Isi dan Maklumat penulisan adalah berdasarkan pandangan penulis tentang sesuatu isu. Ianya terbuka kepada sebarang idea/pandangan. Walau bagaimanapun, Penulis tidak akan bertanggungjawab di atas apa juga komen anda... TQ

Friday, 4 November 2011

Gay&Lesbian.... Siapa Nak Sahut CABARAN...???

Dah beberapa hari orang bertanya kepada JM mengenai isu ini.... Jomo Malaya sudah nyatakan pendirian untuk menentang Habis-Habisan apa juga usaha untuk 'MEMARTABATKAN'; golongan LGBT ni.... Hujah sudah JM berikan dalam post sebelum ini.... Simple, Islam melarang perkara ini dan ini dikategorikan dalam Dosa Besar....
Sekadar Hiasan... Apa ni, Cinta Bersegi-segi dan berbelit-belit...???

Apa pula Kata orang lain....??? menteri bertanggungjawab...??? yang lebih penting lagi 'sekutu rapat' AMBIGA dan Majlis Peguam yakni PAS.....???? Mana Ostad2 ni pergi...???
ketua Puteri UMNO Malaysia, Laungkan cabaran...???

Malam tadi sempat menerima pesanan ringkas daripada Pemimpin Wanita Muda Malaysia YB Datuk Rosnah Shirlin. Beliau secara lantangnya melaungkan cabaran kepada PAS dan PKR untuk menyatakan pendirian mengenai perkara ini... Persoalannya, Mana puak-Puak ni pergi...???

katanya secara ringkas.... 'Mjls Pguam smakin hilng arah a/bila myokong Ambiga & isu2 hak asasi mlmpau spt kbebasan seks, CBR PKR&PAS nyatakan pdirian'.... Persoalannya Lagi jika ada orang dalam puak-puak ni, SIAPA YANG BERANI SAHUT CABARAN Ketua Puteri ni...??? tepuk dada tanya diri sendiri...

Apapun, JM akan tetap tunggu siapa yang berani menjawab dan sekaligus MENENTANG AMBIGA dan konco-konconya....???

Luar Biasa Sedapnya...??? Inikah Yang Kita Mahu...???

Salaam Jumaat!

Masih tak habis dengan Isu Lesbian, Gay, Biseksual dan transeksual (LGBT) yang terus menjadi pertikaian bagi mereka yang cintakan agama dan adat semulajadi manusia... Apa sedapnya???


Sekadar Hiasan... Apa Sedapnya???? mungkin bukan kita.. tapi kita tidak tahu apa akan jadi kepada Anak-anak kita...???

Jomo Malaya ingin menyatakan JM menentang Habis-Habisan apa juga cubaan untuk menegakkan budaya LGBT ini di malaysia kerana ini melanggar naluri semulajadi manusia yang diciptakan berpasang-pasangan lelaki dan perempuan dan juga melanggar apa yang dinyatakan dalam Islam... Kita ambil sahaja ikhtibar kisah nabi Luth A.S. Mahukah kita di malaysia dilaknat oleh Allah kerana membiarkan perkara ini berleluasa tanpa ada sebarang larangan....????

Bukankah asal usul manusia itu diciptakan berpasang-pasangan untuk melahirkan zuriat yakni antara nikmat Allah yang sangat berharga....???

Dalam hal ini JM pasti Kerajaan tidak pernah merestui apa jua usaha untuk menerima mereka ini secara sah kononnya atas semangat Hak Asasi manusia.... Cumanya, perkara ini dimainkan oleh puak jahat yang mahu mempermainkan kerajaan...??? JAdi, Jomo malaya CABAR puak PAS untuk nyatakan pendirian mengenai perkara ini??? Apatah lagi difahamkan AMBIGA akan merasmikan satu program mengenai golongan LGBT ini...!!!

JM bertegas dalam hal ini, Kerajaan tidak perlu melayan permintaan golongan ini walaupun atas sebab hak asasi manusia.... Ini soal prinsip Agama... Kita menghormati orang lain (Non-Muslim) mengenai kebebasan beragama, malah kita WAJIB melindungi mereka selagi mereka meghormati kita (Muslim)... Tapi bila mereka sudah mula mencabar, Kita mesti Pertahankan.....!!!

