun jalan mereka turun beramai-ramai kononya untuk berjihad.... Tapi Akhirnya mereka bersama kafir melawan orang melayu islam sendiri.... Apa crit...???? Orang ajak turun sejuta ummat nak naikkan martabat Islam mereka tolak.... PAS gugurkan Negara Islam kononya takda dalam Al Quran.... yang pejuang-pejuang dahulu tu buat apa....????? Alahai PAs.....

PAS BODOH... TAKDIRRRR....!!!

Berapa ramai yang telah mereka Tarbiahkan....???? Atau mereka yang di tarbiah...???ahah Alahai PAS.... Dalam surau bukan main kutuk sesama saudara islam... tapi bila diluar, orang Kafir JAHAt dentar sikit dah kecut perut..... Mana pejuang???? Alahai.....

PAS BODOH.... TAKDIRRRRR...!!!

Kenapa Tak Siasat pemimpin PAS yang berkhalwat dengan bini orang tu....???? JOMO Cabar pimpinan tubuhkan siasatan PAS siasat Mamat pemimpin yang berkhalwat ini.... itupun kalau depa ni ada TELOQ....????

SIASAT...... Nantikan Sambungan PAS yang BODOH...... TAKDIR......!!!!

WOW!!!! Cantik Juga Lisa ni yer....? PAS amacam..???

Pelakon Popular tanahair.... Lisa Surihani.... Cantik jugak kan time muda-muda.... Sekarang lagi lah...ehe

Patutpun Yusri KRU terpikat dengannya.... Betul tak Yusri...???

JOMO tengok, kalau Lisa ni bertudung pasti Puak-Puak PAS jugak berlumba-lumba nak kan dia... kalau tak, takkanlah ada pemimpin PAS yang ada skandal.....??? Betul tak OSTAD....???

Alahai PAS..... TAKDIRRRRR.....