INGAT!!! Liwat dan MUSAHAQAH (hubungan sejenis perempuan dengan perempuan) jatuh kepada DOSA-DOSA BESAR.....

Cakap Benar Walaupun Pahit.....

DASYATNYA.... Orang Tengah 'Beribadah' pun Kena FITNAH...???

Jomo Malaya rasa semacam Puak Pembangkang ni sudah berada pada satu tahap yang terdesak dan paling tertekan pada ketika ini.... JM masih tak nampak apa contoh politik Baru yang dicanang oleh puak Jahat ini.... FITNAH... UMPAT... KUTUK... CACI... sudah menjadi permainan mulut mereka yang tak pernah putus-putus dari dahulu sampai sekarang.... Kenapa????


Yang paling menyedihkan, Fitnah yang dibuat ke atas PM Najib dan keluarganya... Puak ni tak tahu ker PM tengah mengerjakan Ibadah Haji di Tanah Suci Mekah...??? Kenapalah masih buat juga fitnah politik ke atas dia dan keluarganya...???? yang tambah menyedihkan, tukang Fitnah ini juga orang beragama Islam.... Alahai..... Betul-betul puak-puak ni dah tak tahu cara hidup Islam.... Apa yang PAS ajar??? (kononnya Parti yang membawa kepada Islam...)

Anak PM Najib berbelanja boros RM180K di Australia...??? semalam dalam kenyataannya di twitter, PM Najib menafikan mengenai isu tersebut... malah, katanya Anaknya sendiri tidak berada di Australia... Apa cerita Puak jahat pakatan....???? Alahai...... Tak taulah kalau puak-puak ni jadi pemerintah, Habis punah masyarakat dengan gejala fitnah yang akan makan tuan nanti.... TAKUTnya.....!

JM pun hairan... orang yang menjadi tetamu Allah ini banyak dugaannya.... Apa pula keadaannya kepada 'manusia' yang ditabalkan sebagai 'Anugerah Tuhan' dan  yang  berlagak macam dia ni 'tetamu Allah'..??? pergi seluruh dunia, tapi, kenapa bab mengerjakan ibadah rukun islam yang kelima dia 'dibelakang'...???? Failed....!!!

Kepada PM Najib, banyakkan bersabar, ini ujian Allah kepada Makhluknya... Cabaran pemimpin di zaman Nabi lagi besar daripada ini... Banyakkan berdoa dan bersujud kepadaNYA di sana... semoga mendapat haji yang Mabrur... Insy'allah, Jentera 'kamu' di Malaysia akan lawan habis-habisan puak Jahat ini...!!!

TAKBIRRRRRRR!!!!

Thursday, 3 November 2011

Yahuuu....!!! Mari Sokong Gay dan Lesbian... Ada Berani...???

Gempar Malaysia...!!!! golongan lesbian, Gay, Biseksual, Transeksual mahukan hak mereka...??? Persoalannya HAK APA???? Apa ini Sebenarnya??? 
If Malaysia wants to be respected as a democracy, it must stop persecuting sexual minorities. The Malaysian Bar welcomes the statement by Prime Minister Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak ("PM Najib Razak") that he is the Prime Minister of "a progressive, liberal nation".  Writing in an opinion piece published in the Sydney Morning Herald on 27 October 2011, PM Najib Razak went on to state that, "We are a multi-cultural, multi-ethnic society that has a long and proud history of social harmony and welcoming outsiders."  
In Malaysia, the lesbian, gay, bisexual and transgender ("LGBT") community has long been treated as "outsiders", even though they are citizens.
Selanjutnya Baca Press Release
Di Malaysia ini terdapat satu gerakan dipanggil "Seksualiti Merdeka" yang bertanggungjawab menjaga golongan LGBT ni... Sejauhmana pengaruh mereka??? Apa pula yang dijaga??? Apa Hak-Hak yang mereka ingin perjuangankan di sebuah Negara Islam seperti Malaysia ini???

jika merujuk blog Dr MiM, Ambiga Sreenevasan dijangka akan merasmikan program kumpulan tersebut yang bakal diadakan pada 1 hingga 13 November ini di galeri Annexe, bersebelahan dengan Central Market, Kuala Lumpur. Mak oiii....???? Sudah ada program??? Adakah maksudnya gerakan ini sudah bergerak lama...???


Apa Ini????

Tambah mengejutkan JOMO MALAYA, dahlah Bar Council menyokong gerakan ini.... AMBIGA pula yang akan merasmikan golongan ni.... Adoyai.... Tak Kenal ker Siapa AMBIGA tu??? Dah Lupa??? Penggerak kepada BERSIH 2.0 di mana sekutunya PAS juga menjadi penyokong kuat kepadanya.... Jadi??? Apa pula respon PAS dalam isu ini??? Nak Sokong ker????

Bagi JM, tak mustahil depa nak sokong... pasal nak dapat UNDI puak LGBT ni pulak.... Takut nanti tak Menang Pilihanraya.... Apa pula Kata Anwar..???? rasanya macam nak sokong.... Betul ker??? Tepuk Dada Tanya Iman lah Jawabnya.....uhu

kalau rujuk Press Conferrence tu, pihak B.C. nak PM najib iktiraf golongan ni...??? mak oi.... Depa tak hormat lansung ker dengan PM seorang yang beragama Islam tu....??? kenapa puak ni tak desak PAS dulu sekutu mereka...?? kita Nak tahu juga apa pandangan OSTAD kat dalam PAS tu...???

JM naik muntah baca statement puak Seksualiti Merdeka ini.... Secara Jelas dan nyata menyokong Puak SONGSANG....!!!!

Ingatkah lagi kita kisah Nabi Luth a.s. bersama kaumnya yang di LAKNAT...??? INGATKAH KITA????
Ini contohnya.... Jangan Pula tiba-tiba ada seorang OSTAD buat kenyataan isu SONGSANG tiada dalam Quran....??? INGAT!!! Sejarah dunia sentiasa berpusing, Hanya orang yang sedar sahaja akan mendapat hidayahnya.... Sejarah Malasysia ini jugak berpusing... Tapi, persoalannya SEDARKAH KITA...???

Bersama Kita Hapuskan perkara Songsang Di Malaysia..... TAKBIR!!!!
“Dan (ingatlah kisah) Luth, ketika ia berkata kepada kaumnya: “Mengapa kamu mengerjakan perbuatan keji itu sedang kamu melihat(nya). Mengapa kamu mendatangi laki-laki untuk (memenuhi) nafsu(mu), bukan mendatangi wanita? Sebenarnya kamu adalah kaum yang tidak dapat mengetahui (akibat perbuatanmu).” (QS. an-Naml: 54-55)

Tak Apa Mereka Tak Faham.....???? teruskan-teruskan-teruskan....

Salaaam perjuangan.....

Seksualiti Merdeka...??? Apa itu?????

dari Blog tun Faisal

From 1-13 Nov 2011, the Malaysian Bar is proud once again to support the annual Seksualiti Merdeka series of events, with this year's theme of "Queer Without Fear".  We recognise the LGBT community in Malaysia as one facing persecution on the basis of sexual orientation and gender identity.

Cuba Faham Apa dia??? Kenapa Perlu Takut???


Apa Ini??? Masih Nak Sembunyi???

Nak salahkan Siapa??? Adakah masih nak kekal dengan kata-kata 'Tak pa Depa Tak Faham Islam'????

mana pejuang Islam??? Apa Tindakan Pihak Berkuasa??? Yang paling Penting Mereka Yang di Belakang Tabir ini Siapa??? Siapa Sekutu Mereka???

Nantikan Laporan Lanjut JM....

Wednesday, 2 November 2011

Mahasiswa kuat Cakap...?? tapi Cetek Akalnya...??

Senang di pengaruhi...?? tiada prinsip...??? Senang dibodohkan...??? tak perlu keluar banyak wang, asalkan saja dapat timbulkan semangat kepada mereka, Semua boleh guna.... Itulah diantara kata-kata sinis oleh golongan kaki temberang dan Kelentong diluar sana tentang bagaimana mudahnya mereka ini untuk menarik mahasiswa supaya dilibatkan dengan perkara-perkara yang sudah tidak menjadi keutamaan kepada mahsiswa.... Demonstrasi... Pergaduhan... maki memaki... Menyebar fitnah... kutuk mengutuk... buat provokasi dan banyak lagi.... Benarkah????

Petikan Dari keris7lok
PM menggariskan lima aspek utama peranan mahasiswa sebagai rakan kongsi pembangunan negara, termasuk menjadi pencetus transformasi selain mahasiswa perlu menjadi penyelesai masalah. Selain itu PM turut memberi amanat agar mahasiswa tidak mejadi penyebar kontroversi, pencetus musibah dan penjaja angan-angan.

Gambar Hiasan... Inikah Yang Kita Mahu???

Kenapa Mahasiswa senang diperalat...??? Adakah kerana mereka ini begitu cetek ilmunya di dada...?? jika ilmunya cetek, apakah tanggungjawab Universiti untuk memastikan Mahasiswa dapat berfifkir secatra matang terutamanya dalam mendepani isu dan kejadian...???

kita faham, suara mahasiswa ini amat berguna dan berkesan dalam menentukan hala tuju negara...?? tapi, adakah suara mereka ini hanya didengari jika adanya isu terjadi??? Seringkali kita dengar mahasiswa terlibat dalam demonstrasi, piket dan sebagainya... kenapa ketika ini saja suara mahasiswa perlu didengari...???Kenapa masa ini juga puak kaki temberang turun mendekati Mahasiswa untuk minta bantuan untuk menjayakannya...??? kenapa???

JM yakin dan percaya, tidak semua mahasiswa yang inginkan kejadian seperti demonstrasi jalanan, tukang fitnah, tukang provokasi dikaitkan dengan mahasiswa... betul tak??? Tapi di mana suara yang digelar sebagai 'Silent Majority' ni????
Sekadar Hiasan... demonstrasi Kuning????
Pada ketika ini dunia dipengaruhi sepenuhnya dengan penggunaan Media Baru.... Apa pula kesannya kepada mahasiswa??? Semalam, JM ada keluarkan isu mengenai seorang mahasiswa IPTA yang begitu bersifat kurang ajar melontarkan kata-kata yang tidak sepatutnya dalam penulisan beliau... Apakah ini kesannya kepada pemggunaan media baru dikalangan mahasiswa??? Bukankah ianya lebih baik digunakan untuk mendapatkan ilmu baru agar habisnya mereka diuniversiti mereka sudah bersedia untuk menghadapi alam seterusnya...???

Tidak ada masalah bagi mahasiswa untuk berpolitik dan punya idealisme dan perjuangannya sendiri... persoalannya, adakah sesuai untuk mereka expose sepenuhnya semasa di alam pelajar ini...?? sehingga ada yang lebih teruk lagi, oleh kerana begiru taksub kepada sesebuah parti politik 'pelajaran' pun ditinggalkan kononnya atas sebab perjuangan.... Alahai..... kalau pandai takpalah juga, ini exam pun gagal... Siapa yang susah??? Orang lain tak susah, Pelajar itu sendiri yang akan menerima kesannya untuk msa hadapannya...

Mahasiswa ini, Kuat cakapnya... kalau bercakap memang hebat... itu dan ini... sana dan sini... tapi, JM khuatir oleh kerana akal yang cetek atau tidak matang, secara tidak sedar mereka dipengaruhi oleh anasir yang lansung tidak memberi keuntungan kepada mereka... Sedarlah MAHASISWA...!!!

Fikir Sebelum Bertindak... Mahasiswa permata Negara...

Tuesday, 1 November 2011

GEMPAR!!! Pelajar Tak Sedar Diri...??? Malaysiakini bikin Hal...???

Gempar....!!! Seorang pelajar IPTA di sebuah institusi yang 'Tak Sedar Diri'...??? Melampau...??? kurang Ajar...??? yang sepatutnya tidak berada dalam universiti tersebut....

Baru-baru ini JM mendapat panggilan daripada seorang Sahabat yang nadanya JM dapat rasakan begitu kecewa dengan perangai seorang pelajar ni semacam keterlaluan dan bukannya ciri-ciri sebagai seorang mahasiswa.... Kenapa begitu melampaun Mahasiswa ini???

dari Blog Pendudukkampung

Yang begitu mengecewakan JM lagi, budak ni belajar di IPTA yang dibantu oleh kerajaan untuk lahirkan Golongan Cerdik Pandai dan Professional Melayu/Bumiputera yang berjaya.... Apa cerita??? Apa pula tindakan Universiti???

Difahamkan, Pelajar ini telah dipanggil oleh seorang Timbalan Dekan untuk mengetahui perkara sebenar apa yang telah berlaku... Apa yang menjadi penyebab kepada penulisan beliau yang dianggap begitu tidak sesuai kepada seorang pelajar.... Apatah lagi beliau membawa Nama Universiti dalam penulisannya.... Ini tentunya menjejas reputasi universiti terbabit... Biasalahkan, inikan tugas seorang yang dipertanggungjawabkan menjaga pelajar , Umpama seorang Ayah bertemu Anaknya... tak salah.... 

Menurut maklumat yang JM terima, kes ini telah dianggap selesai dan pelajar berkenaan telah memohon maaf kepada timbalan dekan tersebut dan pelajar berkenaan telah 'delete' isu yang telah di'post'kan olehnya yang telah menimbulkan kontroversi hangat dikalangan pihak pengurusan dan mahasiswa di universiti berkenaan...

yang menjadi persoalannya, Malaysiakini pula spin cerita yang tidak benar mengenai perjalanan cerita pelajar ini..... Betulkah???? Kononya pelajar tersebut akan dihukum sehingga buang Universiti...??? Yang menghairankan, dari sumber yang JM dapat, pelajar tersebut tidak pernah bertemu dengan orang-orang malaysiakini... Ai??? hairan juga malaysiakini ni??? takkan nak meneguk pada air yang keruh kot...???? Alahaii...... JM nak cadangkan kepada MK, kalau betullah, tak yah lah nak masuk campur urusan dalaman universiti tersebut... apatah lagi cerita yang dipaparkan tak benar....??? adoyaii.....

Nasihat Jm kepada Mahasiswa diluar sana.... Anda punyai hak untuk bersuara... gunakan sebaiknya... Tapi ingatlah ada batasannya.... jangalah sampai Melampaui batas dan Tak Sedar Diri...

JM pun bekas mahasiswa juga....ehe lanjut baca Pendudukkampung

Selamat Berangkat Pemimpin Kami...

TAKBIRRRRR!!!! Tak lama lagi kita akan menyambut perayaan yang mengajar kita erti pengorbanan dan perjuangan yang sebenar yakni Hari Raya Eiduladha... Kisah Nabi Ibrahim dam Nabi Ismail sentiasa menjadi ingatan dan pengajaran kepada kita... Cinta dan patuh perintah Allah melebih segalanya... Indahnya Kisah pengorbanan ini....



Di sini juga Jomo Malaya ingin mengucapkan selamat berangkat kepada Pemimpin Negara kita Datuk Seri Najib Tun Razak, kerana akan berlepas ke Tanah Suci Mekah untuk menunaikan Ibadah Haji rukun Islam kelima... Semoga beliau dan keluarga sentiasa dilimpahkan kurnia dan rahmat dan sekaligus mendapat haji mabrur sebagai tetamu Allah di sana....

Doa rakyat Malaysia akan mengiringi DS Najib di sana...

Mudah-mudahan juga akan mendapat ilham bila agaknya Pilihanraya UMUM ke13 akan berlansung...ehe

Jangan Pening-Pening....???
Cumanya JM pun asyik berfikir, bila agaknya sahabat kita yang satu tu nak pergi ke Tanah Suci...??? Siapa?? tepuk dada tanya iman kita.... Dia dok round satu dunia, kira lebih dari mampu lah tu.... Mekah bagaimana??? mudah-mudahan diberi hidayah untuk ke sana....

SALAAM EIDULADHA.... lanjut Baca